Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vlad Tepes

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#16

Viesti keskilinja »

Onko se tosiaan niin ultimate secret ettet saa edes lajisi nimeä mainita :?: :?
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#17

Viesti Tohtori Krabola »

:ninja:
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#18

Viesti Vlad Tepes »

Muutto takana ja pääsin pitkästä aikaa treeneihin.

Judo

Tekniikkana makura kesa gatame, tai ainakin niin luulen. En ikinä meinaa muistaa noita nimiä kun en ole siihen gong fun puolella tottunut. No kivahan se on opetella kieliä.

Venyttelyä, ilman painoja tehtävää lihasharjoittelua ja erilaisia ukemiharjoituksia.

Ensimmäinen treeni jossa olin avovaimon kanssa sillä nyt kun asumme yhdessä niin siksi kai tyttöystävää nyt on kutsuttava. Kuulostaapa aikuiselta.

Juttelin hiukan valmentajien kanssa judosta. Mielenkiintoista infoa sain esim siitä miten 70-luvulla oli treenattu. Ei kovin järkevästi kuulemma.

Ekat judon peruskurssin treenit joissa sai vapaasti vastustaa. Piti makura kesa gatamesta päästä irti. Se nyt ei ollut kovin vaikeaa kun vastuksena oli total newbie näissä lajeissa. Valmentaja sitten sanoikin että tekniikka on kuulemma siitä huonosta päästä ja pakko opetella vain koska ohjelmaan kuuluu. Tässä kuva. http://judoinfo.com/images/osaekomi/mak" onclick="window.open(this.href);return false; ... gatame.gif

Muokkaus: Judo on kyllä hauskaa, erittäin hauskaa.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#19

Viesti Vlad Tepes »

sunnuntai 25.9.2005

Hyvin lyhyt juoksulenkki erittäin nopealla tahdilla. Matkaa vain n. 3 km. Pitkästä aikaa juostuna tuntui kuitenkin jo ihan mukavalta. Kotona liikkuvuustreeniä, sivupotkua ja lyöntidrillejä.

maanantai 26.9.2005

Judoa jossa mukavaa peruskuntopiiriä, venyttelyä (hyvin epäammattimaista sellaista) ja tekniikkana taisi olla uki-goshi. En meinaa ikinä muistaa noiden tekniikoiden nimiä. Ukemiharjoittelua. Plussana liikesarjaa päälajin puolelta.

treenejä tulossa ainakin ti ja to gong fua ja pe veljen kanssa vapaata harjoittelua, lähinnä kai taas painia.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#20

Viesti Vlad Tepes »

Tiistaina 28.9 gong fu

Eilen perjantaina 30.9 oli veljen kanssa vapaat treenit.

Tänään olisi judoa. Ei huvittaisi mennä kun haluaisin mieluummin kirjastoon lukemaan mutta kai se on pakko. Sitten roolipeliä neljältä. Warhammer rpg maailma kutsuu. :smt039 Laitan illalla vaikka jotain uunissa, juustogratiini... :smt110 Leffavuokraamoon, :putki: ja kullan kanssa illan viettoon. :smt049
Viimeksi muokannut Vlad Tepes, loka 14, 2005, 10.27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#21

Viesti Vlad Tepes »

Lauantain judoharjoitukset olivatkin sitten aikamoinen yllätys. Eka kertaa oli mattorandoria ja olin ihan ihmeissäni kun juuri mitään ei saanut tehdä. Ei kannata ymmärtää väärin, oli kehittävää, mukavaa ja rankkaakin, mutta kun ei saa missään vaiheessa lyödä eikä potkia eikä myöskään aloittelijana kuristaa tai lukottaa niin tulipa sellainen olo että hetkonen mitäs nyt tehdään. Nähtävästi aloittelijat eivät saa kuin ottaa turvallisia hallintaotteita. Meni aika kauan aikaa ymmärtää mitä voisi tehdä kun tuli vaikka avaus kuristukselle ja yhtäkki muisti että se oli kiellettyä.

Judo on kyllä todennäköisesti silti hauskin laji mitä olen harrastanut. Ilmapiiri kun on niin leppoinen ja veljellinen. Olen melko varma että pidän kakkoslajina jatkossakin.

Ainoa miinus oli se mitä nyt kyllä gong fun puolellakin on tullut. lajia ehkä pari vuotta harrastanut yhä aloittelija koitti harjoituksissa päteä ja näyttää miten en osaa mitään. Yritti sitten näyttää miten eräästä hallintaotteesta päästään irti mutta ei onnistunut suorittamaan tekniikkaa kun piruillessani en halunnutkaan päästää helpolla ja tulla mukaan vaan annoin kaverin kokeilla toimiiko hänen tekniikkansa. Eipä toiminut.

Tämän otin itselleni motoksi ja opiksi. Älä yritä treeneissä opettaa kun et osaa itse. Sitä varten on valmentajat.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#22

Viesti sivarinlötkö »

Vlad Tepes kirjoitti: Eka kertaa oli mattorandoria ja olin ihan ihmeissäni kun juuri mitään ei saanut tehdä.
Positiosparria :p
Kuvake
terssi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2909
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#23

Viesti terssi »

Vlad Tepes kirjoitti: Eka kertaa oli mattorandoria ja olin ihan ihmeissäni kun juuri mitään ei saanut tehdä. Ei kannata ymmärtää väärin, oli kehittävää, mukavaa ja rankkaakin, mutta kun ei saa missään vaiheessa lyödä eikä potkia eikä myöskään aloittelijana kuristaa tai lukottaa niin tulipa sellainen olo että hetkonen mitäs nyt tehdään.
Woot? Ethän sä nyt oikeesti luullut, että judossa sprarraillessa sais lyödä tai potkia? :? Vai ootkos jossain erikoisessa judoseurassa mitä häh?
I'm like the man who singlehandedly built the rocket and went to the moon. What was his name? Apollo Creed?

http://www.facebook.com/tjjkproteam
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#24

Viesti Vlad Tepes »

terssi kirjoitti: Woot? Ethän sä nyt oikeesti luullut, että judossa sprarraillessa sais lyödä tai potkia? :? Vai ootkos jossain erikoisessa judoseurassa mitä häh?
En todellakaan sitä tarkoita. Kyse oli ihan subjektiivisesta huomiosta että kun siirrytään tappelupainotteisestä treenistä urheilun puolelle, mutta kuitenkin tehdään samankaltaisia asioita on aluksi vaikeaa erottaa ne toisistaan. Menee aivot kiemuralle.

Eilen maanantaina oli judotreenit taas. Satutin pikkurillini ja nyt koskee.

Aivan loistavat treenit. Mattorandorissa oli kerrankin vastustaja joka oli selkeästi minua vahvempi (hän on painonnostaja), joten jouduin todella käyttämään päätäni lihasten sijaan. Nyt meni jo se randori muutenkin luonnollisemmin kun tottui sääntöihin.

Olen sanonut sen jo liian monta kertaa mutta sanon yhä. Judo on uskomattoman mukava laji.

Tänään menen sitten sitä kiinalaista myllytystä harjoittelemaan eli tiedossa taas 1,5 tuntia intensiivistä treeniä.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#25

Viesti Vlad Tepes »

Törkeän vähän treenattu.

Maanantai Judoa

Keskiviikko Salitreeni. Jenkkifutis kaverin kanssa tehtiin mm penkkiä, maastavetoa raakana, vatsoja, säkkiä hakattiin ja potkittiin yms... ei todellakaan ammattimaista vaan vähän kaikkea, mutta mukavaa meillä oli. Hyvät kaverit on Jumalan lahja. :D

Tänään torstaina gong fua, jossa oli asiaa vaikka muille jakaa. Minun pitäisi käydä treeneissä enemmän, koska on väärin harrastaa näin miten sattuu. On muiden tiellä. Tämän päivän treenit oli taas tiukan käytännön painotteista. Polvea mahaan, maahan vientejä/painia ja eri tapoja potkia kovaa.

Avovaimo on maalla, minä vapaalla. Tylsää.

Mikään ei voita rakkaan viereen nukkumaan käymistä.
Kuvake
tko
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 94
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Espoo

#26

Viesti tko »

JanneM kirjoitti: Voitko sanoa, edes perustiedot tyylistä?
Tyylin nimi, seura, opettaja, yhteystiedon jne...
Jaahas, jos en väärässä ole ni "tiedän" tuon Vladin opettajan (jos nyt tästä MUN kaupungista puhutaan :lol: ).
Ei ole mistään "puhtaasta" tyylistä kysymys vaan opettajan näkemys toimivasta kamppailusta. Hyvänä vetäjänä pidetään ja ihan arvostettu kaveri muutenkin.

En tiedä kiinalaisista lajeista juurikaan mitään, joten en osaa sanoa mistä lajista vaikutteita on otettu, mutta ainakin sparri vaikuttaa kovasti thaikku pohjaiselle.

..kummastuttaa vaan miksi ei saisi puhua? Syynä voi tietysti olla turhien nettivääntöjen välttely kaiken maailman purifistien taholta, joka on mielestäni ihan ymmärrettävääkin.

Varmaan oon samoissa treeneissäkin paininut sen kanssa (ja todennäköisesti hävinnyt). Kysyn seuraavan kerran kun meen taas painimaan..

Enpä viitsi nyt nimiä tiputella, jos kerta on erikseen maininnut, että ei saa.
Mä tykkään olla kaikkien kaveri :D
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93920
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#27

Viesti Mika »

Päiväkirjan pitäjän pyynnöstä päiväkirja on nyt lukittu. Jos päiväkirja avataan uudelleen, tämä viesti poistetaan.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Viestiketju lukittu

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 43 kurkkijaa