Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

error404

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
error404
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 488
Viestit: 565
Lauteille: Heinäkuu 2007
Paikkakunta: Karkkila
Etulaji: Hanmoodo
Sivulajit: Thainyrkkeily
Takalajit: Paini

error404

#316

Viesti error404 »

Viime viikolla kaatuiltiin ja potkittiin. Potkut tuntuivat taas aika kankeilta. Alemmas tuntuu saavan ihan kohtalaisia potkuja, mutta sitten kun pitäisi potkia pään korkeudelle, niin ei oikein irtoa. Pitää vissiin alkaa kotosallakin treenaamaan lisää potkuja. Ongelmaa ilmenee lähinnä kiertopotkussa ja koukkupotkussa. Ja takapotkukin pitäisi jossain vaiheessa saada kuntoon...

Viime viikolla ei tullut käytyä lenkillä, kun oli niin liukasta. Toivottavasti tänä viikonlopuna ei ole niin liukasta.
error404
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 488
Viestit: 565
Lauteille: Heinäkuu 2007
Paikkakunta: Karkkila
Etulaji: Hanmoodo
Sivulajit: Thainyrkkeily
Takalajit: Paini

error404

#317

Viesti error404 »

Tällä viikolla vastatekniikkaa ja potkuja. Torstaina yritin tehdä pitkästä aikaa myös sekapotkuja. Sekapotkut eivät ainakaan olleet parantuneet, mutta tästähän niiden tasoa on hyvä lähteä parantamaan. Yksittäisinä setteinä homma pysyy vielä suht hyvin hanskassa, mutta kun yritän tehdä koko settiä läpi, niin tekniikka hajoaa melko pahasti, varsinkin loppuvaiheessa. Jos saisin treenattua noita vaikkapa vähintään yhtenä päivänä joka viikko, niin syksyllä voisi taas vaikka yrittää vyökoettakin.

Kävin myös lenkillä, tuntui ikävältä... Olen myös tehnyt hieman korkeita potkuja perussetin yhteydessä. Kyllä se mono alkaa pikkuhiljaa nousemaankin, kun vaan potkii.
error404
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 488
Viestit: 565
Lauteille: Heinäkuu 2007
Paikkakunta: Karkkila
Etulaji: Hanmoodo
Sivulajit: Thainyrkkeily
Takalajit: Paini

error404

#318

Viesti error404 »

Taas pari viikkoa vierähtänyt. Treeneissä otettu paljon vastatekniikkaa ja potkuja, jonkin verran myös ip:tä. Tällä viikolla jäivät keskiviikon treenit ikävästi väliin työkeikan takia. Muuten työkeikat ovat onneksi painottuneet sen verran tarkasti viikonlopuille, ettei ole tarvinnut treenejä hirveästi jättää väliin. Mono alkaa onneksi itselläkin pikkuhiljaa nousta. Tekniikassa on kuitenkin edelleen aika paljon parantamisen varaa, ainakin sivupotkussa ja takapotkussa (ja miksei tietysti koukkupotkussa ja takakiertopotkussakin).
error404
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 488
Viestit: 565
Lauteille: Heinäkuu 2007
Paikkakunta: Karkkila
Etulaji: Hanmoodo
Sivulajit: Thainyrkkeily
Takalajit: Paini

error404

#319

Viesti error404 »

Huh! Edellisestä viestistä onkin vierähtänyt muutama hetki... Vuosien varrella on ehtinyt tapahtua taas aika paljon kaikenlaista. Työpaikka vaihtui, sain suoritettua ruskean vyön ja jopa lopulta sekapotkuilla siihen lopulta yhden mustan natsankin. Myös thainyrkkeilytreeneissä on tullut viime aikoina käytyä hanmoodon ohella hieman kovuutta hakemassa, jos vaikkapa innostuisi vielä lähtemään kisaamaan hanmoodossa jossain välissä. Koronaviruksen johdosta seuramme sali oli kiinni maaliskuun puolivälistä heinäkuun loppuun. Keväällä treeni oli hyvin lenkkeilypainotteista, mutta onneksi yhden harrastajamme ansiosta saimme paikan, jossa pääsimme kesällä harjoittelemaan myös tatamilla ulkotiloissa. Onneksi säät suosivat harjoitteluamme ja sateelta suojasi iso katos. Lopulta kesällä harjoituksissa kävi kaikkiaan 7 eri ihmistä, mikä on jopa hieman paremmin kuin tavallisena kesänä.
Kun työkseen kirjoittelee tekstejä, ei oikein tahdo riittää virtaa enää ylimääräiseen kirjoitteluun. Mutta kun hoidan seuran fb-sivuja, niin ehkäpä innostuisin kirjoittamaan tännekin vaikkapa säännöllisen epäsäännöllisesti. Suurin syy tälle uudelle aktivoitumiselle onkin se, että seuramme otti tänään aika suuren askeleen. Perustimme seuralle nimittäin Boreal Hanmoodo -jaoston.
Olemme saaneet paljon vanhalta tyylisuunnalta ja kun olen itsekin harrastanut lajia sen alla jo vuodesta 2003 lähtien, piti päätöstä pohtia tarkkaan. Juttelimme asiasta kuitenkin eri harrastajien kesken ja kun tällaisia toiveita harrastajilta tuli, päädyimme perustamaan jaoston. Aika näyttää, mihin tämä tie vie, mutta vaikka olen saanut tyylisuuntaan vasta pienen pintaraapaisun, sen toiminnassa tuntuu samanlainen innostus kuin itse aikoinaan lajia aloitellessani. Uudet kuviot vaativat varmasti paljon treeniä, mutta ainakin harrastajilta kuultujen kommenttien perusteella tämä vaikuttaisi meille sopivalta tieltä. Jatkossa varmasti herää uusia ajatuksia ja niitä varmasti tulee tännekin postailtua sitä mukaa, kun niitä ilmenee.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

error404

#320

Viesti Mika »

Tervetuloa takaisin! :)

:tervetuloa:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

error404

#321

Viesti Eizei »

error404 kirjoitti: elo 10, 2020, 22.15 Suurin syy tälle uudelle aktivoitumiselle onkin se, että seuramme otti tänään aika suuren askeleen. Perustimme seuralle nimittäin Boreal Hanmoodo -jaoston.
Olemme saaneet paljon vanhalta tyylisuunnalta ja kun olen itsekin harrastanut lajia sen alla jo vuodesta 2003 lähtien, piti päätöstä pohtia tarkkaan. Juttelimme asiasta kuitenkin eri harrastajien kesken ja kun tällaisia toiveita harrastajilta tuli, päädyimme perustamaan jaoston. Aika näyttää, mihin tämä tie vie, mutta vaikka olen saanut tyylisuuntaan vasta pienen pintaraapaisun, sen toiminnassa tuntuu samanlainen innostus kuin itse aikoinaan lajia aloitellessani. Uudet kuviot vaativat varmasti paljon treeniä, mutta ainakin harrastajilta kuultujen kommenttien perusteella tämä vaikuttaisi meille sopivalta tieltä. Jatkossa varmasti herää uusia ajatuksia ja niitä varmasti tulee tännekin postailtua sitä mukaa, kun niitä ilmenee
Oli ilo kuulla tästä eilen! Hienoa, että olette messissä!
Antti Junikka
error404
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 488
Viestit: 565
Lauteille: Heinäkuu 2007
Paikkakunta: Karkkila
Etulaji: Hanmoodo
Sivulajit: Thainyrkkeily
Takalajit: Paini

error404

#322

Viesti error404 »

Kiitos, kiitos! Koronavirus tietysti pisti meilläkin kuvioita aika tavalla uusiksi, mutta se on sanottava, että treeniseuralla tuntuu ainakin omalle kamppailulliselle kehitykselleni olevan valtavan iso merkitys. Se tuli esille niin sekapotkuja treenatessani ja myös nyt tässä alkuvuoden poikkeustilanteessa, kun saimme olosuhteista huolimatta järjestettyä treenejä, jotka tuntuivat kehittäviltä ja palkitsevilta. Ja vaikka meillä melko iäkästä porukkaa seurassa onkin (olen itse siis vähän yli kolmekymppisenä nuorimmasta päästä), niin ihailtavasti porukka jaksaa treenata ja treenien vetämisestäkin vastuuta on ollut helppo jakaa myös muille harrastajille. Silloin jaksaa itsekin heilua paremmin. Borealissa näytetään kiinnittävän paljon huomiota juurikin tuohon lajiymmärryksen kehittämiseen, eli siihen, että harrastajilla olisi kyky myös opettaa oppimansa eteenpäin. Se luo jatkuvuutta, mikä on seurojen elinvoiman kannalta tärkeää ja se olikin yksi syistä, miksi päädyimme seurassamme tähän ratkaisuun.
Tänään käytiin kuuden harrastajan voimin läpi noita Borealin alkupään vyökoejuttuja ja sen verran innostuneesti treenit sujuivat, että tässä vaiheessa näyttää todella hyvältä. Vaikka koronatauko oli todella pitkä ja aivan kaikkia harrastajia ei tullut nähtyä koko aikana, nyt kun sali avautui, heitä on tullut paikalle treeneihin. Yksikään ei ilmeisesti jättänyt leikkiä sikseen, vaikka useiden kuukausien tauko osalla treenaamiseen tulikin. Ja se lämmittää mieltä vähintään yhtä paljon kuin se kehitys, mitä onnistuimme kesätreeneissä saavuttamaan. Myös kuntopuoli aloitteli toimintaansa tuossa sunnuntaina ja oli ilahduttavaa nähdä, että tuttuja kasvoja oli sielläkin paikalla. Alkeiskurssia olisi tarkoitus aloittaa elokuun lopussa, toiveissa olisi, että sieltäkin saataisiin uusia pysyviä harrastajia mukaan lajin pariin.
error404
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 488
Viestit: 565
Lauteille: Heinäkuu 2007
Paikkakunta: Karkkila
Etulaji: Hanmoodo
Sivulajit: Thainyrkkeily
Takalajit: Paini

error404

#323

Viesti error404 »

Lauantaina pidettiin hieman murskausnäytöstä ja ihan hyviä vetoja tuli. Murskaamme siis sellaisia harmaita leca-harkkoja. Sivusin omaa ennätystäni (10/10) muutamaan otteeseen, jonka lisäksi joitakin 8/10 vetoja. Myös mukana olleet kaverit paransivat omia ennätyksiään. Omaan murskaustekniikkaani alan olla aika tyytyväinen. Vuosien varrella tätä on tullut tehtyä lähinnä lajinäytösten yhteydessä, mutta tuntuu, että saan tehtyä aika tasaisia vetoja, tiiliä menee käytännössä aina se 8-10 ja käsi pysyy ehjänä eikä tule mitään kiputiloja, vaikka toisinaan näytöksissä tulee murskattua aika paljonkin. Tuosta kympistä vaan on itsellä hieman vaikea enää parantaa, kun alkaa tulla pituus (vai lyhyys?) vastaan. Kivaa on silti.
Tänään sitten treeneissä hieman Borealin alkupään vyökoeasiaa sekä nunchakutekniikkaa. Borealin tekniikoissa olevat pienet erot vaativat vielä hieman harjoittelua, mutta on mukavaa päästä harjoittelemaan uusia juttuja. Motivaatio on siis pysynyt korkealla. Parin viikon päästä pitäisi aloittaa alkeiskurssia. Toivottavasti saadaan mukavasti uusia innostuneita mukaan toimintaan.
error404
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 488
Viestit: 565
Lauteille: Heinäkuu 2007
Paikkakunta: Karkkila
Etulaji: Hanmoodo
Sivulajit: Thainyrkkeily
Takalajit: Paini

error404

#324

Viesti error404 »

Tänään kävin ensimmäisissä thainyrkkeilytreeneissäni koronan alkamisen jälkeen ja hauskaa oli. Huomasi kuitenkin aika hyvin, että taukoa on tullut, reaktiot olivat hitaita, torjunta meni hosumiseksi ja muutenkin tunnuin olevan koko ajan muita niin sanotusti "muutaman siirron jäljessä". Mutta ehkäpä se tästä alkaa taas kulkemaan, kun saa hieman treenejä taas alle. Positiivisena puolena voi kuitenkin onneksi mainita kuntotason. Korona-aikana on tullut treenattua aika paljon niin juoksemista kuin lihaskuntoa ja oli ilahduttavaa huomata, että jaksoin treenata ihan suht hyvin.
Hanmoodon osalta torstaina käytiin taas läpi alkupään vyökoetekniikoita, tänään taas mentiin hieman potkupainotteisemmin. Kyselyitä on alkeiskurssista tullut nyt aika paljon, selvästi enemmän kuin parina viime vuonna. Toivottavasti porukkaa tulee paljon ja mahdollisimman moni jatkaisi lajimme parissa myös pidempään.
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

error404

#325

Viesti Eizei »

Hienosti löit tiiliä tapahtumassa! Jari laittoi mulle videoita.
Antti Junikka
error404
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 488
Viestit: 565
Lauteille: Heinäkuu 2007
Paikkakunta: Karkkila
Etulaji: Hanmoodo
Sivulajit: Thainyrkkeily
Takalajit: Paini

error404

#326

Viesti error404 »

Kiitos! Olen itsekin ihan tyytyväinen tuohon murskaustekniikkaani. Vielä voisi hieman tasalaatuisempia vetoja tulla. Tosiaan kuten tuossa aikaisemmin kirjoitin, niin saan vedettyä käytännössä aina sen 8-10, mutta tuota omaa maksimia ei saa ihan aina, vaan usein se jää siihen kasiin. Mutta ei se minua sen suuremmin haittaa, tärkeintä on se, että pysyy käsi kunnossa. Eikä minulle ole koskaan jäänytkään murskauksesta edes mustelmia. Tuon kympin murskasin jo muutama vuosi sitten Karkkilan harrastemessuilla, mutta en ole saanut sitä sen jälkeen lyötyä ennen tuota Ikkalan tapahtumaa. Siellä se onnistuikin sitten pariinkin otteeseen, mikä on tietysti hieno asia.
Omalla kohdalla tietysti massa auttaa paljon. Eli kun olen itse tällainen raskaamman sarjan kaveri, niin minun on kevyempiä kavereita helpompi saada niitä tiiliä hajalle. Tosin pituus (tai lyhyys) taas on sitten heikkous, eli kyllä tuo kymppi on minulle aika ehdoton maksimi. Toisaalta olen murskannut jo niin monen vuoden ajan, että se oma tekniikka alkaa löytyä. Eli hioutuu kulmat pois ja lyöminen on turvallista, vaikka veto menisikin vähän pieleen.
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

error404

#327

Viesti Eizei »

error404 kirjoitti: elo 24, 2020, 21.50 Mutta ei se minua sen suuremmin haittaa, tärkeintä on se, että pysyy käsi kunnossa.
Juuri näin, järki mukana.
Antti Junikka
error404
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 488
Viestit: 565
Lauteille: Heinäkuu 2007
Paikkakunta: Karkkila
Etulaji: Hanmoodo
Sivulajit: Thainyrkkeily
Takalajit: Paini

error404

#328

Viesti error404 »

Tiistaina ja torstaina vedettiin taas hieman alkeiskurssin vyökoeasiaa läpi. Tänään sunnuntaina taas hieman thainyrkkeilyä sekä alkeiskurssin aloitus. Thainyrkkeilyt menivät tänään ehkä hieman paremmin kuin viime kerralla, mutta silti tuntuu, että olen hieman "jäässä" tekniikoiden suhteen. Kaipa se sieltä ajan mittaan taas alkaa löytyä. Muutoin kyllä taas ihan maittavat treenit.
Hanmoodon osalta siis alkeiskurssimme käynnistyi tänään ja paikalle tuli peräti seitsemän henkeä, mikä on paras tulos, mitä olemme nykyiselle salillemme saaneet. Mukana oli myös pari kokeilijaa, joten jää nähtäväksi, kuinka moni jatkaa koko kurssin loppuun asti. Muutamia kiinnostuneita on lisäksi ilmeisesti vielä tulossa, joten todella lupaavalta näyttäisi ainakin näin ensivaikutelman perusteella. Yritettiin antaa aika kokonaisvaltainen ja monipuolinen katsaus lajiin samalla kun otettiin alkupään perusasioita.
Ilahduttavasti mukana tällä kertaa myös useampia junnuja. Varsinkin tällaisella pienellä paikkakunnalla junioritoiminta on urheiluseuroille elinehto. Meillä junnuja on viime vuosina ollut aika vähän, joten nyt olisi hyvä mahdollisuus korjata asia. Kiinnostusta on tullut myös aikuisilta, joilla on aiempaa kamppailulajitaustaa. Heitä oli nyt ensimmäisissä treeneissä paikalla yksi, mutta myös heitä on ilmeisesti vielä tulossa. Nyt vaan pidetään homma kaikille mahdollisimman kiinnostavana, niin vuodesta saattaa koronasta huolimatta tulla seuralle yllättävänkin onnistunut.
error404
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 488
Viestit: 565
Lauteille: Heinäkuu 2007
Paikkakunta: Karkkila
Etulaji: Hanmoodo
Sivulajit: Thainyrkkeily
Takalajit: Paini

error404

#329

Viesti error404 »

Tänään olimme yhden seuran harrastajan kanssa Seinäjoella Boreal Hanmoodon leirillä, jossa saatiin vinkkejä mustaan vyöhön tähtääville. Paikalla oli mukavan kokoinen ja hyvällä asenteella treenannut porukka ja saimmekin taas paljon uusia näkökulmia tuttuihin tekniikoihin. Näitä pureskellaan varmasti harjoituksissa myös tulevaisuudessa.
Leirin lomassa suoritin onnistueesti myös ruskean vyön toisen mustan natsan vyökokeen. Tekniikkaa olen päässyt käymään kohtuullisen hyvin läpi harjoituksissa, mutta vyökokeessa tuntui kyllä aika pahasti siltä, että en päässyt parhaalle tasolleni. Edellisen illan työkeikasta johtuen yöunet jäivät aika lyhyiksi ja kun aamulla ennen leiriä edessä oli pitkä automatka, jalat hapottivat vyökoetta tehdessä aika pahasti. Jälkiviisaana voi myös todeta, että ennen vyökoetta olisi myös kannattanut varmaan syödä vähän paremmin. Tuntuu, että olen saanut parempia suorituksia treeneissä. Onneksi sain setin pidettyä jotenkin kasassa ja natsa tuli. Tekniikassa ilmenneet ongelmat olivat myös pitkälti samoja, joihin olimme jo kiinnittäneet huomiota harjoituksissa. Niiden korjaamisen ei siis pitäisi muodostua ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi. Tästä on hyvä parantaa.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

error404

#330

Viesti JanneM »

Yksi kysymys hämmennystä herättäneeseen asiaan.
TUossa luin sinun comeback viestin ja siinä kerroit että olette perustaneen boreal jaoksen seuraanne. Onko seurassanne siis boreal liiton toimintaa ja oriental moodo liiton toimintaa? VAi onko kyseessä monilajiseura?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 54 kurkkijaa