Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

porky

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1374
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#16

Viesti porky »

Viikonloppu meni nyt kyllä totaalisesti löysäillen. Mitä nyt sunnuntai-iltana tuli tehtyä kolmen vartin kävelylenkki koiran kanssa. Oli ylevä suunnitelma haravoida piha viikonloppuna, mutta onneksi satoi 1 cm lunta, niin oli hyvä tekosyy olla haravoimatta.

Auto pahus on saanut tarpeekseen mun suunnitelmista vaihtaa autoa keväämmällä, ja päätti sitten lauantaina, että nyt ei sitten enää mennä mihinkään. Ei starttaa. Virrat tulee päälle kun väntää avaimesta, mutta kun käntää asentoon "start", niin ranskatar vaikenee ja sammuttaa valot. Sain sen kuitenkin jekutettua käyntiin alamäkeen ja ajoin se autohuollon pihaan viettämään viikonloppua. Nyt se lähti ma-aamuna kiltisti käyntiin niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Jätin rankattaren kuitenkin sinne roplattavaksi, jotta oppii ettei tuollainen käytös ole sallittua [-X

Todennäköisesti käy niin, että kun haen rottelon huollosta, on viaksi varmistunut vainoharhainen blondi ja mukana iso lasku :evil:

huh, illalla on onneksi reenit. Tulee taas puhdistauduttua henkisesti ja fyysisesti :D
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1374
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#17

Viesti porky »

No niin, niin kuin arvelinkin -ei löytynyt vikaa autosta. Tuomio oli että kaiketi se on starttimoottori, joka kieltäytyy yhteistyöstä satunnaisesti. :? Hrmphf. Vaihtaminen kustantaa sievoisen summan. Toinen vaihoehto on vain hyväksyä se että ranskatar saattaa silloin tällöin olla käynnistymättä. :evil: äh...

Ma 23.10.

Reenit! Paljon lihaskuntoa, liikkuvuutta ja venytystä. Ei juuri tekniikoita. Hyvältä tuntui :smt048 .
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1374
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#18

Viesti porky »

Ti 24.10.

Koiran kanssa tunnin leppoisa kävelylenkki.


Sain ranskattaresta tarpeekseni ja vaihdoin sen. Etsin nyt jännitystä elämään joltain muulta saralta...
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1374
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#19

Viesti porky »

Ke 25.10.

Koiran kanssa kävelyllä 45 min. Kovin on yksipuolista tämä liikkuminen. Ilman koiraa taitaisi jäädä aika vähille.

No, onneksi on reenit taas tänään. Tulee vähän monipuolisempaa liikuntaa. En malta odottaa :smt026

oho... pihalla paistaa aurinko... ja mä joudun tuijottamaan sitä täältä toimiston ikkunasta :busy:
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1374
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#20

Viesti porky »

To 26.10.

Sissus kun oli hyvät treenit :yippee: . Tavallista vikkelämmät alkulämmöt ja sitten hyvällä sykkeellä tekniikoita. Paljon jalkatyötä ja potkuja. Takki oli täysin tyhjä reenien jälkeen, mutta hyvä fiilis jäi.

Nyt (pe) on vähän hakattu olo, mutta on se niin mukavaa kun tuntee elävänsä. Illalla olisi vielä extra-reenit. Kuinkakohan vanha jaksaa?
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1374
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#21

Viesti porky »

Pe 27.10.

Reenit 3 h. Eilisestä oli vielä jäsenet jäykkinä, mutta alkulämmittelyn ja venyttelyn jälkeen tuntui jo paljon paremmalta. Tehtiin taas paljon potkuja ja sparraamiseen tähtäävää reeniä, liikkumista yms. Lujaa mentiin taas, mutta nyt ei ollut takki ihan niin tyhjä reenien jälkeen kuin eilen. Outoa... oli kuitenkin eilistä reippaamat ja pidemmät reenit.

Varsinainen tulikoe oli kuitenkin ajaa reeneistä kotia (70km). Sää oli muuttunut tuona kolmena tuntina radikaalisti. Maassa oli 15 cm lumisohjoa joka oli hyvää vauhtia jäätymässä ja taivaalta tuli lisää vaakasuoraan. Hirviä myräkkä siis :shock: . Onneksi olin vaihtanut vanhan rottelon vähän luotettavampaan, muuten olisin kai joutunut oman ja kyydissä tulleitten nuorukaisten kanssa jäädä odottamaan aamun valkeamista. Vähän paremmallakin autolla tuo matka oli pelottava kokemus.

Viikonloppuna tuli tehtyä vähän sivubisneksiä, jotka voi laskea hyötyliikunnaksi. Molempina päivinä x -määrä. Jo pelkästään auton kaivaminen esiin lumikinoksesta töihin päästäkseen kesti noin puolituntia...

Okei, mun puolesta tätä talvea on nyt riittänyt jo ihan tarpeeksi pitkään :smt019 . Kesä voisi siis jo tulla.
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1374
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#22

Viesti porky »

Ma 30.10.

Treenit taas! Nopea puolentunnin alkulämpö. Sitten jatkettiin samaa kuin perjantaina. Oli jotenkin huono päivä :? . Mikään ei tahtonut onnistua, Fyysisesti olisi jaksanut vaikka mitä mutta aivot oli ihan lomalla. Hyvä etten saanut nekkuuni siinä sähellyksessä :blackeye: . Ketuttaa tuollainen. Vaikka kuinka käskee itseään ryhdistäytymään niin ei vain toimi :evil: . Kai näitäkin päiviä sitten vaan joskus tulee.

Hrmpf. Taidan tänään mököttää koko illan sohvalla...
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1374
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#23

Viesti porky »

Ti 31.10.

Tein niin kuin uhkasinkin, ja mökötin koko illan sohvalla. Toki kävin koiran kanssa sellaisella 15 min kävelyllä, mutta siitä ei liikuntaa saanut millään.

Palelin koko illan vaikka asuna oli verkkarit ja villapaita ja sisällä ihan tavallisen lämmin. Oli sellainen "sisältäpäin vilu". Johtuu kai siitä että täällä töissä joutuu palelemaan koko päivän. Säästävät kai p*rkle toimiston lämmityskuluissa ja täällä saa vetää hanskoja käteen kun ei tahdo kohmeiset sormet enää taipua näppäimistöllä. Mitä sitten kun on kakskymmentä astetta pakkasta? Jakaakohan ne meille skrapat, että voi aina välillä skrapata näyttönsä kun oma hengitys jäätyy siihen ikävästi :evil: .

Mä INHOAN TALVEA :darkevil:
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#24

Viesti Vlad Tepes »

porky kirjoitti: Mä INHOAN TALVEA :darkevil:
Talvi on kivaa! Niin on kesäkin ja syksy ja kevät. Joka vuodenaikaan pitää vain osata virittäytyä.

Tänä aamuna oli aivan uskomattoman siisti ilma. Olin kotona yöasussa eli alasti ja avasin parvekkeen oven tarkistaakseni sään. Vastauksena oli vaakasuora lumipyry paljaalle iholle. :lol:

Päätin siis pistää oven kiinni ja keittää teetä. :cold:
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1374
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#25

Viesti porky »

Voi kun voisi tehdä samoin (siis jäädä kotiin juomaan teetä, tuo vaakasuora lumipyry paljaalle iholle ei kuulostanut mum jutulle) :D .

No, ehkä mä vähän ylireagoin. Mulla on nyt vain akuutti sopeutumisongelma :yuckie:
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#26

Viesti Tohtori Krabola »

porky kirjoitti: Voi kun voisi tehdä samoin (siis jäädä kotiin juomaan teetä, tuo vaakasuora lumipyry paljaalle iholle ei kuulostanut mum jutulle) :D .

No, ehkä mä vähän ylireagoin. Mulla on nyt vain akuutti sopeutumisongelma :yuckie:
Sinänsä hauskaa että suomalainen osaa yllättyä joka vuosi talven ja lumen tulosta, täällähän sitä on ollut aina :D
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1374
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#27

Viesti porky »

Talven tulo ei sinänsä yllättänyt. Olen pelonsekaisin tuntein odottanut tätä jo siitä asti kun elohopea mittarissa ei yhtenä päivänä enää noussutkaan yli kahdenkymmenen asteen :peljastys: .

Ke 1.11.

Koiran kanssa 20 min kävely kirpeässä pakkassäässä (pehmeä lasku).

Näyttävät jotkut listaavan tänne syömisiään, matkin oitis :ahmii:

aamulla: Lasi tuoremehua, sämpylä juustolla ja kinkulla, kaffia
lounas: iso lautanen hernekeittoa, lättyjä ja hilloa, kahvi
välipala: kahvi ja neekerinsuukko (anteeksi rasistinen ilmaisu, en tiä mitä ne nykyään on)
välipala2: paahtis juustolla, kinkulla ja ananaksella
illallinen: tuplajuustohampurilainen ja ranskikset

hmm... tuossa oli aika paljon. Toisaalta mun painonhallinta ongelmat ovat päinvastaisia kuin yleensä.
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1374
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#28

Viesti porky »

To 2.11.

Reenit! Reipas alkulämpö 45 min. Sitten loput 45 min jatkoa ja hiontaa samoille tekniikoille kun edellisissä treeneissä. Nyt oli taas vähän paremmin mieli mukana harjoituksissa vaikkakin hapuilua sillä saralla vielä on.

Mun käsivarsissa esiintyy nyt kaikki sateenkaaren värit kyynärpäästä alaspäin :? . Lohdutan itseäni ajatuksella, että kaikki siellä on poissa naamasta tai jostain muualta :hammas: .

Syömiset:

Aamu: tuoremehu, sämpylä kinkulla ja kahvi
lounas: Balilainen kala (?!), salaattia, leipä, kahvi
välipala: Kahvi ja pulla
välipala2: pala suklaakakkua ja pari tuc-keksiä tuorejuustolla
illalla: hyvin ansaittu saunaolut, kaksi karjalanpiirakkaa tuorejuustolla.
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1374
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#29

Viesti porky »

Olen ollut viikonlopun lähinnä vain laiska, tyhmä ja saamaton (okei, en tyhmä). :( Lenkille lähteminen on jotenkin NIIN USKOMATTOMAN VAIKEAA, eikä terrieriäkään kiinnosta käydä postilaatikkoa pidemmällä. No ehkä tämä tästä kun toivun talven tulon aiheuttamasta lamaannuksesta.

Perjantaina sain sen verran aikaiseksi että siivosin oikeen kunnolla (petivaatteet pihalle ja silleen...), siihen jäivät viikonlopun saavutukset. Tänään on onneksi reenit ja odotan niitä lievästi tuskastuneena. Tiedän, että ensimmäinen puolituntia tulee olemaan karseaa. Kestää tovin ennen kuin tämä dieseli taas kulkee kunnolla kun sen on jättänyt kylmään seisomaan :?

Miten voisi treenata joutumatta poistumaan viidenkymmenen neliön kaksiosta, jonka jakaa terrierin ja äijän kanssa (ahdasta siis)? Mieluiten vastaanottaisin vinkin, jonka avulla ei tarvitsisi edes poistua sohvalta treenatakseen...
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#30

Viesti Tohtori Krabola »

porky kirjoitti: Miten voisi treenata joutumatta poistumaan viidenkymmenen neliön kaksiosta, jonka jakaa terrierin ja äijän kanssa (ahdasta siis)? Mieluiten vastaanottaisin vinkin, jonka avulla ei tarvitsisi edes poistua sohvalta treenatakseen...
Äijä ja terrierit ulos siksi aikaa kuin kungfuat. Sohvalla ei treenata kuin kesselin venytystä, joten ylös sieltä :D
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 72 kurkkijaa