Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

JariMarjamaa

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

JariMarjamaa

#316

Viesti JariMarjamaa »

Punnerrus siis tangolla ja varsinaiseen kuormaan nähden riittävän pienet kiekot/kahvakuulat roikkumaan kuminauhojen varaan.
Riittävän pienet, eli sen verta, että tuo vain lisähaastetta vartalon hallintaan, mutta ei "estä" varsinaista suoritusta.

Sama kyykyssä.
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2462
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

JariMarjamaa

#317

Viesti tapsaattori »

mä oon kuulantyöntäjien nähny tekevän tuota penkkiä irrotuksella, ennen varsinaista penkkiä ja pelkällä tangolla. Kai sillä haetaan loppuojennukseen hermotusta?

merimiespunnerrus vaikutti mielenkiintoselta. Pakottaako parempaan tukevampaan asentoon normi levytangolla tehtävään pystäriin? mä oon tykänny että tasapainovemputuksilla on kyllä paikkansa ja voivat olla tavotteista riippuen isommassakin roolissa.
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

JariMarjamaa

#318

Viesti JariMarjamaa »

Tuo penkki irroitus juuri hakee sitä viimeistä terävyyttä tekemiseen, kun ei tarvi jarrutella.
Kuten "normi" penkissä, kun nopeutta tekee. Juurikin hermotusta lihaksen työvaiheeseen eli supistukseen.
Saa enemmän nopeusvoimaa ulos.

Merimies variaatiot eivät mielestä "pakota" tukevampaan asentoon. Se ei ole se pointti?
Vaan haetaan "pienten" tukilihasten lisä/parempaa aktivointia, tukemaan epävarmaa asentoa.
Tämän variaation tulos on kait suhteessa tuohon epävarmuus kuormaan....
Ymmärsin koulutuksessa juurikin, että se ei saa olla liian iso, suhteessa "oikeaan" kuormaan.
Liian suurena se juurikin aiheuttaa asennon muutoksen, mikä on taas ihan eriasia.
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

JariMarjamaa

#319

Viesti JariMarjamaa »

Jumppaviikko päätetty aikanaan lanseeraamani loikka/sykeharjoitukseen. Nyt "toisen" kerran.
"Eka" kerran joulukuun puolenvälin jälkeen. Mielenkiintoista tehdä väliin jotain ihan erilaista,
kun "normaalia" runttausta.
Kun aloin loppuvuodesta taas kokeileen ja lisäileen omaan kalenteriin näitä kikkajumppia.

Sen jälkeen tieteellistä tutkimusta, ja kala... no kuminauha vaakan käyttöönotto.
Vaaka näytti penkkipunnerrukseen 3.5kg....15kg, kyykkyyn 5.5kg....23kg ja maveen 4x punaisella 25kg.

Pääsee laskeskeleen nopeusvoima kuormia.

Alkaa tämä höntsäkuntoilu menemään aika hifistelyksi, mutta ei se haittaa :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

JariMarjamaa

#320

Viesti JariMarjamaa »

Keskiviikkona pieni kuntotesti eli The Rengas Testi IV

Edellisistä kerroista viisastuneena, sormet pahimmista kohdista teipattuna flippaileen.
Mutta en ollut muistanut ostaa urheiluteippiä, niin piti käyttää ilmastointiversiota.

Erä I lähti räväkästi. Heti alakuun 2x 2 sarjaa putkeen.

Erän II aikana jeesus teippi töttöröt alako vähän liikkumaan. Mutta paikoilleen tökkimällä toimi ihan ok.

Erään III töttöröt heilui edelleen. Suojaamattomiin nimettömiin alako tulla rakkuloita. Myös peukalon suojaamattomaan osaa alako tulla hittiä. Muutenkin vauhti tuntu hiipuvan.

Erän IV alussa töttöröt ei pysy paikoillaan. Hokasin, että onhan mulla skotti teippiä, millä liimasin pöytäkirjan seinään. Eiku skottia sormiin.

Erän V alussa ote lipsahti eka kerran kunnolla. Tuntui, että ny lähti nahkat sormista. Mutta ne olikin vain suoja tötsät. Huh. Mutta eka rakko ilmesty. Homma tökkii.

Erän VI alkuun tuli pelastaja. Kaveri ja urkkateippi rulla. Nakit suoriksi ja suojatuksi. Homma toimii taas. Hetken. Ottaa päähän koko homma. Alkaa menemään yx flippi kerrallaan, vaikkakin sarjoittain. Vauhti hiipuu.

Erä VII alkoi vähän paremmin, yx sarja. Ja taas tökkii. Ei huvita, koko touhu. Tekkee mieli luovuttaa. Erä kongiin asti kuitenkin.

Erä VIII lähtee rauhallisesti. Sloooow mooootion. Yx kerrallaan, yx kerrallaan. Ja ysi erän alkuun vielä 5+5 flippiä.

Ja ajassa 2:21 ja 800 flippiä. Kahdesta sormesta lähti nahka, ja yhteen tuli jokin vesikello/rakon alku.

Olisi mennyt enemmän, mutta olisi tarvinnut kirittäjän. No kaksi edellistä yritystä päättyi lukemaan 570.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

JariMarjamaa

#321

Viesti JariMarjamaa »

Perjantai - lauantai istuttu taas koulunpenkillä.
Trainer4You:n Voimavalmentajakoulutus, jakso 3/4.
No nyt ollaan asian ytimessä. Harjoittelun käytännön ohjelmointi.
Käytännön esimerkkejä lihasmassan tai voimatasojen harjoittelun ohjelmointiin.
Mielenkiintoisin ja paras tähän astisista koko PT-kouluttautumisessa.

Perjantain käytännönharjoittelussa oli kehonpainoharjoiteita ja miten niitä varioidaan
vastamaan harjoittelun ohjelmointia (esim perus- tai maksimivoimaa).
Uutena sain nimen tuolle mystiselle liikkeelle, Palomiespunnerrus. Siinäpä tavoite.
Itte tein eka kertaa ikinä Etuvaa'an :)
No ok ok, kuminauha avustettuna, mutta silti lasketaan :D

Pitääkin lisätä omaan kalenteriin yksi kehonpaino harjoittelupäivä.
Alkaa olemaan kalenteri niin täynnä kaikkea mielenkiintoista, että tarvii jo lisää aikaa,
että ehtii kaiken tekemään. Runsauden pula :)

Tänään jatkettiin ensin harjoittelun ohjelmointi teoriaa 3h.
Sitten käytännön harjoitelussa "treenattiin" 6kk perusvoima-maksimivoima-herkistely
jatkumo läpi 3 tunnissa. Mitä sitä turhia taukoja pitämään :D.

Viimeiselle jaksolle pitää tehdä lopputyö. 3kk päiväkohtainen harjoitussuunnitelma.
Kuvitteellisena asiakkaana minulla on 48v perusterve mies, jolla on 30v kamppailuharjoittelu tausta.
Viime aikoina 4v tavoitteellista kuntosaliharjoitelua. Tavoite hänellä on maksimivoimassa.
Siihenpä siis väsäämään kokonaisvaltainen harjoitussuunnitelma :)

-------------------------
Eilen oli mielenkiintoinen esimerkki lihasmassan kasvatukseen... Kävi yksi salituttu asian tiimoilta kyselee.
Tein pitemmän ajan suunnitelman....

En tee, kestovoima syö lihasta...

Niinpä tein vain lihasmassan kasvatus osion ohjelman.

Eilen tuli esille ihan sama tapaus esimerkkinä, samat palikat maksimivoima-kestovoima-lihasmassakasvatus,
rytmitykset oli vain hiukan erit, kun tekijänä eri henkilö.
Olin siis kuitenkin oikeilla jäljillä :)
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

JariMarjamaa

#322

Viesti JariMarjamaa »

Voimavalmentajakoulutukseen lopputyö tehty. Nyt vain odottamista saako se hyväksynnän.
Tuleen ei saa jäädä makaan, niin ostin jo paikan kesällä alkavaan Pienryhmävalmentaja jatkokoulutukseen.

EDIT: Eilen tuli parin tunnin varoajalla kuntonyrkkeilyn ohjaus... No kyllähän ne meni vanhastaan. Vähän erilainen,
vain kun salin normaali tunti :) Mutta olipa kiva pitkästä aikaa ohjata "kamppailua"

Tänään mökin siivoamista


Yläkerran herra se lunta maahan tiputtaa
Kumikola liikkuu se lunta pukkaa
Lumilapio se nietoksia tasoittaa
Kun lumikola on tehnyt siitä liian korkean
Mä lumia nyt kolailen
Mä lumia nyt kolailen

Kolailujen jälkeen vaihtuu askareet
Ämpäriin nyt sitrunaa tippaisee
Se pölyrätin hyvin kostuttaa ja villakoirat kyytiä saa
Ja pölyt pois ne siirtelee
Mä pölyrätillä pyyhkeleen
Mä pölyrätillä pölyjä kosketteleen

127 neliön muotoistaa
Tässä talossa on kaikkiaan
Niitä puhtaaksi kai milloinkaan en saa
127 neliön muotoistaa
Kun laatan viimeisen puhtaaksi saan
Niin alusta täytyy mun taas aloittaa


Kaapin päältä taas pölyä riittävästi niin löytyy
Ne jotenkin sinne aina kerääntyy
On pölyrätillä taas heilumiseen selvä syy
Se pintojen suut saa niin isoon hymyyn
Mä pölyrätin liikkeelle saan
Mä saan taas pinnat loistamaan

Mä usein viikon loppuja rätin kanssa kulutan
Poikamies poksia niin kiillotan
Jos puluparvi Skodan peltiin tårta på tårta, niin täytyyhän sekin pois vahataa
Kas sellaista maalais elämä ton
Mulla siivous välineitä on
Mulla siivous väline varaston loputon

127 pinta-alaa
Tässä mökissä on kaikkiaan
Niitä puhtaaksi kai milloinkaan en saa
127 pinta-alaa
Kun luutamisen viimein valmiiksi saan
Niin pölyrätti täytyy taas, käteen ootaa
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

JariMarjamaa

#323

Viesti JariMarjamaa »

Maanantaina tuli vähän kokeiltua kehoilua ja Dragon Flagia.
Menee se jotenkin, vaikka ei olekkaan kaunista katseltavaa :)

Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

JariMarjamaa

#324

Viesti JariMarjamaa »

Jumppaviikko päätetty istumalla taas koulunpenkillä.
Voimavalmentajakoulutus, jakso 4/4.

Tässä viimeisessä jaksossa ei käyty teoriaa ollenkaan, mitä ei sitten käytännönharjoittelussa tullut vastaan.
Pääpaino oli lopputöiden esittelyssä, se olikin jännittävää.
No läpi meni. Mutta olisi kehitettävääkin. Jos olisin vain Maksimiukko, niin pitäisi vähentää toistojen määrää.
Mutta kun minä haluankin olla Sekatyömies, niin enpä vähennä mitään :D

Käytännönharjoittelussa käytiin läpi eilen eristävät liikkeet lihasmassaharjoittelussa.
Oli mielenkiintoista, että vipunostossa kyynärpään kulmalla ei ole väliä itse liikkeen vaikutukseen
olkapäänlihasten kasvattamiseen/voimistamiseen. Vain olkavarren kulmalla suhteessa vartaloon on merkitystä.
Uutena tuli myöskin Frog Thrust. Pakarat piukeeksi :)

Tännään harjoiteltiin unilateraalista voimaharjoittelua.
Uutena tuli vastaan Simpukankuori, ja taas pakaraa piukeeksi. Speedokausi pukkaa päälle ;)

Sain myöskin vastauksen mieltä ihmetyttäneeseen kysymykseen, miksi voimailijat saksaa Työnnössä?
Onko siihen jokin biofysiologinen syy paremmassa voimantuotossa tasajalka ponnistukseen verrattuna.
No vastaus oli yksinkertainen. Ei ole. Ei ole mitään tekemistä fysiologian ja voimantuoton kanssa.
Tasajalkaa ne voimailijatkin ponnistaa. Kysymys on vain "huijauksesta" ;) Saksaamalla useimmat pääsee
nopeammin tangon alle, jolloin itse suorille käsille punnertaminen on lyhyempi. Eli saksaaminen onkin
vain löysäilyä :D

Nyt nimeni on Voimavalmentaja. Koulutettu Voimavalmentaja. 💪
Tosin todistusta vaille vielä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

JariMarjamaa

#325

Viesti Mika »

Ahkerasti olet taas jaksanut puurtaa. Onneksi olkoon! :hi5:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

JariMarjamaa

#326

Viesti JariMarjamaa »

Kiitos ja kumarrus Mika.

Nyt nimeni on Voimavalmentaja, Lisensoitu Voimavalmentaja :D

Kuva
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

JariMarjamaa

#327

Viesti JariMarjamaa »

Posti on tuonut monta mielenkiintoista iltalukemista.
Lisää teoriaa koneeseen.
Lihaskuntoliikeessä ollut jo mielenkiintoista asiaa mm kyykkäämisestä.
Etunoja ei ole väärin, se on vain ns lonkkakyykky, ja johtuu eriasioista.
Just olen aloitetullut mave osiota.

Mutta onko tässä jo vaara, että muuttuu kokonaan teoreettisesti jumppaavaksi, ja unohtuu totuus ja käytännön runttaus ;)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

JariMarjamaa

#328

Viesti JariMarjamaa »

Eilen ohjasin eka kahvakuula tunnin zempissä.
Heti treenin jälkeen tuli palautetta, että hyvä kun kerrankin joku oikeasti ohjaa, opastaa ja neuvoo :)
Ja tänään toimitusjohtaja sano, että oli tullut positiivista palautetta salin sähköpostiinkin :)

Kuva

Tänään runttasin perusvoimakauden päätteksi uudet enarit vartalon ojennukseen Smithissä, sarjan päätös: 4x107.5kg

Kuva
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

JariMarjamaa

#329

Viesti JariMarjamaa »

Eilen salilla vähän Ravea.

Kyykyn jälkeen Ravea. On se Paha.... Paha Paha.
Alku lähti hyvin. Alasarjat uusiksi. Toiseksi viimeiseen sarjaan 72.5kg, mikä on jo +2.5 viime kauden enariin.
Ja nousi "kevyesti". Niinpä latasin viimeiseen sarjaan uudet enarit 75kg.
Eka tuli just ja just. Toinen putosi puolivälistä, eikä sitten enää lähtenyt mihinkään.
Niinpä askel taakse ja 72.5kg tankoon. Se tuli juuri ja juuri.
Mutta seuraaviin 2-3 yritykseen alkoi jo suoraan sanottua pelottaa 😱,
eikä enää mitään yritystä, eikä uskoa koko hommaan. Niinpä vedot hyytyi jo polviin 😠
Näin sarja jäi yhtä toistoa vajaaksi.

Sitten Maveen ja kaikki uusiksi lämppäreistä lähtien. Ja sisuuntuneena edellisestä, kaikki tuli "kevyesti".
Sivuttu kausi enaria 165kg. Niinpä ensi kerralla sitten uusi kausi enari, perk.... le.

Smithissä etukyykky välipalaksi ja sitten runtattu jalkaprässi uusille lukemille ja uusi enari 255kg.

Sanosin, että nyt mennään aika suorituskyvyn äärirajoilla, mutta kyllä se sieltä vielä nousee 😈😈
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 315
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

JariMarjamaa

#330

Viesti JariMarjamaa »

Hypnoottista

Sain pientä kick off
Kun latasin tankoon kiekkoo
Mörkökaudella läpi katoon
Maksimia mistä kaikki onnessa oon

Zap, mä takas oon
Ja vanhakin moottori taas käynnissä on
Täynnä rautaa, kevyttä vanha on rajaa
Kyykkyä ja mavea kaikki topissa on

Mustia levy kiekkoja
Niitä lisätään kuten syötäisiin popkorniaa
Levypakkaa, Rautaa, Sydän hakkaa
Ei se tähän jää, se on selvää
Tangon alle vaan, ja ylös sen punnertaa

Ooh, miten saat mut tuntemaan
Hypnootista
Ooh, laitoit loitsun ton
Hypnootista

Olen höntsä kuntoilija, tosissaan kun aloitaan
Voin olla erilainen, mutta aina runttaan tosissaan vaan

Olen niin puoli sokea kamppailuun
Mun ainut sääntö on päästä loppuun
Jossain on isoja hauksii
Mä löysin runttaamalla tarkoituksen omani
Ja mun sydän sanoo, se on oikea suunta kompasiin

Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 47 kurkkijaa