Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kaptah

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#601

Viesti Kaptah »

21.8 Varmaan tunnin verran leikkuuharjoittelua. Heittelin objektia ilmaan, vedin miekan ja koitin osua.
Siis innaus ja miekan veto molemmat oikealla kädellä.

22-23.8 Poikien kans mökillä koeponnistamassa maksan sudatuskykyä
24.8 Kotona erittäin rauhassa.

25.8 Haedong Kumdo, treenien veto. Jonkin verran jumppaa ja liikkumisharjoitusta. Liikesarjaa myös.
26.8 Haedong Kumdo, omin päin Ssang su 1-12, simsan, Yedo 1-9. Jokainen sarja 1-3 kertaa. Yhteensä ehkä 40 sarjaa. Tunnin treenailu.
27.8 Sparrailua (pystyotteu). Hanskat ja jalkasuojat. Alkuun viitisen minuuttia naruhyppelyä. Yhteensä 16 x 2 minuuttia.
28.8 Hapkidoa. Treenien veto 2 x 1,5h. Aikuisille kans pystyottelutreeniä. Lopussa muutama erä sparria, itsekin menin mukaan. Meinas mennä yliajalle. Tai menikin. :D Aika poikki olin kun pääsin kotiin. Treenejä edelsi "työpäivä" harjoittelualueella. Liikenneonnettomuutta, elvytystä ja kohteen paikannusta Virven koordinaattipaikannuksen avulla. Plus potilaan roudaamista metsästä rankalaudalla.
29.8 Haedong Kumdo. Tutustumistreeni. Paikalla neljä uutta plus yksi kuukausi sitten aloittanut ja kolme vanhaa. Ihan jees saldo siihen nähden että mainosbudjetti oli se 0€. On tää jännä kylä; tuntuu että viidakkopuhelin toimii paremmin kuin lehtimainonta ja lajiesittelyt yhteensä.
Treenin sisältö: Selostin mikä on lajin agenda, opeteltiin vetämään miekkaa, gibon donjak, hiukan ensimmäistä liikesarjaa, torjunnan opettelua pistoon ja chomyong begiin...

Viikonloppu töis. Päivän saldo on, että tilasin olkkariin verhot Kiinasta. :)
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#602

Viesti Kaptah »

1.9 Taisi olla Kumdotreeniä.

3.9-8.9. International Madeira Fest

Kuva

Pieni matkakertomus. Startattiin klo 11 Porista. Köröteltiin Hesaan, kone lähti neljän jälkeen Lissaboniin. Siellä pari tuntia. Pari olutta odotellessa, rento ja letkeä tunnelma. :D
22.30 lähti sitten lento Madeiralle. Vajaa parin tunnin lento. Kohteessa sadetta ja sumua, ja tietty pimeää. Kuski teki kaksi laskeutumisyritystä, ja toisella otettiin jo aikalailla ankara nousu, että melkein hirvitti. Kaveri kertoi nähneensä lentoemonkin kasvoilla jo aika kauhistuneen ilmeen, kun luuli ettei kukaan katsele sitä. :smt003 Sitten lennettiin taas, kukaan ei oikein tiennyt minne. Lopulta lentäjä ilmoitti että laskeudumme kohta Lissabonin kentälle. Jee jee.

Parin tunnin odottelu, ja sitten arvottiin, ketkä mahtuvat seuraavalle (ylimääräiselle) lennolle. Osa siis jäi jostain syystä kentälle ja kuskattiin hotelliin. Itse pääsin mukaan. Kone oli eri (jostain syystä), se pakattiin ja tankattiin, ja me istuttiin tietysti tunti koneessa katselemassa tätä. Sitten uusi yritys. Toisaalta vähän jännitti, mutta toisaalta väsytti jo 14 tunnin matkustaminen. No, se lento meni sitten hyvin, ja olin huoneessani viiden aikaan aamulla.

Torstaipäivä menikin sitten chillaillessa. Ekat treenitkin ovat vasta seuraavana päivänä. Paikkojen katselua, ja uimista. Kyllä oli meri suolainen, mutta kostea ja lämmin. Ihan kuin.... brushteeth
Joo..

Perjantai

1. Treenit puukkoa vastaan puolustautumista, vetäjänä Pedro Silva joka treenaa filippiiniläisiä lajeja, mitä näitä nyt on. Liikkuu kyllä hämmästyttävän hienosti. Omat kädet ja jalat olivat kyllä aika säälittävän hitaita. Mutta hyviä tekniikoita. Pitäs vaan treenata...

2. Thainyrkkeilyä by Joao Batista. Kyynerpäälyöntikomboja ja niitä vastaan puolustautumista. Mulla oli parina joku ranskankielinen krav arnis-tyyppi, jolla oli hiukan vaikeuksia hahmottaa oikeaa ja vasenta. Ihan pikkuisen saatoin kopsauttaa sitä korvan päälle, kun se ei osannut torjua kunnolla. Kielimuuri ylitetty :smt003 :smt003

3. Hapkidoa Aek Roubachen johdolla. Hyökkääviä tekniikoita, kun vastustaja pitää käsiään nyrkissä edessä, "otteluasennossa". Harvoin ollaan noita tehty Suomessa. Ihan liian harvoin. Ja on se nopee, ja tarkka, ja taitava. Me like!

Tauko 3 tuntia. Treenisali sijaitsi hotellilla, niin oli kiva käpsytellä suihkuun, vetää uikkkarit jalkaan ja pulahtaa mereen. Kotvan kuluttua lähdettiin syömään, ja sit ruokalevolle.

4. Timo R. veti bjj/lukkopainia. Guardin ohitusta ja jalkalukkoa. Hyvä hiki ja hyvä treeni. Sain olla parkanolaisen sällin kanssa (jolla on kans musta vyö), niin molemmat osas ja oli kiva treenata.

5. Hapkido/Hyol do bup Ramin vetämänä. Enempi ja vähempi tuttua tekniikkaa. Olin tietty mallinukke, jolle näytettiin ne kipeät pisteet. :D

6. Paolo Ramos ja Taekwondo. Kiertopotkua parin kanssa alas ja ylös. Ja tosi ylös. :smt003 :smt003
Mutta hyvää treeniä siinä suhteessa, että se kävi korjaamassa mun lantion käyttöä, jota aina välillä oli liikaa tai liian vähän.

Illalla oli Santa Cruzin kylässä - jossa siis oltiin ja treenattiin - näytös ulkolavalla jonkun kahvilan vieressä. Kohtuu hyvin porukkaa. Komiat valot ja äänentoisto ja kaikki. Mullakin oli kuulemma joku osa siinä. Nice. :smt003 Onneksi olin sitten vaan heittopussina, ja näytös meni oikein hyvin. Ilta jatkui suomalaisten osalta "sangriabaarissa", jonka henkilökunta osasi tuoda kysymättä juomaa pöytääm kun saavuimme. ;)

Seuraavana päivänä jalka oli pirun kipeä. En tiedä johtuiko se hermopisteilystä, jalkalukoista vai infernaalisista potkutreeneistä. Oikea takareisi, polvitaive ja pohje ihan jumissa. Sattui vietävästi kun nosti jalkaa ja koukisti polvea. Painoa se kesti normaalisti. Päätin että treenailusta ei tule tänään mitään. Koitin venytellä ja hieroa, mistä oli pieni apu.

Jotkut muutkin olivat päättäneet passata treenit, ja lähdettiin Funchaliin shoppailemaan. :D Löysin apteekista lämpövoidettta, joka oli tosi hyvä juttu. Ja urheiluliikkeestä paksun mustan treenipuvun 12 eurolla. :smt109

Jalka alkoi olla parempi. Sen kunniaksi vähän sangriaa. :partyman:

Kolmas treenipäivä:

1. Aek & Hapkido. Perustekniikkaa, takaa tarttumisia. Silti tosi hyviä pointteja ja kikkoja joilla saa tekniikan toimimaan!
2. Timo R & pystystä maahanvientiä. Tuttua sekin, mutta en mä niin hyvä oo etteikö lisätreeni maistuis.
3. Thainyrkkeilyä Joaon johdolla. Clinchissä nysväämistä. Pidin kovasti siitäkin. Sellaista kun ei hapkidossa juurikaan tule tehtyä.

Tauko = uimaan & syömään & huilaan

4. Paolo & taekwondo. Vähän maltillisemmat potkutreenit.
5. Oma tauko, ryhmät menivät vähän sekaisin, ja mä päätin tyynesti mennä altaalle ottamaan capuccinon ja mehun. Allasbaarin täti katsoi vähän hölmösti, kun ilmoitin että ei, en halua alkoholia mehun joukkoon.
6. Pedro & stickfighting. Kivaa, mutta mun miekkailutausta häiritsi kovin. Ei sais nostaa kyynärpäitä (kuten miekan kanssa) Lyönnit ovat nopeampia ja liikkumisenkin pitäis olla. Tavallaan siis ihan uudenlaista käsi-jalka-koordinaatiota.

Illalla uimista, ja poreaammeessa istumista ja saunakin löydettiin. Sit oli jo aika myöhä, niin jäätiin hotellille syömään. Ja juomaan viiniä. Tavallaan viimeinen ilta. Päätettiin pitää illanistujaiset mun hotellihuoneessa. Jollain oli läppäri, josta musaa. Sitten oli ponchaa (hunajaviinaa), vähän olutta ja vähän enemmän viiniä.

Maanantaiaamulla taisi olla jopa vähän krapula. No. Altaalle ja uimaan. Meressäkin kävin ja tuntui helpottavan. Oli kyllä virhe maata sen jälkeen kuumassa auringossa.
Ja sitten matka takaisin koti-Suomeen. Lennot menivät hyvin. Ei lennellyt pelikaaneja turbiineihin. Kotona olin tosin vasta tiistaiaamuna kasin jälkeen.

Hieno reissu kumminkin.
:perfect10:
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kaptah

#603

Viesti Mika »

Tämmöisiä on kiva lueskella. :peukku:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#604

Viesti Kaptah »

Kiitoksia! :)

Tämän viikon saldoa:

Ke 10.9 Posti toi Varustelekasta tilaamani vaatteet, ja päätin testata niitä heti, ja lähdin sieneen. Parin tunnin reippailu. Kyseessä siis Noi housut[/linkki] (paitsi ei Zip-off) ja toi paita[/linkki]. Oli aika lämmin ilma ja hiki tuli. Mutta vaatteet toimivat tosi hyvin! Me like! Löysin tatteja ja suppilovahveropaikan! Ja koska olen niin hyvä tyyppi, paljastan sen nyt kaikille. Vanhaa Rauman tietä kotvan matkaa. Sitten siinä yhdessä mutkassa on iso kivi. Siitä yhdeksän askelparia takaisin päin. Siitä kohtaa lähtee polku metsään. Sitä seurataan kunnes lahonneet puut muodostavat numeron IX. Olkaa hyvä. :smt003

To 11.9 Hapkidoa x 2.
Alemmat vyöt: Painipainotteiset. Kertailtiin leirin clinch-tekniikkaa. Sitten mattopainia. Jonkin verran perustekniikkaa. Kiva itsekin palautella mieleen juttuja.
Ylemmät vyöt: Samaa settiä. Lopulla enemmän painia. Sit tehtiin 60 vattaa, 50 punnerrusta, 20 kyykkyä, ja alettiin painimaan. Tein itse mukana, kun parit ei menneet tasan. Painia joku 8 min. putkeen. Olin niin puhki, että korvat olivat lukossa kotimatkan. :D
Mietin, pyrkiikö joku sisäinen natsi esiin...

Pe 12.9
Haedong Kumdo 1½h. Perustekniikkaa kahdella miekalla peruskurssilaisille. Ylemmät vyöt tekivät enemmän vapaasti liikesarjaa. Ihan treenistä kävi, koska sain käytännössä tehdä peruskurssin mukana kaikki. Eli Gibon donjak, sitten opeteltiin blokki + viistoleikkaus ja askellusta eri asennoissa. Venyttelyä, vattaa, selkää, punnerrusta (taas).

La 13.9
Sparritreeni. Hapkidossa jäsen T on menossa kisoihin. Treenailen itse sitten mukana ja piiskaan.
Alkuun naruhyppelyä. Venyttely kevyesti. 2 minuutin eriä, komboja hanskoihin:
vasen suora x2, oik suora, vasen koukku + potku. Molemmat siis teki sen 2 minuuttia.
Sitten vasen + oikea suora, oik. hartiaväistö + oikea koukku + potku.
Kaksi erää vapaata sparria á 2 min. Jälkimmäisessä jäsen T tuli vaan päälle vaikka sai jatkuvasti osumaa. Ajattelin, että jossain vaiheessa sen on pakko pakittaa, mutta ei. Yhden pääosuman jälkeen hän sitten horjahti ja väänsi nilkkansa. :seina: :angryfire: Perk@le. Olisi pitänyt viheltää peli poikki aiemmin ja ihan verbaalisesti selittää, että ei ole häpeä välillä väistää niitä iskuja. Mun moka. P@ska fiilis, vaikka hän pitikin sitä omana mokanaan.

Laitoin tukisiteen nilkkaan ja kerroin että ei, me ei jatketa enää. Halua olisi ollut. Mutta kun aikaa vähän kului niin kipuakin alkoi tulla lisää. Intoa silti oli, niin rauhassa istuskeltiin ja mietittiin mattopainistrategiaa vartin verran.
Pitäiskö mun vähän rauhottua... :?
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#605

Viesti Kaptah »

15.9 Ma Haedong Kumdo
Etupäässä peruskurssilaisille perustekniikkaa. Gibon donjak, liikkumisharjoitteita, venyttelyä, vähän vattaa ja punnerruksia. Lopussa Minuutti Kimasessa. Uuuu.. :D

Oli vielä energiaa jäljellä, niin kotiin päästyäni lähdin lenkille. Puolen tunnin karaaminen. 5,2min/km, Keskisyke siellä jossain 150 hujakoilla. Kotona tein vielä minuutin verran punnerruksia. 54! Itsekin yllätyin.

16.9 Paluu töihin. Virvekoulutusta. :coffee:

17.9 Puolisen tuntia Kimua. Pistin (pyynnöstä) videota suurmestri Kimille. Hän sitten ystävällisesti korjaa ja neuvoo. Ja mitä enemmän korjaan, sitä enemmän tulee uusia ohjeita. :smt003 :smt003
"kaksi liikettä väärin, hitaammin, huono tasapaino, matalampi asento.... "
Treeni jatkuu...
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#606

Viesti Kaptah »

Torstaina mä sain verhot!
Ei, en ole seonnut. Tai ehkä vähän. Tilasin kiinasta netin välityksellä. Oli niin hienoa kangasta että oli pakko saada. Vähän jännäsin, että mitä mahtaa tulla, ja kuinka paljon. No, tuli hienot ja itseasiassa enemmän mitä luulinkaan tilanneeni. :D
Kovat rättisulkeiset siis. Olkkarin verhotankoja piti nostaa. Sitten vaihtaa siitä verhot ruokahuoneeseen. Ja ripustella sitten ne uudet olkkarin verhot. Ja vielä vanhat ruokahuoneen verhot yläkerran ikkunaan.

Kyl kelpaa ny :smt003
Kuva

Pe 19.9
Kaveri tuli kertailemaan Kumdoa kauempaa. Päivällä 1½h. Gibon donjak, yhden ja kahden miekan liikesarjoja (1-3)

Illemmalla Kumdotreenit. Tuplamiekan Gibon. Venyttelyä. Kimua. Tuplamiekan paritekniikkaa (pitkästä aikaa) :oops: Liikesarjoja. Mainittakoon, että nää peruskurssilaiset ovat varsin kehityskelpoista porukkaa. Oppivat hyvin ja ovat innoissaan lajista. Me like.

La & Su töis. Väsyttää.
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#607

Viesti Kaptah »

Koitetaasny taas vähän pistää ylös tekemisiä.

22.9 Kumdo
Sillä viikolla ei vissiin muuta. Paitti viikonloppuna oltiin saunomassa, ja kävin järvessä uimassa kolmeen kertaan. Alkoi olla jo vilposta. :)

29.9 Kumdo

1.10 Hapkidon tekniikkaa. Jeesailen kaveria, joka on menossa kisoihin. Tein sitten itsekin samaiset tekniikat, ja videoitiin. Ei ny ihan p*skasti menny. :smt003
(Mutta ei niin hienosti, että viittis julkisesti esittää)
Mattopainia 2 + 2 minuuttia, ja n. 2 minuutin lepo. Meitä oli siis kolme tyyppiä vääntämässä. Noin 45 minuuttia painittiin. Siistii!! :smt003
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#608

Viesti Kaptah »

2.10 Hapkido-treenit. Huom! Itse treenaamassa!!
Koskahan olen viimeksi ollut :D

Alkuun lämmittelyksi peruspotkuja parin kanssa. Pari lyö, blokataan ja potku.
Sitten vielä potkuja ilmaan, tyyliin 1 & 11, 2 & 12, jne

Lyöntidrillien treenausta. Eli aikalailla meni "seisoskeluksi".

Lopussa tehtiin vajaa 10 minuuttia vatsaliikkeitä. Ne oli kivoi.
Sit vielä Kallen kanssa 10 minuuttia painia putkeen. Voi Jeesus. Ei mitään jakoa. Se riipotti miten halusi ja röhnötti päällä. Ja teki lukotusten alkuja ja päästi pois. Mä koitin lähinnä saada raajojani vapaaksi ja hengittää. :smt003 Kyllä voi tuntua 10 minuuttia pitkältä! Loppupuolella lähinnä nauroin omalle avuttomuudelleni, sikäli kun mikään polvi tai muu ei ollut just vatsan päällä. Totaalisen piesty olo. Komiaa. :thumbsup:

Kotona illalla vielä lankutin 2:10, koska oli tylsää.
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#609

Viesti Kaptah »

4.10 Käänsin takapihalla sellaisen 11 neliöö maata. Aikaa meni vähän yli tunti. Huvitti kun hiki irtosi niin pian ja helposti. Ihan tippui otsalta kun heiluin lapion kanssa. Hyvää hyötyliikuntaa.
Saa ens keväänä ryytimaan, johon pistän perunoi ja porkkanaa. Kyllä musta vielä maailmanlopun odottaja saadaan :D

Sit tein Spotify:hin soittolistan, missä on eripituisia biisejä. Kesto kasvaa aina n. 10s. Sen mukaan sitten aina joskus lankutusta tai muuta vastaavaa. Tänään Lankutus & Moonshiner (Vaya con dios) 2:50.

Illemmalla tein pihassa vielä leikkausharjoituksia kahdella miekalla. Vasuri vaatii lisää vauhtia. Leikkailin risuja, joita olin siivonnut puska-aidan lomasta. Olivat n. 160cm pitkiä, mutta liian ohkaisia. Heiluivat niin ja antoivat periksi. Alempana vasta alkoi leikkaantua paremmin.
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#610

Viesti Kaptah »

6.10 Haedong Kumdo. Olin enempi seuraavana osapuolena, Risto teki malliksi. Mä katsoin ja korjasin nyt tarkemmin muitten tekemistä. Normaalia settiä. Lopussa tehtiin vatsalihasliikkeitä ja seisottiin kimasessa.

7.10 Hapkido, junnutreenit. Muutama kunnon überhäröilijä kiinnitti taas niin paljon huomiota, että otettiin muoto kasaan ja tehtiin sotilaallisella kurilla potkuja. Tai piti tehdä, mutta "valmiina" ja "kumarrus" -komennotkin kaikuivat vallan kuuriolle korville. Sitten punnerrettiin. Aina kun joku ei totellut, viisi punnerrusta. Sitten nämä yliviritetyt sähköjänikset tekivät omaan tahtiin niitä punnerruksia vaikka komensin että luvun mukaan. Kyllä. Olin ilkeä. Alusta - luvun mukaan. :smt003

Aineksia olisi ollut polttaa päreensä, mutta minäpä säilytin malttini vaikka ipanat turhautuivatkin itseensä ja toisiinsa. Joskus elämä on. Kyllä me ihan tekniikkaakin tehtiin, ja osa oli mallikelpoista.

8.10
Vapaata hapkidotreeniä. Pystyottelutekniikkaa pistareihin n. 20min. Irrottautumistekniikan kertaus joku 20min ja painia n. 45min. Kyllä sitä tiettyyn rajaan asti saa pidettyä pintansa painissa, mutta sitten kun on riittävän iso ja vahva (eikä tarvi olla edes kovin vahva) kaveri niin en saa mitään aikaiseksi. Luovuttaa ei näissä kinkereissä tarvinnut, mutta jotenkin hampaatonta toi mun tekniikoiden rakentelu. En tiä...

Kotona illalla vielä venyttelin ja foamrollasin selkääni huolella. Tarvis hierontaa.

9.10
InBody mittaus töissä. Siistii. :) (LiikU:n kehon kuntoindeksi)

Keho on tasapainossa niin oik/vas kuin myös ylä/alakroppa. Luulin että yläkroppa olisi perässä. Tai keskivartalossa on eniten (suhteellisesti ja absoluuttisesti) mut se onkin vähä niinku keskellä muutenkin. ;) Viskeraalista traania on 64,4 cm2 ei vissii sais olla yli 100? Vai?
Lihasmassa vähän viitealueen yläpuolella, rasva viitealueella. Sais silti muutaman kilon pudottaa kyllä. Jännästi pysäyttää ajattelemaan, että meikäläisessä on 15 kiloa läskiä. :lol: Kai siitä liikenisi tosiaan pudottaakin...
Kestävyyskunto mitattiin 5 minuutin makaamisella ja sykkeen tarkastelulla. :D Aika jännä, sekin. Mut sen mukaan mun kuntoluokka on 6 (asteikolla 1-7). Kuntoindeksi on 2,25, joka on näköjään niinku hyvä.

Pitää syödä paremmin (=enemmän ja terveellisemmin), kun perusaineenvaihdunnaksi saatiin jo 1700 kcal. Töissä pakkaa tulemaan liikaa taukoja ja sitten tulee käytyä ehkä vähän liikaa salaattiostoksilla Grilli-Porissa. :snack: Alkoholiahan minä siis en nauti ollenkaan...
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#611

Viesti Kaptah »

10.10 Kumdoa.
Tuplamiekan treenit. Kunnon hikitreenit. Paljon toistoja, myös punnerruksia ja vatsaa.

11.10 Laivalla sekoilemassa kavereitten kans. Kaverin emännän 30-vuotiskekkerit. Ja oli mullakin synttärit. :)

Ai nii. Aamupäivällä oltiin salilla siivoilemassa, ja vähän painittiin ja otettiin pientä pistariottelua pystyssä.

13.10
Takaisin arkeen. Töissä koulutuspäivä. Pelastuslaitoksen harjoittelualueella mm. elvytystä ja turvallista liikkumista sisätiloissa, yhteistyöstä poliisin kanssa ja hieman autolla huristelua.

Sieltä suoraan salille kumdotreenejä vetämään.
Olin jopa vähän etuajassa. Treenasin Yedo #9 jonkin aikaa. Ja (kinesio)teippailin taas kaverin nilkkaa. Oli kiva kuulla, että joku ihan ammattilainen (fyssari) olisi (vai oli) teipannut vastaavan vamman just samalla tavalla. :smt003

Yhden miekan treenit. Vähän enemmän leikkauksia alun Gibonissa. Porukoitten kädet näyttivät kokolailla väsyvän. Hyvä. :) Vatsaliikkeitä, Kimua, liikesarjaa. Itse tein välillä mukana.


14.10
Töis. Lanssipäivä. Kun ei ollut keikkaa, käytiin taas harjoittelualueella, koska siellä on esittelyssä WV Amarok, ja vähän kokeiltiin :D :D
On se niin hyvä ajaa!! :smt049 Oli meillä vähän keikkaakin, ja tein LOVe-tenttejä.

Illalla kotona lankuttelin kolme minuuttia, kun odottelin että makarooliloora valmistuu.
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#612

Viesti Kaptah »

15.10
Vähän päälle tunnin talikointia pihalla. Mun tulevalta ryytimaalta ruohotöppäreitä kompostiin, ja sieltä töhkää tilalle. Keväällä sitten ostan vielä kunnon multaa päälle.
Tuli hiki, sit vähän kylmä. Ei hyvä.

Salilla 1½h. Pystyottelua, painia ja tekniikkaa. Kisoihin noin viikko. Käytiin läpi vähän taktisia juttuja ja tekniikoita. Huomenna kovemmat treenit, ja ens viikko kevyttä. Itse en siis nyt mene, vaan valmistelen kaveria.

Oma selkä on nyt niin jumissa, että lupaan mennä ensi viikolla hierojalle. Ihan kuin nuha olisi tulossa.
Yövuoro töissä ei varmaan yhtään auta asiaa. Kävin ostamassa vitamiinimehuja, ja otin kalanmaksaöljyä ja...
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#613

Viesti Kaptah »

No tulihan se lenssu sieltä. Voi prkl! Veto pois.
Koitin vielä kiinalaisessa syödä chiliä ja valkosipulia oikein kunnolla. Ja kotona olen litkinyt thaikkukaupasta ostettua inkivääri-hunajateetä. Saakeli.
Seuraavaksi kokeilen sitten semmosta, että jätän sokerit (hiilarit) pois, kun kuulemma sokeri pitää tulehdusta yllä. Tai jotain. Aina pitää tehdä jonkinmoista empiiristä tutkimusta ittellään... :D
(Siinä inkivääriteessä oli kyllä tosi paljon hiilareita)

Torstaina 16.10 olin vielä vetämässä treenejä. 2 x 1,5h

Vedin molemmat tulevia kisoja silmällä pitäen. pystyottelua, tekniikkaa, ja mattopainia, 1/3 kutakin. Noin. Ylempien treeneissä lopuksi painin itsekin, kun parit ei menneet tasan.

Perjantaina pakotin itseni viemään peräkärryllisen risuja ja lehtiä kaatopaikalle vaikka väsytti niin.
Kai se tästä. Perjantain Kumdoilun jätin väliin suosiolla. Jos maanantaina olisi jo sen verran kunnossa että pääsisi taas.
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#614

Viesti Kaptah »

Viime viikko tuli aikalailla lepäiltyä. Tai puuhasteltua kaikenmoista, mutta treenailun jätin pois.
Edelleen kurkku vähän karhea, mutta lenssu selätetty.

Viikolla treenailtiin Millai Muute 2014 taidetapahtumaa, ja lauantaina oli sitten pari näytöstä. Siellä miekan pyörittelyä, ja tuli tehtyä myös paritekniikkaakin, niin että melkein voisi laskea jopa treeniksi. :)

Viikonloppuna oli lisäksi Hapkidon SM-skabat. Siellä tuomarina ja seuraamassa, miten oma "suojatti" pärjää. Harmittavasti naisia oli niin vähän, että sarjat päätettiin yhdistää. Kulta ja hopea menivät yli 65 kiloisille tummemmille vöille, ja mun treenauttama 55kg suoriutui hienosti pronssille. Kaikki suoritukset olivat siellä oman taitotason yläpäässä, välillä muut olivat vaan hiukan parempia.

Kuitenkin ekat kisat, ja naisten avoimessa sarjassa pronssia. Jee!

Mutta oli kyllä miesten sarjoissakin hyvää matsia! Niin matossa kuin pystyssäkin.
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 628
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Kaptah

#615

Viesti Kaptah »

29.10 Puntti

5 min soutua ja kotvan aikaa hyppynarua.

2 sarjaa rinnallevetoa(10 toistoa). Painoa kaikki 35kg. Toisen sarjan taisin tehdä liiankin räjähtävästi. Perse kramppasi. Oli vähän muikee olo. Melein alkoi naurattamaan, kun sattui niin. Enkä tiennyt miten päin olisin ollut. Kotvasen siinä köpsöttelin ja menihän se ohi. :lol:

3 x 9 vielä työntöä samalla painolla. Kohtuu kevyttä, mutta ajattelin ottaa nyt rauhallisesti, ettei sitten ole niin kipeenä huomenna.

Ylätalja 3 x 12, 40kg
"Kulmasoutu" laitteessa 3 x 12, 45kg
Kyykky 3 x 9, 60kg
Vatsaa lattialla. 50 + 20 + 40 + 30 (erilaisia)

Jalkojen venyttely

Hauikset ovat selkeästi tottuneet pitkäkestoiempaan ja pienen vastuksen rasitukseen haedong kumdossa. Kulmasoutu ja ylätalja rasittivat ihan tarpeeksi. Pitää ottaa asiaksi tehdä niitäkin hiukan tunnollisemmin. Ja tänään ajattelin täällä työn ohessa tehdä rintalihakset ja ojentajat & olkapäät.

Ja juu, nyt takareidet ja epäkkäät jumittelevat sillai kivasti. Ihan hyvä, etten lähtenyt eilen ahnehtimaan mitään suurempia painoja. Nyt tuntuis olevan aika hyvä innostus, kun työnnön tekniikka tuntui olevan yllättävän hyvin kasassa. Sitä lisää, ja leuanvetoa. (Ostin taannoin kuminauhat, joiden kanssa on hyvä kevittää ja treenata tekniikkaa).
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 42 kurkkijaa