Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Eelo

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Eelo

#1

Viesti Eelo »

Jos määkin nyt alottaisin tän vähäisen treenimäärän ja kaiken muun täysin asiaan kuulumattoman listaamisen tänne. Eli oon 15vee lukiolaispoika helsingistä. 194cm pitkä ja 83kg painava. Lajina ois nyt vapaaottelu vaikkakin vasta peruskurssille meen, nyrkkeilyä ja satunnaista lukkopainia pitäis täällä kans näkyä. Niin ja salillakin koitan käydä n. 3krt viikossa. Aikasempaa lajitaustaa ois bujinkania vähän alle vuos, potkunyrkkelyn joku hikikurssi, vähän nyrkkeilyä, vähän lukkopainia.

Sitte vähän tavoitteita: penkistä pitäis jouluna saada omapaino, 15 leukaa jouluks, vatsalihaksiin voimaa ja jalkoihin jonkunäköset lihakset. Sitte vielä kamppailupuolelta ensimmäiseen lukkopaini turnaukseen vois keväällä osallistua ja samoin ekaan vapaaottelumatsiin. Nää on aika pitkän ajan suunnitelmia ja toivottavasti kestää mun into kirjotella ja treenata.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#2

Viesti Eelo »

14.8

Tänään ekapäivä lukiossa, eikä jännittäny ku sikana mennä sinne.
Mutta treenistä. Tänään vaan salilla. En sitte tiedä kaikkien laitteiden tai liikkeiden nimiä, siispä elämöin niiden tekotavan tähännäin.
3x8 leukaa
3x10x5kg semmosta vatsaa, et laitetaan pitkä penkki korkeelle seinälle ja sitte siinä paino niskan takana jalat korkeella tehään normaaleja vatsoja.
2x10x40kg, 5x6x60kg penkki
1x10x40kg, 2x10x60kg, 3x6x80kg maastaveto
3x10 Semmosta vatsaa et laitetaan kädetmaahan (levytangolle tai jollekki mikä pyörii) ja rullataan niitä eteenpäin niinpitkälle ku pystyy ja takas, luonnollisesti polvet maassa...
Palautumis ajat olivat pitkät.

Niin ja kommentoida saa ja korjata kaikkea mitä mä kirjottelen.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#3

Viesti Eelo »

15.8

Tänään fysioterapeutilla, pitää optella käveleen uuestaan. Mun toine jalka ei ookkaa pitempi ku toine vaan se onki täysin kiero. Tämä tarkottaa sitä, että pitää uudelleen kuntouttaa se, eli opettelemaan kävelemään uudella tavalla... Niin ja mun punttitreeni sai kanssa haukkuja, pitäis muka tehä enemmän pienemmillä painoilla, että nivelet tottuu. No onneks sain yhen tunnin(75min) pois koulusta iha luvalla, ku piti tonne mennä.

Sitten treeniin. Tänään ekat vapariharkat. Tunnen itteni jo paremmaks ku fedorin piilossa elävä suurempi, taitavampi ja vahvempi veli. Asiaan. Ekaks jotain juoksentelua kaikenmaailman asennoissa. Ja sitten kuperkeikkoja taakse, eteen ja pompulla. Sitte jotai katkarapu liikkumista. Tästä etenin perus pystyasentoon (?). Jotain käsien siirtelyä pystypainissa ja sittä sivukontrolliin ja sen pitämiseen. Tuli muuten suht hiki ja oli hauskaa. Tosin en voi ite maksaa tota peruskurssimaksua ku oon alle 18...
Nade
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1083
Lauteille: Heinäkuu 2005

#4

Viesti Nade »

Eikö fysioterapeutti suositellut sinulle muotoiltuja pohjallisia, jotka korjaavat jalan asentoa?
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#5

Viesti Eelo »

Ei vielä. Entisiäki se haukku, että on ihan turhat. Siis mulla on jotku korjaavat pohjalliset, mut ne kanssa korjaa sitä "pittuseroa" jota ei ole eli ne siis vaan huonontaa tilannetta. Aluks ne vielä meinas leikata mun jalan lyhyemmäks. Onneks ei leikannu " hups ei se ollukkaa pitempi, se vaan on vinossa. Noh leikataan toinenki jalka ".
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#6

Viesti Eelo »

16.8

Tänään keskityin laihtumiseen. Painan enää 82kg. Suunta on huolestuttava, mä oon aina halunnu olla semmone 100kg järkäle. Muttä oikeestaan mitään liikuntaa tehny, pyöräilly ehkä joku 5km. Tänään löysin aivan uusia kipuja ja yleisen tekemisen pysäyttijä. Alaselkä on sen nimi, siihen sattuu, se on jumissa eikä liian pienessa tuolissa istuminen paljoa auttanu kipuihin. Eikä ton repun kantaminen. Vaparitreenejä pitäis olla useemmin, toi 2 kertaa viikossa on liian vähän!
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#7

Viesti Eelo »

20.8

Vapaaottelua. Aluks taas jotain kehonhallintaa. Sitten tais olla etu- ja takasuoraa. Tästä päästiin vähän pystypainiin ja jonkulaiseen peruskaatoon (kamppiin). Mattoaki päästiin treenaamaan, sivusidonnasta mentiin mounttiin ja sitte tehtäväpainia(?). Alla oleva koitti estää sivusidonnassa olevaa ja tämän liikkumisen sivusta mounttiin. Mitäköhän muuta, lukio ei ookkaa enää nii hauska paikka, liikaa läksyjä. Nii ja juoksin tänää lenkin (koulussa) joka oli n.2500m vähän alle 12 minuuttiin.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#8

Viesti Eelo »

22.8

Vapaaottelua. Alkuun taas kehonhallintaa ja lämmittelyä. Koukkuja harjoteltiin, kyllä tässä huomas ettei kesän aikana oo oppinu lyömään ollenkaan... Sitte pystypainitekniikkana jonkulaine sisäpuolinen kamppi. Matossa harjoteltiin vähän mounttia, sen eri variaatioita ja niissä pysymistä, sitten vielä bäckmounttia ja siinä pysymistä. Oonpas mä heikko ja pieni, kaikkien muiden hauikset tuolla on tyyliin mun reiden paksusia, tunnen oloni pieneks ekaa kertaa pitkään aikaan. Nii ja päivällä n2500m lenkki, jumitin pohkeet oikeen kunnolla.

23.8

Salilla
Alkulämmittelynä jotain sprawleja ja hyppyjä.
3x10 semmosta rullausvatsaa
3x7 (!!!!!!!!) leukaa
3x10 dippiä
3x10 istumaan-nousua(kielioppi?) jalat korkeella paino niskassa
1x12x40kg, 3x10x50kg penkki
(2xkädet)3x10x12.5kg haukkari, siis toi 12.5kg molemmissa käsissä
Siinähän se tuntu suht rennolta, paitsi noi leukalukemat on alkanu tippuu mut oon saanu kyl painoa eli nyt paino 84,5kg Suunta on hyvä, paitsi voimantuotossa.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#9

Viesti Eelo »

24.8

Tänään 2000m juoksu, aika: 9:02. Tajuttoman huono, koitin saada alle 9min mutta ei, ois voinu spurtata 10m aikasemmin ni oisin saanu tavotteet kohdalleen.
Salilla:
Lämmitelyks taas sprawli pomppuja
3x10 rullausvatsoja
3x7 leukaa
3x10 vatsaa jalat ylhäällä ja 5kg paino niskassa
1x10x40kg, 4x10x50kg penkki
Tuli vähän kiire pois ku kohta kavereita tulossa ni ei ehtiny tehä mitään. Vois alkaa ehkä tekemään jotain jalkalihaksia, pitäis vaan eka saada tää selkä terveeks ku vieläkin vähän kipeä.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#10

Viesti Eelo »

27.8

Tänään sitte taas vaparia. On muuten ihmeen vaikee "hypätä" takaperinkuperkeikassa sillen jalat ilmaan ja kädet suoriks. Tekniikkana tehtiin uppercuttia pystyssä. Painissa päästiin aivan loistavaan heittoon, se oli hauska tehä ja coool 8) . siinä nostettiin toine ylös ja paiskattiin alas, luonnollisesti lantioliikkeellä ja kaikenmaailman heilutuksilla. nii ja jotai pummeling "matsia" otettiin, oon kyllä järkyttävän huono tossa... Vielä... Matossa katottiin vähän sivusidonnasta siirtymistä guardiin, siis se alla oleva tekee tän. Sitte vähän tehtäväpainia missä koitettiin tota siirtymistä tehä.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#11

Viesti Eelo »

28.8

Lenkillä töölönlahen ympäri ja sitten salille, en yhtään muista mitä tein, mutta kädet tais olla aika soossina sen jälkee

29.8

Lenkki töölönlahen ympäri. Ja sitten vaparia. Pystyssä mietittiin kombinaatioita ja muutama semmone opeteltiin. Sitte (pysty)painissa tehtiin samaa heittoa ku viimeks paitsi tällä kertaa otettiin ristivyö ote. Sitte matossa kattottin vähä miten pääsee mountista pois, suht tuttuja juttuja.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#12

Viesti Eelo »

3.9

Vaparia. Jotain huitomista ja hippailua pystyssä. Maahanvienneissä shootti, yhestä jalasta. Oli muute suht hauskaa, paitsi nyt tuntuu siltä, että pitää oikeesti ostaa ne munasuojat. Sitte vähä bäckmountista ja mountista poistumista katkaravulla. Loppuun tehtäväpainia, mountista poistumista. Varpaat onnistuin hajottamaan jotenki, tai nyt ne ei irtoo toisistaan vaikka kuinka yrittää vääntää, no onneks huomenna taas fysioterapeutille. Ainiin aamulla kävin pelaa pingistä vaikka piti käydä lenkillä, mutta kun sattu sade yllättämään ni jätin juoksut kesken ja siirryin siistiin sisäpeliin.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#13

Viesti Eelo »

4.9

Salilla
1x10x40kg, 7x10x50kg penkki (vähä innostuin)
3x8 leukoja
3x10x5kg vatsoja jalat ylhäällä paino niskassa
2x10x60kg, 1x10x70kg, 1x6x80kg maastaveto
vähä haukkaria ja lopuks staattisia vatsalihaksia

5.9

Elämän pahin jumitus hartoissa, ehkä oli jotenki huonosti tehty treeni eilen.
Aamulla lenkki töölönlahen ympäri.
Vaparia illalla. Alkuun taas kehonhallintaa ja lämmittelyä (lihaskuntoa!). Sitten opeteltiin potkimaan alapotkuja, etu-ja takajalalla. Tuli muuten jalkoihin kivat jäljet ku toinen potki. Maassavienneissä taas toi shootti yhestä jalasta, meni muuten paljo paremmin ku viimeks, mut silti tuntuu että ois suojusten paikka. Sitten otettiin painihippaa, eli piti koskea vastustajan reisien sisälle tai ulkopuolelle, mieluiten shootti liikkeellä, meni ihan hyvin. Matossa katottiin kimura ja americana, se kimura kyllä tehtiin jotenki iha ihmeesti muistutti ihan bujinkanin mushadorin loppulukkoa. Loppuun otettiin taas tehtäväpainia, toinen lähtee sidecontrollista ja koittaa lopettaa allaolijan ja allaolija koittaa päästää pois guardiin tai muutenvaa mestoille.
Tässä selostus miten painit meni: Alotin alapuolelta, tein sillan vastustajaapäin olevan olan päälle, katkaravutin, hivutin toisen jalan polviedellä vastustajan mahan alta ja sitte vähä venkslasin lonkalla ja tadaaaa!! guardissa. Kyllä se mut tai pari kertaa lopettaakkin. Sitte ku lähin päältä, menin heti sidecontrollista mounttiin nojaamalla ensin vastustajaa päin siitä pää lattiaan, vastustajan käsi oman kyynerpään ja polven väliin (vastustajan päätä lähemmän jalan ja käden) ja sitte siitä hivuttaa toisen polven mahan yli ja olin mountissa. Siitä lopetin sitte americanalla + käytin bujinkan kikkaa ja pidin vastustajan toista kättä oman polven alla ja näin kontrolloin sitä. Toista kertaa en ehtiny lopettaa. Tuli vähän tekniikka selostuksia tähän myös.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#14

Viesti Eelo »

6.9

Salilla
3x8 leukaa
3x10x5kg vatsoja jalat ylhäällä
1x10x40kg, 5x10x50kg penkki
3xerinäisiä minuutteja (max 2min) staattista vatsaa
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 503
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#15

Viesti Eelo »

7.9

Mielikuva harjottelua. Otin pari matsiakin, voitin molemmat luovutuksella.

Nii ja korista kävin pelaamassa, ei oikeen luistanu donkkaaminen, kyllä se vielä joskus.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 56 kurkkijaa