Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Eelo

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#631

Viesti Eelo »

Mä opetan niitä :D Meiän edellinen liikunnanopettaja lähti pois ja uus ei osaa tansseja. Mä ilmottauduin kurssien toivossa vapaaehtoseks opettamaan tansseja kun ne kumminkin osaan suhteellisen hyvin. Yleensä on aina parittomia tyttöjä treeneissä niin pääsen itekkin tanssimaan paljon.
Eelis Mikkola
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

Eelo

#632

Viesti kollegiassessori »

Eli oma lehmä ojassa. Pelimiehen ratkasu.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#633

Viesti Eelo »

MA 1.2.2010

Wanhat 2h

Jeejee...

Tauti taklas mut täysin, viikonlopun koitin vähän liikkua, mutta nyt on vielä paskempi olo. Huomenna en siis mee vielä treeneihin... Huoh mitä kuraa kun wanhoihin on vähän pakko mennä.

34
Eelis Mikkola
Vili Tarkiainen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1475
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Riihimäki

Eelo

#634

Viesti Vili Tarkiainen »

Säkin olet sitten sairaana? Helvetin jipii!
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#635

Viesti Eelo »

Jeah terveenä!

Ti 2.2.2010

Wanhat 1h

Ke 3.2.2010

Wanhat 1h

To 4.2.2010

Wanhat 1h

Pe 5.2.2010

Wanhat 1h

JA

Vapari 1h30min

Alkuun kanniskeltiin vähän paria, ei helvata ku oon heikko. En jaksanu kauheen leppostasti kantaa itteäni 10kg pienempää kaveria... Hittoku selkäkin vaivas aika rankasti välillä, noh ehkä pitäis vielä käydä hierottamassa sitä niin ei ois tappavan jäykkä. Nooh kanniskelujen jälkeen tehtiiin vähän pystytekniikkaa hanskoihin: Etukäden koukku, takasuora, etusuora, takakiertari. Sitten samaa silleen, että takakiertarin jälkee toinen shoottaaa ja sitten ite sproolataan. En kyllä osaa sprawlata yhtään...... Pah pitäis kyllä opetella.

Sitten sparreissa otettiin isoilla hanskoilla pystyä alasvienneillä. Meni sparrit ihan hyvin, olin kerrankin altavastaajana yhtä kaveria vastaan. SIllä oli aika rankat suorat potkut! Sain ite paljon alapotkuja sisään sille, mutta en kyllä tarpeeks. Muiden kanssa meni tosi helposti ja löin paljon päähän ja potkin vähän jaloille.

Sparrien jälkeen vähän painitekniikkaa: Kun toinen ottaa underhookin otetaan se käsi kiinni kainaloon astutaan silleen poispäin vastustajasta ja painetaan olkapäällä toista alas. Sitten potkastaan polvi sisään ja napataan nilkasta ja hups kaveri onki maissa. AIVAN LOISTAVA TEKNIIKKA!!! Tätä alan käyttämään aina klintsissä!!!!! Tai heti thaipolvien jälkeen. Noh tän tekniikan jälkeen otettiin painitilanteesta sparria, aina palttiin klintsiin kun erottiin siitä. Noh meni eka hyvin ja sain polvia sisään jne, mutta toisen parin kanssa olin teuras... Argh ku välillä melkeen hävetti miten tyhmiin juttuihin menin. Sain tota tekniikkaa tehtyä mitä harjoteltiin. Loppuun vielä tekniikkana pakenemista sidesta, loistava tekniikka taas, semmonen kiepsahdus hommeli. Loppuun vähän mattopaineja.

Sparrit 1h30min

Elikkäs ekat 30min nyrkkeilyä ja erilaisia nyrkkeily tehtäväsparreja. Meni todella hyvin vaikka pari olikin mua aika paljon isompi, mutta sitten vahingossa löin kaverin lattiaan... Mun pitäis opetella rajottamaan innostusta pystyssä kun välillä lyön ihan täysillä vaikka pitäis ottaa iha teknisesti. Sitten vähän lukkopaineja, olin suht teuras vaikka sainkin lopetuksia tehtyä.

38
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#636

Viesti Eelo »

La 6.2.2010

Pyörä 40min

Ma 8.2.2010

Pyörä 40min

Ti 9.2.2010

Vapari 1h30min

Tekniikkana jotain kikkahommia siitä kun ollaan vietä tuplajaloista maihin. Ainut mikä jäi mieleen kunnolla oli suora polvi lukko avoimesta guardista päältä.

Sparreissa otettiin perus painia. Tehtiin niin, että yks on keskellä ja rivistä tulee aina yks haastamaan. Se kuka sai alasviennin jää keskelle. Meni yllättävän hyvin, sain jopa pienen valtakauden aikaseks! Pitäis saada enemmän luottamusta omaan shoottiin, se on suht äkänen, mutta en uskalla käyttää sitä. Kaikki muut sparrit meniki perseelleen.

Sparrit 1h

Mäni vitux, käsi meni yli enkä osannu mitään. Puhti loppu noin 15min sisään.


Koska käsi meni yli en oo tehny taas mitään enkä tänään teekkään. PerC.


42
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#637

Viesti Eelo »

Su 14.2.2010

Lukkopainit 1h30min

Sain viimeinkin käden kondikseen, tai voimaton se oli, mutta kyllä se liikku. Tehtiin suht hullut alkulämmöt ja tekniikkana perus guardin ohitusta: Laitetaan käsi mahalle ja saman puolen polvi ylös, sitten toinen jalka ylös kauempana ja lantionkääntö. Aivan loistavaa! Sitten vielä tekuina juji ja selän haku mountista.

Sparreissa meni ihan jees. Mut lopetettiin kerran giljotiinilla ja en ite lopettanu ketään, mutta parin tyypin kanssa onnistuin positiopainissa hyvin.

Muutin tossa lauantaina uuteen kämppään ja nyt pitää sitä vähän säätäää ja on kirjotuksia niin treeni kärsii TAAAS lisää... Huoh kun en osaa järjestää aikaa.a

43
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#638

Viesti Eelo »

Vuosi 2011 ja lupaan taas kirjoitella tänne!

Treenipäivyrin kirjoittelu motivoi mua treenaamaan todella hyvin, joten ajattelin aloittaa tän kirjoittelun uuestaan. Tietysti saa tätä muutkin lukea ja kommentoiminen on vieläkin TODELLA suositeltavaa.

2010 treenailin säännöllisen epäsäännöllisesti. Välillä sain todella hyviä treeniputkia päälle, mutta loukkaantumiset ja sairastelu kuitenkin katkasi treenaamisen melko usein. En yli 2kk päässyt treenaamaan putkeen. Matsiakin piti ottaa, mutta nenän murtuminen juuri ennen sovittua matsia ja nilkan poksahtaminen esti matsaamisen aika hyvin. Kehitystä kumminkin tapahtui, varsinkin mattopainissa, pystyottelu on ehkä vähän mennyt huonommaksi viime vuoden aikana. Mitään muuta suurta ei treenaamisessa oo käyny, mutta muuten elämä on mennyt ehkä vähä eteenpäin esim. kirjotin nyt viime syksynä ylioppilaaksi. Niin ja opin uimaan kunnolla myös kesällä.

2011 tulee olemaan aivan erillainen kuin 2010. En aijo sairastaa enään, enkä aio loukkaantua. Ajattelin myös kehittää fyysisiä ominaisuuksiani sillä minusta tuntuu, että suurimmat ongelmani painissa ovat voima ja kuntoa. Myös erillaista tulee olemaan se, että minulla alkaa sivari ja se syö enemmän aikaa kuin lukio.

Tavoitteita vuodelle 2011
-Viimeinkin ensimmäinen vaparimatsi
-Kunto ja voima ylös
-Hiihtämisen jatkaminen nyt parin kuukauden ajan ennen sivaria
-Treeneissä käyminen vähintään 3x viikossa
-Punttiksella käymisen aloittaminen ja liikkeiden opettelu (rinnalleveto jne..)
-Yliopiston pääsykokeissa onnistuminen ja pääsy Jyväskylän yliopistoon lukemaan valmennus- ja testausoppia tai historiaa (historia on varma valinta ja sinne pääsen melko varmasti)
-Venyttelyn aloittaminen
-Uimisen jatkaminen kun hiihtokausi loppuu
-Painon nousu olisi myös ihan kiva


Tästä se sitten taas lähtee!

4.1.2011

Hiihto 30min

Vähän vielä hakusessa toi tekniikka, mutta kyllä se vielä tästä. Koitan pitää noi hiihtolenkit about 30min pitusina sillä ajattelin näitä hiihtolenkkejä tehdä joka arkiaamu, jos en ole kuolemanväsynyt. (vaikka ennen uuttavuotta hiihtelinkin muutaman kerran uusilla suksillani olen aivan käsi hiihtämään ja puolessa tunnissa pääsen ehkä 3km...)

Mulla ei ole vielä sykemittaria, mutta sellasen oon ajatellu hankkia koska kaikilla oikeilla urheilijoilla semmonen on. Sen tuloksia vois sitte tänne kanssa laittaa (varmaan keskisyke joku 180 tommosella hiihtolenkillä ku oon niin huonossa kunnossa....). Pitäis kanssa vielä palautusjuomaa ostaa, sillä seki on oikeiden urheilijoiden tunnusmerkkejä.

1 (treenilaskuri)
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#639

Viesti Eelo »

5.1.2011

hiihto 35min

Tällä kertaa kaaduin vain kerran ja ohitin jopa yhen mummon.

Lukkopaini 1h30min

Alkuun perus lämmittelyt ja vähän punnertelua ja vatsoja, harmittaa kun oon niin huonossa kunnossa... Tekniikkana tehtiin pari suoraa polvilukkoa haffista päältä, semmosia ninjatekuja. Ei välttämättä oikeen sovellu mun painiin. Sparreissa lopettelin yhtä ex-alkeiskurssilaista ja taputin ite pari kertaa giljotiiniin. Eriä taisi olla joku 5x5min. Positiopainissa olin melko hyvä ja olinkin suurimman osan ajasta päällä ja kontrolloin.

Hyvä mieli jäi treeneistä!

3
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#640

Viesti Eelo »

6.1.2011

Hiihto 35min

Kaaduin kahesti, mutta muuten ihan hyvin meni.

Venyttely 30min

Ajattelin alkaa tekemään tämmöstä lyhyttä venyttellytuokiota niin usein kuin ikinä kerkeän.

4
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#641

Viesti Eelo »

Viikonloppu meni mökkeillessä ja maanantaina en tehnyt mitään ku teloin selkäni (ja sain uuden tietokoneen eli oon pelannu koko viikon enkä oo ehtiny kirjotella tänne...), mutta tässä tän viikon treenejä.


ti 11.1

Kuntopyörä 40min

Hiihtokelit oli vähän huonot ku oli plussaa ulkona, joten poljin hiihdon sijaan.

wanhojentanssien opetusta 1h15min

Opetan nyt vieläkin wanhoja vaikka en koulussa enään olekkaan. Menee kyllä yhdestä treenistä kun pitää todella usein tanssia mukana.

Ke 12.1


Kuntopyörä 40min

Wanhat 1h15min

Lukkopaini 1h30min

Tosi hyvät treenit oli, katottiin halffista alta pari juttua. Sparrit ei menny ihan putkeen, mutta ei se mitään.

To 13.1


Hiihto 35min

Venyttelyt 30min

Pe 14.1


Wanhat 1h15min

Vapari 1h30min

Tekniikkana kiinniotetusta potkusta kaatoja. Sparrit meni tosi hyvin, paljon sain alapotkuja osumaan.

Sparritreenit 1h30min

Pelkkää lukkopainia, pari hienoa heittoa sain

Su 16.1


Hiihto 35min

Kaaduin vaan kerran!


Pitää alkaa kirjoittelemaan vähän enemmän tänne kun saan aikaa järjestettyä.

14
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#642

Viesti Eelo »

17.1 Ma

Aamu meni kun kävin lääkäriasemalla tyttöystävän kanssa ja en sen takia päässy hiihtämään.

Sparrailua n.2h

Kävin kisiksellä sparrailemassa Killumniatin ja KFM:n kanssa. Koitin liikkua paljon ja alussa onnistuinkin melko hyvin omasta mielestä ainakin. Loppua kohti alkoi jalat tuntua sementtisäkeiltä ja en enään liitänyt niinkuin perhonen ja pistänyt kuin mehiläinen. Opin ainakin pitämään etäisyyttä, pitää koittaa päästä useemmin sparrailemaan kungfuilijoiden kanssa.

18.1 Ti


Wanhat 1h15min

Wapari 1h15min

Sparrattiin pystyssä paljon ja lyötiin vähän mitsejä. Ei tehty oikeastaan mitään erityisiä tekniikoita. Pystysparrit meni hyvin ja sain paljon alapotkuja potkittua, eilinen kumminkin vielä vähän paino jalkoja ja en liikkunu hirveen hyvin.

Hiihto taas vähän jäi huonon kelin (seliseli) vuoks.

17
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#643

Viesti Eelo »

19.1 Ke

Wanhat 1h15min

Kuntopyörä 40min

Oon huomannu, että kuntopyörällä on huomattavasti kivempi polkee ku ettii nettiteeveestä jonku koukuttavan ohjelman ja kattoo aina sitä samalla.

20.1 To


Hiihto 35min

Jee kaaduin 3 kertaa.... En osaa :D

21.1 Pe


wanhat 1h15min

Hiihto 30min

Vapari 1h30min

Pystyjuttuja taas. En muuta muista kuin, että sparrit meni surkeesti. Tai ihan rutiinilla jojotin etukättä ja potkin alas, mutta en saanu mitään hyviä osumia aikaseks.

23.1 Su


Lukkopaini 1h30min

Alkulämmöiks tehtiin perus juoksut ja jotain räjähtävyysharjotuksia. Tuli ainakin hyvä mieli siitä, että olin räjähtävämpi kuin mun pari, ainakin pari kertaa... Tekniikkana tehtiin pystystä jalkoihinmenoa klintistä missä jalkoihinmenijällä on käsi niskassa ja haballa. Myös katotiin kuinka puolustaa sitä vastaan giljotiinillä ja tietysti myös kuinka puolustautua sitä giljotiinia vastaan ja heittää siitä. Mattotekuna katottiin kuristusta/lukkoa kun kaveri pitää giljotiiniä kiinni vaikka on saidissa alla, ihan hyvän tuntunen tekniikka vaikka en saanutkaan sparreissa toimimaan. Sparrit meni päin seiniä. Yhen lopetuksen taisin saada ja vähän kontrolloin positiopainissa.

24.1 Ma


Hiihto 35min

En kaatunu kertaakaan!!!! Loppupäivä menikin pyykätessä ja siivotessa.

25
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#644

Viesti Eelo »

Viime viikko meni vähän heikosti treenin suhteen. Tiistaina selkä takkuili niin paljon, että makasin vain sängyssä ja söin panacodeja. Muutenkaan en saanut koko viikkoon kunnolla unta ja jätinkin lauantaina treenit väliin väsymyksen takia.

Ke 26.1

Wanhat 1h15min

Lukkopaini 1h30min

Ei mitään hyvää sanottavaa näistä treeneistä. Meni kaikki päin seinää....

To 27.1

Kisiksellä n.2h

Sparrailua ja tekniikkaa killumniatin kanssa. Olin vähän väsynyt ja ei mennyt niin hyvin kuin viimeksi, muutamia hyviä onnistumisia kumminkin sain!

Pe 28.1

Kuntopyörä 40min

wanhat 1h15min

Vapari 1h30min

Pystytekniikkana etukäden väistöä ja samanaikaista kountteria + jatkoa. Tuntui todella hyvältä tekniikalta ja sain toimimaan sparreissakin. Sparrit meni hyvin ja sain lyötyä paljon takasuoraa ja osuinkin välillä.

Ma 31.1

Hiihto 40min

Tein vähän pidemmän lenkin, mutta jouduin lopettamaan lenkin kesken kun saavuin jättimäisen ylämäen alapäähän ja päätin, että en aio laskea tuota alas sillä tapan vain itseni ja muut jos niin teen. Kaaduin vaan kerran!


32
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#645

Viesti Eelo »

eli viimeviikolla tuli pieni flunssanpoikanen jonka annoin parantua kunnolla

Su 6.2

Lukkopainit 1h30min

Sparria puku päällä ja ilman pukua. Oon aika kurja puvun kaa, enkä kauhee hyvä ilmankaan. Lopetuksia en tainnut saada ollenkaan, mutta muutamia hyvä swiippejä sain aikaseks.

Ma 7.2

Kisiksellä n. 1h

Vähän sparrailua ja tekniikkaa kfm:n ja killumniatin kanssa. Salaisia kungfuutekniikoita.


Niin ja ilmottauduin lukkopainin alottelijoiden sm-kisoihin alle 91kilosten sarjaan. Aamupaino oli tänään 87,5 ehkä ois pitäny ilmottautua alempaan sarjaan ja laihuttaa, mutta toisaalta nyt kaikki muut on ihan nälkäsiä ja mä oon vaan ilonen ja vedän suklaakakkua ja jäätelöä. Salaista ottelusuunnitelmaani en voi paljastaa täällä, mutta siihen liittyy salaiset kungfuuu mattotekniikat. Luultavasti paljon väkisinmakausta myös, kunhan mun heiveröistä ruumista ei vaan penkata ylös.
Eelis Mikkola
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 62 kurkkijaa