Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kaptah

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#391

Viesti Kaptah »

22.12
Kumdoa: kahden miekan sarjat 1-12, sekä Yedot 1-9. Tunnin verran näitä, yhteensä 40 sarjaa.
Toiset menevät komiasti, toiset tökkivät niin maan perusteellisesti!
Yedoja pitänee tehdä hiljaa ja kunnon miekalla, niin saa tatsia tekemiseen.
Ja kahden miekan sarjoissa toistoja vaan toistojen perään. Kyl se tästä. :D

-ala (ja ylä)selkä jumittaa. Vas kankussa vihloo jossain asennoissa kivasti. Nice. Jesh! :smt012

23-25.12 töis. :(
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#392

Viesti Kaptah »

26-28.12 Löhöämistä

29.12 2½h leikkuuharjoittelua. Tuttava Jyväskylästä tuli kaveriksi. Lisäksi tuli hauskaa keskustelua keskiaikaisesta eurooppalaisesta miekkatekniikoista. Tämä kun on sen sorttisissa piireissä nujunnut. :)

Hiukan pettyneenä jouduin toteamaan, että uusi leikkuumiekka ei ole niin hyvä kuin vanha. :(
Raskaampi ja ehkä tasapainotuskin on hiukka huonompi. Mutta niin oli hintakin huokeampi. Ehkä mä vielä löydän sille jonkun hyvän funktion...
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#393

Viesti Kaptah »

Treenit v 2011

En osannut liittää Excel-kaaviota, joten tässä nämä ihan näin numeerisesti:

Järjestys: Hapkido Kumdo Muu Puntti Lenkki
Tammi 3 2 0 0 0
Helmi 7 1 2 2 0
Maalis 7 1 0 0 2
Huhti 6 2 0 0 2
Touko 9 1 0 0 0
Kesä 3 0 1 0 1
Heinä 15 2 3 0 0
Elo 5 2 0 0 0
Syys 7 4 1 0 0
Loka 9 4 2 0 0
Marras 11 3 0 0 0
Joulu 3 7 0 0 0

Yhteensä 85 29 9 2 5

Kamalan vähän kumdo-treeniä kertynyt. Nyt soimaa omatunto! Olkoon uudenvuodenlupaukseni tällä saralla seuraava: Pyhästi lupaan ainakin tuplata kumdotreenimäärän! Eli yli 60 suoritetta AINAKIN kuluvana vuonna!

Puntillakin kävin sitten oikein 2 kertaa :lol: :lol:
Ja syksyllä tein niitä burpee-liikkeitä. Niitä en laskenut treeniksi, ellei kerralla tullut vähintään 50 toistoa. Lisäksi ottelu- ja muut ase treenit kuin miekkatreenit menivät Hapkido-sarakkeeseen.
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#394

Viesti Kaptah »

Vuosi 2012 korkattu liikunnan(kin) osalta.

5.1 Hapkidoa 2 x 1,5h
Ekat treenit: Ramin vetämänä lyöntiin blokkeja ja päälle lyöntiä ja potkuja. Koska olin värivöiden treeneissä, mua lyötiin ja mä tein tekniikkaa. Sit vaihtu heppu, joka tuli lyömään ja mä tein tekniikkaa. Ei paljon huilailtu. Potkuja tuli muutama sata. Välissä aina vähän linkkuveittiä, punnerruksia ja kyykkyjä. Jalat.hapoilla.com :D
Tekniikkana siis vähän sillai niinku drillinä tehtäviä blokki-lyönti-potku-komboja lyöntiin. Tarkoituksena käyttää tehokkaasti peruspotkuja vastahyökkäyksenä ja "setuppina" ennen mahdollista lukottelu/hallintatekniikkaa.

Tokat treenit vedin mä. Alkuun vähän jenkkilän "basic 8", eli 8 perustekiikkaa. Sitten omaa vyötekniikkaa. Sit matossa triangelia ja kimuraa. Vapaata mattovääntöä, pystypainia, lopuksi "vapaaottelua" (=pystyottelu, pystypaini ja mattopaini kuvioissa, matossa saa lyödä vartaloon, jos oikein ahistaa) :lol:

6.1
Haedong kumdo 3h
Eka tunti: "vapaat harjoitukset". Tein Yedot kerran läpi ja neuvoin porukoille näiden omia liikesarjoja. Tahtoi mennä vähän lätinäksi. :)

Seuraava ½h: Vyökokeet. Tuloksena kolme uutta keltavöistä ja yksi vihreä vyö. Toinen vihreän vyön kandi oli jossain hukassa. Hö. Mutta hyvä suoritus paikalla olleilta! Onnea. :)

Viimeinen 1½h: Treeniä. Olivat niin innoissaan uusista liikesarjoista, että tehtiin sitten niitä. Eli Ssang su sa bon & o bon vihriälle, ja ssang su ii bon keltaisille. Äkkiä tuntuvat oppivan!!
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#395

Viesti Kaptah »

7.1 Töissä. ½h pyöräilyä. Kun sen tekee 10 asteen pakkasessa, niin se on kyllä liikuntasuorite. Varsinkin kun kumit ovat aika tyhjät. (ei liukastele niin helposti). Lisäksi tuli päivän aikana juoksenneltua infernaalisen kokoinen reppu selässä sinne tänne. :)

8.1 Vapaapäivä. Nikkaroin kotona listoja kattoon sähköjohdoile ja ovien ympärille. Nelisen tuntia näpräystä.

9.1 Töis. ½h pyöräilyä. -9 astetta, lasketaan silti. Nuhaa pukkaa. Blah.
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#396

Viesti Kaptah »

12.1 Treeninvetoa, ylemmät vyöt. Potkintaa, vähän heittoja ja omaa vyötekniikkaa. Loppuun painia pystyssä ja matossa.
13.1 Tunnin verran miekkaa salilla. Vähän myös kahvakuulaa heiluttelin. En tiedä liikkeiden nimiä, enkä sitä teinkö niitä oikein. Hyvältä tuntu kumminkin. :)
Viikonloppu töis
Tänäpä 16.1 hyötyliikuntaa, pyörällä töihin ja takasi, yht n. ½h. Jäätävä ilma.
Työmaalla perehdytän tulevaa kollegaa pelastuslaitokselta infuusioiden ihmeelliseen maailmaan. :D
Lisäksi elellään mielenkiintoisia aikoja, koska allekirjoittanut meinaa ostaa taloa. Tarjous jätetty. Kun nyt myyjät ymmärtäisivät hyväksyä avokätisen tarjoukseni. :)
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#397

Viesti Kaptah »

Taukoa päivityksistä, kun on ollut loma, plus että kone oli pari viikkoa remontissa. Piti ihan Windows asentaa uudelleen. Ottaa näköjään aikansa sekin...

Koitan nyt muistella, mitä on tullut tehtyä.

17.1 junnutreenit, hapkido. Aavistuksen miekan pyörittelyä.
20.1 Kumdoilua 1½h. Omia sarjoja, risto mukana, ja tämän mukana mahdollinen uusi harrastaja. :)


23.1 (ma) Tunti Kumdoa
24.1 (ti) Tunti Kumdoa, junnutreenit hapkidos
25.1 Tunti Kumdoa, vyökokeet lähestyvät. :D
26.1 Tunti Kumdoa
27.1 Kumdoilua 1½h. Omia sarjoja, risto mukana, ja tämän mukana 2 mahdollista uutta harrastajaa.
-maanantaina lähinnä kahden miekan sarjat, tiistaina yhden miekan (Yedot). Ke:na lisää Yedoja, torstaina kevyempää tapailua, niitä sarjoja, joissa enemmän takkuamista.

28.1 Helsinkiin.
Alkun tunti lämmittelyä. Ihan ok olo muutoin että kauhia pelko p**seessä., että kesken sarjan tulee total black out. Noloa olisi se. Ja kun nuo korealaiset suurmestarit pakkaavat hiukan saamaan meikäläisen hermostuneeksi. Etenkin kun syynäävät mun vyökoetta. :smt003
Tehtiin siinä myös kahden miekan pariharjoitteetkin 1-5 x10. Lämmin tuli juu.

Itse vyökokeessa tein sitten jotain sarjoja. Taisin olla niin kauhuissani, etten nyt jälkeenpäin ihan tarkkaan muista, mitä mahtoi olla. Ihan ok meni, jännitys huomioiden. Pyyhkeitä tuli siitä, että pitäisi tehdä enemmän "koko vartalolla" eikä "vain käsillä". Kyllä kyllä. Kyl mä sit kotona, niinku... :oops:

Leikkauskoe meni ihan komiasti. 2 x 2 viistoleikkausta ylhäältä alas. No problem. Olisi vähän tehnyt mieli koittaa myös alhaalta ylös (uljo begi), mutta kun ei käsketty niin ei tehdä.
Loppuun punnerruksia 25 kpl kolmella sormella (siis yht. 6 sormea). Vähän tahattomasti huijasin, kun koukussa oleva nimetön otti maahan kiinni, mutta ei kerrota kellekään. :D
Mutta joo, 2. dan @ Haedong Kumdo! Jei. :cartwheel:

Graduoinnin jälkeen sitten vielä treeniä. Yedo 1 kahdella miekalla. :) Ja tsiigailin & videoin vähän 2 ja 3 sarjoja. Sitten hotellille koomaamaan.

29.1
8.30 herätys. Ylös ulos ja varkaisiin.... Tai siis Poriin.
Hapkidon vyötekniikkaleiri. Kevyttä treenailua yksi treeni, vyökokeen pitämistä ja illan istumista. :smt003 Erik perhana Kokkolasta halusi joraamaan, ni sitten piti mennä joraamaan. Kotiin heti siinä kolmen aikaan.

30.1
Vyötekniikkaleiri, day II
Treenien veto 10.00-11.30. Lyöntiin potkuja. Ääni oli jäänyt jonnekin...
Omaa treenailua 11.30-13. Vähän vetelä olo jostain syystä. brushteeth
Lounastauko, thaikkupöperöä, nom.
Viimeinen treeni, "opetin" muita mustia vöitä. Käytännössä käytiin läpi hapkidon (vähäisiä) miekkatekniikoita, ja koitin selittää jalkatyöskentelyn tarpeellisuudesta. Huomasin tässä kohtaa polven olevan kohtuu kipeä. Mutta kivaa oli, myös Flo Saksasta oli mukanamme. :D

Semmone viikko. Ilta meni muuten koomassa sohvalla. :lol:
Ai nii, ostin sit myös sen talon ja hankin vuokralaisen nykyiseen kämppään ja...
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Nico Koskeva
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1439
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Kaptah

#398

Viesti Nico Koskeva »

Onnea Danista! :D

Osaatko kertoa vähän tuosta Haedong Kumdon treenistä, kuinka suurilta osin se rakentuu liikeradoista jne?
Oon mielenkiinnolla kattonu näitä huitomislajeja mut niitäkin on pääkaupunkiseudulla senverta paljon ettei sitä oikeen tiedä minkä alottaisi..
Kwan Nyom Hapkido, 7. Kup
Treenipäiväkirja
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#399

Viesti Kaptah »

Kiitoksia.

Kyllä se aika pitkälti liikesarjoihin pohjautuu. Vyökoevaatimukset kumminkin ovat liikesarjoja, ja myöhemmin graduoinneissa myös leikataan tavaraa. :)
Vyöasteet ja liikesarjat

Toki on myös sparrausta pehmeillä miekoilla, mikä on etenkin junnujen suosiossa. Itse hankin tänne Porin päähän muutaman shinain, että saa parempaa "tatsia" torjuntoihin ja treenattua jalkatyöskentelyä samalla, kun joku hyökkäilee. Mutta enimmäkseen liikesarjoja, yhdellä ja kahdella miekalla. :D
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Nico Koskeva
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1439
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Kaptah

#400

Viesti Nico Koskeva »

Kuulostaa mielenkiintoiselta, kiitos tästä!
Kwan Nyom Hapkido, 7. Kup
Treenipäiväkirja
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#401

Viesti Kaptah »

Sitten taas Hapkidoa:

1.2 Junnujen ylempien vöitten treenit. Aika paljon potkintaa, kun sitä oli kuulemma ollut vähemmän. Myös siis erikoisempia potkuja, jotta saavat vähän motorista harjoitusta. Kyllä niistä vielä hyviä tulee. :D

2.2
Alemmat vyöt (aikuiset)
Perussettiä: kaatumisia, myös hiukan heittoja joista treenataan lähinnä sitä kaatumista. Peruspotkuja.
Omaa tekniikkaa. Kiva kun saa opettaa ns. pikkjippoja, joilla tekniikasta saa oikeasti toimivamman. Oppilailla silmät kirkastu, kun oivaltavat asioita. Punnerruksia ja vatsaa, mattovääntöä ja sellaista

Ylemmät vyöt
Samankaltainen alku, peruspotkut korvattiin kumminkin erikoisemmilla.
Menussa tänään: -Kiertävä takapotku, helikopteri, takajalalla no. 2 ja etujalalla se helikopteri, sitten helikopteri + kiertävä takapotku. Eli aika paljon pyörimistä. :D Hyvin tuli kyllä lämmiteltyä ja venyteltyä ennen sitä. On niin kylmä sali, että on pakko!
Omaa vyötekniikkaa kotvan, ja loppuun jumppaa: Polvipotkua kaverin vatsaan/käsiin 30s. Sen jälkeen tämä kaveri tinttaa 6 kiertopotkua vatsaan, ja potkujen vastaanottamisen jälkeen heitetään potkija omavalintaisella heitolla maahan. Sit vielä vähän modattua rannekaatoa luvun mukaan vuorotellen. Nii, ja punnerruksia tehtiin, yhteensä ehkä joku 70. Tein mukana, kun paleli. :lol:
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#402

Viesti Kaptah »

Huoh- päivitys hukkunut jonnekin

3.2
Kumdoa. Minä + 6 muuta, kaksi vakioheppua olivat lisäksi vielä poissa.
Kahden miekan tekniikkaa, gibon donzaki, liikkumistreeniä. Sodosea ja pumsea. Loppuun punnerruksia ja kimase-pönötystä niin että jaloissa tuntui kivasti. Lisäksi punnerruksia tehtiin (normityylin, 20kpl, jälkeen) sillai nylpyttämällä. Että nostetaan kroppaa vain se n. 10 cm ylöspäin, ja alastullessa ojentaja toimii ikäänkin jousena, joka suorittaa seuraavan "punnerruksen". Näitä 50kpl. :D
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kaptah

#403

Viesti Mika Väyrynen »

Onnea vaan 2.danista!

Kommenttina tuohon ylläolevaan vyöasiaan: vöitä myönnetään siis pääosin liikesarjojen, ja muiden soolosuoritusten perusteella. Pitkään mietittyäni, voisin todeta tuon Kumdon olevan enemmänkin miekan avulla tehtävää liikuntaa, koskapa varsinaista miekan käsittelyä kamppailumielessä laji ei painota.

Ei ainakaan minun mielestäni, ja olin kuitenkin Euroopan korkein vyökokeella vyöarvonsa suorittanut (United HK liitossa), ja aika monta dan-koetta assisteerannut. Monesti harjoittelijat (eikä edes opettajat) edes tiedä sarjojensa tekniikoiden merkityksiä, saati osaa soveltaa niitä periaatteita. Eikä se kaikkia edes kiinnosta, kun kyseessä on enemmänkin liikuntamuoto. Se on ihan ok. Jos miekan taistelullisempi käsittely kiinnostaisi, ottaisin lajiksi kendon tai jonkin koryu-koulukunnan. Asennepuolella erot on myös isoja, kumdossa treeni on henkisesti hiukan "kevyempää". Haedong Kumdo on siis nähdäkseni moderni miekka-liikuntalaji. Siksi myöskään sen dan-arvoja ei voida suoraan rinnastaa muiden lajien vastaaviin - joissa esim 3 dan. saattaa olla jo huikean korkea arvo, jota varten on treenattu vaikkapa 20-25 vuotta (esim Kyokushin karate).

Erilaiset "temput" kuuluvat myös vyökoevaatimuksiin, ja niitä papereita, kynttilöitä, omenoita ja palloja sitten esitellään, leikkausten lisäksi.

Yksi komponentti on myös se, että daneja saa toisinaan osoittamalla kiinnostusta lajin levittämiseen. Samaan aikaan aloittaneista, jotkut saavat korkeamman arvon - joskus lahjakkaidempien riviharrastajien jäädessä danin tai pari alemmas. Riippuu panostuksesta ja "yhteisen hyvän puolesta toimimisesta", ei aina taidoista. Sekin on liitosta kiinni, tottahan toki lajia mieluusti levitetään. (Joillekin "isoille herroille" kun nämä hommat on ensisijaisesti jopa elinkeino.)Eikä siinä mitään pahaa ole.

Ongelmia dan-systeemit myös tuottaa. Itsekin lopetin, kun en voinut allekirjoittaa kaikkia toimintatapoja. Ja samoista syistä kaikki ruotsalaiset danit loikkasi liitosta. Irlannissa lajin maahantuojakin lopetti. Lähes puolet silloisista euroopan mustista vöistä joko vaihtoi liittoa tai lopetti, kahden kuukauden sisällä. Kyse oli kai vaan siitä, että pitkään muita lajeja treenanneille ne danitkin edustavat jotain muuta, kuin vain lanteilla olevaa kangaspalaa. Ja tunnustan että minuakin joskus hävetti, kun joku käveli ykkösdanin kokeen läpi, tekemättä edes sarjoja sinne päin. Ja joskus olin ihan ylpeä, kun esim opettamani Juho Syrjänen suoritti 2.danin Ranskassa 2010, samalla reissulla tein oman neloseni.

Tosin Juha, suosittelin sun ykkösdanin ja olisin varmaan tämän kakkosenkin suositellut. Siksi että sä olit paahtanut Yedoja pitkään ja hartaasti, et kiirehtinyt (päinvastoin kuin aika moni muu, joiden juttuja en allekirjoittaisi). No, sullahan on niin kovat treenipohjat ja musta naru ollut lanteilla sen verran monta vuotta - ettei noi danit ole niin kovin oleellisia, kuin monille nuoremmille ja ekaa kertaa dania havitteleva.

Muuten, vaikenen kumdosta koska olen ne ovet sulkenut. Mulla vaan oli kompetenssia mainita. Olen vasta viime aikoina itsekin tajunnut miten erilainen toimintamaisema Kumdossa on, kuin monissa muissa lajeissa.

Mika
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#404

Viesti Kaptah »

Niin, no täällä Porissa ei pahemmin Koryo-koulukuntia ole. :lol: Kendo ei muuten vaan kiinnosta nyt. Ja kun näitä em. lajeja en ole harrastanut niin en osaa tätä asennepuoltakaan kommentoida. Muuta kuin että jassoo. :thinking: Ja tuo kova kamppailu ei myöskään nyt niin iske, miekkaliikunta on nyt jees.

Miten näissä muissa lajeissa miekan käsittelytaitoa testataan? Itse vähän sain pyyhkeitä, kun liikesarjoissa leikkauskulmat eivät olleet ihan just. ”Temppuosastolla” pystyssä pönöttävän ”bambun” leikkuu sujui hyvin (Bambun virkaa toimitti pahvirulla). Tietysti olisi varmasti tarkoituksenmukaista jollakin sparrin tyylisellä testata blokkien ja tasapainon (etc) toimivuutta. Olen myös(?) sitä mieltä että liikesarjojen ei pidä olla pelkkää rytmistä voimistelua.

Muissa lajeissa löytyy samaa harmittavaa touhua, että uutta seuraa pystyyn pistävät saavat yllättävän hel-polla ja/tai pian niitä vöitä. Itsellä ei niin väliä oikeastaan, alun perin lähdin treenaamaan niitten tekniikoiden takia. Ja niitä kyllä on piisannut. Olen itsekin joskus miettinyt omaa suhtautumistani siihen, että joku saa liian korkeita vyöarvoja liika helpolla, ja tullut siihen tulokseen että tämä kyseinen heppu varmaan tekee itsensä tunnetuksi ”huonona osaajana”, tai sitten jää pikkuhiljaa pois kuvioista. Esim. Hapkidon saralla mustat vyöt yleensä pistetään opettamaan, ja siitä tulee kyllä ylemmille tahoille palautetta, jos opetus on ihan söntää.

Summa summarum:
Ihan sama, mä vaan treenaan. :lol:
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kaptah

#405

Viesti Mika Väyrynen »

Kuten sanoin aiemmin, mun kumdo- ym . kommentit oli nyt tässä. Se tie on kuljettu minun osaltani. Kunhan itsekin treenaan ja välttelen ilmiöitä jotka ei mun maailmankuvaan mahdu.

Mika
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 74 kurkkijaa