Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

joksanen

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 191
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

joksanen

#196

Viesti joksanen »

MA 60 min wingiä

Viikonlopun jäljiltä olen kipeä. Steppejä ja lyöntejä. Kulmanmuutoksen perusteita

KE 80 min brassia

Melkein kehtasin jäädä tiistaina pois töistä. Tänään oli jo vähän parempi päivä, mutta iltapäivän mittaan kotona istuessa olo vain huononi. Mietin pitkään menenkö treeneihin ollenkaan, kun ei ole kiva tartuttaa kehenkään pärskiessään, eikä varmaan kuntokaan kestä kovin ihmeellisiä riuhtomisia. Menin sitten katsomaan harjoituksia, kun lauantaikin jäi sekä jää välistä.

Uutta tekniikkaa oli tullut jonkin verran, kuten guardin avaamista ja ilmeisesti triangelia. Nyt tehtiin lisäksi jonkinlainen sweeppikaato, sekä saksisweeppi guardista mountiin. Vähän syyhytti mennä mukaan, mutta kyllä mulle tuli hiki jo pelkästä katsomisesta.

Laskin siiinä vuottaessani noin 80 osallistujaa.

90 min wingiä

Kiusaantuneet alkulämpät, formi, steppejä ja lyöntejä, torjunnan sisältäviä potkuja. Vanhoille tansauta kulmanmuutokseen ja PKlaisille tan/pak-sau kontaktin mukaan.

Lauantain privat jäi muuten pois tuolta välistä. Käytiin läpi jokaisen sektion hyökkäys ja siihen yksi puolustus. Perussettiä mutta hyvää sellaista.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 191
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

joksanen

#197

Viesti joksanen »

Ja tapahtuipa näinä päivinä

TO - 90 min WT (Salo)
SU - 90 min WT
MA - 60 min WT (Salo)
KE - 90 min BJJ-PK ja 90 min WT

Jos joku muuten tahtoo painiskella ehkä jopa opastaen, niin otan tarjouksia vastaan. Kun en pääse kaikkiin harjoituksiin niin toistojen määrä jää väkisinkin vähemmälle.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 191
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

joksanen

#198

Viesti joksanen »

TO - 90 min wingiä (Salo)

Näkyi sellaista palasten loksahtelua että ei jäänyt yhtään harmittamaan vaikka paikalla oli vain yksi oppilas.

Tästä mun päikystä tulis paljon tehokkaamman oloinen jos listaisi työlenkitkin mukaan. Meneehän siinä 2-3 tuntia fillaroidessa ja portaita seilatessa.

Huomasin muuten tänään että oon viimeaikoina syönyt vähän heikosti ja jälki on sen mukaista. Tänään tiristin sitten lohimedaljongit pannulla ja keitin pitkästä aikaa riisiäkin (jasmiinia). Toinen medaljonki meni tässä iltasella salaatin joukossa. Mmm, jotkut ruuat vaan yksinkertaisesti on parempia kun ne ovat olleet vähän aikaa jääkaapissa.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 191
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

joksanen

#199

Viesti joksanen »

Katsoin kerrankin kelloa ja työlenkkiin menee aika tarkalleen 2:45. Sisältyy nelisen kilometriä siirtymäfillarointia ja pari kilometriä lyhyitä sprinttejä porraskäytävien välillä. Ja tietty se portaissa juokseminen päälle. Kai siinä joku kilometri tulee.

PE - 60 min wingiä
Peruksille paksauspielin perukset (meni tosi hyvin) ja väliryhmälle punsauta kaikenlaisen lämpimän tekemisen välissä.

Treenien jälkeen käytiin olusella ja koska en ihan kehdannut lähteä ajamaan kotiin, menin dojolle katsomaan yhdistettyjä pekiti/escrimaharjoituksia. Ois kyllä tehnyt mieli lyödä kepillä päähän.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 191
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

joksanen

#200

Viesti joksanen »

LA - 90 min BJJ

Jokseenkin sidemount-juttuja, osa aavistuksen hankalan oloisia. Huomasin että mun pelkäämästäni klaustrofobiasta ei juuri ole tietoa. Ehkä sitten kun meno kiihtyy ja kontakti kovenee. Mut siihen mennessä ehtii jo kehittyä monella saralla.

Koska koko brassi on mulle jonkinlainen puolihumoristinen ekskursio ilman kisa-aikomuksia, ajattelin hankkia itselleni pinkin puvun. Paitsi että mä olen niin pihi mies, että todnäk ostan jonkun kahdenkympin judopuvun.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 191
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

joksanen

#201

Viesti joksanen »

SU - 60 min wingiä

Tehokkaan oloiset juoksentelu- ja kantelulämpät vaikka niitä yleensä olenkin vähän vierastanut. Formit. Lat-sauta vaihdoilla, pun-sauta seinää vasten, fook-sau-spielistä pak-darin kautta pak-sau-spieliin.

Loppuun kasa lyöntejä.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 191
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

joksanen

#202

Viesti joksanen »

MA - 60 min wingiä (Salo) ja 60 min antoprivawingiä

Treenit Salossa ja lehdistön edustaja paikalla. Juttu ilmestynee torstaina. Itse treenit aika peruskauraa. PK-ohjelma on edennyt pak-sau-spieliin.

Privassa kolmosasteen greidijuttuja. Fak-sau jälkiseuraamuksin ja lap-daria diagonaalikontaktista.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 191
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

joksanen

#203

Viesti joksanen »

Olen loukannut selkäni tai jotain. Ti-aamuyöllä nousi kuumetta joka aamulla oli jo tiessään. Oli kuitenkin ilmoittanut jo etten mene töihin niin siitä tuli sitten vapaapäivä. Kävin lääkärissäkin kokeissa, mutta tulehduksia ei löytyny. Viikonlopun ja alkuviikon aikana syväänhengittäminen oli vaikeaa ja portaissa kävelykin tuotti paikoin irvistyksiä. Koko ajan paremmin kuitenkin.


KE - 90 min BJJ-PK

Alkuun pieni kuntopiiri. Selkäni vuoksi en jaksanut edes punnertaa koko minuuttia vaan laskeuduin aika pian polvien varaan. Myös selkä- ja vatsalihasliikkeissä käytännössä heiluttelin jalkojani kun keskikehon tiukkana pitäminen alkoi sattua. Ärsyttävää kun kipu ei ollut edes niissä lihaksissa joita sillä hetkellä treenattiin. Itse treeneissä toisen guardista kyljelleen kellahtaminen oli ihan tuskaa ja täytyy tunnustaa ettei sessiosta ihan hirveästi tullut nautittua.

Kurssin päävetäjä oli poissa ja treenien rakenne oli aavistuksen erilainen. Alussa oli jopa pientä härdelliä eikä aikaisempien tekniikoiden toistoa ei ollut, mutta lopulta tämä kaikki päättyi uusien harjoiteltavien asioiden lukumääräisesti ylivoimaisiin toistokertoihin.

90 min WT

Heti perään wingitreenit. Kuten ohjeistettua, myöhästyessäni ryhmänvanhin hoitaa alkulämmittelyt heti eikä turhia odotella. Ryhmän taitotaso jakautui sopivasti kolmeen, jolloin PK:laiset tekivät paksauspielin vaihtoja, seuraava ryhmä fak-sauta sekä danchitä askeleilla ja isoimmat ykköshyökkäyksen puolustusta punsausta. Ryhmässä on uutta verta toisesta wingikoulusta ja pieneen yhtenäistämiseen menee hiukan aikaa. Heille herkkuna vielä chi-gerkiä eli jalkojen bokrausta.

Pienillä järjestelyillä sain itselleni muutaman päivän ilman treenejä. Salille seuraavaksi vasta sunnuntaina. Töissä tosin tulee juoksenneltua.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 191
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

joksanen

#204

Viesti joksanen »

SU 40 min antoprivaa (wingiä)

Asennon ja yleisen jalkatyön pohdintoja

60 min wingiä

SNT, erikoistarkkuus nelossettiin. Steppejä, lyöntejä ja potkuja. Erilaisia jalkaharjoituksia latsausta. Loppui chigerkiin.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 191
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

joksanen

#205

Viesti joksanen »

Töissä kuunvaihde on tasoittunut yllättävän hyvin eri päiville.

MA - 60 min wingiä (Salo)

Kaksi uutta harjoittelijaa, jälkituntemuksia kyseltäessä kuri oli kuulemma ollut kova. Varmaan joku tulkintaero. PK-kamaa kuitenkin. Vanhemmille pak-sau-spielin alkeita.

KE - 90 min BJJ-PK

Olin jo lopettamassa koko kurssia, koska olen missannut puolet harjoituksista eikä siellä tunnu olevan erityisen kivaa, eikä toistoja oikein saa niin paljoa kuin tahtoisi. Menin kuitenkin ja sain parempia vinkkejä oikean suorituksen löytämiseen kuin koskaan. Alkulämmötkään eivät olleet enää niin turkasen pitkiä vaikka puolet taas seisoskelikin toisen puolen hikoillessa. Pidin erityisesti lajin suoritusta mukailevista liikkeistä. Selkä, tai kylki oikeastaan, tosin ei vieläkään oikein hyväksy maassamöyrimistä.

Niskalenkistä alaspyllähdystä ja käsilukkoa kummaltakin puolelta, sekä guardista halfguardin kautta mountiin. Jos olisi käynyt kaikilla tunneilla, tekniikkarepertuaari olisi varmaan vähän parempi ja lopun sparreissa saisi enemmän aikaiseksi. Olen kuitenkin tosi tyytyväinen klaustrofobian iskemättömyydestä. Leukaperät tosin iskeytyivät hiukan ja yksi kulmahampaistani on nyt terävä kuin hailla. Kieleen tulee kohta kovettuma sen koettelusta.

KE - 90 min WT

Alkulämmöt oli jo tehty ja formien jälkeen palattiin samaan chi-gerk-settiin kuin sunnuntainakin. Sitten asteen mukaisesti pak-sau-spielin peruksia, poon-sauta ja fak-sauta tai käsilukoista muljautuksia lap-kuenista.


Sain muuten puhelinsoiton joltakulta äidiltä, jonka oli pakeilleni ohjannut tiettävästi joku turkulainen kampitusohjaaja. Kun äiti käytti sanaa "perinteinen kungfu" epäilykset kohdistuivat mantiksiin ja Tapaniin. Äiti ei ollut hirmuisen tyytyväinen tunnettuuteemme (enkä ole kyllä minäkään), mutta resursseihin nähden olemme mielestäni olleet esillä ihan hyvin.
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 191
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

joksanen

#206

Viesti joksanen »

TO - 90 min WT (Salo)

Paikalla uusi harjoittelija. Perusfencestä ketjulyöntiin ja loppuun kasa pistariharjoituksia ilman minkäänlaisia hanskoja tai suojia. Hyvä setti ja esille oli noussut joitain kysymyksiäkin. Se tarkoittaa että asioita on ajateltu. Me likes.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 83 kurkkijaa