Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

tabitha

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#2011

Viesti tabitha »

30.3.

4x25 ojentajapunnerrusta rystysillä. 10 leukaa, sitten ovenkarmiin kiinnitetty tanko tuli alas. Onneksi itse selvisin naarmuitta.

1.4.

3km lenkki, 4x8 leuat
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

tabitha

#2012

Viesti flammee »

tabitha kirjoitti: tabitha » tänään, 04.50
3km lenkki, 4x8 leuat
Jaa, nyt mä ymmärrän sun unirytmiongelmia. Oliko tuo aamu- vai iltalenkki? Suhteuttuna yöuneen siis...
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#2013

Viesti tabitha »

Se oli iltalenkki...

Argh, viime päivityksen jälkeen ainakin kolmet painitreenit käyty enkä ole jaksanut kirjoittaa.

2.4.

Lukkopainia 90min. Treenattiin sellaista niskaa vääntävää otetta alta suljetusta guardista, half guardista & sivusidonnasta. Sweeppi kai vielä okei mutta päälle pääsemisen jälkeen ote pitäisi päästää ehkä irti koska lasketaan niskalukoksi. Tämän lisäksi varmaankin sparrattiin. En muista enää.

(Tässä välissä oli viikonloppuna gon pohjoismaiden mestaruuskisat joten ei tullut about 4 päivään fyysistä treeniä.)

7.4.

BJJ 90min. Guardin ohituksia ja niiden ketjutusta. Siis se että kun ei pääse vasemmalta ohi, yrittää oikealta, ja niin edelleen. Guardinohitusrinkiä kolmen ryhmissä ja sitten normisparria. Venyttelin.

8.4.

Jatkettiin viime torstain teemaa ja tehtiin saman sweepin jatkona giljotiini. Sparria melko pitkään, kai 7x5min. Vedin 2x10 leukaa. Venyttelyt.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#2014

Viesti tabitha »

11.4.

4x25 etunojapunnerrusta, rystysillä. En jaksanut venytellä tai mitään muutakaan.

12.4.

työntö 50kg 4x5
batman 10kg käsipainoilla 4x10
kulmasoutu 35kg 3x10 per käsi
kyykky 60kg 3x5

Venyttelin.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

tabitha

#2015

Viesti sivarinlötkö »

Kyykkyyn vaan rohkeesti lisää rautaa tankoon ja tekniikka kuntoon niin alkaa näyttää erittäin hyvältä!
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#2016

Viesti tabitha »

sivarinlötkö kirjoitti: Kyykkyyn vaan rohkeesti lisää rautaa tankoon ja tekniikka kuntoon niin alkaa näyttää erittäin hyvältä!
Joo tuntuu että kyykyssä vois mennä enemmänkin. Oon viime aikoina panostanut enemmän lajitreeniin, ja puntilla tullut käytyä harvemmin kuin kerran viikossa, joten en tiedä ihan tarkkaan mitkä on mun maksimit ja mitkä sopivat sarjapainot.

Ekat puoli vuotta sen jälkeen kun aloitin hormonihoidon, mulla nopeutui palautuminen ja sain sen verran lihasta yläkroppaan että leuanvedot alkoi sujua paremmin, mutta maksimivoima ei kasvanut erityisesti. Vasta viime kuukausina oon huomannut että ne samat painot joilla treenasin melkein 10 vuotta on alkaneet tuntua kevyemmiltä.

14.4.

4x25 punnerrukset, 3km lenkki. Venyttelin minimaalisesti.

15.4.

Heräsin iltatreeneihin, jee. Lukkopaini 90min. Treenattiin positiota joka oli vähän niin kuin selkä mutta vain yksi hookki ja toisesta jalasta kädellä kiinni... sitten siitä tehtiin lopetusta jonka nimi oli banana split. Tiesin tekniikan mutta en nimeä. Sitten tehtäväsparria ringissä alkaen tästä positiosta. Lievästi epämukavaa, mutta tuli ainakin sisäreidet venytettyä. Loppuun normisparria 3x5min.

Venyttelin ja vedin 3x8 leukaa.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#2017

Viesti tabitha »

17.4.

Lukkopainitreenit, mutta en enää muista mitä tehtiin. 90min. Ainakin sparrattiin. Lopuksi 3x10 leukaa.

20.4.

BJJ 90min. Aika kovat alkujumpat, kuperkeikkoja ja polvet rintaan -hyppyjä, kaksi kierrosta viivajuoksua ja 2x10 leukaa, 4 kierrosta apinapuuta. Sitten tehtiin aika pitkään perimboloa ja ei se nyt kauhean hyvin mennyt. Ymmärrän ehkä teoriassa tekniikan mutta vaikeaa saada onnistumaan edes suostuvaiselle ukelle. 8+5+5 min sparria. Yhden kauluskuristuksen sain tehtyä. Mä en osaa tehdä lopetuksia mountista "ilmatiiviisti" niin ettei kaveri pääsisi karkuun. Juji tuntuu melkein mahdottomalta, 90% tapauksissa epäonnistun. Mutta kaulukset mä osaan vetää ristiin hämmentävänkin hyvin. Tosin se ei kovin vaikea tekniikka ole.

Suora nilkkalukko on myös kiva mutta BJJ:ssä ollaan tosi nipoja siitä miten sen saa tehdä niin yleensä teen vaan lukkopainitreeneissä.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#2018

Viesti tabitha »

23.4.

Lukkopaini 90min. Taas sitä helkkarin banana splittiä :D Pidin alun perin melko eksoottisena positiona mutta ilmeisesti jos osaa niin ei tuota niin vaikea ole käyttää. Etenkin painelukko pohkeeseen vaikutti onnistuvan helposti. Otteen hakeminen alkaa olla mulla sujuvampaa. Loppuun 3x5min sparria. Vedin myös treenin jälkeen 3x8 leukaa ja venyttelin.

Huomenna otan itteäni niskasta kiinni ja varaan ajan lääkärille. Henkitorvi tai jotain sinnepäin on ollut tarpeeksi kauan kipeä. En usko että kyse on flunssasta koska kipu on täysin toispuoleista. Säteilee myös hiukan vasempaan korvaan. Pari viikkoa jaksoin odotella josko menisi ohi itsestään, mutta juu ei siltä vaikuta, pahenee vaan ja nyt alkaa nielaistessakin tuntua. Mitäköhän tämä edes on? Joko mua on kuristettu liian kovaa ja rikottu kieliluu/jotain rustoja sieltä (kipuhan alkoi yhtäkkiä treenin jälkeen muutama viikko sitten) tai sitten mulla on joku paise tai tulehdus kurkussa... Mitään systeemisiä oireita ei kyllä ole, siis huonoa oloa, kuumetta tai sairauden tunnetta, muuta kuin kipu.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

tabitha

#2019

Viesti Jasse »

Mua on muutaman kerran kuristettu silleen että kurkku ja korva on tuntunu kipeeltä ja tulehtuneelta. Ei kyllä oo oireet yli viikkoa kestäny. Mutta hyvähän noi on käydä tsekkaa.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#2020

Viesti tabitha »

25.4.

Enimmäkseen kevyttä BJJ-sparria 5x8min. Venyttelin kevyesti.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

tabitha

#2021

Viesti sivarinlötkö »

Jasse kirjoitti: Mua on muutaman kerran kuristettu silleen että kurkku ja korva on tuntunu kipeeltä ja tulehtuneelta. Ei kyllä oo oireet yli viikkoa kestäny. Mutta hyvähän noi on käydä tsekkaa.
Samma här, ekojen kisojen jälkeen syljin verta pari päivää ja nielaiseminen sattui niin vidusti, kiitosti ystävämme ezekielin... Niska- ja selkälihasten väsymykset säteilee myös usein korvakipuna itsellä. Burana ja parasetamoli toimii ihan hyvin.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#2022

Viesti tabitha »

26.4.

Lukkopainitreenit (ei ohjatut). 2x5min pummelingia ja 5x5min sparria. Vedin 3x10 leukaa ja venyttelin.

...

Eilen 28.4. oli leikkaus. Tosin vain parikymmentä minuuttia kestävä ja paikallispuudutuksessa. Reilu vuosi sitten multa lähti tissit ja vaikka siinä ei mitään elintärkeitä kudoksia operoida ja sinänsä yksinkertainen juttu, se oli yleisanestesialeikkaus ja koko rintakehä mustelmilla ja turvonnut pitkään. Tällä kertaa poistettiin ylimääräistä nahkaa mitä oli vielä jäänyt ja pienennettiin nännipihoja. Usein näitä jälkikorjailuja tulee koska vaikka rintarauhaset on suht helppo poistaa, jos lopputuloksen haluaa näyttävän normaalilta miehelle tyypilliseltä rintakehältä niin se vaatii usein nännien siirtämistä ja pienennystä.

Kysyin lekurilta että koska saa taas painia. Kuulemma 2 viikon päästä, sitä aiemmin arvet hinkkautuu auki. Lenkille viikon päästä, sitä ennen ei sais hikoilla.

Tän jälkeen yksi yleisanestesialeikkaus on vielä pakko kärsiä kun oon tälle tielle lähtenyt ja se on munasarjojen ja kohdunpoisto. Pakko siksi että tulen todennäköisesti olemaan testosteronin korvaushoidossa koko loppuelämän ja se tekee munasarjoille jännyyksiä. Jotka saattaa nostaa syöpäriskiä. Lisäksi pääsee eroon siitä vähästä estrogeenistä jota nää munasarjat vielä tuottaa.

too much information-osuus:
paljastus:
Kikkelintekoleikkaus on sen jälkeen mahdollinen mutta suurin osa ei lähde siihen ollenkaan, koska operaation onnistuminen ei ole varmaa ja se on muutenkin tosi raskas homma. Treenitauko olis luokkaa vuosi. Komplikaatiotodennäköisyys kuulemma 42%. Onneks ei tätä juttua tarvi miettiä muutamaan vuoteen.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#2023

Viesti tabitha »

2.5.

Aamulenkki 3km. Vedin leukoja vaikkei kai sais vielä. 9+7+2+6+9. Ei ainakaan sattunut missään. Vaikeaa kun tangot oli liukkaat. Tein vatsojakin 100kpl. Venyttelin.

Viime operaatioon verrattuna tää ei ole mitään, ei kiristä tai muutenkaan tunnu missään. Ehkä ei kuitenkaan lajitreenejä ihan vielä kun tulis suoraa kontaktia yläkroppaan.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

tabitha

#2024

Viesti JariMarjamaa »

Voimia.

Multa leikatiin sekä nielurisat, että kitarisat, kahdesti.
Kasvoivat uudestaan, vissiin liian isoksi.
En kyllä enää muista mitä haittaa noista oli.
No saipa jäätelöä.

Sihen aikaan multa leikattiin myöskin palanen kielen jänteestä.
Kieli liian jäykkä, ei taipunut R:ään.
Kävin kieli terapiassakin sen jälkeen.
Missä kieltä jumpattiin.
Kait sitten kieli on liikkunut riittävästi.

Yksi koulukiusaus osio oli mulla, kun en osannut R-lausua.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#2025

Viesti tabitha »

3.5.

Lenkki 3km. Tällä kunnolla kyllä vähän nihkeetä juosta tänä vuonna Cooperissa se 3000m mitä suunnittelin. Siis kovasti kasvanut aerobinenkin kunto mutta en mä tätä lenkkiä 12min vetäis.

5.5.

5x30 etunojapunnerrukset. Tein rystysillä ja kädet tosi lähellä toisiaan ettei iho venyis rintakehässä.

Luulin että treenasin kolmena peräkkäisenä päivänä mutta yksi vuorokausi katosi ilmeisesti nukkumiseen. Mun toistuvat unirytmiongelmat johtuu siitä että viimeisimmän vakavan masennuksen jälkeen aloin tarvita pari tuntia enemmän unta kuin ennen ja nukun yleensä yli 12h, valveilla yli 12h, eli sykli on yli 24 tuntia joten rytmi ei voi pysyä millään. Onneksi tänään heräsin tenttiin ihan kivuttomasti.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 48 kurkkijaa