Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

oskari

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Nico Koskeva
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1439
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

#91

Viesti Nico Koskeva »

;o vaikuttaa siltä että oskari ei ookkaan mikään ensikertalainen lajissa kun kerran ihan esityksiäkin tekee :D

Oliko väsyneet liikkeet :oops: ?
Kwan Nyom Hapkido, 7. Kup
Treenipäiväkirja
Kuvake
Oskari
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 702
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: ...

#92

Viesti Oskari »

Felipewiii kirjoitti: ;o vaikuttaa siltä että oskari ei ookkaan mikään ensikertalainen lajissa kun kerran ihan esityksiäkin tekee :D

Oliko väsyneet liikkeet :oops: ?

Väsymyksestä ei näytöksessä ollut tietoakaan, kun huusin kumarrukset ja otimme otteluasennot, häipyi väsymys kokonaan.

Mulla oli aika huono olo ennen näytöstä, johtuen salin kuumasta ilmasta ja nestevajauksesta. Näytöksen jälkeen olo parani muutenkin ja lopputreeni oli muutenkin ehkä kevyempää...


Kirjottelen myöhemmin tarkemman leirikuvauksen, hauskaa oli joka tapauksessa! :)
------------
Piitteri
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 78
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vantaa

#93

Viesti Piitteri »

Pakko oli laittaa kuva tästä "amatööri" näytöksestä :)
Hienosti vedetty näytös.

http://www.hapkidovantaa.net/gallery/di" onclick="window.open(this.href);return false; ... =24&pos=10
Petri Raunio
3. dan Sin Moo Hapkido
Kuvake
Oskari
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 702
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: ...

#94

Viesti Oskari »

Piitteri kirjoitti: Pakko oli laittaa kuva tästä "amatööri" näytöksestä :)
Hienosti vedetty näytös.

http://www.hapkidovantaa.net/gallery/di" onclick="window.open(this.href);return false; ... =24&pos=10

Kiitoksia :bow:


Näitä näytöksiä on kyllä ihan kiva tehdä ja treenailla, on aika siisti fiilis laittaa ihan kybällä menemään yleisön edessä :)
------------
Kuvake
Oskari
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 702
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: ...

#95

Viesti Oskari »

Nojoo, nyt on sitten sellanen hetki, ettei muuta tekemistä oikein löydy, niin voisi näitä treenejä sen verran listailla, kuin muistaa..

Alotetaas siitä Ji Han Jaen leiristä:

Elikkäs lähdettiin aamulla aika väsyneissä tunnelmissa liikenteeseen, edellinen ilta oli kulunut enemmän tai vähemmän railakkaissa merkeissä..

Automatka poriin olikin sopivaa lepoaikaa yöunien jäätyä vähäisiksi.


Eka treeni alkoi muistaakseni vähän yli kymmenen aamupäivällä, porukka odotteli Do Ju Nim:iä saapuvaksi pientä jännitystä tuntien (minä ainakin), siinä tatamilla lööbattiin, kun ykskaks kuuluu ihan julmetun kovaa: Chaliot! Jengi pomppasi pystyyn, kuin säikähtäneet rusakot, kääntyivät huutajaan päin ja suorittivat kumarruksen Do Ju Nim:ille.

Ensimmäisen harjoituksen ensimmäinen tekniikka oli muistaakseni jonkinlainen 2 käden lyönti vastustajan rintalihasten alapuolelle, tekniikkaan kuului muistaakseni muutama hämäysaskel tms..

Tämän jälkeen Ji opetti yhdeksää erikoistekniikkaansa, jotka olivat mulle jo aikaisemmalta leiriltä tuttuja, oli kuitenkin varsin kiva harjoitella näitä mestarin itsenä opettamina.
Kertaus on opintojen äiti.

Näiden jälkeen treenattiin erilaisia lyöntiin vastaliikkeitä ja torjuntoja, suurin osa tekniikoista ei tietenkään jäänyt muistiin, mutta omat lempparit kylläkin.

Välissä tauko 1,5h käytiin kaverin kanssa hakemassa safkaa supermarketista, juomaa kului myöskin melkoisesti, johtuen salin lähes trooppisesta ilmastosta.


Tauon jälkeen oli näytösten vuoro, olin kelannut että näytökset olisivat vasta ihan lopuksi, eikä me oltu harjoiteltukaan sitä näytöstä tammikuun jälkeen :D

No siinä sitten ihan hädässä käytiin se tauon lopussa läpi muutamaan kertaan ja tehtiin vielä muutama muutoskin siihen. Kaveri sanoi oloaan varsin huonoksi ja mietti, että millä temmolla pystyy vetämään homman läpi. Omassa olossanikaan ei ollut kehumista.. Olimme ekana vuorossa esittää näytös ja jo se toi pieniä lisäpaineita, mutta jännitys tosiaan katosi kumarrusten jälkeen ja keskittyminen alkoi.

Alotettiin se sitten silleen, että hyökkään liitarilla kaveria kohti karjuen, ja kaveri tipauttaa mut ilmasta alas. Tässä vaiheessa huono-olo katosi ja velatkin muuttui saataviksi. Homma meni ihan mallikkaasti läpi ja jälkikäteen olikin aika helpottunut olo.

Katottiin siinä vielä arviolta 4 muuta näytöstä ja sitten alettiin taas treenaamaan. Tokassa harjoituksessa pääpaino oli muistaakseni puukkotekniikoilla ja sillä, kuinka veistä vastaan tulisi puolustautua. Varsin hyvää teoriapuolen juttuakin tuli mm. siitä, kannattaako hyökätä vai puolustautua jos hyökkääjällä on veitsi. (Luultavasti oletusarvo on kuitenkin paeta, mutta sen ollessa mahdotonta.)

Osa veitsitekniikoistakin oli ennestään tuttua, mutta niitä on aina ihan kiva treenata.

Ihan leirin loppupuoli keskityttiin potkuihin tehtäviin vastaliikkeisiin, enimmäkseen sivupotkuun, kierto ja takakiertopotkuun ja etupotkuun. Suurin osa näistä jutuista oli uusia, osa oli ihan helppoja ja toiset taas vaati ihan järjetöntä ajoitusta.

Lopussa vielä vähän saksaavaa nivuspotkua aka. karatekid potkua ilman mitään kurki-stancea.

Ainiin, jossain välissä pihalla oli murskausnäytöskin, kaikenlaista lautaa ja harkkoa sielä meni päreiksi.


Tän jälkeen en muistakaan, olenko käynyt Hapkido treeneissä :funtsii:

No jokatapauksessa:

Viime sunnuntai:

Kiukkaria 30min tai jotain sinne päin.


Menin opistotalolle n.18.30 käynnissä oli graduoinnit, joihin en itse osallistunut kokelaana, tulin paikalle sparraamaan kumiteosuudessa kokelaita vastaan. Pakko sanoa, etä aivan hirveän rääkin kesti eräs ruskean vyön kokeen "huvikseen" suorittanut kokelas. Ensin ne oli tehneet kihon wazaa ihan järjettömät määrät, järjettömällä vauhdilla ja jokaisen tekniikka sarjan välissä vielä lihaskuntoliikkeitä...Ennen otteluita potkutyynyjen potkimmista nopeella temmolla.

Mä otin muistaakseni 5 tai 6 Knockdown matsia kokelaita vastaan, homma ei ollut niiden rääkistä huolimatta mitenkään erityisen helppo, iskua tuli takasin ja seuraavana päivänä olikin reidet vähän tukossa.


Tiistai

Matsaamista frendin kanssa kisiksellä n. 1,5h otettiin mattoa, knockdownia, knockdownia tarttumisten ja painin kanssa, normi sparria päälyönnein ja potkuin ja pystypainia.


Tänään


Juoksulenkki 4kilsaa. Penkkipunnerrusta kaverilla, vatsalihasliikkeitä, nyrkkeilysäkin potkimista ja heittotähtien heittelyä:D


Eiköhän nää siinä oo aika pitkälti... :funtsii:
------------
Kuvake
Skyrider
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 214
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

#96

Viesti Skyrider »

Mistäs oot heittotähdet hommannut? :ninja: Itse oon harkinnut heittoveitsiä...
Kuvake
Oskari
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 702
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: ...

#97

Viesti Oskari »

Skyrider kirjoitti: Mistäs oot heittotähdet hommannut? :ninja: Itse oon harkinnut heittoveitsiä...

Stögö toi turkista ja niitä sitten heiteltiin.
------------
Kuvake
Skyrider
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 214
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

#98

Viesti Skyrider »

oskari kirjoitti:
Skyrider kirjoitti:Mistäs oot heittotähdet hommannut? :ninja: Itse oon harkinnut heittoveitsiä...

Stögö toi turkista ja niitä sitten heiteltiin.
Pitihän se arvata... :rolleyes:
Kuvake
Oskari
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 702
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: ...

#99

Viesti Oskari »

La 17.05.08

Hapkido



Heräilin aamulla jo puol kuuden aikaan, pesin 2 koneellista pyykkiä, tein safkaa ja siivosin, tuntuu että olen ehtinyt hitosti tänään.


Klo. 9.30->14.00 Hapkido-leiri, aiheena kävelykeppi, lyhytkeppi ja narutekniikat. Ihan kivoja tekniikoita, jonkunverran vanhastaan tuttua kamaa, jonkunverran uutta.


Leirin jälkeen järjestettiin vyökokeet, joissa olin parina muutamalle tyypille, lopussa sparrasin vielä 5 erää kokelaiden kanssa, mulla meni sparrit ihan hyvin, koska kokelaat oli jo rääkätty näännyksiin :D

Ihan loistopäivä!


Nyt sitten maailmaa parantelemaan :partyman:
------------
Kuvake
Skyrider
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 214
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

#100

Viesti Skyrider »

Kuulemma olit joutunut lähtemään tänään sairaalaan, ootko missä kunnossa?
Kuvake
Oskari
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 702
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: ...

#101

Viesti Oskari »

Ihan Ok, kunnossa, verta alkoi tulemaan nenästä eikä meinannut loppua oikein millään. Huomenna meen polttamaan suonet kiinni.

Ainoa mikä vaivaa tällä hetkellä on krapula.
------------
Kuvake
Oskari
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 702
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: ...

#102

Viesti Oskari »

Noniin pitkästä aikaa taas...


Viimeaikoina treenaaminen on jäänyt vähemmälle ja kaljoittelu enemmälle, sain kuitenkin itseäni niskasta kiinni ja lähdin treeni kaverin kanssa Hallamaan Kaitsun kotiin muutamaksi päiväksi treenaamaan.

Pieni yhteenveto treeneistä:

Keskiviikko 02.07.08: Saapuminen Loimaalle

Illalla n. 3tuntia kataa, Taikyokut läpi muutamaan kertaan, Pinan ichi ja ni.

Torstai 03.07.08: Aamulenkki 7 kilsaa, lenkin jälkeeen 2 tuntia kataa ja katabunkaita. Kataharjoittelun jälkeen muutaman tunnin lepo/syömistauko, jonka jälkeen matsitekniikoita esim. Alapotkujen treenaamista, etenkin vastustajan tukijalkaan, lyöntipotkukomboja, potkujen väistöjä ja sweeppauksia. Illalla vielä Mawashigeriä autonrenkaaseen. Loistava harjoitusmetodi!

Perjantai 04.07.08:

Aamulenkki 7 kilsaa, aamulenkin jälkeen aamiainen ja venyttelyä. Tehtiin taas kataa ja bunkaita, alkaa olemaan jo Pinan ykkönen hallussa. Katan jälkeen lähdettiin työntämään Kaitsun autoa edestakaisin pihatiellä, voin sanoa, että oli kyllä aivan sairaan raskasta! Treenikaveri jaksoi työnnellä sitä lähemmäs kolme kilsaa, itse jäin alle kilometriin. Toi oli varsin spirittiä nostattavaa harjoitusta, jossain vaiheessa tuntui, että jalat ei vaan kanna enää.. Tästä suoraan taas Kaitsun takapihalle, jossa vielä lyhyt kibadatchi ja makiwara sessio.

Oli ihan loistavaa treeniä noina kolmena päivänä, ja vaikka välillä tuntui että kuolee, niin nähtävästi sitä tosiaan jaksaa enemmän, kuin luuleekaan..

Iso Kiitos Senpaille, että saatiin tulla treenaamaan!




Huomenna sitten alkaakin jo se perkeleen intti, tänään täytynee vetää vielä oikein iso tumu päälle.

Seuraavaa merkintää saakin sitten odotella varmaan aika pitkään.


Kettu kuittaa.
------------
Kuvake
Oskari
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 702
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: ...

#103

Viesti Oskari »

Joopajoo, kaksi ekaa viikkoa intissä on nyt takana. Jouduin siis SPOLK:iin. Ekoina päivinä haettiin lähinnä varusteita ja harjoiteltiin talon tapoja, ei saatu ensimmäisellä viikolla edes juosta askeltakaan, koska lääkärin tarkastukset oli vasta tämänviikon maanantaina. Eivät ilmeisesti halunneet, että tapamme itsemme juoksemalla kipeenä :roll:

Onse kyllä sellanen mesta, että välillä on sairaan hauskaa ja välillä hajottaa ihan saatanasti. Kokoaika sellainen kiire ei minnekkään. Sinällään kävi hyvä tuuri, että pääsin SPOLK:iin, koska arviolta n. puolet koko komppaniasta treenaa/on treenannut jotain lajia. Joukkueemme kouluttaja sanoi, että on jopa suotavaa jos kävisimme hieman pieksämässä toisiamme vapaa-ajalla:D

Pöpöt näemmä leviää intissä kuin kulovalkea, tällähetkellä meidän tuvasta puolet on kipeenä, itsekin olin alkuviikosta kolme päivää vmtl:llä.

Treenaamiset on jäänyt siellä lähinnä potku ja lyöntikombojen ilmaan heittelyksi, katsotaan jos ensi viikolla alkais jo päästä treenaamisen makuun. Eilen olikin sitten eka varsinaisesti rankka päivä.
------------
Kuvake
Oskari
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 702
Lauteille: Joulukuu 2006
Paikkakunta: ...

#104

Viesti Oskari »

Joo, jatketaas tää ton edellisen viestin jatkoks, kun alkoi kone vittuilemaan..

Perjantai 18.07.08

Klo.05.45 Herätys->Lenkille-> Kassulle-> Aamiaiselle.

Aamiaisen jälkeen smurffikuteet päälle ja mpkk:n liikuntasalille lihaskuntotesteihin. Lihaskuntotesteissä testattiin, kuinka monta suoritetta pystyy tekemään minuutissa, kaikki testit oli n. 2 minuutin välein toisistaan, joten aikaa palautumiselle ei kauheesti jäänyt.

Kuntotestin tulokset:

Vatsat:
39kpl

Selät: 50kpl

Etunojat: 57kpl

Vauhditon pituus: 240cm

Leuat: 9kpl.


Olen varsin tyytyväinen tuloksiin näin jälkikäteen, heti testien jälkeen söi, että en saanut enempää leukoja enkä vatsoja. Vetoan siihen, että olin vasta parantumassa flunssasta ;)

Mpkk:lta hölkättiin takaisin kassulle, matkalla vasen pohje alkoi kramppaamaan oikein urakalla, pysähdyin siihen sitten hakkaamaan sen krampin veks ja hörppäsin vettä. Tuli vähän hoppu, että sain muun joukon kiinni ennen kasarmia. Kuntotestien jälkeen olikin jo lounas-aika ja siirryimme mukeen syömään.

Lounaan jälkeen takasin kassulle vähän siivoilemaan tupia. En ole muuten siivonnut himassa viimeisen vuoden aikana yhtä montaa tuntia, kuin kahdessa viikossa armeijassa :D

Päivän viimeinen ohjelma oli Tväl-huolto, sangen pikkutarkkaa hommaa, johon kulutettiin älyttömästi aikaa. Mikähän siinäkin on, että kaikki asiat opetetaan tuolla rautalangasta vääntäen? No jokatapauksessa tähän saatiin kulumaan varmaan 3 tuntia. Tän jälkeen laitettiin kaapit ja tuvat kuntoon tupa, kaappi ja siisteystarkastuksia varten. Tupa läpi ja päivälliselle, jonka jälkeen alkoikin viikonloppuloma.
------------
Kuvake
Skyrider
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 214
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

#105

Viesti Skyrider »

oskari kirjoitti: Lounaan jälkeen takasin kassulle vähän siivoilemaan tupia. En ole muuten siivonnut himassa viimeisen vuoden aikana yhtä montaa tuntia, kuin kahdessa viikossa armeijassa :D

Päivän viimeinen ohjelma oli Tväl-huolto, sangen pikkutarkkaa hommaa, johon kulutettiin älyttömästi aikaa. Mikähän siinäkin on, että kaikki asiat opetetaan tuolla rautalangasta vääntäen? No jokatapauksessa tähän saatiin kulumaan varmaan 3 tuntia. Tän jälkeen laitettiin kaapit ja tuvat kuntoon tupa, kaappi ja siisteystarkastuksia varten. Tupa läpi ja päivälliselle, jonka jälkeen alkoikin viikonloppuloma.
Intissä tulee kyllä siivoaminen tutuksi... :D Ja oih niin klassinen tväl huolto, mull oli rynkky onneks sellainen että se oli aina helppo puhdistaa, mutta kirottu lapio oli aina ruosteessa aivan sama mitä sillä oli tehnyt tai sitten ei tehnyt mitään...

Milloin on eka leiri? Ja lähdettekö tarunhohtoiseen Hälvälään?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 87 kurkkijaa