Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva KuvaKuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Paappa

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Ylipotkija: JanneM

Vastaa
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1304
Viestit: 12729
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 3 kertaa
Tykätty: 11 kertaa

Paappa

#2116

Viesti Paappa » maalis 15, 2017, 16.51

Flunssan ja töiden takia treenaamisessa on ollut parin viikon tauko ja se näkyi. Nyt on taas pari jumppaa sen jälkeen takana ja pikku hiljaa olo paranee. Säkillä terävyyden saaminen vei aikaa sen menettää nopeasti. Voimat ihan pois :(

Hyvää on se, että tukilihakset, vatsa ja selkä ovat nyt paremmassa kunnossa kuin aikoihin. Ryhti tuntuu paremmalta ja selkään ei satu oikeastaan koskaan. Polvet ovat jäykät edelleen, mutta ilman painoja kyykkyjen tekeminen tuntuu auttavan siihen. Hitaasti niin syviä kyykkyjä kuin saa menemään ja vähitellen painaa alemmksi.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)


Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1304
Viestit: 12729
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 3 kertaa
Tykätty: 11 kertaa

Paappa

#2117

Viesti Paappa » huhti 11, 2019, 12.48

Hyvää pitkästä aikaa - päivää. Ajattelin laittaa muutaman sanan.

Ikääntyminen on mielenkiintoinen prosessi. Omalla kohdalla se on tarkoittanut kyynärvarsiongelman vuoksi miekkailusta luopumista, polvileikkausta, olkapääkipuja yms. Asioita on joutunut opettelemaan tekemään toisin.

Kävin viime syksyn ahkerasti kuntonyrkkeilyssä ja treenasin itse kotisalilla. Kevät alkoi vähän huonosti parin peräkkäisen flunssan ja jälkitautien kanssa eikä työkään ole antanut armoa. Pikku hiljaa taas liikkeelle.

Treenaan itsekseni ja olen ottanut askelia ajassa taaksepäin, palaten escriman luonteiseen liikkumiseen ja tekniikoihin. Syksyllä myös tutustuin savateen ja poimin sieltä matalat potkut kengän kärjellä ja reunoilla. Pitkä säkki treenihuoneessa antaa mahdollisuuden monipuoliseen harjoitteluun. Tekniikka koostuu nyrkkeilyn lyönneistä, kyynärvarsien ja -päiden käytöstä, avokämmenläpsyistä (korvaten koukkuja niillä), defendon työnnöistä molemmin käsin ja matalista potkuista. Säkkihanskoja en käytä, vain ohuita salihanskoja joissa on rystysissä tekonahkaa jotta käsien iho ei muutu kovin barbaarisen näköiseksi.

Escrima taas on antanut tavan harjoitella jalkatyötä lattiaan säkkiä kohti teipatun kolmion mukaisesti ja myös asetreeniä. Keskiviikkokerhon ajoilta on tallella pehmustetut kepit joilla voi harjoitella säkin kanssa ilman vaaraa säkin hajottamisesta. Olen ottanut ohjelmaan myös alumiiniveitsellä ja -karambitilla harjoittelun käyttäen säkkiä maalina, yhdessä liikkumisharjoittelun se antaa variaatioita joita hyödyntää.

Painoharjoittelussa eniten käytän tätä nykyä kahvakuulaa, 16 ja 20 -kiloisia. Kyykkyjä voi hyvin tehdä riiputtamalla 20-kiloista, pitkiä sarjoja tällä. Kyykyt auttavat hieman rajoittuneeseen liikkuvuuteeni. Luovuin penkkaamisesta olkapään ongelmien vuoksi, tärkeämpää on pysyä ehjänä.

Tällaista on paapan heiluminen tällä hetkellä, saa nähdä mitä tulevaisuudessa.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Paappa viestistä (yhteensä 7):
MjölnirMikaMJukkaSMikkeMPunikallevMika
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)

Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 kurkkija