Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hirabayashi

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#16

Viesti Hirabayashi »

Keskiviikko 26.1.2011

Jiyu kumite

Jiyu kumite on yksinkertaisesti sanottuna vapaata sparraamista. Treeneihin kuuluu yleensä yksittäisten tekniikkojen ja liikkumistavan treenaaminen kuntoon. Treenin loppuapäin lähestyessä yksittäisiä liikkeitä aletaan yhdistellä, jolloin niistä syntyy kombo! :lol:

Yleensäottaen minun mielipiteeni jiyu kumitesta on se, että jos tavoittelee hyvää menestystä vapaassa sparrissa niin kannattaa valita 1-3 komboa jota treenaa, ettei sitten sekoitu liikaa ajatukset miljoonista eri komboista. Toinen huomioitavan arvoinen juttu on sopiva etäisyys vastustajaan, ja kolmas seikka on oma turvallisuus eli suojaamine ; älä ole koko ajan toisen kimpussa vaan keksi jotain kehittävää. Minun mielestäni jiyu kumitea treenatessa otteluun vaadittavat ruumiilliset vaatimukset täyttyvät ajan myötä treenaamalla kovasti ja selkeä ajatus päässä siitä mitä on tekemässä! ;)

Eli mitä luultavammin jiyu kumite harjoitteet lisäävät periaatteessa kaikkia kamppailuun tarvittavia ominaisuuksia: Nopeus, kestävyys, tasapaino, notkeus, etäisyydentaju, harkintakyky.

Eli tämän päivän treenin kaava menee näin: Alkulämmittelyt, venyttely, yksittäiset tekniikat, ottelukombinaatiot, kombinaatioita varjona, loppuvenyttelyt. Ei se sen kummempaa ole :D

Semmonen huomio myös kannattaa ottaa, että alkulämmittelyjen yhteydessä venytysten ei missään nimessä tulisi olla yli 3 sekunnin pituisia tai lihakset menettävät kimmoisuutensa. Itse suosin jiyu kumiten kannalta hartiavenytyksiä, lonkka - ja takareisivenytyksiä ja pyörityksiä. Itse en vieläkään oikein tykkää staattisista venytyksistä vaan dynaamisista. Ne lisäävät enemmän potkukorkeutta. Itse sain dynaamisilla venytyksillä kaikki potkut jodaniin 2 kuukaudessa. Joten se on jopa suositeltavaa. 8-)

Rupesin myös huvin vuoksi treenaamaan timanttisormitekniikkaa, kun innostuin Shao lin taitojen ketjusta :lol: ja muista syistä.
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#17

Viesti Hirabayashi »

Aloitan jälleen painojen kanssa treenaamisen. Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että jokainen olemassaoleva tyyli tarvitsee fyysistä voimaa, olkoon miten rento tai rane tyyli tahansa. Voimasta ei ole ainakaan haittaa. Ja teen sen myös ihan käytännönsyistä, kuten huononemaanpäin oleva ryhti ja haluan ylläpitää "vielä olemassaolevaa" hyvää ryhtiä. Eihän kukaan halua notkoselkää tai pitkälle pyllistettyä persettä notkoselän kera. Eli periaatteessa 1 liike/ lihasryhmä ja 15x15 systeemillä. painon nostoa 2-3 kertaa viikossa. Etenkin selän kanssa tulisi minun olla varovainen, koska se on semmoinen alue kehossa, joka vaurioituu helpoiten, joten siihen täytyy maksaa huomiota. Sitä paitsi olen huomannut myös, että olen aivan liikaa internetissä ja suurin osa elämästä valuu hukkaan, eli senkin takia treenaan enemmän. Nyt näitten lisäksi on ajotunteja. Eli ihan mukavaa vaihtelua sekin. Eiköhän asiat tule järjestykseen ajallaan. :) ainakin toivottavasti!
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#18

Viesti Hirabayashi »

Lauantai 29.1.2011

Kuntosalilla 3 tuntia..

Tuli vedettyä kestävyys/ voimatreeni. En laskenut toistoja ja sarjoja tarkasti, mutta luulisin, että joka liikkeessä tein 6-8x12-20. Alla on liikkeet random järjestyksessä, kun en merkannut mitään niin en muista tarkkaan. Mutta kaikkia tein kyllä ja oli ihan jees :) Tein kuntosalitreeniä kunnolla viimeksi joskus viime huhtikuussa :D

-hauiskääntö kp.
-ranskalainen punnerrus kp.
-penkki
-jalkojennosto telineessä
-istumaannousut vatsalaudalla, joka säädetty jyrkkään kulmaan
-jalkaprässi
-reisiojennus
-SJMV
-leuat
-selänojennukset
-vipunostot sivulle kp.
-reidenloitonnus ja lähennys kumpaakin ehkä 2 sarjaa
-ylätalja
-rannekääntö kp.

Ja säkkiä muutama minuutti + venyttely. Huomenna sitten suurimmaksi osaksi lepoa ja ajotunnit. :)
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#19

Viesti Hirabayashi »

Olen tässä yrittänyt miettiä hieman minkälaisia tavoitteita asetan itselleni fyysisen voiman ja kehon kokonaisvaltaisen treenin avulla. Noh, tulin siihen tulokseen, että yritän saada kehon rasvaprosentin n. 3% ja fyysisen voiman ja kestävyyden huippuunsa. Yritän suunnitella myös ohjelmaa sitä varten, koska olen jo tarpeekseni treenannut ihan randomisti käsipainolla ja siinä huomaa semmosen jännän jutun, että treenaakin vain loppujenlopuksi yhtä lihasryhmää (+ avustavat lihasryhmät), joten vähän järjestelmällisyyttäkin kehiin.

Ja sen lisäksi treenaan karatea aina, kun mahdollista :D Ehkä ainoa paikka missä en treenaa ollenkaan on koulu "tietoliikennetekniikka" ja sitten, kun oon kauppakeskus isomyyssä. Eli vain 2 paikkaa, missä vaan sluibailen :D Sillointällöin tulee vain pikku jälkikivut, mutta nuo eivät ole minua ikinä haitanneetkaan, koska sitten tietää, että on ainakin treenannut oikein. Tai siis tuntuu missä pitääkin. Luin myös mielenkiintoisia juttuja siitä, että ihminen ei voi laihduttaa pelkästään yhtä kehonosaa , koska ihmisellä ei ole olemassakaan spottaussysteemiä vaan se rasva palaa koko kehosta, jos sitä polttaa.

Tuossa parinviikon päästä on Lohjalla wadoleiri niin vois kysellä Lasselta hieman näkökulmia erilaisiin wadojuttuihin, jos hän on tulossa. Toivottavasti en taas sairastu sunnuntaina, kun aina on ollu silleesä, että saan flunssan toisena leiripäivänä ja se on koomista minun mielestäni :D
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#20

Viesti Hirabayashi »

Flunssanpoikasta ja muuta kivaa. Tänään oli fysiikankoe , sitten kävin shoppaamassa ja pyöräilin n. 8 km suuntaan, jos toiseenkin. Sitten asiaan...

Maanantai 31.1.2010 "aloitan helmikuun mahtavissa tunnelmissa. Heti ruvettiin puukolla sohimaan treeneissä :D "

Ylempien treeni ja aiheena oli torjunnat, tantodori tai mikälie ja 1 yhdistelmätekniikka.

Aluksi lämmiteltiin hieman rintarankaa ja jalkoja. Sit harjoiteltiin parin kanssa erillaisia torjuntoja ja counttereita torjunnasta. Torjunnat tapahtuivat yhdenaskeleen taktiikalla eli, kun minä lyön niin sinä torjut ja kun sinä lyöt niin minä torjun, askeleen kera. Sitten oli ihan vaan puukkotekniikoita ja kaverille sai ihan vapaasti uhota tappouhkauksia ja julmuuksia , kun piti tuntua oikealta :D Sit kaikki heitot ja kaadot täysillä tekniikan salliessa, ainakin itse pyrin aina treenaamaan yhtä kovasti kuin mitä pystyisin tekemään tositilanteessa. Mutta tuskin mie noita savupilviharhautusheittoninjatekniikkoja kadulla käyttäisin yhtä usein kuin legendaarista turpaanvetoa. Sitten lopuksi oli semmonen yhistelmä, jossa tehtiin mawashigeri --> ushirogeri --> gyakuzuki --> nagashizuki ja sain monta hyvää ohjetta taas lemppariohjaajalta ! 8-) Parhaiten jäi mieleen semmonen filosofinen juttu kuin "Sinne mihin menee pää niin sinne menee kehokin". Seuraako keho päätä vai pää kehoa?? :D

Nyt pitää yrittää parannella itseäni lääkkeettömästi. Paras rohto tuohon mielestäni on lämmin hunajavesi tai maito.

Minua on ruvennut hirveästi kiinnostamaan voimisteluliikkeiden tapaiset liikkeet, hypyt, polvipotkut ja entistä enemmän kaikki oppimani katat. Erityisesti keskityn naihanchin treenaamiseen, koska olen jo muutamien sovellusten perusteella päätynyt siihen tulokseen, että se on hemmetin tehokas kata kaikkine sisältöinee. Parin sovelluksen miettimiseen ja soveltamiseen on mennyt semmonen reilu kuukausi laskettuna vyökokeen jälkeistä aikaa "siinä huomaa taas sen järjestelmällisyyden". Olen miettinyt jo pari viikkoa ennen nukahtamista miten kiva se ois juosta vaan vapaasti ilman mitään huolia kaikkien mahdollisten esteitten yli ja tuntea olon vapaaksi ja kevyeksi, kuten ei yleensä. Joka päivä on tullut epämukava olotila sen takia, koska on liian suuret ennakkoluulot tapahtumista ja jotkut asiat eivät miellytä, mutta ne pitää vaan tehdä. Vain taistelulajia harjoittelemalla voin olla sen suurimman osan päivästä täysin vapaana kaikesta muusta ympärillä tapahtuvasta ja samalla kehittyy.

Mulla alkoi myös se dietti eli pienennän massani olemattomaksi. Tähän mennessä dietti on edennyt hyvin. Ei ole tullut vielä ainakaan henkisiä ongelmia HUOM! rasvan puute. Mutta, jos tulee jotain tuommosta niin pidän jonkun syömisviikon. Hyvä sykli olisikin , että vaihtelee kalorimääriä jokatoinen viikko. Alin kalorimäärä minkä saan päivässä on n. 1300 kcal. Pärisee vähän, mutta siihen tottuu kyllä. hitaasti olen kuitenkin yrittänyt edetä dieetissä, sillä jos lasken heti hiilarit lähes olemattomiin niin se ei tehoa niin hyvin. Olenkin päätynyt semmoiseen tulokseen, että kehon ja mielen hyvinvointiin on olemassa tietynlainen kaavio / tietynlaiset . MÄÄRÄ, LAATU ja AJOITUS ; HARJOITUS, RAVINTO ja LEPO. :)

Sen lisäksi olen kuitenkin yrittänyt ammattikoulun puolella parantaa ryhtiä istumalla selkä suorassa ohjelmointitunnilla, joka onkin ollut vallan mainiota, koska ei väsytä enää ollenkaan. Ei ole enää tarvetta energiajuomille ja säästyn ylimääräiseltä pärinältä.

Huomenna olisi randomisti äidinkielen koe ja siihen lukeminen itsessään on karateharjoitus, koska keskittymiskyky kasvaa harjoittelemalla, kaikilla olemassa olevilla tavoilla, joihin voit keskittää mielen ja ajatuksen. Koulun käymisestä hyötyy kamppailullisiin tarkoituksiin :D

Sen lisäksi taijia yhden erittäin hyvän kaverin opeilla. Sain tehtäväkseni käydä 4-5 km lenkillä hiljaisella vauhdilla hölkäten. Kun teen tätä muutaman kuukauden niin huomaan kestävyyteni nousseen dramaattisesti. Intensiteettiä ja semmoisia asioita pitää kuitenkin muutella, että progressiivisuus pysyy. Viimeksi oli 24 perusaskellusta ja joku ihme energiapallo hommeli. Pitää kysyä siitä enemmän sitten seuraavalla kerralla, kun en vielä oikein tajunnut kunnolla :D
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Hirabayashi

#21

Viesti AriJ »

Hirabayashi kirjoitti: Ja sen lisäksi treenaan karatea aina, kun mahdollista :D Ehkä ainoa paikka missä en treenaa ollenkaan on koulu "tietoliikennetekniikka" ja sitten, kun oon kauppakeskus isomyyssä. Eli vain 2 paikkaa, missä vaan sluibailen :D Sillointällöin tulee vain pikku jälkikivut, mutta nuo eivät ole minua ikinä haitanneetkaan, koska sitten tietää, että on ainakin treenannut oikein. Tai siis tuntuu missä pitääkin.
Hienoa että on intoa, mutta kandeis ehkä vähän enemmän antaa itselleen sitä sluibauslupaakin.

Voi jopa asiat upota paremmin.

Eikä pala liian äkkiä loppuun.

Gambatte kudasai!
______________________
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1576
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Praha
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Hirabayashi

#22

Viesti Janne Oksanen »

Hirabayashi kirjoitti: Olen tässä yrittänyt miettiä hieman minkälaisia tavoitteita asetan itselleni fyysisen voiman ja kehon kokonaisvaltaisen treenin avulla. Noh, tulin siihen tulokseen, että yritän saada kehon rasvaprosentin n. 3% ja fyysisen voiman ja kestävyyden huippuunsa.
Ihan noin yleisesti tavoitteiden asettamisesta sanotaan, että tuollaiset mitkä on täsmällisesti määritelty ja mitattavissa (esim. juuri tuo rasvaprosentti 3%) on helpompia saavuttaa. Pitäisi määritellä jotenkin milloin fyysinen voima ja kestävyys on huipussaan, niin on paljon helpompi keksiä metodit sen saavuttamiseksi ja seurata edistymistä. Esimerkiksi penkkipunnertaa 1,5x oma paino tai juosta cooperissa 3500 m on esimerkkejä täsmällisesti määritellyistä tavoitteista.
Hirabayashi kirjoitti: Ehkä ainoa paikka missä en treenaa ollenkaan on koulu "tietoliikennetekniikka" ja sitten, kun oon kauppakeskus isomyyssä.
Profiilisi sanoo, että asut Joensuussa, mutta eikö Isomyyri ole Vantaalla?
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#23

Viesti Hirabayashi »

Isomyy on Joensuussa http://www.isomyy.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Taitavimmat tunnistavat minut liikkeessä :D
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1576
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Praha
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Hirabayashi

#24

Viesti Janne Oksanen »

Hirabayashi kirjoitti: Isomyy on Joensuussa http://www.isomyy.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Taitavimmat tunnistavat minut liikkeessä :D
Näköjään minulla olisi sisälukutaidossa vielä kehitettävää. Luin ihan sujuvasti myyn myyriksi jostain syystä.
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#25

Viesti Hirabayashi »

Lauantai 5.2.2011

Akrobatiaa 30 minuuttia. Tein etu ja takaperinvoltteja patjalle eri tasoisilta esineiltä ja kasasin patjoja päällekkäin olettaen niitten muodostavan auton ja hypin sitten sen yli ilman käsien apua. Lopuksi 3 m patjakasan päältä takaperinvoltti patjalle. Hyvin tuli jaloilleen.

Sunnuntai 6.2.2011

Sluibailua ja vapaapäivä. Mätän tänä päivänä niin paljon kuin sielu sietää. Sitten lepään kunnolla ja hyvillä mielin teen huomenna paluun ammattikouluun. No joo, ehkä mie teen muutamat setit junzukia, gyakuzukia, maegeria ja pinan nidania , kun tekee mieli treenata ihan peruskurssilla opeteltuja juttuja. Eli joka viikolla pyrin siirtymään aina astetta haastavampaan treeniin. Mutta jostain kuulin, että 8.dan vyökokeeseen tulee junzuki , gyakuzuki, junzuki no tsukkomi, gyakuzuki no tsukkomi, kette junzuki, kette gyakuzuki, kette junzuki no tsukkomi, kette gyakuzuki no tsukkomi, tobikomizuki ja nagashizuki?? pitääkö tämä paikkansa? Jos pitää niin on parempi opetella ihan alusta alkaen kaikki kunnolla, vaikka tuommoselle tasolle meneekin iänikuisuus , mutta onhan tässä elämä vielä aikaa :D , eikä tiedä milloin sekin loppuu, aikanaan.
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#26

Viesti Hirabayashi »

Tänään treenataan ylempien treeneissä naihanchi kataa. Ennen treenejä kuitenkin treenaan kämpillä junzukia, gyakuzukia, maegeria ja vähän pinan nidanin ensimmäistä liikettä. Koitan sisäistää sen liikkeen tarkoituksen. Sekä rupean henkisesti valmistautumaan wadoleiriä varten, joka on viikonloppuna. Koitan saada nukuttua yössä sen 9-10 tuntia, koska yleensä nukun vain 8 ja se on aivan liian vähän minulle.
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#27

Viesti Hirabayashi »

Huomasin semmoisen jännän jutun, että treenaan junzukia ja gyakuzukia joka viides minuutti. Tulee vain semmoinen olo, että nyt on taas tehtävä :D
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#28

Viesti Hirabayashi »

Detaileja:

Huomasin syöväni 6 tunnin välein. Nyt en ole syönyt mitään muuta kuin vähän illalla ja nyt en ole syönyt mitään herättyäni eli n. 5 tuntiin. Seuraavan kerran syön varmaan tuossa ennen klo 16 jotain ja vähän. En tiiä sitten, että rupeaisiko sittenkin syömään enemmän. On ruvennut tekemään mieli rasvaisia ja hiilihydraattisia ruokia, mutta pitäydyn kuitu ja proteiinipitoisissa. Ainut hyvä juttu eilen treenin jälkeen oli ehkä leipäkebab, joka tyydytti nälän erittäin hyvin ;) Suosittelen Joensuun Fiestaa, hemmetin hyvää ruokaa! Parempaa kuin missään muualla suomalaisissa kebab-ravinteleissa.

Tänään ei oikein jaksa tehdä mitään, joten aion vain suurimman osan ajasta katella leffoja ja pelata. Kai siinä sitten muutamat setit karateakin jaksaa harjoitella, mutta olen henkisesti totaalisesti hukassa, joten pitää vähän hemmotella itseään. Joten en pidättäydykään suunnitelmassa vaan kokkaan ihan oikeaa ruokaa ja pidän hauskaa :D Siitä se varmaan vielä iloksi muuttuu, kuka näistä nyt tietää. Kunhan mässäämisestä ei tule jokapäiväinen tapa niin voin olla huoleti painoni kanssa. Siinä se kulkee 73-76 kilon tietämillä, eikä se minusta niin paha ole.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20860
Lauteille: Joulukuu 2007

Hirabayashi

#29

Viesti Lasse Candé »

Hirabayashi kirjoitti: Mutta jostain kuulin, että 8.dan vyökokeeseen tulee junzuki , gyakuzuki, junzuki no tsukkomi, gyakuzuki no tsukkomi, kette junzuki, kette gyakuzuki, kette junzuki no tsukkomi, kette gyakuzuki no tsukkomi, tobikomizuki ja nagashizuki?? pitääkö tämä paikkansa?
Pitää paikkansa ainakin Wadokailla. Näitä voi olla parempi kysellä Wadoketjussa, kun on ollut siellä vähän hiljaista ja tavoittaakin paremmin heitä jotka ehkä pystyvät vastaamaan.
Tosin sun tapauksessa paras vastaus löytyy ihan sieltä seuran sisältä. ;)
Hirabayashi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 143
Lauteille: Marraskuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Hirabayashi

#30

Viesti Hirabayashi »

Riippuu keneltä kysyy.. :D Ja mihin aikaan päivästä. Mutta ihan tosissaan, kysyn ja olen kärsivällinen. Jos vastauksia ei tule niin silloin vain tyydyn siihen ja koitan hoitaa asian omatoimisesti, eikä jäädä sitä suremaan.

Kysyn ainakin wado ketjussa, mitä mieltä ne muut ovat asiasta. :)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 82 kurkkijaa