Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

kollegiassessori

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#16

Viesti kollegiassessori »

Perjantai 4. toukokuuta

Punttis
lenkki 15km(?)

Pitäisi vähän lisätä painoja lähes jokaiseen laitteeseen, voisi tehdä hyvää.

Mekaaninen penkkipunnerrus 5x10x25kg
ylätalja 5x15x20kg
ylätalja niskan taakse 5x15x15kg
hauiskääntö 5x15x6kg
ojentajat 5x15x6kg
ranteet 5x15x6kg
vatsapenkki 5x15
alavatsapenkki 4x15
jalkahauis 5x8x20kg
toinen liike samalla masiinalla 5x10x25kg
selkäpenkki 4x10
etunojapunnerrus 5x15

Pistin kaikkiin yhden toiston lisää. Osoittautui hyväksi ideaksi.

Lähdin huvin ja urheilun vuoksi vuokraamaan elokuvaa. Matka on sellaiset 14-15 kilsaa molempiin suuntiin. Aluksi kävelin sinne, sitten hölkkäsin takaisin.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#17

Viesti kollegiassessori »

Maanantai 7. toukokuuta

Oma voimaharjoittelu

Opettajat osoittivat vielä viimeiset ilkeytensä ja järkkäsivät kolmet kokeet tälle viikolle, vaika kesäloma lähestyy uhkaavasti. Olen nyt istunut sisällä ja lukenut. Ei päässyt edes treeneihin :evil: .

Mä en kyllä sitä ihan sellaisenaan niellyt, vaan treenasin täällä kotona yksinäni kunhan olin lukenut.

punnerrus 5x15
hauiskääntö 5x15x6kg
ranteet 5x15x6kg
rutistus 5x15
jalannostoja 5x15
selkä 5x15

Sitten mäiskin 15 minuuttia säkkiä jotta saisi vähän hikeä pintaan. Mun lyöntitekniikka kyllä mättää ja pahasti. Lyönneissä ei ole yhtään kroppaa mukana ja olkäpäähän rupeaa sattumaan varsin pian. Täytynee omaksua jonkun sortin tekniikka ennenkuin jatkaa mäiskyttelyä :?
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Santeri
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 48
Lauteille: Toukokuu 2007

#18

Viesti Santeri »

kollegiassessori kirjoitti: Hitto, tän päivän vois melkein lattaa siihen hyvän mielen ketjuun :D

Torstai 26. huhtikuuta


Olen käynyt puntilla vain jotain pari kuukautta, ja nyt ja alkaa tuloksia näkymään. Varsinkin nuo leuat. Enkä ole käynyt siellä kuin kerran viikossa. Nyt on aika :flex: olo.
Aika hyvin! Itte oon punteilla treenannu puolisen vuotta ja vasta nyt alkaa tuloksia näkymään vaikka treenaan 2-3 kertaa viikossa.
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#19

Viesti kollegiassessori »

Santeri kirjoitti:
kollegiassessori kirjoitti:Hitto, tän päivän vois melkein lattaa siihen hyvän mielen ketjuun :D

Torstai 26. huhtikuuta


Olen käynyt puntilla vain jotain pari kuukautta, ja nyt ja alkaa tuloksia näkymään. Varsinkin nuo leuat. Enkä ole käynyt siellä kuin kerran viikossa. Nyt on aika :flex: olo.
Aika hyvin! Itte oon punteilla treenannu puolisen vuotta ja vasta nyt alkaa tuloksia näkymään vaikka treenaan 2-3 kertaa viikossa.
Mäkin olin ihan ihmeissäni moisesta. Ehkä mulle onkin annettu tässä asiassa hyvät geenit. Mutta se olisikin sitten ainoa. :smt026

Tiistai 8. toukokuuta

Lenkki 5km

Aikaa meni noin puoli tuntia. Katotaan kuinka kauan pystyn lenkkeilemään, allergia-aika on selkeästi tulossa. Yhdellä imaisulla ei saanut niin paljon happea kuin tavallisesti. Onneksi kuitenkin saan syntymäpäivälahjaksi punttikortin Porihalliin pariksi (ehkä kolmeksi) kuukaudeksi. Siellä on myös juoksumattoja muiden punttilaitteiden lisäksi.

Huomenna pääsee sittenkin treeneihin, kun ne on niin myöhään etten minä siihen aikaan mihinkään kokeisiin lue. Life is good.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#20

Viesti kollegiassessori »

Keskiviikko 8. toukokuuta

hapkido 1h 15min

Jopa kohtuu raskaat treenit :shock: . Täytyy varoa ettei vaan kunto kasva.:roll:

Aloitettiin tuttuun tapaan alkujumpalla ja sitten kaatumisia. Rullaava kaatuminen eteenpäin maahan jääden ja sama ylösnousten. Hiottavaa löytyy tässäkin. Tätä tehtiin pitkä tovi. Seuraavaksi otettiin mitsit esiin ja harjoiteltiin takajalan ja etujalan etupotkuja ja matalaa kiepparia alapotkuna. Tämä tuntuukin tänään jo hiukan reisissä. Lopuksi tekniikkaa, esitin toiveen että tehdään vyöstä kun niitä on ollut vähiten. Siihen suostuttiin ja sitä treenttiin. Hermolyönti kyynärpäällä hauikseen oli ensimmäinen, Toisena tehtiin lukko jonka nimeä en muista.Viimeiseksi kerrattiin hieman vanhoja tekniikoita. Nyt tuli se ensimmäinen tekniikka joka oli meillä väärin vaikka se oli niin opetettu, että nyt se olikin näin. Rannekaato oli siis kyseessä. En siihen sanonut mitään, taidan kuitenkin tehdä sillä vanhalla tavalla.

Tämä päivä lepäillään, harjoittelin juuri neljä tuntia huomiseen matikankokeeseen. Saa luvan riittää.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#21

Viesti kollegiassessori »

Perjantai 11. toukokuuta

Punttis

Eli puntille koulun jälkeen tavalliseen tapaan:

Mekaaninen penkkipunnerrus 5x10x25kg
ylätalja 5x15x20kg
ylätalja niskan taakse 5x15x15kg
hauiskääntö 5x15x6kg
ojentajat 5x15x8kg
ranteet 5x15x6kg
vatsapenkki 5x15
alavatsapenkki 5x15
selkäpenkki 4x10
etunojapunnerrus 5x15
haukkaria levytangolla 5x10x20kg

Ojentajiin lisäsin hiukan painoa ja skottipenkin korvasin vapailla painpoilla. Muuten aika sama. Jalat jätin treenamatin, kun ne on niin nuuskana.

Vuokrasin Uhrilampaat-leffan. Ja mäyssytin samalla karkkia. :snack: . Elämpäs paheellisesti.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#22

Viesti kollegiassessori »

Lauantai 12. toukokuuta

Kävely n. 30km

Kävelin tänään 2 kertaa kaupunkiin ja takaisin. Ja vieläpä pidemmän kautta. Mahdan olla hullu.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#23

Viesti kollegiassessori »

Sunnuntai 13. toukokuuta

Pyöräily 28km

Kilometrejä kertyi yllättävästi tänään. Mummulaan ja takaisin (14km)sekä illalla vielä pyörälenki(toiset 14km). Osoittautui yllättävän mukavaksi touhuksi. :)
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#24

Viesti kollegiassessori »

Maanantai 14. toukokuuta

Oma voimaharjoittelu

Hauiskääntö 7x15x6kg
ranteet 5x156kg
punnerrukset 5x15
rutistus 5x15
puolapuissa roikkuen jalkojennosto 5x10
selkä 5x10
vatsalihaksia niin, että kosketin kyynärpäällä polvea 5x10(molemmat puolet.)

Vihdoin ja viimein: Viimeinen kerta jolloin harkoista täytyy lintsata kokeiden takia! Huomenna viimiset kokeet, sitten voi treenata vapaasti. Onni ja autuus. Tein vähän voimatreeniä lintsauksen kompensoimiseksi.

Hauiskääntöön voi nyt hyvin laittaa 8kg, alkaa toi 6kg olemaan jo liian kevyt.

Tänään lepo.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#25

Viesti kollegiassessori »

Tiistai 15. toukokuuta

Lenkki 5km

No sain sittenkin vähän itsestäni revittyä irti. Menin aika kovaa koko matkan, syke oli kanssa mukavan korkea.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#26

Viesti kollegiassessori »

Keskiviikko 16. toukokuuta

Hapkido 1h 15min

Uusi valmentaja :shock: . Aluksi vähän epäilin koko tyyppiä kun oli niin natsin näköinen(siilitukka, lihasta paljon ja tatuointeja.) mutta itse henkilö oli ulkokuoren takana rauhallinen, kärsivällinen ja ennen kaikkea osaava kaveri. Aluksi tehtiin lyönti- ja potkukomboja. Kyynärpää etupotku sivupotku. Takakäden suora etupotku kieppari. Vasen- oikeasuora etupotku. Etupotku sivupotku sivulle takapotku taakse. Tämän jälkeen mattopainia hetki. Valmentaja näytti tekniikan jolla pääsee pois kun toinen istuu päällä. Ite en päässyt kokeilemaan mutta kaverin olisi pitänyt, oli niin sopivasti aina siinä tilanteessa ;) . Sitten sparria ilman suojia. Käytettiin parin kanssa lähes kokonaan potkuja, itse en kyllä vielä luota kontrolliini niin paljon että uskaltaisin nyrkistä antaa. Sparrista taas kerrottiin suojaamisesta säärellä potkuja vastaan. Tuli tieto ihan tarpeeseen kun meinaan aina pistekaratetyylisesti blokata sitä kädellä käsi auki.

Käytiin vielä yksi kaato, kun vastustaja hyökkää suoralla, ja yksi todella käteväntuntuinen hallintaote. Lopuksi vielä ranteesta pyörähdyskaatoa.

Sabu kertoi toimivansa myös järkkärinä joskus, ja kertoili esimerkkejä tilanteista joihin oli joutunut ja kertoi myös Suomen laista että voi joutua itse syytteeseen jos satuttaa toista liikaa. Mainitsi myös että lukkoja voi vääntää vaikka käden poikka jos se päällekäyjä on niin huumehöyryissä, ettei edes kipua tunne. Kertoi ihan asiaa ja sanoi moneen kertaan että jalat on se tärkein itsepuolustusväline, pakoon vaan.

On hyvä tietää että omat opettajat ovat tosiaan joutuneet käyttämään oppimaansa kadulla, ja että heillä on siitä tosiaan kokemusta. Olen todella kiitollinen siitä, että meillä on sellaisia valmentajia.

Edit: Ou jee, sadas viesti.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#27

Viesti kollegiassessori »

Torstai 17. toukokuuta

Kävelylenkki noin 16km
Juoksulenkki 5km

Päivällä palauttava kävelylenkki, myöhemmin vielä oikein kunnon juoksutreenit. Sitten venyttelyt. Oli kyllä jalat sitten niin tukossa kuin olla ja voi eilisestä potkimisesta. Ja yläkroppakin on. Kyllä siellä kunto kasvaa. Satutin myös nähtävästi oikeaa jalkaani, kun en kääntänyt tukijalkaa tarpeeksi kiepparissa. Sattuu kun yritän saada kantapäätä takapuoleen päin. No, ei ole kuitenkaan kovinkaan kipeä, parenaa varmaan parissa päivässä.

Huomenna puntti.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#28

Viesti kollegiassessori »

Perjantai 18. toukokuuta

Punttis

Mekaaninen penkkipunnerrus 5x10x30kg
ylätalja 5x15x20kg
ylätalja niskan taakse 5x15x15kg
hauiskääntö 5x10x8kg
ojentajat 5x15x10kg levyllä
ranteet 5x15x8kg
vatsapenkki 5x15x10kg
alavatsapenkki 5x10
selkäpenkki 4x10
etunojapunnerrus 5x15
haukkaria levytangolla 5x10x15kg
jalkahauis 5x8x20kg
toinen jalkaliike 5x10x25kg

Pieniä muutoksia havaittavissa tän päivän treenissä. Kaverini sanoi, että jos haluaa voimaa, mun kantsisi pistää hiukan enemmän painoja ja tiputtaa 15 toistoaa8onko se sarjaa vai toistoa? Mulla on vielä vähän termit hakusessa.) kymmeneen. Luotan kyllä hänen sanaansa, kun se on käynyt puntilla paljon kauemmin kuin minä, mutta tiedä häntä. Jos jollain mun päivyrin lukijalla on parempaa tietoa, otan mieluusti sitä vastaan.

Taidan jättää ihan piruuttani venyttelemättä, ja katsoa ono huomenna paikat kipeät. Ei ehkä kovinkaan fiksua, mutta kumminkin.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#29

Viesti porky »

Minä olen tehnyt pääasiassa 3 sarjaa 8-10 toistoa, se on riittänyt hyvin kasvattamaan hauista 300 % lähtötilanteesta 8) . Ymmärtääkseni kaverisi neuvoi ihan oikein jos haluat lisää voimaa...
Saija Tarvainen
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 552
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#30

Viesti kollegiassessori »

porky kirjoitti: Minä olen tehnyt pääasiassa 3 sarjaa 8-10 toistoa, se on riittänyt hyvin kasvattamaan hauista 300 % lähtötilanteesta 8) . Ymmärtääkseni kaverisi neuvoi ihan oikein jos haluat lisää voimaa...
No hyvä sitten, vähennän toistoja ja lisään painoja. Pääasiallisesti haluan lisää voimaa ja vähän kestävyttäkin, lihasten kasvaminen on vain sivutuotteena.valevalevalevalevale... :oops:
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 34 kurkkijaa