Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Eelo

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#616

Viesti Eelo »

Pe 8.1.2010

Wanhat 2h30min

Tanssin vaan 75min putkeen, sitten oli muita tunteja ja sitten toisen 75min tanssin vaan kun näytin miten tanssit menee plus ekan puol tuntii olin parittoman parina. Uutena tanssina opetin molemmille ryhmille wiener valssin.

Wapari 1h30min

Myöhästyin vähän treeneistä kun bussi ei tullut ajoissa. Noh lämpöjen ja temppukoulun jälkeen lyötiin taas pistareita. Tällä kertaa vasen, vasen-oikea. Eli ihan perus juttuja, sen jälkeen tosta jotain variaatioita ja väistelyä ja siirryttiin jabi-oikeenjalankiertari-sprooli (mitsinpitäjä shoottaa) komboon, mikä oli mulle vähän oudompi. Oon ihan hukassa shoottaamisen kanssa, taiku ite piti shootata niin en tienny yhtään mitä teen... Muuta tekniikkaa ei sitten oikeen tehtykkään.

Sparreja otettiin pikkuhanskoilla silleen, että minuutin eriä. Yks seisoo keskellä aina 2 erää ja sit vaihtuu jäbä keskellä. Noh ekat erät sai lyödä vaan etukädellä, sit jossain vaiheessa kaikki (7) kättä sallittiin, sit jossain vaiheessa etujalka ja sit lopuks takajalkakin. Kokoajan sai painia. Sitten alotettiin klintsistä ja painittiin paljon, sitten alotettiin niin, että keskellä olijan yhestä jalasta saa ottaa kiinni as in shootissa. Noh pystyssä olin aika vahvoilla, tiputin kerran vastustajan pakista alakoukulla ala KJ Noons matsissaan Nick Diazia vastaan. Ongelmia tuli siinä vaiheessa kun aloin jahtaamaan vastustajia ja sit kädet laski ja leuka nous ja sain muutamia kovia osumia. Hienoa oli, että päässä ei heittäny osumien jälkeen yhtään, joten ehkä tää leuka tästä paranee. Matossa olin taas vaihteeks teuras, mutta onneks noin lyhyessä ajassa ei ehi lopettamaan kauheen monesti.

Pystysparrit 1h15min

Noh parin itteäni pienemmän jätkän kanssa jäin sitten sparrailemaan vielä pystyä treenien jälkeen. Ehkä tunti tai 45min tuli aktiivista lyömistä. Olin tässäkin tosi vahvoilla, kun otettii isoilla hanskoilla. Oon parempi kyl isoilla kuin pienillä hanskoilla jotenkin blokkaaminen on vaan huomattavasti helpompaa. Lopussa näytin jotain perus nyrkkeilyhommia (väistöjä ja köynttereitä).


Mulla on joku ihme homma, että vatsa on aina enne treenejä tosi sekasin. Ärsyttää ihan sikana ennen treenejä ja jännittää aina miten vatsa kestää treenit, mutta hyvinhän se aina ne kestää. Pitäis tää vatsakin tutkituttaa uuestaan kun on ollut sen kanssa ongelmia jo kesästä.

9
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#617

Viesti Eelo »

koitin tänään polkea kuntopyörää, mutta vieläkin polvi reistaileee perjantain treeneistä ja kipu oli sietämätön. On mulla aikasemminkin ollut polvivaivoja, mutta en mä ois veikannu, että ne ois heti alkanu vaparin myötä pahenemään...
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#618

Viesti Eelo »

Ma 11.1.2010

Wanhat 3h45min

Elikkäs opetin 3 ryhmää putkeen. Tanssin ite yhessä ryhmässä kaikki ja muissa ryhmissä näytin vaan tansseja ja korjailin.

Kuntopyörä 40min

Alkaa tuntumaan todella helpolta toi 40min, pitäisköhän lisätä aikaa ja alkaa polkemaan tunnin lenkkejä. En kyllä tiedä onko siitä paljoa enempää apua.

Ti 12.1.2010


Wanhat 1h15min

Tänään opetin vaan yhessä ryhmässä, tanssin kyllä kaikki tanssit ja vähänpäälle. Ei tästä silti treeniä kehtaa laittaaa, liian kevyttä.

Vapari 1h30min

Myöhästyin taas alkulämpöjen alusta kun teki tiukkaa päästä puolessa tunnissa koululta treeneihin... Mut kumminkin pääsin temppukerhoon just sopivasti, eli kärrynpyörät jne. En kyllä osaa toiseen suuntaan tehä ollenkaan kärrynpyörää, pitäis opetella sekin. Hävettää tehä sitä noin huonosti... Taas lyötiin pistareita, tänään lähti lyönnit mukavan kovaa! Takakäsi oli välillä kuin moukari, tai semmonen moukari joka tuntuu tyyynyltä, mutta moukari kunnonkin. Paras oli mielestäni kumminkin semmonen perus kombo kuin: jabi-väistetään mitsinpitäjän jabia-takakäden suora/ruuvikoukku heti väistön jälkeen. Toimii kuin sumopaini!

Sparreissa otettiin vähän hämärämpää tehtäväsparria. 1 jäbä on keskellä, sille tulee vastustaja ja aina otetaan 20sec eriä. Tavoitteena oli viedä toinen alas ja se kumpi vei toisen alas jäi keskelle odottelemaan seuraavaa vastustajaa. Jos ei kumpikaan vienyt mattoon se keskellä olija jatko keskellä. Noh tätä samaa otettiin vielä niin, että lähetään klintsistä ja sama homma. Mä olin aivan liekeissä! Elikkä sain ALASVIENTEJÄ!!! MONTA!!! En koskaan aikasemmin oikeest oo vieny ketään maihin, ehkä kerran kännis jonku kaadoin jonnekkin, mutta ei semmosia muisteta. Käytin aika paljon yhtä kaatoa jonka KFM näytti mulle, eli kunfuuuulla mentiin. Sitten kanssa vedin tosi hyvin dirtyboxinkia ja otin potkut kiinni, sain jopa kiitosta dirtyboxingistani (tai siis "löit kyl tosi hyvin, nyt on nenä kipee"). Elikkä tosiaan meni hyvin, olen tyytyväinen, musta tulee vielä jotain! Pystylyöminenkin onnistui jotenkin, sain lyötyä pari kertaa hyvin vasurilla koukun samalla kun toinen veti alapotkun.

Loppuun potkittiin vähän thaimitsejä, meni ihan vituralleeen. Ei jotenkin lähde vaan potkut nyt, pitäis niitäkin päästä treenaamaan välillä.

Sparrit 45min

Lukkopaini sparria tosiaan toi aika. Ehkä 30min tehokasta painia, mutta kyllä siinäkin ehti jo kuolla. Olin paljon parempi kuin aikasemmin, eli en ollut täysi teuras. Muutaman kerran mut lopetettiin, mutta positiopelissä meni tosi hyvin, paljon omia suorituksia. Kolmesti sain lopetuksen tiukasti kiinni, mutta sparrikaveri oli joku ihme pelastuja eikä jääny niihin. En tajua miten se selvis siitä, että mulla oli armtriangeli todella kireeellä kiinni ja olin mountissa päällä ja guardissa alla sama lopetus kiinni kireällä. Kerran kanssa sain jujin ihan kohdilleen ja kerran rnc:n, mutta ei se taputtanu..... En vaan osaa näitäkään....


Hieno päivä, huomenna varmaan lukkopainit jos paikat kestää.

13
Eelis Mikkola
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Eelo

#619

Viesti Benu »

Vinkkinä sanoisin että mene sivusidontaan lopettamaan se arm-triangeli. Mountista vaikee saada se paino siihen kuristavan käden päälle. Ja sit lantiota mattoon.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#620

Viesti Eelo »

joo kiitti vinkistä, koitin sitä tänään, mutta en onnistunu vieläkään...

13.1.2010


Wanhat 2h30min

Tanssin koko homman

Kuntopyörää 40min

En menny lukkopainiin kun lähin hautajaisiin missä olinkin sitten koko torstain.

15.1.2010

wanhat 2h30min

Tanssin 75min putkeen, toisen puolikkaan sitten opetin vaan.

Vapari 1h30min

Alkuun lyötiin ja potkittiin thaimitsejä. Ei kunto kestä ollenkaaan. Sitten taidettiin lyödä toista päähän isoilla hanskoilla, ei menny hyvin. Pystyin kaikille laittaa kampoihin, mutta ei mitään hyviä suorituksia. Pitää alottaa taas nyrkkeily. Sitten tehtiin matossa tekniikkaaa, jota koitin sitten sparreissa kokoajan, mutta ei onnistunut. Lopussa tosiaan vaparisparria, meni huonosti.

Lukkopainisparrit 1h

Ehkä 30min aktiivista painia mulle, meni ihmeen hyvin. Tuli tasasta painia jopa yhen sinivöisen kanssa!!! Tuli hyvä fiilis tän jälkeeen.

Rikoin polven jontenki ikävästä sparreissa ja nyt sattuu sikana. Myös väsyttäää niin en jaksa kirjottaa pidempään. Toisaalta tätä varmaan paljoa luetakkaan :D


18
Eelis Mikkola
Vili Tarkiainen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1475
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Riihimäki

Eelo

#621

Viesti Vili Tarkiainen »

Mä luen ainaskin joka merkkauksen. :D Mullakin on polvi särki, tänään meni. Ei nyt pahemmin, mutta jonnin verran koskee. :)
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#622

Viesti Eelo »

La 16.1.2010

Wanhoja 2h30min

Elikkäs lauantaikoulua....

Bilistä n.1h :D

Keskityin häviämään.

Ma 17.1.2010

Wanhat 2h30min

Tanssin ekat 75min, mutta meni ihan huonosti ku oli tosi flunssanen olo ja polvi oli niin hajalla. Mitään muuta en sitten tehnytkään flunssan takia.

Loukkasin sen polven sitten niin pahasti, että ilman tukea en päässyt portaita alas tai ylös viikonloppuna. Sitten vielä sairastuin flunssanpoikaseen, jonka takia nytten tiistaina jää treenit pois. Kattoo jos olisin keskiviikkona jo terveenä.

20
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#623

Viesti Eelo »

Ke 20.1.2010

Wanhat 2h30min

Tanssin koko homman putkeen, huhhuh ku tuli kuuma. Opetin kanssa siinä sivussa pari tanssia.

Lukkopaini 1h30min

Noh näin mukavasti alotettiin mäkijuoksulla.... Luulis, että pitkillä jaloilla ois helppoa, mutta kun pitää jotain palomiesotteella kantaa samalla niin ei kauheen kovaa mennä. Juoksujen jälkeen vähän jotain alkulämmittelyjä ja kehonhallintaa, en jotenki vaa tajua mittarimato nimistä liikettä. Pitää varmaan treenata sitä salaa himassa niin ei hävettäis niin paljoa.

Tekniikkana tehtiin sidesta kimuraaa silleen, että lukitaan kimurattettava käsi ------> mennään kuusysiiin----> vaihetaan käsiä ja otetaan kimuraote ----> väännetään ----> taputus. Sitten seuraava tekniikka oli sidesta juji: alkuun kob ja samalla sidotaan vastakkaista kättä, eli siis sitä joka on kauempana musta ----> siitä sitten pyöritään ihmeellisesti ja zädäm juji! Tää tekniikka ei ollu ihan mun juttu, mutta ehkä vielä joskus. Lopuks tehtiin vielä sivukuristusta silleen, että alotetaan toiselta puolelta ja vaihetaan toiselle puolelle sideä lopuks. Noh ne tietää jotka on tehny joskus sivukuristusta. Tää tuntu ihan mun tekniikalta, melkeen sain sparreissakin kerran tehtyä, mutta harjotuspari oli liian voimissaan vielä ja voimaili ittensä ulos.

Tekniikan jälkeen tehtiin 5min sparrieriä, tais tulla 4x5min yhteensä. Kaikki erät eri parien kanssa. Noh ekan parin kanssa sain triangelin kiinni kaks kertaa. Molemmilla kerroilla käänsin itteni mounttiin ja siitä aloin kuristelemaan, ekalla kerralla en saanu tarpeeks kireelle kuristusta joten voimailin kimuran sitten siinä triangeliasennossa. Kolmannen kerran sain kimuran ja pääsin mounttiin taas, mutta aika loppu. Eli olin alta loistava. Tokan parin kanssa tuli tasasta painia eikä yhtään lopetuksia, melkeen jäin pariin, (tai saatto se mut lopettaa kerran, mutta en kyllä muista millä tai lopettiko oikeesti... semmonen hämärä fiilis takaraivossa.) mutta onneks pääsin pakoon. Olisin ollut kyllä pisteillä häviöllä, mutta en mä niistä niin välitä. Kolmannen kanssa tosi tasasta painia ja sain kerran painelukon polveen tehtyä, tuli kuulemma vähän puskista vastustajalle :D Neljännen parin kanssa olin alistettavana, mutta taputin vaan kerran takakuristukseen ja kerran melkeeen triangeliin, noh pisteillä olisin ollu 38-2 häviöllä.

Oli kivaa ja hyvät treenit, kunto ei kestä vielä painimista. Toivottavasti kohta kroppa alkaa tottumaan siihen. En kyllä tajua miks on aina niin hirveen väännön takana lähtee treeneihin vaikka treeneissä on aina ihan sika kivaa.... ARgh, syytän talvea ja sitä, että on ihan pimeetä kun lähen. Ei pimeessä jaksa tehä mitään...

22
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#624

Viesti Eelo »

To 21.1.2010

wanhat 2h30min

Tanssin koko homman putkeen.

Kuntopyörä 40min

Aluks tuntu jaloissa tosi pahasti, mutta se meni onneks ohi.

Pe 22.1.2010


Wanhat 2h30min

Kaikki läpi kahesti

Vapari 1h30min

Noh alkuun pelattiin fudista :D Vähän normaalia suuremmalla kontaktilla kuin normifudista, mutta sain silti maalin, eli omia suorituksia ja silleen! Sitten tehtiin temppukerhoa enkä osaa yhtään mitään... Kuperkeikka-päähyppy oli aivan mahdoton suoritus ja moni muukin. Noh ehkä kehonhallintaa ei tarvii oikeesti mihinkään.

Päivän teema oli guardi alta ja päältä. Alta opeteltiin muutama eri guardin variantti, parhaiten jäi omaan käyttöön mieleen high guard. Sain tosi hyvin pidettyä sitä kiinni alta. Jopa niin hyvin, että itseäni ehkä 15kg isompi kaveri ei saanut sitä millään pois. Guardista päältä katottiin ground and poundia, pari erillaista varianttia miten sai hyvin kätensä irti ja lyötyä. Olkapäälläkin päästiin lyömään. Jokasen tekniikan/position näytön jälkeen otettiin 2min taistelutilanne alkaen siitä positiosta.

Sparrina otettiin sitten guardista lähtevää mattosparria jossa sai lyödä, innostuin päältä ehkä vähän liikaa kun harjotuskaverin nenä aukes kun löin olkapäällä vähän liikaaa. Alta sain huomattavasti enemmän tehtyä kuin päältä ja yhden parin pari kertaa triangelitinkin, mutta päältä en saanut oikeen mitään aikaseks kenellekkään... Loppuun vielä otettiin 3 ryhmät ja yks oli keskellä ja vei minuutin ajan kahta muuta maihin vapaavalintaisella alasviennillä. Muutaman kerran sain äkäsiä taklauksia/kahenjalan shootteja.

Lukkopainisparrit 60min

Noh painin ehkä 30min tosta ajasta ja venyttelin muun ajan. Meni välillä huonosti välillä hyvin, mä en vaan pärjää joillekki tyypeille ollenkaan ja joillekki sitte taas oikeen hyvin. Sain tehtyä keskiviikkona opetellun kimuran yhelle tyypille, eli oppi ei oo mennyt aivan hukkaan.


Lauantaina oli liian kova päänsärky ja nestehukka niin ei voinut polkea pyörää vaikka piti....

27
Eelis Mikkola
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#625

Viesti Eelo »

Su 24.1.2010

Lukkopainia 1h30min

Alkuun vähän juoksentelua ja punnertelua jne. Temppukoulussa en taas osannu mitään, pitää opetella toi mittarimato kotona, en vaan oikeen tajua miten se pitäis tehä.

Tekniikkana otettiin semmosesta guardista missä allaolijalla on jalat päälläolijan haarojen välissä pari sviippiä. Toinen oli tuttu missä sviipataan sivulle, mutta toinen oli hyvin hämmentävä missä vaihettiin positio eka x-guardiin (en oo tästäkään ihan varma, ihan uus juttu mulle) ja jotenki sit painetaan toinen alas. Eka sviippi oli ehkä enemmän mun juttu, tokaa kyllä koitin enemmän sitten sparreissa.

Sparrit meni oikeestaan aika hyvin, vaikka tein tosi hiljaa ja vähän voimalla. Koitin teknisesti ottaaa ja pitää painoa päällä. Pari rnc:tä sain ja yhen suoran nilkkalukon. Taisin jäädä triangeliin ja vielä johonkin pariin lopetukseen. Useemmissa erissä oisin ollu pisteillä häviöllä ennen lopetusta, mutta eihän pisteitä tarvi miettiä jos aikoo lopettaa!

Huomenna en taida ehtiä tehä mitään sillä on oppilaskunnan hallituksen kokous neljältä ja menee varmaan myöhään... Ehkä jos vähän kuntopyörää polkis, noh kattoony. Ens kuussa ajattelin alkaa nyrkkeilemään ihan oikeasti seurassa pari kertaa viikkoon, viipurin nyrkkeilijät olisi valinta tällä(kin) kertaa. Pitää koittaa saada joku kaveri mukaan sinne niin motivois lisää. Meillä kanssa loppuu maaliskuussa noi lukkopainisparrivuorot kun alkaa peruskurssi, joten on hyvä saada lisää treeniä elämään.

28
Eelis Mikkola
Vili Tarkiainen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1475
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Riihimäki

Eelo

#626

Viesti Vili Tarkiainen »

Ahaa, aiot siis valmistautua oikein urakalla kesän koitosta varten? :badgrin: :badgrin:
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#627

Viesti Eelo »

Noooh pitää nyt vähän yrittää :D Jos vaikka pääsis kisaamaankin ennen sitä niin ois kokemusta siitäkin... Sittenhän tietysti ajattelin alottaa vielä voimannoston jota tekisin joka päivä, että saisin vähän näitä meiän voimatasoja lähemmäs toisiaan.
Eelis Mikkola
Vili Tarkiainen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 1475
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Riihimäki

Eelo

#628

Viesti Vili Tarkiainen »

Hehheh, eiköhän nää meidän voimatasot oo mun dieetin loppupeleissä saman tasoisia, notta mun sitten täytyy panostaa nopeuteen. :D
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#629

Viesti Eelo »

Ma 25.1.2010

Wanhat 2h30min

Maanantai meni tosiaan oppilaskunnan hallituksen kokouksessa.

Ti 26.1.2010

wanat 1h15min

Vapari 1h30min

Lyötiin mitsejä ja tehtiin vähän pystytekniikkaa. Meni nää ihan jees, shootit ei vaan oikeen lähe multa. Sitten tehtiin tehtäväsparria missä toinen painostaa ja toinen koittaa viedä alas ja sitten oikeeta sparria ilman mattopainia. Vähän oli mun pysty jäässä, oli semmonen kunnon räjähtävyys jääny jonnekki iha muualle.

Sparrit 60min

Elikkä lukkopainisparreja ja vähän nyrkkeilyä. Lukkopaini meni ihan jees, mutta siinäkin oli kaikki räjähtävyys jossain ihan muualla. Nyrkkeilyssä vein. Katottiin kanssa pari tekniikkaa, joku ninjakuristus jos toine lähtee puolustamaan triangelia. Sain kanssa matossa tehtyä x-guard swiipin, aivan loistavaa :D

Ke 27.1.2010


Wanhat 2h30min

Lukkopainia 1h30min

Olin ihan tukossa treeneissä ja ei ollu puhtia ollenkaan. Kunto olis kestäny hyvin, mutta puuttu päänsisältä puhti. Ei vaan jaksanu alkaa räjähtämään. Yhen kaverin kanssa sparreissa olin ihan teuras ja jäin iha paskoihin paikkoihin, muiden kanssa joko alistin tai sit oli tasasta.

To 28.1.2010


Wanhat 1h15min

Oli tosi kipee olo ja en lähteny tekemään mitään muuta. Nyt on sitten vähän kuumetta ja aion levätä sunnuntaihin asti kokonaan. Jos sais vaikka päänsisällä jonku palikan kohdalleen, että jaksais taas treeneissä väääntää kovempaa.

Katoin kanssa aamulla painon ja se oli vaatteet päällä 85 kiloo. Ei paljoa tarvis enään laihutella, että pääsisin painoluokkaan.

33
Eelis Mikkola
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

Eelo

#630

Viesti kollegiassessori »

Miten ihmeessä sä oot koko ajan tanssimassa noita wanhoja?
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 25 kurkkijaa