Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

tabitha

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
DaNjA
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1591
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ivalo

#31

Viesti DaNjA »

itselläkin hyvä, kun menee treeneihin, jolloin alkeiskurssilaiset ovat myös siellä, niin kun katsoo niitten huitomista, niin aina miettii, olenko itse ollut oikeasti NOIN SURKEA!
Sitten kaikki pitää tehdä varovasti alkeisten kanssa :D

Potkutyynyjen kanssa eilen treenattiin yhden tytön kanssa ja piti hieman voimaa harkita, koska tämä alkeis oli aika hento tyttönen...ettei olisi kaatunut saman tien,kun potkaisen sitä [smilie=ppsmilie.gif]
sitten treeneissä oli yks isompi alkeis ja otti aina potkutyynyn, kun meidän vetäjä näytti erilaiset potkut ja alkoi jotain mussuttaa kun minä sainkin hänen puolestaan potkutyynyn ja vetäjä potki minua päin. osaan kyllä oikein piettää tyynyä ja silleen pitää sitä, että jos potkija olisikin kovinkin kovakourainen...siinä hieman näytti nyrpeää naamaa, kun minäkin pystyin samaan kuin hän...olinkin yllättävän voimakas, tyttönen :D

(sory taas kun sotken sun päivistä)
-Tanja Akujärvi-

Ei voittaminen tai häviäminen merkitse, vaan se miten ikuiseen häviämiseen suhtautuu.
Miettikääppä sitä :D
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#32

Viesti sivarinlötkö »

Saapa nähdä pärjäänkö itse peruskurssin jälkeen aloittelijoille ;)
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#33

Viesti tabitha »

Joo alkeiskursseilta saa itsetuntoa ihan kiitettävästi... mua aina kammottaa, kun älyän että olen itsekin ollut niin surkea joskus enkä ole tajunnut sitä... mutta kaikkihan ovat joskus (olleet) aloittelijoita.

Mä sain sitäpaitsi ehkä viikko sitten meidän alkeiskurssilta yhden törkeän jäykän ja vastaanpanevan aloittelija miehen mattoon ikkyolla kerta toisensa jälkeen... sitä ärsytti, kun se ei itse tajunnut oikein ikkyo liikettä ja astui aina väärällä jalalla ja könyämiseksihän se sitten meni. Se hermostui ja rupesi väittämään, että mä liikun jotenkin oudosti (kun olen ukena) ja yritän muka laittaa vastaan, vaikka en todellakaan laittanut vaan olin just sellanen superkiltti uke jollasia alottelijat tarvitsee...

Mutta mä onnistuin tekemään tekniikan sille, vaikka se oli tosi v-mäinen ja koko ajan jännitti vastaan ja yritti tulla ylös. Siitä lähtien se on koko ajan vältellyt mua eikä halua tehdä tekniikkaa mun kanssa.

Olkoonkin että se oli aika kevyt mies, ehkä painoi 70 kiloa. En mä sellaselle 80-90 kiloselle saa tehtyä, yli satakiloisille taas alku ja hyökkäyksen vastaanotto on hankalia, mutta jos niiltä saa tasapainon menemään niin ne usein romahtaa omalla painollaan alas.

En vieläkään pidä aikidotekniikkaani mitenkään erityisen toimivana, lähinnä siksi että olen niin #@%&1¤ pieni sittiäinen ja uket on aina niin isoja. Jonain päivänä mä vielä näytän :evil:
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
premier
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 750
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#34

Viesti premier »

Koita ymmärtää :) Se on monelle miehelle kova kolaus egolle, kun nainen on jossain parempi.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#35

Viesti joksanen »

tabitha kirjoitti: sitä ärsytti, kun se ei itse tajunnut oikein ikkyo liikettä ja astui aina väärällä jalalla..
Sanoitko sä sille että se astuu väärällä jalalallalalallalla?
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#36

Viesti tabitha »

Sanoin "ei sil jalalla vaan sil toisella" joka kerta kun se lähti väärällä jalalla. Aina pari kertaa meni kun olin sanonut, sitten taas rupes unohtumaan. Tyyppi keskittyi pikemminkin oman yläkroppansa voiman tuottoon ja runttaukseen käsivarsilihastensa avulla, vaikka sanoin myös että alussa jalkojen liike on tärkeämpää kuin yläruumiin. Olin kuitenkin hyvin varovainen neuvoessani häntä; olen aina varovainen neuvoessani miehiä. En sano mitään ellei äijä tee täysin puskaan tai suoranaisesti satuta minua. En käytä sanoja "väärä" tai "väärin", enkä käskymuotoja, vaan sanon aina "vois olla parempi jos..." tai "sun kannattais..." jne.

Miehiä pitää käsitellä varovasti, ettei egoon vain tule kolhuja... ;)

Disclaimer: ei siis kaikilla miehillä ole ego-ongelmaa, mutta jos en tunne miestä, olen aina varovainen noissa neuvomis-ja korjausjutuissa. Jotkut miehet saattavat ottaa sen tosi raskaasti. Yleensä en kyllä neuvo ketään ellei ole ihan pakko, koska jos rupean neuvomaan niin tulee tosi "omahyväinen" olo... täytyy aina muistaa, että itse on kuitenkin loppujen lopuksi aika surkea eikä saa pullistua. Tosin tällä mun itsetunnolla vaarana on pikemminkin masentuminen omien taitojen vähyyden takia.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#37

Viesti sivarinlötkö »

Meillä kyllä peruskurssin jälkeen se itsetunto nuijitaan ihan maanrakoon kun joutuu ylempivöisten kanssa sparrailemaan. Varmaankin ihan hyvä juttu.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#38

Viesti joksanen »

tabitha kirjoitti: En käytä sanoja "väärä" tai "väärin", enkä käskymuotoja, vaan sanon aina "vois olla parempi jos..." tai "sun kannattais..." jne. Miehiä pitää käsitellä varovasti, ettei egoon vain tule kolhuja... ;)
Joskus liika tissuttelukin on huono. Joskus voi sanoa että tässä harjoituksessa sun pitää tehdä näin, tai tänään me tehdään tämä just näin. Etenkin kun eri jalka vaikuttaa melkoisesti suoritukseen ja pitäis olla ihan simppeli huomata ero (vasen vs oikea). Eri asia sitten pystyykö ihminen hahmottamaan milloin olkapää on riittävän korkealla tms.

Tuo "tänään" on muuten mun lempparidisclaimeri.

"Mut tässähän on vaarana, että vastustaja potkaisee munille."
"Ei tänään."
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 19110
Lauteille: Helmikuu 2005

#39

Viesti Jussi Häkkinen »

tabitha kirjoitti: Miehiä pitää käsitellä varovasti, ettei egoon vain tule kolhuja... ;)
P*skat. Sanot suoraan että "väärin" ja "teet väärin" tai "ei noin vaan..". Egoon osuu joillekin, mutta muistavat sentään osuman syyn. Hissuttelu pois.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#40

Viesti tabitha »

Kerran oli kyllä hyvä kun tein yhden aloittelijan kanssa tenchinagea ja se oli harrastanut karatea joskus 25 vuotta sitten.

Aloittelija: "Jos me oltais karatessa niin mä pystyisin lyömään sua nyt naamaan, mä olisin lyöny jo, jos tää ois karatea..."

Minä: "No niin varmaan ja jos tää ois krav magaa mä olisin jo potkassu sua munille..."

Otti mies äkkiä hieman kapeamman asennon... :lol:

Jussi, itse olen joutunut kokemaan sen perusteellisen lyttäämisen ja koen sitä vieläkin. Ei ole mukavaa kuulla tekevänsä väärin tai "päin hanuria". Olen saanut suoraa kritiikkiä niin paljon, että osaan kyllä arvioida miltä se tuntuu. Mulle on mm. sanottu suoraan, että mulla ei ole hirveästi lahjoja lajiin ja kannattais vaihtaa lajia. Tiedän kyllä että sellainen sattuu, enkä halua tehdä sitä muille.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 19110
Lauteille: Helmikuu 2005

#41

Viesti Jussi Häkkinen »

tabitha kirjoitti: Minä: "No niin varmaan ja jos tää ois krav magaa mä olisin jo potkassu sua munille..."
:D/ Juuri näin!
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#42

Viesti sivarinlötkö »

Ihan eri asia sanoa "teet väärin" ja neuvoa kuin "olet tårta på tårta" tai "kannattaisi vaihtaa lajia."
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#43

Viesti tabitha »

No joo, mutta monille käytännössä sama asia, tai ainakin loukkaannutaan yhtä paljon. Toisaalta, jos ei kestä kritiikkiä, lajia olisi todellakin syytä vaihtaa, vaikka kritiikkiä tuleekin kaikissa lajeissa. Ja oman paskuutensa tajuaa jossain vaiheessa kuitenkin itse, vaikka kukaan muu ei sitä sanoisi... :oops:
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#44

Viesti sivarinlötkö »

tabitha kirjoitti: Ja oman paskuutensa tajuaa jossain vaiheessa kuitenkin itse, vaikka kukaan muu ei sitä sanoisi... :oops:
Siksi onkin hyvä sparrata täydellä teholla mahdollisimman vapain säännöin. :p Ei tule turhia harhaluuloja.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 72
Viestit: 19110
Lauteille: Helmikuu 2005

#45

Viesti Jussi Häkkinen »

sivarinlötkö kirjoitti: Siksi onkin hyvä sparrata täydellä teholla mahdollisimman vapain säännöin. :p Ei tule turhia harhaluuloja.
Eipä toisaalta pääse paljoa oppimaankaan, jos sparria on liikaa.
Viimeksi muokannut Jussi Häkkinen, syys 23, 2005, 13.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 76 kurkkijaa