Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Paanarit piruuttaan....

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Paanareiden pursiseuran loki

#16

Viesti Paanari »

Marttyyrinä olo kuuluu krstityille ei pakanalle. Pakana ei vajoo itsesääliin vaan jatkaa mellastamista rinta rottkivärissä.
Ähähää joo, toi kappaleen takana kulkeminen on suoraa jatkoa alakautta heittämiselle...
Siinä yhditetään hämäys, suojaus ja hyökkäys. Kaikki yhteen liikkeeseen ja hetkeen.
Alkeellisesti ja helposti(toimimattomasti) heität lipasta lippikksen ja heitto liike jatkuu lyöntinä ..
Tavallaan kuljet lippiksen takana... Hyvä ajoitus ja lyönnin kontrolli pitää olla.
Sitten toimivat tavat on hivenen erilaisia ja tehokkaampia.

Josta tulikin eräs hauska tappaus mieleen hurjilta nahkatakkivuosilta.
Joo yksi älvästi huus ja möykkäs mulle paarin pöydässä ja tako nyrkkiään pöytään. Vakaana aikomuksenaan ilmeisesttikin antaa mulle kommunistinen kurinpalautus elikkä lopsia korville. Annoin mölyapinan huutaa suunsa kuivaksi ja kun tämä tykkimuulin kokoinen nosti tuopin huulilleen täräytin kämmenpohjalla tuopin pohjaan.
Voi sitä huutoa ja parkua epäreilusta pelistä hähähä..
Ei täämösen rannanruohon kannata jättäää vaparia käyttämäti, muuton tytöt kiertää kaukaa kun naama näyttää lihamyllyn läpi menneeltä.

Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
KSa
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 139
Lauteille: Tammikuu 2008

Paanareiden pursiseuran loki

#17

Viesti KSa »

Mites se menikään: "Only dirty fight is the one you loose".

Tossa täytyy tosin olla varma siitä, että se menee joka tapauksessa tappeluksi. Koko ja voima eikä taidotkaan auta, jos toinen pääsee yllättämään.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Paanareiden pursiseuran loki

#18

Viesti Mjölnir »

Paanari kirjoitti: Alkeellisesti ja helposti(toimimattomasti) heität lipasta lippikksen ja heitto liike jatkuu lyöntinä ..
Olen nähnyt jonkun systema-videon, jossa tehdään nimenomaan tämä lippiksen tai aurinkolasien heitto
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Paanareiden pursiseuran loki

#19

Viesti Paanari »

Ai, mä olen luullut aina että kaikki tietää ton. Ikäänkuin perus vilppinä kuten "limut" silmille, rotsin vetäminen pään yli jne. Noihan on temppuja jotka opitaan jo varhaisessa teini-iässä kun, ruvetaan ekoja kertoja arpomaan panojärjestystä ;)
No saattaa olla että, kaikki eivät ole eläneet sammanlaisissa lähiöissä ja se tähden eivät ole joutuneet kohtaamaan nuoren miehen hurmahenkistä elämää eli päivät taistellaan leivästä ja yöt lihasta.

Tosta on hyvä jatkaa kun saa toisen sokaistua ottaa otsatukasta (jos sennonen vaan on) kiinni ja vetää voimakkaasti alaspäin, jolloin toinen hyvässä lykyssä kaatuu eteenpäin. Ei irroita otetta vaan napauttaa niskaan James Bondmaisen tällin. Ja ah ihmettä, taas saa kipittää karkuun ellei halua selitellä viranhaltialle että; "mää mittään tuuli heitti lakin päästä ja kaveri kumartu antaa lakkia samalla kun mä ja käsi ihan vahingossa osu".
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Paanareiden pursiseuran loki

#20

Viesti Mjölnir »

Juu, Krav Magassa on myös ihan curriculumissa heitettävien esineiden käyttö. Tuli vaan tuosta lippiksestä mieleen, että paanarit ovat näköjään opettaneet sen myös venäjän systema-mestareille, jonka nämä ovat sitten ihan juutuupiin ladanneet :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Paanareiden pursiseuran loki

#21

Viesti Paanari »

Paanareista en tiijä ku ovat niin pitkätukkaista, partaista ja ovelaa väkeä jotka vallesmannin havaittuaan pakenevat metsiin.
Olen ollut huomaavinani että samat temput ja törkeydet löytyy loppupeleissä lajista/tyylistä riippumatta kaikista. :haarukka:
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Paanareiden pursiseuran loki

#22

Viesti Mjölnir »

Paanari kirjoitti: Olen ollut huomaavinani että samat temput ja törkeydet löytyy loppupeleissä lajista/tyylistä riippumatta kaikista.
Näin se on
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Paanareiden pursiseuran loki

#23

Viesti Paanari »

Kekrin aikana tukioppilaat tutustuvat tarkemmin suureen idoliini legendaariseen mettärosvoon ;)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tapani_Löfving" onclick="window.open(this.href);return false;
Ai että oli mukava mies, kansansuosio oli mitä oli.
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Paanareiden pursiseuran loki

#24

Viesti Paanari »

Naiset pitää Paanareista on meillä valtteja.
Jos , sää haluut Paanariksi tarttet.
bodya, sporttia ja tsemppistä...tralalallaaa..
Ihanainen aamu päätä särkee ja suussa eilinen jaloviinan maku. Siitä huolimatta menen treenailee eli talkoisiin. :isoavari:
Tänään saan osumaa se on vissi....
No, tänään tehdään nelinkontin tekniikoita, kuvitteellinen tilanne että ollaan päädytty suolle/lumihangelle tai muulle pettävälle alustalle ja "puplikaani" painaa pahalla asenteella päälle eikä älyä lopettaa. Hivenen muuttuu tekeminen kun konttaa karkuun ;)
BTW alkoholistien olymmpiaades on päätöslajina kotiin konttaus.
Tehtäviin poistukaa!
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Paanareiden pursiseuran loki

#25

Viesti Paanari »

Mahat ja maksat huutaa hoossiannaa järjettömän mässäämisen jälkeen... Aika pyyhkiä suklaati pois suupielistä ja palata arkeen.

Monikohan teistä nyt on sitten heitelly sitä lumipalleroa ja lippistä? Oletetaan että kaikki osaa jo alkeellisen tavan ja mennään aiheessa eteenpäin.
Unohdetaan se esine ja tehdään kädellä... Tytöt ei hihittele, tehdään kädellä seuraavasti.....
Nopealla liikkeellä "heitätte" toisen kätösen kämmenpohjan kohti uhrinne silmiä peittäen tämän näkökentän, ihan hyvä jos osutte. Puolustautuja todennäköisesti torjuu "hämäyksen" ja koska olette odottaneet sitä, hämäävällä kädellä lyötte torjunnan alas ja kas kätenne kimpoaa siitä osuma kohtaan. Hoplaa kaikki yhdellä kädellä yhdellä liikkeellä... eli hämäys, torjunta, hyökkäys ja sitten vahingoittaminen. Osa siellä vääntelee jo turpaansa että ei onnistu jne. Nooh Paanari näyttäää sitten treenilöissä miten se liike jaetaaan käsien, vartalon ja jalkojen kesken ja ennen kaikkea muuta, miten ajoitatte liikkeenne...
Sitten johonkin kohtaan kerron mitä se toinen käsi tekee, sillekin on ohjelmaa.
Kirjoitettuna kuullostaa utopistiselta tekniikalta mutta kun samalla pääseen näyttämään kun suu vaahdossa selittää niin, alkaakin olemaan niin yksinkertaista että, oksat pois.

Jaska the öölitölkin surma
ps sorry kijotus virhut ja häröt
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Paanareiden pursiseuran loki

#26

Viesti Paanari »

Jahas, ring ring kello soi, kuoleman kello juuri soi noin...
Eli jos ei lähteny toimimaan niin lisää kuolemankellon harjoittelua.
Teidän pitää oppia se ja hyvin koska, mun tavassa tehdä/selittää/ohjeistaa se on avain asemassa(twistin lisäksi.ymmärtää kuka ymmärtäää)
En kykene tarpeeksi paljon alleviivaamaan sitä, nk. ki-tekniikka...
Pitänee pitää iso-iso treenit ja kerätä teidät kaikki hangöraundit riviin ja antaa näytös siitä mitä se on ja miten käytetään.
..kele aikuusia pittää opettaa kävelee ja heiluttelee käsiään...
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Paanareiden pursiseuran loki

#27

Viesti Lasse Candé »

Onko Paanareiden treeni lähinnä tällaista wax on -henkistä arjen ja kamppailun yhteyden tutkiskelua?
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 175
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Paanareiden pursiseuran loki

#28

Viesti Paanari »

Lasse Candé kirjoitti: Onko Paanareiden treeni lähinnä tällaista wax on -henkistä arjen ja kamppailun yhteyden tutkiskelua?
Auts, apua Lasse läpsii... :D
En oikeen osaa vastata, on ja ei. Tarkoituksena mulla on opettaa toimivaa taistelutapaa joka pitää sisällään koko elämänkirjon. Paanari tyyllisesti, päivät taistellaan leivästä ja yöt lihasta. :drunken:

Olen pyrkinyt valitsemaan itseäni älyykkäämpiä oppilaita jotka sitten, täydentävät minun jättämättämiäni aukkoja itse. Tärkeä osa opetusta on jättää toiselle arvoituksia/tehtäviä joita voipi sitten yön pimeinä tunteina pohdiskella kun, ei päässy päälle vaikka mieli teki... heheh nyt hyväs nousu kännissä voipi tulla korkealentoista...
Sanan laskut tms vertaukset toimivat hyvin kun treenataan kasvotusten, meikäläistä on aina sylettänyt kirjuuttaminen... Eihän se vaikeeta olis opetella, kirjoittais/kopiois vaan toisen kirjan harjoitus mielessä ja olisi opinut toisen tyylin kirjoittaa.
Samalla tavalla kait ne lajikin/tyylitkin siirtyy.Öpetellaan vaan toisen tapa tehdä. hyväksi havaittu ja toimiva tapa opettaa, tehdään robotteja jotka eivät näe muuta kuin oman tyylinsä tavan tehdä ja toteuttaa. Sitten siteeksi jotain höpötystä henkisestä kasvusta jne...


Itse lähestyn toisin, näytän tekniikan mekaniikan ja selitän mikä saa sen toimimaan ja miten sitä voi käyttää ja milloin. loput jätän kuuntelijan/katsojan/oppilaan harteille.
Tukiopetusta joutuu tuon tuostkin antamaan. Kas, kun vastuun kanto ja itte oppimien ilo on menneen talven lumia...

Huudan ääneen:"AINUT OPPINUT ON ITSE OPPINUT, MUUT OVAT OPETETTUJA"
Nyt en lue mitä naputtelin tuli tunteella ja ajattelemati
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Paanareiden pursiseuran loki

#29

Viesti PDC »

Opetakko Jaska niin sanotusti "peruskurssin" vai onko kaikki opetus suunnattu sellasille jotka jo jotain hallitsee?
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Paanareiden pursiseuran loki

#30

Viesti Lasse Candé »

Ei se mitään.. Hyvää settiä. En minä mitään läpsi. :) Sanoisin että arkinen treeni on jokseenkin aliarvostettu muoto mutta samalla että varsinaiset sessiot kannattaa käyttää ihan treeniin. Nopealla vilkaisulla näyttää tässä esitetyt hieman liian arkiselta setiltä mutta minähän en tiedäkään miten jengi käytännössä trenailee. Täällähän saa aina väärän kuvan.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 39 kurkkijaa