Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jaan

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Jaan
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 26
Lauteille: Marraskuu 2010

Jaan

#1

Viesti Jaan »

Moi! Aloitan treenipäiväkirjan pitämisen Jaawan suositusten, kannustuksen, painostuksen ja uhkailun johdosta. ;)

Lajitaustaan kuuluu Han Moo Do ja joskus kersana olen painimassa käynyt. Fysiikaltani olen pitkä, laiha kloppi. Sellaanen nälkääsen suden näköönen.

Olen harrastanut Combat Karatea Härmässä arviolta 3,5kk. Treeneissä olen käynyt niin usein kuin vain olen pystynyt. Kiinnostusta löytyy. Suoritin keltaisen vyön muista Härmän peruskurssilaisista poiketen Lapuan jaostolla. Jengillä oli poissaoloja, joten Härmän vyököe harmillisesti siirtyi kauemmaksi. Viime torstaina saatiin kuitenkin vyökoe pidetyksi. Härmän vyökoe sisälsi pitkän kihonin ja lihakset ovat vieläkin vähän kipeät. Äänikin oli perjantaina vähän mennyt kiai! -huutamisesta. Tuollainen rääkki on silti erittäin kivaa, omalla harmillinen tavallaan. :D

Aikomuksenani on harrastaa Combattia niin kauan kun Härmässä asustelen. Tulevaisuudessa häämöttää kuitenkin väistämättä maisemien vaihto opiskelun takia, joten nyt pyrin ottamaan kaiken ilon irti Combat Karatesta. Tulevaisuus on vielä auki, mutta toivon pääseväni takaisin Combatin pariin vaikka välissä olisi pitkäkin tauko.

Lauantaina pääsin ensimmäistä kertaa Kas-Pin leirille. Leirillä pääsin ensimmäistä kertaa tutustumaan puukko juttuihin. Tykkäsin kovasti. Leiri oli kyllä ehdottomasti hintansa väärti.

Kirjoittelen toiste lisää. Nyt en enää jaksa. Saa kommentoida jos haluttaa. :kiitos:
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Jaan

#2

Viesti PDC »

Jaawa...

Älä pudota saippuaa!

Tervetuloa kumminkin ;)
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 9

Jaan

#3

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

:rr: :tervetuloa:
Kuvake
Jaan
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 26
Lauteille: Marraskuu 2010

Jaan

#4

Viesti Jaan »

Taas on treenit takana päin. Kattottiin Kas-Pin juttuja näin leirin jälkeen, kun ei ollu paljon porukkaakaan. Aluksi kattoin Esan kanssa puukkojuttuja, kunnes Erkkikin saapui paikalle tyylikkäästi myöhässä ja pääsin hänen kanssaan pariutumaan. Siitä jatkettiin samaa Esan valvovan silmän alla. Jaawa ja Tervo teki aikalailla samaa. Hakkasivat välis toisiaan. Ritala silmäili sivusta. Torjuttiin puukkoa ja paineltiin sellaasista paikoosta että tuli oikeen erityysen viisas olo. :D Sitte tutustuttiin vähä kuinka tahdon voimalla mennään miehestä läpi. Se oli aika hassua, mutta mielenkiintoista ja herätti uusia ajatuksia mm. Kihoniin liittyen.

Oudot pikku vaivat häiritsivät treenaamista. Koko ajan meinas jalkapohja krampata ja loppupaineis tuli vertakin nenästä. Ei tekis mieli sotkea. Onneksi mulla ei kuitenkaan ollut samanlaisia ongelmia ku Jaawalla. Sillä loppui kunto aivan täysin. Se ei tietenkään haitannut mua kun painin sen kans. Se kostaa mulle sitte huomenna... :? Lopuksi Jaawa hinattiin arvokkaasti pois paikalta. :lol:

Huomenna sitten uudestaan. Älkää hämmästykö jos Erkki yllättää liikenteessä, mutta siitä en kerro enempää. Menöö yllätys pilalle.
Kuvake
Jaan
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 26
Lauteille: Marraskuu 2010

Jaan

#5

Viesti Jaan »

Voiku muistaas vielä ne eilisen treenit... Oli ihan kivasti porukkaa. Jaawa, Tervo, Erkki, Julle, Ari ja Teemu. Taidettiin lämmöt ottaa mattopainiilla ja sitte Jaawa näytti näille jokka ei maanantaina ollu jtn Kas-Pin juttuja ja me teimme kovetusta Tervon ja Erkin kanssa. Aina on mukavaa ku pääsee kaveria satuttamaan kaveria. Meinaan potkia Mawoja vähän liian ylös. Sitte tietenki muutki pääsi kovettamaan ku me oltiin siinä hakkaamises jo hyväs vauhdis.

Mä en tiedä mitä ne jätkät siellä sähelsi, mutta joku potkaisi ilmeisesti teemua Mae Kin Gerillä sillee näppärästi että varpaat työntyi perseenreikään. Joku ehdotti että on selvästi vaparin paikka, mutta oli epäselvää että olisiko suoritettava tekniikka vapaapotku munille vai takatuuppaus. En ole varma onko viimeksi mainittu tekniikka salissamme sallittu. Riippuu tietysti keneltä kysyy.

Sitten otettiin lyhyt Kihon, jossa kattottiin ensimmäistä kertaa polvipotkua. Tais olla hienommalta nimeltä, joku Hisa Geri. En oikeen osaa japania.

Lopuksi otettiin painittiin. Oli kyllä mukava päästä kunnolla painimaan. Mitä mä oon peruskurssilla paininu niin melekeen aina vastassa on ollu Ritala. Se on kyllä pyörittelee mua niinku tykkää. Käskettiin sitte yrittää rättikuristuksia, ropistuksia ja muita kivoja. Erkkihän mua kuristi takista minkä kerkes, mutta jotenki onnistuin pääsemään itte päälle. Sitte oli mukavaa kuristaa vähä takaasi ja kattella siinä ku toinen yrittää rimpuulla irti ja itte siinä hengitellä ja naureskella vaan. :badgrin:
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Jaan

#6

Viesti Aleksi T »

Kyllä te Combat Kartekat osaatte. Loistavaa settiä. :lol:
Jaan kirjoitti: Joku ehdotti että on selvästi vaparin paikka, mutta oli epäselvää että olisiko suoritettava tekniikka vapaapotku munille vai takatuuppaus. En ole varma onko viimeksi mainittu tekniikka salissamme sallittu. Riippuu tietysti keneltä kysyy.
Näissä asioissa kannattaa varmaan kääntyä Jaawan puoleen. :D
ArskaS
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2
Lauteille: Syyskuu 2010

Jaan

#7

Viesti ArskaS »

Ei oo loppupainin voittanutta ;)
Kuvake
Jaan
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 26
Lauteille: Marraskuu 2010

Jaan

#8

Viesti Jaan »

Kertoo taas ihmisen älystä ku herää kuudelta vaikka ei oo mikään pakko. Tullu nukuttua aivan liian vähän ja päivä on ollut kyllä sen mukaanen. Onneks pian pääsee nukkumaan. Ensin kuitenkin kerron vähän ajatuksia päivän treeneistä.

Oli taas vähän vajaa miehitys. Paikalla minä, Jaawa ja Tervo. Enimmäkseen painittiin. Painittiin aluksi ja painittiin lopuksi. Onneksi painimiseen ei heti kyllästy. Ei otettu siihen mitään uutta ja mullistavaa. Yks sweeppi ja sellaasta pientä sälää. Yks uus maahan vienti otettiin ja otin siinä vähä osumaa selekääni. Rupes ittekki huvittamaan oma toiminta ku mulla on jossain välis tullu mukaan sellaanen tapa, että mä murisen painies. Enhän mä itte oo kiinnittäny mitään huomiota siihen. Jaawa vaan sano ja sitte ei meinannu ittellä pitää pokka. Se on sellaasta "Grrr... mmmrrr... perrrrrrrkl..." :angryfire: Murisen jatkossakin aina kun tarve vaatii. En kai mäkään voi mennä tuomitsemaan vaikka joku tykkäis kiihkeästi voihkia mattopainissa. On kai sellaasenki kanssa mielenkiintoosempaa painia ku jonku lahnan.

Painimisen välissä kattottiin lyhyesti oranssin vyön tekniikoiden (joiden nimiä en edes yritä muistaa), sovelluksia ja käytiin myös pienes kihonis niitä läpi. Oli meillä sellaanen "kevyt" knockdown, vaikka eihän siinä kauaa menny ku se ei ollu niin kevyttä. Täs vaihees noi knockdownit on enemmän sellaasia maistiaisia ja sitä ruvetaan ottamaan enemmän sitte oranssilla.
Tällästä tänään. [smilie=ppsmilie.gif]
Kuvake
Jaan
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 26
Lauteille: Marraskuu 2010

Jaan

#9

Viesti Jaan »

Taas siunaantui ihana ja odotettu maanantai. Viikko lähtöö aina vähä nihkeästi käyntiin, mutta kyllä se siitä. Onneksi maanantai on treenipäivä.

Oli taas vähän heikko osanotto. Minä, Tervo, Jaawa ja Ritalakin oli sivustakatsojana/opettajana. Lämmittelyn jälkeen perehdyttiin Jaawan johdolla Hiza Gerin mielenkiintoiseen maailmaan. Aiemmin luulin että polvipotku olisi tarkoittettu ainoastaan läheiselle, suorastaan intiimille etäisyydelle. Kuinka väärässä olinkaan. Teimme Hiza Gerin kaukaa otattamalla etäisyyden kuriin antilooppimaisella hyppelyllä. Tämä sujui minulta yllättävän hyvin. Mikään savannien kuningas en kuitenkaan vielä ole. Koitimme myös Tervon kanssa Hiza Geriä toisiimme, samalla kun Jaawa piti Ritalalle luentoa kiveksistä.

Sitten hakkasin pistareita Ritalan opastuksella. Lyöminen ei ole vahvuuksiani, joten sitä pitääkin hinkata. Oli kuitenkin mukava huomata että lyönteihin oli tullut lisää voimaa. Vielä kun vain osaisi kunnolla lyödäkkin...

Lopuksi tietysti painittiin. Ensin kuitenkin palauteltiin mieleen lukkoja. Siinä oli pari sellaista, jotka ei meinannu oikeen avautua. Ritala neuvoi sivusta, mutta sillä oli sellaanen Trollface naamallaan etten tiiä mitä sillä oli mielessä.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 9

Jaan

#10

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Jaan kirjoitti: ...samalla kun Jaawa piti Ritalalle luentoa kiveksistä.
Nehän saa täälä Potkussa pian vaikka minkälaisen kuvan musta, eiku niijoo ei mitään. Kyllä näillä on tuo kuva jo 8-)
Kuvake
Jaan
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 26
Lauteille: Marraskuu 2010

Jaan

#11

Viesti Jaan »

Jaawa kirjoitti:
Jaan kirjoitti: ...samalla kun Jaawa piti Ritalalle luentoa kiveksistä.
Nehän saa täälä Potkussa pian vaikka minkälaisen kuvan musta, eiku niijoo ei mitään. Kyllä näillä on tuo kuva jo 8-)
Mähän pyrin kirjoittamaan mahdollisimman hienovaraisesti. ;) Vain seksuaalisesti kieroutuneet henkilöt, eli kaikki jotka ovat viettäneet liikaa aikaa sun seurassa, pystyvät ymmärtämään koko kuvan. :smt003
Kuvake
Jaan
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 26
Lauteille: Marraskuu 2010

Jaan

#12

Viesti Jaan »

Eilisen treenit lyhyesti.
Tutustuttiin vaparin pysyyn jne.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 9

Jaan

#13

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Jaan kirjoitti: Eilisen treenit lyhyesti.
Tutustuttiin vaparin pysyyn jne.
Teitä oli paikalla sä, mä, Julle, Tervo ja Ritala. Nyt ku ei oo valkovöisiä salissa niin voi katella vähä tarkemmin sitä peruspystyä, suorat, koukut, etäisyyspeli, harppuunat. Paljo mitseihin vetelyä ja liikkumisen & voimantuoton nyansseihin puuttumista. Ja sit oli jonkumittanen luento pienellä liekillä painimisesta. Hiza geriä ja Sokuto geriä oli kans. Vaparimielellä painimista jossa ei käytetty giitä ollenkaan hyväksi.

Semmosta, paikataan toisiamme jos ei toinen jaksa kirjottaa päivyriinsä pitkästi 8-)

Hiiohoi ja hopsis-kopsis, karatehevoinen laukkaa hitaasti, jottei tärähtelisi, koska migreeni.
Kuvake
Jaan
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 26
Lauteille: Marraskuu 2010

Jaan

#14

Viesti Jaan »

Opiskelu kärsii. Sosiaalinen elämä kärsii. Liikunta kärsii. Kiittäkäämme Fallouttia. Pysykää erossa videopeleistä! Harkkoja ei sentään pysty jättämään väliin. Se on käsittääkseni syntiä.

Kiitokset Jaawalle rakkaan päiväkirjan täydentämisestä. :wav:

Eilisen treenit. Paikalla Minä, Jaawa ja Tervo. Aluksi jatkettiin harppuuna hyökkäyksillä ja etäisyyksien hallinnalla. Tällä kertaa keskittyttiin potkuihin, mikä oli vallan mainiota. Etupotkua pötsiin tai maksaan ja pois toisen potkuetäisyydeltä. Mun ei palioa tarvinnut loikkia ku mulla on niin palio pitemmät jalat. Toivottavasti pääsen harkoittelemaan vastaavaa toisen ulottuvan sällin kanssa. Jos ei Combatis niin voinhan Han Moo Dossa joskus käväistä.

Sitten napattiin potkuja kiinni ja tehtiin sitten jäynää erilaislla kaadoilla. Joskus jäin vähän miettimään ja Tervo sai hyvää venytystä. :D Lopuksi koveteltiin ja tietenkin painittiin.

Näin muuten unta, että oli varmaan joku uus peruskurssi ja sali oli täynnä väkeä. Tyttöjäkin oli ja se oli aika hämärää. Niitten kans piti painia ja Esa virnuili vieressä. :smt003 Keskityin olennaiseen ja tein niille omoplatoja. 8-) Mitähän tämä merkitsee....
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

Jaan

#15

Viesti IIsakki »

Jaan kirjoitti: Näin muuten unta, että oli varmaan joku uus peruskurssi ja sali oli täynnä väkeä. Tyttöjäkin oli ja se oli aika hämärää. Niitten kans piti painia ja Esa virnuili vieressä. :smt003 Keskityin olennaiseen ja tein niille omoplatoja. 8-) Mitähän tämä merkitsee....

TÄÄH? Combatti porukassa joku toinenkin ymmärtää naisten päälle kuin Tyynismaa?!? :smt003 :D :smt003
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 34 kurkkijaa