Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Questão

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1261

Viesti Questao »

Maanantai 27.10.

453. venyttely, 3 h

Paluu töihin oli aika unelias. Olin tosi väsynyt koko päivän ajan. Koulusta päästyäni menin Kisikselle venyttelemään ja illalla kävin Bananeiralla katsomassa capoeiratreenejä. Aion pitää siis lepoviikon ja katsoa sitten ensi viikolla vasta niitä urheilujuttuja. En osaa sanoa jatkosta voimisteluiden kanssa. Maajoukkueessa olisi paikka, mutta saa nyt nähdä, mikä on olo loppuviikosta.

Tiistai 28.10.

Normaali työpäivä. Illalla ruoanlaittoa ja videoiden katselua.

Keskiviikko 29.10.

454. venyttely, 2 h 30 min

Työpäivän jälkeen kävin Kisiksellä venyttelemässä. Illalla menen varmaan Bananeiralla käymään ja otan rennosti. Tein eilen hyvää lasagnea, joka on vielä parempaa tänään. Avocado-kaurahiutale-banaani-jogurttijuoma maistuu myös hyvälle.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1262

Viesti Questao »

Torstai 30.10.

Töissä oli kohtuullisen normaalia ja ihan hauskaakin, kun olen opetellut nauramaan lapsille vähän enemmän. Iltapäivällä kävin pitämässä kaksi capoeiratuntia ja pelasinkin jälkimmäisellä vähän. Uudet aloittavat olivat oikeastaan aika mukavia, ja oli ihan hauskaa, vaikka minun tulikin hiki ja rikoin täten lepoviikkoteemaani.

Varasin myös ajan urheilulääkärille kaikenmaailman vammojeni tähden. Toisesta paikasta ehdotettiin aikaa kolmen viikon päähän ja toisesta paikasta ehdotettiin huomista. Öhh...
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1263

Viesti Questao »

Perjantai 31.10.

455. venyttely, 1 h 30 min

Työpäivä oli todella rasittava.
Iltapäivällä menin lääkäriin, ja minulla todettiin sitten lopulta olkapään kiertäjäkalvosimen tulehdus. Krooninen. Sain kortisonipistoksen, viikon urheilukiellon ja lähetteen fysioterapiaan. Hyvä, tuleepahan kuntoon.

Illalla mentiin Carcaran capoeirarodaan. Soittelin koko ajan, enkä pelannut yhtään. Olkapää tuli pistoksesta tosi kipeäksi, ja pelkkä vaatteiden pukeminenkin oli aika tuskaisaa. Mutta eipä siinä, ensi viikolla voi kuitenkin lenkkeillä ja sensellaista. :)
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1264

Viesti Questao »

Lauantai 1.11.

Vihdoinkin sain nukkua vähän pidempään. Olikin aika hienoa, kun fiilis on tosiaan viimeisen kolmen kuukauden ajan ollut se, että vapaa-aikaa ei viikonloppuisinkaan oikeastaan ole.

Olkapääkin oli jo aika lailla paremmassa kunnossa. Heräsin yöllä jossain vaiheessa siihen, että käteen ei satukaan, joten sain sitten vähän rauhallisemman unen päälle. Lääkäri oli muuten vähän mieltymysteni vastainen eilen, sillä hän ei antanut mitään sen tarkempaa tilanneselvitystä oikeastaan mistään, ja koska osasin melko tarkasti kertoa vaivoistani, ei lääkärille oikeastaan jäänyt muuta tehtävää kuin diagnoosin kirjoittaminen paperille, sekä kortisonin tökkääminen(jota en kyllä olisi itse osannut ehdottaa).

Kun oltiin syöty aivan taivaallisen ihana aamupala, lähdettiin käymään Capoeira Angola Helsingin(josta oli tullut FICA Helsinki! Tosi hieno juttu Tapanin ryhmälle!) rodassa. Oltiin siellä suomalaisittain oudossa tilanteessa, mutta oli kyllä tosi mukava peli-iltapäivä. Outo siis siksi, että 20 suomalaista laulaa yorubankielisiä lauluja ringissä kahden huiskiessa toisiaan keskellä, vanhassa krematoriossa siis... Haha :D.

Pelasin itsekin sitten yhden pelin, ilmeisesti Golfinho-nimisen nuorukaisen kanssa. En tehnyt kyllä oikealla kädellä mitään, mutta kunhan pysyi jaloillaan, niin oli oikeastaan jopa ihan hauskaa.

Nyt menen syömään aamupalaa, jatkan juttua myöhemmin.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1265

Viesti Questao »

Sunnuntai 2.11.

456. venyttely + capoeira yhdellä kädellä, 3 h

Oli tosi mukava päivä. Heräsin myöhään, kävin katsomassa erään capoeiraseuran pienen näytöksen eräässä nuorisotapahtumassa ja menin iltapäiväksi kotiin siivoamaan. Illalla kävin omassa avoimessa rodassamme ottamassa Galalaulta dunkkuun. Sittenpä jatkoin matkaa ennakkoon sovitulle Kisiksen avustamis- ja venyttelyvuorolle. Autoin siellä sitten paria ystävää ja venyttelin. Polvi kipeytyi jostain ihme syystä, mutta kyllä oli liikkuvuus taas ihan kohdallaan.

Tällä viikolla alkaa treenaaminen, laitan sitten ohjelman tähän, kun se on valmis. :D
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1266

Viesti Questao »

Maanantai 3.11.

457. capoeira, 2 h (ilman käsiä)
458. venyttely, 1 h


Vitsi, että töissä oli tänään hermostuttavaa. Olin tosi väsynyt ja se kyllä näkyi. Tämä on opettajana olemisen huono puoli. Jos on väsynyt, niin pitäisi tietyllä tapaa silti suhtautua niihin lapsiin ihan normaalilla tavalla, eikä väsyneellä tavalla. Tänään kuitenkin oli hermo vähän kireämmällä kuin yleensä. Eipä siinä, yritin hoitaa koulupäivän aikana noin 1000 muuta asiaa.

Iloisena juttuna tuli ainakin se, että sain taas erittäin mielenkiintoisen työtarjouksen hyvin suurelta yritykseltä. Tehtävänä olisi brasilialaisen kulttuurin tietopaketin väsääminen yrityksen työntekijöille lisäaineistoineen ja linkkeineen. Aikataulu olisi tietty aika kiireinen, mutta jos palkkapyyntö menisi läpi, olisi se hienoa. Plus pitää muistaa copyrightit. Mutta tästä olen siis fiiliksissä. Jotain muutakin kivaa oli, mutten nyt muista mitä.

Kävin pitämässä capoeiratreenit, mutta liikuin kyllä siinä määrin itse mukana, että lasken sen harjoitteluksi. Oli oikeastaan aika kivaa, ja olin hyvällä tuulella, ja taidan olla edelleen. :) Sitten suihku, ruokaa ja venyttelyä. Jes. Huomenna sitten jotain venyvyyden kasvatusta ja PALJON! Maximum split!
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1267

Viesti Questao »

Tiistai 4.11.

459. venyttely, 1 h 30 min

Aamulla en halunnut lähteä uimaan, vaikka tarkoitus oli. Menin sitten aivan viime tipassa töihin, jossa muistaakseni oli kaikenlaista säätöä ja tiistai on muutenkin tosi pitkä päivä.

Töistä menin aika lailla suoraan pitämään nuorten capoeiratreenejä, joissa väsymykseni ei ollut juuri sen vähäisempää kuin koulussakaan. Ongelmallisinta on se, että nuoret ovat juuri ala-asteikäisiä, ainakin suurelta osin, joten tunnelma pysyy samana koko päivän aamusta iltaan. Se on tosi turhauttavaa.

Illalla käytiin kaakaolla Kaakaopuu-nimisessä kaupassa ja mentiin Kisikselle treenaamaan kässäriä ja venyttelemään. En tietenkään itse voinut tehdä kässäriä(huomenna on fysioterapeutti) mutta lämmittelin edes vähän ja venyttelin. Puolikylmänäkin oli tosi notkeaa meininkiä. En kuitenkaan alkanut hirveästi repimään, sillä ei ollut kunnolla aikaa venytellä - kello oli jo aika paljon.

Keskiviikko 5.11.

460. juoksulenkki, 40 min

Töissä oli hyppytunti, joten lähdin lenkille. Polvet kipeytyivät aika pahasti taas vähäksi aikaa. Mielenkiintoista. :x
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1268

Viesti Questao »

Keskiviikko jatkui sillä, että mun polvet oli ihan tosi kipeät, joten konkkasin jotenkin kotiin ja menin päiväunille, kun ärsytti niin paljon. Menin kuitenkin pitämään capoeiratreenit. Tämä oli kyllä koomista hommaa, kun olkapää oli vielä sellaisessa kunnossa, etten tiennyt, voiko koko kättä käyttää vai ei(en käyttänyt) ja polvet sellaisessa kunnossa, että kävelykin sattuu, pyöräilystä ja juoksusta ei puhettakaan. Ja mitä oon tehnyt? Lähinnä pitänyt lepolomaa!

461. capoeira, 1 h 30 min

Treeneissä oli kuitenkin tosi kivaa.

Torstai 6.11.

462. venyttely + kuntoutus, 1 h 30 min

Mulla alkaa olemaan silloin tällöin töissä vähän väsynyttä. Joskus mä oon väsynyt ja joskus lapset. Onneksi joskus kaikki paikallaolijat on hyvällä tuulella. Eilen oli kaikki väsyneitä.

Kävin myös fysioterapiassa. Oli hyvä terapeutti ja hyvää kahvia. Sain kuntoutusliikkeitä tehtäväksi ja kaveri sanoi, että kyllä minun pitäisi olla ihan kunnossa. Fyysiset tuntemukset huomioonottaen vähän nauratti. Menin sitten Kisikselle venyttelemään ja tekemään ne kuntoutusliikkeet.

Illalla uusi Bond ja nepalilaiseen syömään. Hyvä.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1269

Viesti Questao »

Perjantai 7.11.

463. venyttely ja kuntoutus ja capoeira, 2 h 45 min

Vitsi kun olin koulussa tosiaan aika väsynyt. En millään olisi jaksanut olla siellä. Lapset olivat kuitenkin syystä tai toisesta ihan innostuneita, esimerkiksi suunnistuksesta. Koomista hommaa, mutta toisaalta olin itsekin aika fiiliksissä, kun sain miettiä hyviä rastipaikkoja ja sensellaista.

Alkuillasta mentiin Kisikselle treenailemaan. Tein muutaman kerran jopa käsinseisontaa, ja se tuntui oikeastaan aika hyvälle! Vähänkö siistiä. Olkapäähän ei siis sattunut ollenkaan. Toinen kiva juttu oli liike nimeltä relógio. Olen hinkannut sitä aina silloin tällöin, mutta ei siitä oikein ole tullut mitään. Nyt liike oli kuitenkin jostain syystä aika kohdallaan ja sain tehtyä sitä kerran jopa kaksi kierrosta, ottamalla mistään mitään lisätukea. Ehkä voin sittenkin ottaa tavoitteeksi sen Campinasissa
näkemäni kaikkein ufoimman capoeiraliikkeen(relógio -> pião de mão).

Iltasella käytiin olusella baarissa. Olen ajautunut paheellisen elämään...

Lauantai 8.11.

464. astangajooga, 2 h
465. capoeira, 1 h


Kun ensin nukkuu tarpeeksi myöhään, niin voi vaikka myöhästyä astangajoogakurssilta, vaikka se alkaisi puoli yhdeltä päivällä... Näin saattoi meillekin käydä tänään. Oli ihan kiva kurssi, vaikka käytiin läpi ainoastaan perusjuttuja, eikä niitäkään toistettu niin paljoa, että olisi edes tullut kuuma.

Kurssilta päästyämme lähdettiin Capoeira Nativosin rodaan. Siellä pelailin noin tunnin verran. Oli oikeastaan ihan kivaa, vaikka tein yhden vähän hutiloidun potkun vähän aikeitteni vastaisesti. Vitsi kun vähän pääsisi nyt treenaamaankin tuota capoeiraa, niin voisi vaikka vähän kehittyä. Nyt on sellainen olo..

Sunnuntai 9.11.

466. astangajooga, 2 h

Tällä kertaa päästiin kurssille ihan ajoissa. Tänään ohjelmassa oli ikäänkuin normaalit joogatreenit, ja tällä kertaa tuli ihan kuumakin. Hengitystekniikkaan yhdistettynä tuo venyttelysysteemi on oikeastaan ihan hyväntuntuinen ja pyrin jotenkin järjestelmään niin, että pystyisi käymään joinain aamuina joogatreeneissä. Saattaisi vaikka notkistua vähän lisää. Hauskaahan oli, kun manasin kaverilleni, etten pääse oikein venyttelemään viikonloppuna haluamallani tavalla, kun on joogakurssi... :D Ei ottanut mua tosissaan.

Illalla oli tarkoitus mennä capoeirarodaan ja telinevoimisteluunkin olisin saattanut suunnata, mutta taidan laiskotella. En tiiä mikä muhun on mennyt. :) Ensi viikolla saa mennä johonkin ihme koulutukseen maanantaina ja tiistaina, niin ei tarvitse mennä töihin.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1270

Viesti Questao »

Maanantai 10.11.

467. capoeira, 2 h

En ollut töissä, vaan olin koulutuksessa. Siellä oli suorastaan haastava määrä tietoa. Kerran näinkin. Capoeiratreenit oli tosi kivat, kampattiin ihmisiä täysiä.

Tiistai 11.11.

468. venyttely, 2 h 30 min

Olin edelleen koulutuksessa. Sen jälkeen päädyin Kisikselle venyttelemään ihanan pitkäksi aikaa. En muista, koska olisin saanut venytellä näin rauhassa. Olin kyllä notkeampi kuin koskaan ja sen jälkeen oli vielä ihan hyvä olo. Täytyy ehkä kyllä kiittää tästä muutamaa joogatekniikkaa, jotka mielenkiintoista sinänsä, tehostivat joitain venytyksiä suorastaan merkittävästi.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1271

Viesti Questao »

Keskiviikko 12.11.

469. capoeira, 2 h - omat treenit academialla, sikahyvä meininki

Olinpas iltapäivällä aika väsynyt. Mitään en jaksanut tehdä, vaikka kohta pitäisi alkaa tekemään niitä tilattuja tekstejäkin. Treenit olivat kyllä päivän ilopilleri, vaikka vapaammassa treeniosuudessa kävi kyllä ilmi, että omia taitoja olisi syytä petrata vaikka kuinka paljon.

Tehtiin siis alasvientitreenejä vähän kovemmalla kontaktilla, mutta en pysynyt mukana ollenkaan niin hyvin, kuin olisin halunnut. Harjoitusmuodot olivat kyllä varmaan ihan toimivia. Täytyy siis vain harjoitella enemmän.

Torstai 13.11.

470. vesijuoksu ja venyttely, 1 h - aamun aloitus uima-altaassa teki kyllä hyvää

Suunnitelmissa on tehdä tänään uusi notkeusennätys. Saa nähdä, miten käy. Ehkä joogaopit ovat tehneet tehtävänsä(ei olisi tätäkään kyllä uskonut... :) ).
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1272

Viesti Questao »

Samaa torstaita.

471. venyttely, 2 h 30 min - lämmittelin capoeiran perusliikkeillä ja nyt voi olla tyytyväinen!

Juu, olin tosiaan Kisiksellä venyttelemässä. Olen fiiliksissä, sain lopulta kaikki kolme spagaattia pohjaan. Vielä pari kuukautta sitten en olisi ollut ollenkaan varma tämänkään tempauksen toteutumisesta. Jotenkin muutamat joogan kautta omaksutut tekniikat ehkä auttoivat sen viimeisen hitusen. Tästä se venyttely sitten voi lopultakin alkaa! Spagaattit ovat sitäpaitsi yksi Cirque du Soleilin minimivaatimuksista. Hassua, miten olen tästä niin fiiliksissä, mutta en aio hassuuden kyllä haitata. Sitäpaitsi mikään paikka ei tunnu olevan rikki; ei olkapää, ei polvet, ei takareidet... Onpa sekin hienoa.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1273

Viesti Questao »

Perjantai 14.11.

472. capoeira, 2 h 30 min

Melko erikoinen roda. Oli kyllä mukavaa pelailla Capitalin tyyppien kanssa.

Lauantai 15.11.

473. capoeira, 2 h 30 min

Taas erikoinen roda, mutta taas oli mukavaakin. Tällä kertaa siis Nativosin porukat.

Sunnuntai 16.11.

474. capoeira, 2 h 30 min

Ihan tavallinen roda, meni vähän paremmin jo. Aamupäivä vietettiin suklaafestivaaleilla ja mä en ehkä voi syödä enää ikinä fazerin sinistä.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1274

Viesti Questao »

Maanantai 17.11.

475. akrobatia + käsilläseisonta, 2 h 30 min: pientä varovaista testailua, ihan ok
476. capoeira, 1 h 45 min: hauskat aika kevyet treenit, keskivartalo-ohjelma is back


Mua väsyttää töissä ja oikeestaan sitä vaan oottelee, että olis venyttelypäivä tai että olis kuntoutunut niin, että vois treenata vähän enemmän täysiä. Capoeirassa olis vaikka mitä, mitä pitäisi fiksata. No huomenna on se venyttelypäivä. Mä teen huomenna spagaatteja ja oon jo tänään hyvällä tuulella.

Ai niin, jeesasin yhtä kaveria tekemään sen CV:tä Cirque du Soleiliin. Se siis otetaan sinne, mutta ne halusi vielä kuvat ja pari muuta tarkistustietoa. Aika fiiliksissä se oli. Keväällä mä haen sinne kans. Ehkä.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Kuvake
Questao
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1005
Viestit: 2450
Lauteille: Huhtikuu 2006

Re: Questão

#1275

Viesti Questao »

Tiistai 18.11.

477. venyttely, 1 h 30 min

En tiiä, oonko ikinä ollut niin väsynyt kuin tiistai-iltana. No itse asiassa oon ja montakin kertaa, mutta ei ollut silti kivaa.

Keskiviikko 19.11.

479. käsinseisonta, 1 h
480. capoeira, 1 h 45 min


Oli hyvä fiilis treeneissä. Jotain outoa kans tapahtui, mutta en muista mitä se oli. Joku luuli mua taas kerran venäläiseksi voimistelijaksi ja joku halus taas treenaamaan miun kanssa. Ehkä se oli se.
Even the chinese cannot do it. It is impossible.

Liity etupotkijaksi!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 68 kurkkijaa