Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

tabitha

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#46

Viesti tabitha »

Siksi onkin hyvä sparrata täydellä teholla mahdollisimman vapain säännöin. Ei tule turhia harhaluuloja.
Siksi käynkin itse kaksi kertaa viikossa kick-boxingin alkeiskurssilla putoamassa maan pinnalle :) .

Aikidossa taas on niin paljon oppimista, että... no pääsee oppimaan ihan tarpeeksi...
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#47

Viesti sivarinlötkö »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti:Siksi onkin hyvä sparrata täydellä teholla mahdollisimman vapain säännöin. :p Ei tule turhia harhaluuloja.
Eipä toisaalta pääse paljoa oppimaankaan, jos sparria on liikaa.
Molempia sitä tarvitsee kuitenkin. Ja toimii hyvänä motivaattorina, se kun on tuhannesti hauskempaa kuin tekniikan hinkkaaminen :)
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#48

Viesti tabitha »

sivarinlötkö kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti:Siksi onkin hyvä sparrata täydellä teholla mahdollisimman vapain säännöin. :p Ei tule turhia harhaluuloja.
Eipä toisaalta pääse paljoa oppimaankaan, jos sparria on liikaa.
Molempia sitä tarvitsee kuitenkin. Ja toimii hyvänä motivaattorina, se kun on tuhannesti hauskempaa kuin tekniikan hinkkaaminen :)
Riippuu tekniikasta :p :p :p

"Jos tän tekniikan vie liian pitkälle niin uke tulee raskaaks..."
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 77
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#49

Viesti AriJ »

Jussi Häkkinen kirjoitti: P*skat. Sanot suoraan että "väärin" ja "teet väärin" tai "ei noin vaan..". Egoon osuu joillekin, mutta muistavat sentään osuman syyn. Hissuttelu pois.
HEHEH muistui mieleen edellinen seminaarimme.... [smilie=krohom.gif]

"You know I'm bad
I'm bad - you know it!"
Michael Jackson, Bad
______________________
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#50

Viesti joksanen »

Väärästä suorituksesta huomauttamisessa pitää myös muistaa niiden huomautusten määrä. Ei ole mielekästä huomauttaa joka ikisestä virheestä yhdessä tekniikassa eikä joka ikisessä toistossa. Suurimmista ja selkeimmistä virheistä pitää saada sanoa rehellisesti.
DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#51

Viesti DaNjA »

Jos oltais karatessa mie...plaa plaa plaa
Jos oltais taas siinä...plaa plaa plaa, olisin jo potkaissut sua munille :smt044

Kiva, kun katsoo yhtä maajyrää alkeista ja kun se potkii se pidättää hengitystä vaikka mulla on opetettu että aina kun potkaistaan mieluiten ulos hengitetään...noh, en ole puuttunut tuohon asiaan..suuttuis siittä ja tulis hakkaamaan mut, koska olen nuorempi, tyttö ja neuvon häntäm, joka on mies, 35 ainakin ja alkeiskurssilainen
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
Kuvake
Naked
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 2185
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Yhteystiedot:

#52

Viesti Naked »

Koska ihmiset ovat erilaisia ja itsetunto-ongelmaisia on jokapuolella, niin minusta on kyllä ihan hyvä ensimmäisellä kertaa saada läpi sellainen pikainen disclaimer, että kun sanotaan väärin, niin se tarkoittaa väärin vain tämän lajin suhteen, ei väärin koko maailmassa, ja kun sanotaan tee näin tällä kertaa, niin se ei tarkoita että aina tehtäisiin niin vaan että nyt harjoitellaan näin, ja että kun minä sanon että tee näin ja toinen opettaja sen jälkeen sanoo että tee noin, niin hyvin todennäköisesti keskitymme eri asioihin sillä kertaa, tee vain sen hetkisen opettajan tavalla, ja lopuksi vielä se, että vaikka minä sanon että tee näin, niin se ei tarkoita että olen kaikin puolin parempi, vaan että tällä kertaa se on minun hommani opettaa ja sinun olla oppilaana, ehkä joskus toisinpäin.

Sen jälkeen voi jättää turhat muodollisuudet väliin ja irvistää kun toinen tekee tekniikkaa ja sanoa että tuo nyt menee ihan väärin, teeppä kuule näin.

Tietty, alkuperäisessä tilanteessa, eli aikidotreenissä, ei pahemmin ole aikaa moisille disclaimereille, joten pitää vaan mennä vähän tunnustelemalla eteenpäin.
Nuutti Kotivuori

"Karvainen ja helppo"
Kuvake
J_kun
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#53

Viesti J_kun »

Olen itsekin melkein kuin Tabby (ainakin toivon niin...) ja pyrin olemaan aina niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kohtelisas ja niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin varovainen neuvoessani. Minulla nääs ei ole paljon varaa sanoa... Enkä myöskään halua tappeluita :swars: Lisäksi otan helposti nokkiini ja menen hiljaa mököttämään nurkkaan.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#54

Viesti flammee »

Ainakin aikidossa pyrin parhaani mukaan pitämään turpani kiinni, kun olen niin vähän aikaa treenannut. Jos jotain neuvon niin sanon aina että "mun mielestä.." tai "luulisin että..". Toisaalta kyllä vähän häiritsee että ne kokeneemmat ei yleensä sano suoraan mikä tekniikassa mättää, tosin silloin kun sanovat niin se vika on hyvin vaikea saada korjattua. :D

TKD:ssa taas ei tule kauheasti neuvottua muita, siellä kun ei ole niin hirveästi pariharjoittelua vaan paljon enemmän keskitytään omaan suoritukseen itsekseen ja kun mennään riveissä luvun mukaan niin ei siinä luonnollisestikkaan voi kauheasti muiden kanssa keskustella. Potkumaaleilla treenatessa taasen eri potkujen teknisten yksityiskohtien selittäminen keskeyttää treenin niin ei sitä vihti.. :roll:
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#55

Viesti tabitha »

Maanantai 26.9.2005

Kickboxing 90 min, lähinnä potkittiin tyynyjä. Aikido 90 min, omassa seurassa, aivan karseaa :cry: Mä en tahdo enää harrastaa sitä lajia se on JuMAlaUta niin TURHAUTTAVAA! Sanon tällä lailla vaikka tiedän, etten koskaan lopeta. Toinen kyu ja kaikki vielä edessä.

Olen jo pitkän aikaa hionut ukemistani liikakorkeutta pois, ja on alkanut tuntua paremmalta. Mulle ukemi on jostain syystä se herkkä piste, vieläkin kun joku kritisoi sitä se tuntuu kuin koskettaisi avohaavaa.

Kaikki alkoi siitä kun aloitin aikidon ja aloittelijaksi mulla oli hyvä ukemi. Kaikki kehuivat mun ukemia... kunnes sain hakaman, jolloin kaikki alkoivat haukkua ukemiani. Olin ihan paniikissa. Harjoittelin ukemia (siis olen koko ajan puhunut nimen omaan kovista ukemeista) kuin mielenvikainen, yli sata kertaa joka päivä. Usein tein sitä pihallamme. Sain lopulta ukemini paranemaan. Luulin että olin päässyt yli siitä p*skasta.

Sitten, juuri kun olin saanut sen paremmaksi, tuli herra B. 6.dan, hypätköön vaikka kaivoon, ja sanoi, että ukemini on liian matala. Ajattelin, että sen on oltava korkeampi, ja rupesin hyppäämään suoraan ylöspäin tehdessäni ukemia. Aluksi ukemi parani, ja ajattelin että niin sen täytyy olla, mitä korkeampi sitä parempi.

Lopulta näin videokuvaa ukemistani ja järkytyin... aivan hillittömiä voltteja, tulin suoraan jaloilleni... Aloin mataloittaa ukemiani ja lopetin ylettömän hyppäämisen ukemiin lähtiessä. Nykyään ukemini on paljon parempi, mutta silti se on liian huono omasta mielestäni.

Nykyään teen taas ukemeita pihallamme. Eihän se tietenkään sama asia itsekseen ole tehdä kuin se että tekisi heitosta, mutta harjoittelen niin hiivatisti, että (luulen että) mulla on varaa uskotella itselleni että kelpaan.

Tiedän että se on vaarallista, mutta koska olen huomattavasti parempi ukena kuin torina, olen aina ajatellut että vaikka olisinkin muuten ihan surkea, niin olen mä sentään hyvä uke. Ja vaikka olisin ihan surkea uke, niin on mulla sentään hyvä ukemi.

Ja tästä johtuen voitte varmasti kuvitella mitä seuraa, jos joku haukkuu mun ukemia... :x
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 77
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#56

Viesti AriJ »

tabitha kirjoitti: Lopulta näin videokuvaa ukemistani ja järkytyin... aivan hillittömiä voltteja, tulin suoraan jaloilleni... Aloin mataloittaa ukemiani ja lopetin ylettömän hyppäämisen ukemiin lähtiessä. Nykyään ukemini on paljon parempi, mutta silti se on liian huono omasta mielestäni.
Hmmh, mitä pahaa siinä on että tulee nopeammin jaloilleen? Eikös se vaan paranna mahdollisuuksia toimia siitä eteenpäin? Vai oliko tasapaino tuossa tilanteessa niin huono, että mitää ei kuitenkaan voinut tehdä?
______________________
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#57

Viesti fatman »

Vaikka Tabitha mukavasti maustaakin juttujaan teiniangstilla, olen joka kerta näitä lukiessani iloinen ettei nykyisessä lajissani se muoto ole kaikki kaikessa. Kun en oikeasti usko että kahden eri ihmisen (esim.) ukemit voivat tulla täysin identtisiksi ja vielä toimiviksi.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 77
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#58

Viesti AriJ »

fatman kirjoitti: Kun en oikeasti usko että kahden eri ihmisen (esim.) ukemit voivat tulla täysin identtisiksi ja vielä toimiviksi.
Miten voisivatkaan? Emme ole klooneja.... Kuten sanoin toisaalla, pitäisi mielestäni löytää se oman kehon tapa tehdä asiat lajin/tyylin opetusten mukaisesti. Oma keho ei voine tehdä sitä opettajan kehon tavalla....
______________________
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#59

Viesti fatman »

Yamazu kirjoitti:
fatman kirjoitti:Kun en oikeasti usko että kahden eri ihmisen (esim.) ukemit voivat tulla täysin identtisiksi ja vielä toimiviksi.
Miten voisivatkaan? Emme ole klooneja.... Kuten sanoin toisaalla, pitäisi mielestäni löytää se oman kehon tapa tehdä asiat lajin/tyylin opetusten mukaisesti. Oma keho ei voine tehdä sitä opettajan kehon tavalla....
Näinhän minäkin sen olen ymmärtänyt, mutta Tabbyn kommenteista saa sen kuvan, että jos et tee kuten juuri sillä kertaa treenejä vetävä sensei/sempai niin olet kakka. Täysin olen poisaiheesta eli tabithan treenipäiväkirjoittelusta. Anteeksipyyntöni.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#60

Viesti tabitha »

Yamazu kirjoitti:
tabitha kirjoitti:Lopulta näin videokuvaa ukemistani ja järkytyin... aivan hillittömiä voltteja, tulin suoraan jaloilleni... Aloin mataloittaa ukemiani ja lopetin ylettömän hyppäämisen ukemiin lähtiessä. Nykyään ukemini on paljon parempi, mutta silti se on liian huono omasta mielestäni.
Hmmh, mitä pahaa siinä on että tulee nopeammin jaloilleen? Eikös se vaan paranna mahdollisuuksia toimia siitä eteenpäin? Vai oliko tasapaino tuossa tilanteessa niin huono, että mitää ei kuitenkaan voinut tehdä?
Ongelmana oli käteni, joka oli lähes suora ja loukkaantumisvaarassa. Lisäksi ukemi näytti huonolta.

En minä ole maustanut juttujani teiniangstilla. En myöskään halua tehdä samalla tavalla kuin senseit, yritän vain tehdä ukemin ja kaiken muunkin mahdollisimman hyvin. Nykyään olen onnellinen että olen päässyt tuosta hyppimisvaiheesta yli, mutta ukemissani on luultavasti vielä korjattavaa. Sen takia harjoittelen sitä paljon.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 42 kurkkijaa