Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Rikii

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Rikii
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 28
Lauteille: Kesäkuu 2010

Rikii

#1

Viesti Rikii »

On tullut aika laittaa oma treenipäiväkirja pystyyn kaikkien halukkaiden ihmeteltäväksi :)
Saa kommentoida, jos syystä tai toisesta kokee sen tarpeelliseksi.

Omaa taustaa:

Olen 23 v. Helsingissä majaansa pitävä miespuolinen opiskelija.

En ole lapsena tai peruskouluikäisenä ollut kovinkaan aktiivinen liikkuja. En missään vaiheessa mennyt mukaan vakituiseen harrastus- tai seuratoimintaan, joten vapaa-ajan liikunta sisälsi lähinnä erilaisia omatoimisia pallopelejä kavereiden kanssa. Harkitsin kyllä esimerkiksi koripallon aloittamista, mutta alkuinnostuksen laannuttua ei motivaatio enää riittänytkään. Koululiikunnasta en pitänyt koskaan peruskoulussa.

Oma kamppailukokemukseni rajoittui aiemmin lähinnä Tekkeniin ja puroresun seuraamiseen, mutta isoveli harrasteli lukkopainia joskus vajaa 10 v. sitten. Samoin hänen kaverinsa, jotka ovat vieläkin kamppailukuvioissa aktiivisesti mukana ja minullekin hyvin tuttuja. Sieltä kautta sitä innostusta alkoi pikkuhiljaa kehittyä. Mutta sen verta saamaton olin kuitenkin etten vielä lähtenyt hommaan mukaan.

Varusmiespalveluksen jälkeen muutinkin sitten Lohjalta Helsinkiin ja tylsien iltojen ratoksi keksin että BJJ olisi oiva harrastus. Sen parissa taputtelin mattoa noin vuoden verran. Sitten tuli iltakurssia ja putkiremontin takia jouduin asumaan vanhemmilla hetken ja pari muutakin hyvää tekosyytä olla menemättä treeneihin ja se jotenkin pikkuhiljaa sitten jäi. Viimeiset treenit olivat joskus viime marras- joulukuussa.

Mutta tänään kaivoin vihdoin BJJ-puvun esille taas ja raahauduin treeneihin! Oli perhanan hauskaa, alkoi ihmetyttämään miksen mennyt aiemmin. Kuitenkin jo kohta puoli vuotta olen puhunut siitä kuinka menen taas. Johtunee siitä että minä olen se, josta Samuli Putro joskus lauloi. Siis Laiska, tyhmä ja saamaton :oops:

(Osa tekstistä kopioitu ja muokattu yhdestä kouluun tekemästäni työstä. En jaksanut alkaa samoja asioita uudestaan kirjoittamaan :) )
Rikii
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 28
Lauteille: Kesäkuu 2010

Rikii

#2

Viesti Rikii »

Perjantai 28.10.2011 - BJJ

Tänään tosiaan ensimmäiset treenit pitkään aikaan. Ja vieläpä ensimmäiset treenini Hipkolla. Päätin aloittaa menemällä perusteet tunnille, joka olikin ihan hyvä, sillä painitaidot ovat vissiin unohtuneet johonkin kuppilaan vuoden varrella. Jos sellaisia on koskaan ollutkaan :D

Treenit veti Kikolla treenaava sinivyö, joka tuurasi vakituista vetäjää. Meitä oppilaita oli kokonaiset 3 kpl paikalla. Saipahan henkilökohtaistakin opetusta :)

Tekniikkoina aluksi kukkaissweepin, saksisweepin ja kimura sweepin kertausta. Sitten kukkaissweepistä kaverin puolustaessa juji, saksisweepistä kuristus ja kimura sweepistä suureksi yllätykseksi kimura.

Loppuun kolme * 4 min sparrit. Olen viime aikoina keskittynyt lähinnä oluiden harrastamiseen liikunnan sijasta, joka näkyi siinä että kunto loppui samoin tein ja tekniikoiden haku ei ollut kovinkaan suunnitelmallista. Mutta jaksoin kuitenkin loppuun asti pyristellä.

Hyvät treenit oli kaiken kaikkiaan ja hyvä fiilis jäi.
Loppuun vielä 20 min kävely kotiin, jottei ihan pelkäksi makoiluksi menisi tämä ilta ;)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 49 kurkkijaa