Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

MaKo

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 1843
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Haukipudas!

#46

Viesti johannes »

MaKo kirjoitti: Mutta niin mulle kyllä sanottiin karatessakin silloin reilu 20 vuotta sitten, että siis homma ei ole mulla vartalosta tjms, vaan päästä kiinni... :-/ Luontainen, geneettisesti kasvatettu potkutyyny, toisin sanoen ;-)
..
Lyö sitä turpii!
"There's no business like ho business" :pimp:
Kuvake
MaKo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 1123
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Oulu

#47

Viesti MaKo »

johannes kirjoitti:
MaKo kirjoitti: Mutta niin mulle kyllä sanottiin karatessakin silloin reilu 20 vuotta sitten, että siis homma ei ole mulla vartalosta tjms, vaan päästä kiinni... :-/ Luontainen, geneettisesti kasvatettu potkutyyny, toisin sanoen ;-)
..
Lyö sitä turpii!
Ketä, sitäkö joka sanoi tuon? No, se on vaikeaa, kun Simula on ollut kuolleena jo hetken... :-(

Mutta muuten, ei se multa tule luonnostaan se turpiin vetäminen. Ei se johdu siitä, ettäkö mulla olisi jotain kunniakkaita "hippi"-periaatteita tjsp, vaan ihan siitä, että normaalioloissa mulla ei vaan päässä ole sellaista isoa halua kilpailla, matsata, kokeilla voimia ja taitoja ja sen sellaisia. Puuttuu niinkuin se kipinä päästä hakea voittamista... Annan mielelläni vastapuolen "voittaa" sparratessa, jos vastassa on kovin kilpailuhenkinen tyyppi, tuleehan sille hyvä mieli eikä se mun itsetuntoon vaikuta piirun vertaa. Eli olen kuitenkin pitkän päälle luontainen potkutyyny :-D

Ja korjataan vielä niin, että "homma ei ole suoranaisesti kiinni vartalosta tjms", koskapa kilpailuvietin vähäisyys tarkoittaa sitä, etten helposti motivoidu treenaamaan niin lujaa kuin kilpailijan pitäisi... :-/
Kuvake
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 1843
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Haukipudas!

#48

Viesti johannes »

MaKo kirjoitti:
johannes kirjoitti:
MaKo kirjoitti: Mutta niin mulle kyllä sanottiin karatessakin silloin reilu 20 vuotta sitten, että siis homma ei ole mulla vartalosta tjms, vaan päästä kiinni... :-/ Luontainen, geneettisesti kasvatettu potkutyyny, toisin sanoen ;-)
..
Lyö sitä turpii!
Ketä, sitäkö joka sanoi tuon? No, se on vaikeaa, kun Simula on ollut kuolleena jo hetken... :-(
Sitä sparrivastustajaa tarkotin...
"There's no business like ho business" :pimp:
Kuvake
MaKo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 1123
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Oulu

#49

Viesti MaKo »

johannes (lyö sitä turpiin) kirjoitti: Sitä sparrivastustajaa tarkotin...
Allright :-D Mutta syystä tai toisesta en ole vielä siihen syttynyt, siis saanut sellaista kipinää päähän. Ehkä se joskus syttyy, ehkä ei. Niin kauan kun ei ole turpaanvetokipinää päässä, niin ajattelin vain tutkiskella sparrauksen ja ottelemisen ihmeellistä maailmaa(*).

EDIT: (*) "Liisa Ihmemaassa" -menttaliteetilla.
Kuvake
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 1843
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Haukipudas!

#50

Viesti johannes »

MaKo kirjoitti:
johannes (lyö sitä turpiin) kirjoitti:Sitä sparrivastustajaa tarkotin...
Allright :-D Mutta syystä tai toisesta en ole vielä siihen syttynyt, siis saanut sellaista kipinää päähän. Ehkä se joskus syttyy, ehkä ei. Niin kauan kun ei ole turpaanvetokipinää päässä, niin ajattelin vain tutkiskella sparrauksen ja ottelemisen ihmeellistä maailmaa(*).

EDIT: (*) "Liisa Ihmemaassa" -menttaliteetilla.
Mää voin auttaa sua löytään sen. Tuu lauantaina treeneihin. Alotan haukkumalla sua ja jos et siitä saa kipinää nii haukun sun perhettäs. Sitten ku oot löytäny eye of the tigeris nii saat voit hakata muitaki raivokkaaasti!
"There's no business like ho business" :pimp:
Kuvake
MaKo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 1123
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Oulu

#51

Viesti MaKo »

johannes kirjoitti:
MaKo kirjoitti:Allright :-D Mutta syystä tai toisesta en ole vielä siihen syttynyt, siis saanut sellaista kipinää päähän.
Mää voin auttaa sua löytään sen. Tuu lauantaina treeneihin. Alotan haukkumalla sua ja jos et siitä saa kipinää nii haukun sun perhettäs. Sitten ku oot löytäny eye of the tigeris nii saat voit hakata muitaki raivokkaaasti!
:-D Tosi loistava idea - tosin nyt lauantaina olen Sotkamossa, mutta ens lauantaina sitten. "Äitis oli ku sua teki."

Ja efektiä voi tehostaa viiltämällä autosta renkaat tyhjiksi ja tyhjentämällä virtsarakko etupenkille. Jos ei vieläkään v-käyrä ole tarpeeksi korkealla, niin sitten pidetään treenin ajan ulkona palelemassa, niin johan sitä jo lämmittelyn vuoksi tekee mieli lyödä ;-)
Kuvake
MaKo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 1123
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Oulu

#52

Viesti MaKo »

Su 11.2.2007: Taketsua, tekniikkaa noin niinkuin vyökoetta ajatellen. Mulla on vielä liian vähän treenikertoja vyökokeeseen, tulee pieni kiirus... :-D Tekniikkatreenin jälkeen jälkilämpöä punttisalilla (teki mieli hakata säkkiä - ei siis mitään aggressioita, vaan rentouttaa yläselkää).
Kuvake
MaKo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 1123
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Oulu

#53

Viesti MaKo »

MaKo kirjoitti: ...lauantaina olen Sotkamossa...
Kuis kävi matsissa? Pojat (KKP) voittivat Sotkamon Kiekon -96 sarjaottelussa 14-1. Pelissä (ja katsomossa) oli mukana suurta draamaa ja paljon kontaktia. Sotkamon maalivahtia pänni niin pahasti, että se otti kolmannessa erässä itselleen rangaistuksen heittämällä mailalla KKP:n pelaajaa...
Kuvake
MaKo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 1123
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Oulu

#54

Viesti MaKo »

Eilen TKD:tä (13.2.2007) ja tänään TKD:tä (14.2.2007); ystävänpäivän kunniaksi treenattiin salissa, joka oli valmiiksi kalustettu huomisia lukion juhlia varten. Ajateltiin, että olisipa ollut tosi loistava tilaisuus harjoitella esityksiä, kun oli penkitkin valmiina (no, ajateltiin me sitäkin, että jos pidettäisiin Murskaustreenit (isolla M:llä), niin olisi huomisessa Kalevassa sitten tosi vetävä otsikko; "Paikallinen TKD-seura tuhosi juhlasalin..." - sais varmaan jotain katu-uskottavuutta seuralle ja olis peruskurssit täynnä väkeä ;-D ).

Mulla on sellainen olo, että oon varmaan tulossa sairaaksi... :-(

Ai niin ja treenimerkit alkavat täyttyä vyökoetta varten (enää 4 kertaa)... Tavallisesti sen treenikertamäärän saa täyteen kahdessa kuukaudessa, mulla on mennyt melkein vuosi ja sekin painottuu tälle parin viikon jaksolle ennen koetta... :-/ Kunhan vaan koe itsessään menis hyvin (mutta siirrän koetta myöhemmälle keväälle, jos alkaa tosissaan tuntumaan vaikealta).
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#55

Viesti flammee »

MaKo kirjoitti: Ai niin ja treenimerkit alkavat täyttyä vyökoetta varten (enää 4 kertaa)... Tavallisesti sen treenikertamäärän saa täyteen kahdessa kuukaudessa, mulla on mennyt melkein vuosi ja sekin painottuu tälle parin viikon jaksolle ennen koetta... :-/ Kunhan vaan koe itsessään menis hyvin (mutta siirrän koetta myöhemmälle keväälle, jos alkaa tosissaan tuntumaan vaikealta).
Mikäs se sun vyö olikaan ja onko merkkejä yhden vai kahden asteen nousuun?
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
MaKo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 1123
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Oulu

#56

Viesti MaKo »

flammee kirjoitti:
MaKo kirjoitti:Ai niin ja treenimerkit alkavat täyttyä vyökoetta varten (enää 4 kertaa)...
Mikäs se sun vyö olikaan ja onko merkkejä yhden vai kahden asteen nousuun?
Vyö on keltainen (eli yks vyökoe takana) ja merkkejä yhden asteen nousuun tarvitaan 26 (!) - vähänkö mä oon tehotreenaaja :-/ Mikon tullessa vetämään vyökokeita näyttää olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että nousu on 1 pykälä eikä "automaatti-kakkosta". Joten en aio edes unelmoida moisesta.
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#57

Viesti flammee »

MaKo kirjoitti:
flammee kirjoitti:
MaKo kirjoitti:Ai niin ja treenimerkit alkavat täyttyä vyökoetta varten (enää 4 kertaa)...
Mikäs se sun vyö olikaan ja onko merkkejä yhden vai kahden asteen nousuun?
Vyö on keltainen (eli yks vyökoe takana) ja merkkejä yhden asteen nousuun tarvitaan 26 (!) - vähänkö mä oon tehotreenaaja :-/ Mikon tullessa vetämään vyökokeita näyttää olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että nousu on 1 pykälä eikä "automaatti-kakkosta". Joten en aio edes unelmoida moisesta.
No vaikea sanoa oliko se kakkonen niin automaattinen aikaisemminkaan, ite sain keltaiselta suoraan vihreän, mutta siinä oli vajaan kahden vuoden treenit ja merkintöjä oli jotain 150+ muistaakseni. ;) Sen jälkeen sain vain kaks yhden nousua, joskin ne jäi vain 0.1 pistettä vajaaksi, eli yhden osa-alueen suoritus jos olisi ollut hitusen parempi niin...

Mutta sitä meinasin että keltaisella ei mun mielestä kannata kovin paljoa lykätä vyökoetta, ne kaks ekaa liikesarjaa kun on.... sellasia. Melkeinpä väittäisin että jos liikesarjat alkaisivat Do-Sanista ja jo alkeiskurssilla, eli skipattaisiin 4 suuntaan liikkeet, Chon-Ji ja Dan-Gun, niin ihmiset ei niin herkästi kyllästyisi liikesarjapuoleen. Do-Sanista alkaen liikesarjoissa alkaa olemaan mielekkyyttä huomattavasti enempi. Yli vuoden kun hinkkaa jotain sarjaa jossa on kolme erilaista tekniikkaa ja kaksi asentoa niin ei se tekniikkatreeni ihan joka kerralla kauhean mielekkäältä välttämättä tunnu. Ainakin meillä monesti tehtiin silleen että liikesarjat alimmasta ylimpään, jos liikesarjoja on vaikkapa 5 niin siinä on hyvästi vaihtelua, mutta 2 alimman vuorottelu tuntuu välillä aika tylsältä. Ainakin mää huomasin ylemmän vihreän paikkeilla että tollanen liikesarjatreeni oli ihan reilusti mielekkäämpää ylemmällä vyöllä kuin keltaisella. Tää alhaisen vyön ankeus oikein korostuu kun treenaa vähän harvatahtisemmin ja lykkää vyökoetta, mitä kauemmin menee aikaa, niin sitä vähemmän kiinnostaa pitää intensiivijaksoa jolloin hinkata ne pari sarjaa vyökoekuntoon.

Joo, on varmasti ihmisiä jotka hinkkaavat tunnin putkeen samaa suoraa lyöntiä askeleella. Ja onhan se sellanen kiva suomalaisen askeettinen mielikuva harmaan kiven läpi naimisesta. Uskoisin että monesti tällaset kuitenkin aiheuttavat totaalikyllästymisiä.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
MaKo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 1123
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Oulu

#58

Viesti MaKo »

flammee kirjoitti:
MaKo kirjoitti: Vyö on keltainen (eli yks vyökoe takana) ja merkkejä yhden asteen nousuun tarvitaan 26 (!) - vähänkö mä oon tehotreenaaja :-/ Mikon tullessa vetämään vyökokeita näyttää olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että nousu on 1 pykälä eikä "automaatti-kakkosta". Joten en aio edes unelmoida moisesta.
No vaikea sanoa oliko se kakkonen niin automaattinen aikaisemminkaan, ite sain keltaiselta suoraan vihreän, mutta siinä oli vajaan kahden vuoden treenit ja merkintöjä oli jotain 150+ muistaakseni. ;)
:-D
flammee kirjoitti: Mutta sitä meinasin että keltaisella ei mun mielestä kannata kovin paljoa lykätä vyökoetta, ne kaks ekaa liikesarjaa kun on.... sellasia.
Joo, en missään nimessä aio sitä hirveästi lykätä, mutta kun esimerkiksi ne kolmen askeleen ottelut on mulle vielä täyttä hepreaa (siis en vielä muista, missä järjestyksessä ne eri asiat pitää tehdä).
flammee kirjoitti: Melkeinpä väittäisin että jos liikesarjat alkaisivat Do-Sanista ja jo alkeiskurssilla, eli skipattaisiin 4 suuntaan liikkeet, Chon-Ji ja Dan-Gun, niin ihmiset ei niin herkästi kyllästyisi liikesarjapuoleen.
Mulla on aina toisinaan aivan käsittämättömiä motivoitumisongelmia niin perustekniikkaan kuin liikesarjoihin... Joskus niitä taas tekee ihan mielikseen. Mutta olis ne liikesarjat olleet mulle liikaa peruskurssilla, mutta toisaalta se taas johtui treenin painotuksesta.
flammee kirjoitti: Do-Sanista alkaen liikesarjoissa alkaa olemaan mielekkyyttä huomattavasti enempi.
Maltan tuskin odottaa... :-/ No, ääh, hyi mua, ihan kivoja ne varmasti on, kun vain ottaa iloisen mielen treenikassiin matkaan.
flammee kirjoitti: Yli vuoden kun hinkkaa jotain sarjaa jossa on kolme erilaista tekniikkaa ja kaksi asentoa niin ei se tekniikkatreeni ihan joka kerralla kauhean mielekkäältä välttämättä tunnu.
Joops, totta, mutta esimerkiksi Dan Gunia tein vain kerran syksyllä. Nyt viimeisen viikon aikana olen tehnyt useamman kerran, joten en voi sanoa kyllästyneeni.
flammee kirjoitti: Ainakin mää huomasin ylemmän vihreän paikkeilla että tollanen liikesarjatreeni oli ihan reilusti mielekkäämpää ylemmällä vyöllä kuin keltaisella. Tää alhaisen vyön ankeus oikein korostuu kun treenaa vähän harvatahtisemmin ja lykkää vyökoetta, mitä kauemmin menee aikaa, niin sitä vähemmän kiinnostaa pitää intensiivijaksoa jolloin hinkata ne pari sarjaa vyökoekuntoon.
Ihan totta, muuten. Se on totta, että TKD:tä vaivaa tuo "alhaisen vyön ankeus", mutta sille taas ei voi mitään muuta kuin sen, että käy vyökokeissa tarpeeksi usein (olisin varmaan käynyt jo syksyllä, jos olisin treenannut vähän ahkerammin).
Kuvake
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 1843
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Haukipudas!

#59

Viesti johannes »

Noniin, aloitetaas se MaKon v-käyrän nostatus omalla egobuustauksella. Itse kävin hakemassa keltaisen vyön omaa peruskurssia aiemmin,kun opettajalta tuli lupa siihen. No, en saanut ylempää,kun en teoriaa jaksanut kunnolla lukea. Sitten vietin pari kuukautta keltaisella ja kävin hakeen vihreen. Sitten sinisen hain kans heti minimiaikojen täytyttyä. Aina on ollut huippupisteet. Sulla MaKo tossa seuraavassa vyökokeessa se ottelu sitä hippamatsia,jossa ei oo kontaktia. Siispä sun kannattaa tehä kaikki maholliset kikkapotkut pyörähdyksillä ja hypyillä. Se takaa hyvät pisteet. Missään vaiheessa ei kannata jäädä kyttäämään.
"There's no business like ho business" :pimp:
Kuvake
MaKo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 114
Viestit: 1123
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Oulu

#60

Viesti MaKo »

johannes kirjoitti: Noniin, aloitetaas se MaKon v-käyrän nostatus omalla egobuustauksella. Itse kävin hakemassa keltaisen vyön...
Voi siis kuule, jos mä niinku oikeesti niinku treenaisin ja oisin about niinku 20 vuotta nuorempi ja silleen, nii mä olisin saanu ekasta vyökokeesta niinku suoraan kato mustan vyön ;-) [Itse asiassa TKD:hen jalkasuojia tilatessa kysyin ohjaajalta, että kun hanskat on mustat ja jalkasuojat on mustat, niin tahtoisin tilata asusteisiin sopivan mustan vyön]
johannes kirjoitti: No, en saanut ylempää,kun en teoriaa jaksanut kunnolla lukea.
Seli seli - pänttäsit kuitenkin kauheesti teoriaa ja se oli sun paras osuus ja se oli siltikin ihan surkee suoritus ;-)

---
johannes kirjoitti: Sulla MaKo tossa seuraavassa vyökokeessa se ottelu sitä hippamatsia,jossa ei oo kontaktia. Siispä sun kannattaa tehä kaikki maholliset kikkapotkut pyörähdyksillä ja hypyillä. Se takaa hyvät pisteet. Missään vaiheessa ei kannata jäädä kyttäämään.
Voih, kun mun ainoa toimiva kikkapotku on takajalan kiertopotku... :( En tosiaankaan ota sitä riskiä, että lähden vetämään huikeaa takakiertopotkua ja menee tukijalka alta (tai kolisee sparriparin päähän - se ei se etäisyyden hahmotus siinä potkussa vielä toimi).

Ajattelin, että käyn vyökoeottelussa suoraan jalkoihin kiinni ja vien matsin mattoon, katsos kun ei ole niitä saakutin hanskoja kädessä ;)

---

To 15.2.2007: Mutta asiaan, kävin treenaamassakin eli TKD-treeniä, yllätys yllätys. Tällä kertaa kävin Yliopiston treeniryhmässä (ai että tää on hauskaa tämä, että Akatemialla on noita treenejä jokaiselle päivälle). Aiheena oli ottelu, joka ei siis suoranaisesti mun vyökoetta helpottanut muuta kuin yhdellä treenimerkillä. Mutta kuten pitkästä selvityksestä huomataan, tuo ylempänä tapahtunut henkinen kasvu alkaa tuottamaan tulosta (eli treeni oli tosi mukavaa!).

Ensin, mulla on TKD-ottelussa tosi paljon pahoja tapoja karaten ja jujutsun takia. Esimerkiksi mun liikkuminen ja paikan hakeminen perustuu paljon enemmän siihen, että pääsen selkäpuolelle kaatamaan tai hyökkäämään takajalan tukijalkaa vastaan kuin suoranaisesti potku- tai lyöntipaikan hakemiseen. Pitää kehittää tuota puolta jonkin verran (nyt jos joku erehtyy kysymään, että mitäs pahaa tuossa taktiikassa on, niin kannattaa muistaa, etten treenaa TKD-ottelemista itsepuolustustarkoituksessa. Piste.)

Olin ensimmäistä kertaa "pisteestä poikki" -kilpailussa ja meinasi eräs vihreävöinen hermostua, kun aivan erehdyksessä sidoin siinä ottelun tiimellyksessä; ne on ne säännöt mulle vielä jotensakin hämärät tai siis eivät ole selkärangassa, niin tulee sitten käytettyä jotain vanhaa, jos ei muuta keksi.

Jos ihan totta puhutaan, niin oli niillä ehkä hivenen sitäkin, että kun outo keltavyö tuli treeneihin, niin ne suhtautuivat pikkuisen, hmmh, no sillä tavalla - että mikähän mies tuo nyt oikein on (no, Koskimies tietysti(*), mutta kun eivät kysyneet, niin en päässyt vastaamaan). Otin ottelua niin rennosti kuin osasin ja huomasin, että ei ne muutkaan sitten alkaneet mua vastaan ihan täpötäysillä vetelemään (HUOM! Ne oli nuorempia ja vetreempiä, ei ehkä paras yhdistelmä lähteä ensitöikseen haastamaan TKD-ottelussa).

Tosin yhdelle sinivöiselle sanoin alkulämmittelysparrissa, että ottaa kevyemmin ja rennommin, ettei tää lämmittely ihan kikkariksi menisi, se kun ajatteli selvästi ottavansa multa luulot pois heti kärkeen... (kun huomasin parin naamasta, mitä on tulossa, niin annoin tulla potkun pari suojaukseen ja sanoin kitkerästi hampaiden välistä, että "Ai s**tana, rajoita vähän!" ja loppui luulojen pois ottaminen siihen; sen jälkeen päästiinkin treenaamaan ottelua).

Kikkari ja säkkitreeni on tehnyt hyvää käsille. EDIT: Ei, kun sehän se oli Andyn-lyöntivoiman-mittaustesti, joka tään aiheuttaa!

Ei ne iskut siis mitenkään erikoisia ole, mutta selkeästi parempia kuin vuosi sitten. Huomasin sellaisen asian, josta Andy sanoi joskus kauan kauan sitten eli siitä kilpparihommasta ja myllytyksestä - jostain syystä pääsin sparreissa / pisteottelussa ajamaan vastustajat pelkillä käsillä ahdinkoon ja ottakaa huomioon, etten edes ole hyvä. Enkä myllyttänyt, ajattelin vain, että jos kikkarisäännöillä mentäisiin, niin nyt olisi loistava paikka hakata maan rakoon... :-( Kun meillä oli kombotreenejä ja pistin sitten parille hanskoihin muutamia sarjoja lujempaa, niin huomasin, että sitten ottelussa se jotenkin pelkäsi nimenomaan käsiä, vaikken missään tapauksessa olisi lyönyt edes perille.

EDIT: En muuten tarkoita sitäkään, että muut olisivat olleet huonoja (todellakaan!), mutta ehkä vähemmän tottuneita käsien käyttämiseen (meni pasmat sekaisin, kun on tottunut siihen, ettei kaveri yritä lähikontaktia?). Enkähän minä sillä taktiikalla kisoissa pärjäisikään, kun en kuitenkaan pisteitä saisi!

Ai, miten pistematseissa kävi? Hävisin ne kaikki :-D

---
(*) Arvatkaas kuule oliko armeijassa hauskaa;

- No mikäs mies se sinä olet?
- Koskimies, herra luutnantti!

Siitä irtosi yleensä molemminpuoliset IRL-hymiöt :D
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 54 kurkkijaa