Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Questão

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Questão

#1456

Viesti Questao »

Torstai 2.7.

En olekaan kertonut lisää Oulun capoeiraworkshopista. Ihan hyvin se meni kuitenkin.

Olen harjoitellut aika paljon sirkuksella viime aikoina, tavalla tai toisella noin kuusi päivää viikossa. Olen treenannut pääosin käsinseisontaa ja akrobatiaa, että siinä mielessä olen pysynyt samoilla linjoilla. Taidot ovat kehittyneet, eli ilmeisesti treenit sujuvat ihan hyvin, vaikka olen treenannut ilman sen suurempaa harjoitusohjelmaa. Aika paljon venyttelen silti :). Päätin lisäksi lopettaa voimistelun kilpatasolla.

Sain uuden työn sirkuksella ja capoeirassa pitäisi jatkaa aivan samalla tavalla kuin ennenkin. Nythän meillä on se uusi capoeirakoulu, joten toiminnan pitäisi vähän parantua ja toisaalta taas helpottua paljon. Capoeiraa en ole päässyt työ- ja opiskelukiireiden takia treenaamaan niin paljon kuin olisin halunnut.

Otetaan esimerkiksi eilinen: aamupäivällä 1 h venyttelyä, käsinseisontaa ja trampoliinia, iltapäivällä 2 h käsinseisontaa ja venyttelyä. Ihan hyvä fiilis ja normaali treenimeininki, vaikka olinkin keskiviikon jäljiltä yllättävän jumissa(leffan kuvauksissa).
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Questão

#1457

Viesti Questao »

Tiistai 13.7.

Edellinen viikko oli liikunnantäyteistä työtä Nurmeksessa. Olin siellä sellaisella isolla tanssileirillä opettamassa. Se oli rankkaa, sillä opetusta oli viisi tuntia joka päivä, ilman välipäiviä. Ensimmäinen tunti alkoi yhdeksältä ja viimeinen loppui noin 12 tuntia myöhemmin. Rankempaa oli kuitenkin varmasti tanssijoilla ja harjoittelijoilla.

Leiriläiset oppivat pääosin tosi hyvin. Ammattitanssijoiden soveltamiskyky on tietysti aivan omaa luokkaansa, mutta leiriläisten oppimisinto ja positiivisuus johti mainioihin tuloksiin. Niin olin siis opettamassa capoeiraa. Ensi vuonna uudestaan. Suosittelen kaikille, joita vähänkään kiinnostaa; järjestelyt toimivat osapuilleen täydellisesti ja olosuhteet olivat samoissa mitoissa.

Yritin opettaa capoeiraa lähinnä erilaisten pelillisten harjoitusten kautta. Eräskin leirillä harjoitellut vapaaottelija/painija sanoi, että opetusjärjestelyni muistuttavat Martin Aedman vastaavaa, josta tulin tietty tosi iloiseksi. Pelaamisidean lisäksi yritin saada ihmiset jotenkin huijaamaan toisiaan ja keksimään joitain ratkaisuja tällaisiin metapelillisiin ideoihin. Pitänee kehittää tätä ajatusta vielä, sillä pidin ainakin itse näistä harjoituksista. Tai ainakin nauratti.

Itse treenailin lähinnä aamuisin liikkuvuutta ja käsinseisontaa. Kävin muutamalla tanssitunnillakin. Ammattilaistason baletti oli kyllä ehkä vähän liikaa... :D Nykykansantanssi oli kuitenkin aivan käsittämättömän siistiä.

Lämpö tekee mun kropalle hyvää, luulen. Hartiat aukeaa nyt tosi hyvin, ja voi tehdä kaiken maailman siltahärväyksiä ilman että mihinkään sattuu ja on vaan kivaa.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 93959
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Questão

#1458

Viesti Mika »

Questao kirjoitti: Eräskin leirillä harjoitellut vapaaottelija/painija sanoi, että opetusjärjestelyni muistuttavat Martin Aedman vastaavaa, josta tulin tietty tosi iloiseksi.
:peukku:

Toisaalta molemmat olette yliopistosta valmistuneita (tai valmistuvia) liikunta-alan ammattilaisia. Ihmekös tuo sitten :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Questão

#1459

Viesti Questao »

Niin ehkä se on sitten se. :)

Tiistai 20.7.

Ihan hyvin on tullut treenattua, kerran tai pari päivässä. Nyt on ollut vähän sellaista rutiininkasvatusharjoittelua ja aika rajua venyttelyä, kun on niin kuuma. Oon aika paljon treenaillut pihalla ja ollut Stadikalla uimahyppäämässä ja venyttelemässä. Siistiä, kun ei oo sellaista venähtämisen tuntua ollenkaan, vaikka mitä tekisi.

Capoeiraa on pitänyt treenata taas vaihteeksi vähän itsekseen, mutta muutaman pelinkin pääsin pelaamaan ja ajatus tuntui kyllä rullaavan välillä tosi mukavasti. Ehkä lisätreeni ei olisi silti pahitteeksi.

Aloitin uudet työt sirkuksella ja se onkin jännittävää. Nythän siellä ei mitään oppilaita ole, mutta oon tehnyt ajatustyötä. :)
Olispa joku capoeiraworkshop, johon mennä.

Viikonloppuna olin käsinseisomassa Esplanadilla parin kaverin kanssa. 1 h 45 min, 90 e. :D
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Questão

#1460

Viesti Questao »

Torstai 29.7.

Käsinseisontatreenejä, akrobatiaa ja capoeiraa sekä venyttelyä suunnilleen pari kertaa päivässä. Pidin yhden lepopäivän, mutta silloin tuli tosi paha olo. Varmaan lepäämisestä? Ehkä siinä oli jotain muutakin takana.

Olen nyt päässyt treenaamaan vähän paremmin capoeiraa. Olen harjoitellut ehkä vähän enemmän kaatoja ja eilen kävin inspiroitumassa Tampereella. Siellä oli kyllä tosi hyvä tunnelma capoeiran suhteen. Omassa pelissäkin löytyi tietty huimasti parannettavaa, kun pelasi vähän vieraampien tyyppien kanssa.

Nyt matkaan Ouluun pitämään capoeirakurssia paikalliselle seuralle. Mukavaa.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Questão

#1461

Viesti Questao »

Maanantai 2.8.

Olin viikonlopun Oulussa pitämässä kolmen päivän capoeiraworkshoppia Oulu Sem Mão-capoeiraseuralle. Oli äärimmäisen kivaa, sillä oululaiset capoeiristat ovat ihan ykkösporukkaa, ja lisäksi verrattain taitavia!

Pidin joka päivä vähän capoeiristoille sopivia kuntoutus- ja vammojen ennaltaehkäisyharjoituksia. Tällainen kevyt huoltava jumppa oli ihan toimivaa myös osana alkulämmittelyä. Joka päivä harjoiteltiin myös käsilläseisontaa ja erilaisia queda de rinz-variaatioita.

Ensimmäisen päivän varsinaisena teemana oli capoeiran peli-idean havainnollistaminen erilaisin pienpelein. Tämä onkin aina hauskaa ja haastetta riittää osapuilleen treenaajan tasosta riippumatta, kunhan ymmärtää mistä on kyse.

Toisena päivänä haettiin vähän erilaista meininkiä ja yritettiin sekä saada liikkumisesta vähän capoeiramaisempaa että löytää capoeirasta sellaista ilmaisua, mitä siinä joskus käytetään. Oli hauskaa ja aika moni sisäpiirin vitsi tästäkin löydettiin.

Viimeisenä päivänä harjoiteltiin sellaista pientä liikesarjaa, jossa oli muutama detalji liittyen aikaisempiin harjoituksiin, että johonkin loogiseen suuntaan. Yritettiin siis tosissaan avata sitä liikesarjaa; miksi tehdään näin ja miten tehdään.

Joka päivä pelattiin aika paljon, noin tunnista kahteen. Viimeisenä päivänä pelasin itse noin tunnin putkeen ja tuli ihan vähän hiki. :)
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Questão

#1462

Viesti Questao »

Piti tosiaan kirjoittaa vielä, että oli mukavaa pitää capoeiraworkshop sillä tavalla, ettei tarvittu tulkin apua. On tosi mielenkiintoista alkaa treenien jälkeen juttelemaan capoeirasta ja päästäänkin heti asiaan ja kaikki ymmärtää mitä puhutaan. Näin päästiin paljon pidemmälle capoeirasta keskusteltaessa ja veikkaanpa, että asiat olivat tosiaan selviä kaikille paikallaolleille. :)
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Questão

#1463

Viesti Questao »

Keskiviikko 4.8.

Ensinnäkin, hillittömän outoa olla töissä. Minun työt on nykyään hämmentävää laatua. On vaikeaa mennä nukkumaan tarpeeksi aikaisin ja vielä vaikeampaa herätä reippaana.

Sitten treeneistä. Eilen oli hyvät kässäritreenit ja tein reippaasti yhden käden käsinseisontaa lisäpainojen kanssa(!). Nyt Oulun jälkeen olen vaan tehnyt eri kässärijuttuja. Pitäisiköhän niitä alkaa vaikeuttamaan pikku hiljaa? No tämän päivän treenin perusteella pitäisi vissiin palata niihin kuperkeikkoihin. Ihan kauhea fiilis, ei tullut mistään mitään. Alan pitämään tilastoa, katsotaan saanko mitään selville. Olen nimittäin vähän ärsyyntynyt siihen, että välillä treeni ei kulje.

Olin tänään myös capoeirarodassa Kampissa. Hermot meinasi olla vähän kireällä, mutta eipä ollut mitään maailman vakavimpia pelejä, joten ei onneksi haitannut. ;)

Eli siis tästä lähtee treenitilaston yritys:

ravinto: hyvä
uni: heikko
fiilis: tosi huono

treeni: kevyt, venyttelin ja sekään ei sujunut, ei motoriikkaa, ei mitään
kropan vireystila: todella huono
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Questão

#1464

Viesti Questao »

Perjantai 6.8.

Joo, herääminen ei ole ollut kovin helppoa tällä viikolla. Eilen ja tänään treenasin vaan sirkuksella, lattia-akrobatiaa, trampoliinia ja käsinseisontaa. Venyttelin kanssa. En ole treenannut nyt siis capoeiraa tällä viikolla ollenkaan, pelkkiä ominaisuuksia tai vartalonhallintaa vähän klassisemman kaavan mukaan. Ensi viikolla pitäisi ehtiä treenaamaan sitten capoeiraakin - saan treeniparin ainakin pariksi päiväksi.

Oon ollut nyt töissä sellaisia kymmenen- kaksitoistatuntisia työpäiviä. On tietty ihan hauskaa, että "työpaikkaliikunnan" mahdollisuudet on ihan kohtalaiset. ;) Ei ole ainakaan toistaiseksi mitään yletöntä stressiä, mutta ei vaan tee mieli lähteä kotiin. Tilanne on hyvä.

Torstaina siis treenit aamulla(käsinseisonta, voima, notkeus, trampoliini) ja illalla(käsinseisonta, lattia-akrobatia), samoin perjantaina aamulla(käsinseisonta, notkeus, trampoliini) ja illalla(käsinseisonta, voima). Fiilis on ollut ihan kohtalainen, ei kuitenkaan loistava. Hidasta kehitystä tapahtuu.

*********:ravinto
*********:uni
*********:fiilis

*********:treeni
*********:kropan vireystila
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 92 kurkkijaa