Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jaawa

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 251

Jaawa

#1

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Nimi: Jaawa
Lajit: Combat Karate, Kas-Pin
Ikä: 23
Pituus: 173
Paino: 82
-------------
Lajitausta:
Aina oon tykänny tapella ja painia, niinku pohjalainen. Kloppina muutama vuosi bokrausta. Pari vuotta sitten alottelin ihan nyrkkeilyllisen säkkitreenin kautta paluuta takaisin tappelukseen. Vuosi sitten tutustuin Kas-Piniin. Kas-Pin puukkotreeniä on/off, yks leiri. Sitten tuli tilaisuus Combat Karate -peruskurssille osallistumiseen. Nyt 3kk Combat Karatea takana, eli peruskurssi käytynä.
-------------
Tavoitteet:
Sekä Kas-Pinissa että Combat Karatessa kehittyminen omaan tahtiin, joka hetkellä on aina tavoitteena seuraava, ylempi askel. Kiirettä minulla ei ole, mutta haluan toki päästä mahdollisimman pian hommiin sisälle niin hyvin, että ymmärtäisin edes jotenkuten, mistä kaikessa on kyse. Nykyhetkellä musta tuntuu, että nämä lajit on mulle parhaat. Lisäksi olen tyytyväinen nyrkkeilyn luomaan pohjaan, siihen kun otetaan karate, niin huomaan että alan oppia miten lyödään kuin bokraaja ilman hanskoja, oikeasti.
-------------
Muuta:
Tähän mun harjoituspäiväkirjaan saa kommentoida niin paljon kuin lystää, se on hyvä vaan kun saa palautetta, tai jos on jotain avartavaa juttutynkää jostain aiheesta.

Mun nykyhetkinen harjoitusviikko näyttää tältä:
Maanantai: Lenkkipäivä, pitkät venyttelyt, pururadalla hieman voimailua, road work.
Tiistai: Combat Karate 1,5h
Keskiviikko: Lenkkipäivä, pitkät venyttelyt, pururadalla hieman voimailua, road work.
Torstai: Combat Karate 1,5h
Perjantai: Lepopäivä, kevyttä voimailua, leukoja, soutua 1h
Lauantai: Combat Karate 1,5h
Sunnuntai: Lepopäivä, kevyttä voimailua, leukoja, soutua 1h

Mun reenaamista rajoittaa suuresti ammattikorkeakoulun keskeneräset opinnot, lisäksi pitää töitä tehdä on/off VR-labrassa ja/tai kotifirmalle. Näiden (muka) tärkeämpien asioiden lisäksi on kasapäin harrastuksia; tietotekniikka, audiofilia, keräilykorttipelit, autot, pc-pelaaminen, miniatyyrilautapelit, kuvataide, sikarit, viskit, naiset, elämä, you name it.

Mutta eiköhän tämä tästä, alan kirjoitella näin ihan itseäni varten lähinnä tätä, tykkään analysoida kaikkea, ympäristöä, tapahtumia, itseäni. Datankeräystähän tämä, kirjaus alkakoot, hop!
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 251

Jaawa

#2

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Lauantaina 11.4.2009

Rakas heppatyttöpäiväkirja,

Tänään oli Combat Karaten 30. reenit mulle, olen siis saanut 45h opetusta so far. Nämä reenit olivat myös vyökoereenit, suoritin keltaisen vyön onnistuneesti. Kokeen alun itsepuolustus-paritekniikka onnistui mielestäni hyvin, muttei erinomaisesti. Toteutusta tallennettiin myös videolle, ja siitä näin ettei toimintani ollut sellaista kuin halusin sen olevan, ehkä vähän jännitin, niinku alitajuisesti, etten heti saanut kokeen alussa drivea päälle, tavallaan touhuni oli "kömpelöä". Kihon oli rankka, en ole varma kauanko se kesti, mutta viimeistä tekniikkaa suorittaessa alkoi jo silmissä sumeta, ilman kiaita en olisi saanut tuotua reservivoimia pinnalle, todella huomasin huutamisen hyödyn, se on suora kytkös voimaan ja kestävyyteen. Olen kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen, 3kk:n aikana olen kehittynyt omasta mielestäni melko hyvin, jos haettais aikakoneella menneisyydestä se 3kk nuorempi meikäläinen tähän, niin voi veljet mä veisin sitä niinku litran mittaa. Asenne toki silläkin muinaisella meikäläisellä ois kohdallaan, uskon että se on aina ollut mun vahvuus, asenne ja rautainen tahto.

Alkaa tulla nälkä, se on hyvä ettei oo gimp-belttiä enää, ei tarvi odottaa autossa että muut tois safkat grilliltä, kun nyt opettaja tohtii päästää mut jo yksin perus snägärille.

Hyvää pääsiäistä, munat suuhun kaikille jotka sen ansaitsee!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93921
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Jaawa

#3

Viesti Mika »

Jaawa kirjoitti: Alkaa tulla nälkä, se on hyvä ettei oo gimp-belttiä enää, ei tarvi odottaa autossa että muut tois safkat grilliltä, kun nyt opettaja tohtii päästää mut jo yksin perus snägärille.
:smt003
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

Jaawa

#4

Viesti IIsakki »

Jaaha..Taas yksi mielenkiintoinen "heppatytönpäiväkirja" seurattavaksi :hammas: :thumbsup: Odottelen mielenkiinnolla selostuksiasi CK treeneistä :)

erit: kiriootusvirhehiä..
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
Kuvake
JanneKoo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 257
Lauteille: Helmikuu 2009

Jaawa

#5

Viesti JanneKoo »

Onnewa Jaawalle vyästä. Vyäkokeis oli ittelläki aikalailla tekemistä, kaikki liikkeet oli tönkköjä tai muuten vaan luannottomia, en olisi ajatellu et sitä vois viälä jännittää..... niin teilläkö suaritettii kaikki liikkeet kihonina suaraan loppuhu asti ilma taukoja?
"A person who never made a mistake, never tried anything new"
"A question that sometimes drive me hazy: am i or the others crazy"
-Albert Einstein-
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 251

Jaawa

#6

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

JanneKoo kirjoitti: Onnewa Jaawalle vyästä. Vyäkokeis oli ittelläki aikalailla tekemistä, kaikki liikkeet oli tönkköjä tai muuten vaan luannottomia, en olisi ajatellu et sitä vois viälä jännittää..... niin teilläkö suaritettii kaikki liikkeet kihonina suaraan loppuhu asti ilma taukoja?
Kiitos. Joo, alun itsepuolustustekniikkanäytteen jälkeen siirryttiin kihoniin, ja vedettiin ainakin kolme varttia putkeen täysillä perustekniikat läpi Zenkutsu Dachista. Potkut Mae Geri, Kin Geri ja Mawashi Geri. Iskut ym. Oi Tsuki, Yaku Tsuki, Gedan Barai, Jodan Uke. Asennettahan siinä eniten mitattiin, opettaja painottaa että se on näin alkuvaiheilla se tärkein juttu karatekassa, eli jos asenne ei ole kohdallaan, ei tekniikka ja voiman ulostuonti ole sitä mitä ne voisi olla.

Kihon, miten todella tärkeä pohja nämä perustekniikat ja asennot ovat, lihaksille, venyvyydelle, voimalle ja tasapainolle. Sen on huomannut tuossa pariharjoittelussa, varsinkin kun tehdään heittoja, sweeppejä ym. alasvientejä, mutta myös monessa iskussa ja hyökkäystekniikassa; kihoniharjoittelulla todellakin on monumentaalinen vaikutus kaikkeen, ei se ole vain eestaaskävelyä ja huutamista, se on karaten ydin, vielä kun siinä on se asennekki, että joka toistolla lyödään läpi siitä mitä edessä on.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 251

Jaawa

#7

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

#31

Tiistaina 14.4.2009

Rakas balleriinapäiväkirja,

Combatin reenit, opettajalla oli uusia leluja mukana (hyi, ei sellasia, mitä te pervot oikee ajattelette), potkutyynyjä siis. Harjoteltiin Mawashi Geriä, Kin Geriä ja Hiza Geriä. Hiza Geri oli uutena tekniikkana, erittäin mukava, voimakas, suoraviivainen, agressiivinen, metsäinen, lämmin, hennon yrtti ... hetkinen, niin siis Hiza Geri, se on siis polvipotku.
Kuva

Ainiinjoo, Esa antoi myös potkua mun elämään, tai siis päähän. Kai me ollaan nyt tasoissa, kun viimeksi multa lähti vähä huolimaton Haito Uchi. Ei oo ees särkylääkkeitä, noh, emmä ois huolinukkaa muutaku 9mm buranan ottaan.

Huolelliset venyttelyt tein, olihan sentään potkupainoitteiset reenit, tuo kun on aivan varmasti mun heikoin osa-alue karaten perustekniikoista, jaloista oo mihinkään, sen nyt ymmärtää kyllä, sen verta ontunu koipeansa vuosien varrella, mut kyllä se tästä. Katoin samalla Kill Armanin Dallasin jakson, ylipas hyvää settiä.

Ei muutaku subarun kautta pehkuun. Ai mikä su-pa-ru? No suihku-tårttapåtårtta-ru[sensoroitu] tietysti :D
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 251

Jaawa

#8

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

#32

Torstaina 16.4.2009

Rakas prinsessapäiväkirja,

Combatointia, oli loistavat treenit tänään, yhden parhaista. Rintalastan kovetusta mallia Oi Tsuki, siitä pientä comboa jos ei toinen tipukkaan, Oi Tsuki x2 + Mae Geri/Hiza Geri Maija Poppanen -tyylisellä hypyllä. Potkuja treenailtiin myös kovasti, ja sitten iskuharjotuksia tyynyihin, Haito Uchia jne.

Päälle loppupainit, petelle en pärjänny yhtään vieläkään. Tälläselle kiltille pikkutytölle nua etevät painijaköriläät on melkosia haasteita, mutta saas nähä perhana, muutama kuukausi niin kyllä mä jotaki saan sille tehtyä, jos ei muuta niin salakuljetan hirvitorrakon karatepuvunlahkeessa ja mossautan sillä, tekniikan nimi on japaniksi ja suomeksi sama:
Sabatti Rover 870 30-06 :smt072

Voittajafiilis taas kyllä, on se ihanaa tuo Combat Karate :karate:
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 251

Jaawa

#9

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Lauantaina 18.4.2009

Rakas ruusunnuppupäiväkirja,

Combattia, otettiin pari maahanvientihommaa, erittäin tehokkaita metodeja kun tarttumaan pääsee, nopeita Juji-gatameja. Sitten hieman mattotekniikkaa, Hom ... siis Omoplata, Kimura ja sitte joku polvilukko jolle en nimeä tiedä. Se on hyvin eroottisen näköinen tekniikka oikeasta kuvakulmasta, vielä kun mahallaan makaava uke kertoo että "ei tunnu vielä, teet nyt kunnolla sen, niinku on opetettu! me ollaan 3kk harjoteltu tätä! ei tunnu! no nyt, aaaah! *tap tap*" Tietämätön sivustakatsoja vois helposti saada väärän käsityksen. "No niillä on valkoset hameet päällä ja sitte ne makaa toistensa päällä hikisinä ja huutaa, ja leveä hymy naamalla tulevat salista pois ja heittävät jotain homoläppää, siis ihan sairasta porukkaa!"

Sitten otettiin pikaisesti iskutekniikka tyynyihin, Oi Tsuke, ja sen jälkeen loppupainit. Mika ei ollut nyt vedossa oikein, väänsin sille peräkanaa kaks Kimuraa. Vaikka yleensä meillä on kovin tasaista, Neck Crank tai pukukuristus on yleisimmät lopetukset meidän painissa.

Hyvä treeniviikko takana, tosin huomiselle kaavailin omalla pikku dojolla pyörähtämistä.
Ensviikolla onkin sitten tiistaina avain mulla, vedetään Mikan kanssa päissään ... päinsä treenit, oranssin vyön lyöntitekniikkaa, ehkä vähän knockdown karate sparria, mukaan saa tulla ken tahtoo ;)

Hiiohoi ja hopsis-kopsis! Laukkaa hevoinen!
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 251

Jaawa

#10

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

#34

Tiistaina 22.4.2009

Rakas kaunotarpäiväkirja,

Sain luvan vetää tämän päivän Combat Karate treenit, opettaja kun oli mopokoulussa.
Aiheena tosiaan combatin oranssiin vyöhön liittyen nyrkkeilylyöntipohjasta vaparipystyä :boxing: :savolaiset:

Näytin pojille parhaani mukaan eron vaparin ja nyrkkeilyn asennoissa, ja oleelliset pointit kuten asennon ja suojauksen idea ottaen huomioon että tässä laadussa tappelusta myös potkitaan, shootataan ja tarvitaan tasapainoa. Sitten lyönneistä, suora, koukku, upperi, livershotti, solar plexus shotti, overhandi.
Loppuun lyhykäisesti kombinaatioiden rytmitystä :boxing2:

Ohan se kiva huomata että bokrauksesta on apua, eivätkä omalla dojolla vaparimielellä huitomisetkaan ole menneet harakoille
:tyrmays:

Osanottomäärä ei huimannut päätä, mutta ihan hyvä :3some: sessio saatiin, Mika ainakin oppi varmaan jotain, aika hämmentynyt olin kun hänelle tosiaan ei käymässään nyrkkeilyharjoituksissa ole opetettu yhtään mitään. Kyllä se siitä.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 251

Jaawa

#11

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Jaawa kirjoitti: Tiistaina 22.4.2009
Tiistai oli kylläkin 21.4.2009, näin siinä käy kun yömyöhää treeneistäpäin kirjottelee :)
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Jaawa

#12

Viesti cyt »

Jaawa kirjoitti: Lauantaina 11.4.2009

Rakas heppatyttöpäiväkirja,

Tänään oli Combat Karaten 30. reenit mulle, olen siis saanut 45h opetusta so far. Nämä reenit olivat myös vyökoereenit, suoritin keltaisen vyön onnistuneesti. Kokeen alun itsepuolustus-paritekniikka onnistui mielestäni hyvin, muttei erinomaisesti. Toteutusta tallennettiin myös videolle, ja siitä näin ettei toimintani ollut sellaista kuin halusin sen olevan,

Toi on muuten oikeesti hyvä, voit sit seurailla 10 vuoden päästä et miten paljon oot edistynyt. Noi on hauskoja noi treenivideot...
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 251

Jaawa

#13

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

cyt kirjoitti: Toi on muuten oikeesti hyvä, voit sit seurailla 10 vuoden päästä et miten paljon oot edistynyt. Noi on hauskoja noi treenivideot...
Jep, ja kun ottaa muidenkin toteutusta nauhalle niin voi kätevästi vertailla sitte niihinkin, vielä kun opettajan kanssa katselee niin se voi näyttää tarkemmin mitkä tekniikkanyanssit on kohdillaan ja mitkä ei.

Ja tosiaan, mä luulen niin 6kk päästä voi jo katella noita ja nähdä kehitystä, sen verta vauhdilla tässä mennään! Osu! ^^
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Jaawa

#14

Viesti cyt »

Näin on näreet! :) Osu! ;)
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 251

Jaawa

#15

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

#35

Torstaina 23.4.2009

Rakas sankaritarpäiväkirja,

Combatointia, melko tekniset treenit tänään, monenlaista irrottelua ja alasvientiä siitä perus snägäritilanteesta kun uhoaja käy riveleihin kiinni. Lisäksi jupistiin kamppailulajien itsepuolustusteknisistä eroista, ja tehtiin vastaaviin tarkoituksiin hallintatekniikkoja combatin tyyliin, eli karusti.

Sitten oli kiukkarin ekasta katasta yksi bunkai, toki siitäkin tehtiin combattiversio, Jodan Ukella sisään, Haito Uchi kaulalle, siitä gräbiä ja Mawatte, kaveri ketoon.

Loppuun painia ja pieniä pointteja tilanteisiin missä guardi aukee, miten alta pystyy kääntää tilanteen jos ei saa guardia uudestaan kiinni.

Osanotto oli harmittavan pieni, minä, Mika ja JP vain. Ei siinä, onhan se kivaa kun Esa ehtii näyttää jokaselle henkilökohtasesti moneen kertaan tekniikat, mutta ois se mukavaa myös treenata useampien, erikokoisten ja eritasoisten tyyppien kanssa.

Ei siinä, ois jo lauantai, sais taas treenata :D
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 69 kurkkijaa