Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Benu

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Benu

#1021

Viesti Benu »

Mitäköhän sitä olis temunnu tuolla tatamilla viime aikoina. Ihan hyvin päässy treenaa viime aikoina, tuli pieni herätys tuolla finnish openeissa ja olen vähä priorisoinu treeniä taas. Eihän sitä nyt ole päässy siihen 5-6 treeniä per viikko, mutta sen 3-4 on tullut täyteen. Tällä viikolla lukkopainia pelkästään ja viime viikollakin sitä enemmän. Huomenna Viitasaarelle tuomaroimaan ja ehkä ottamaan yhden matsin, katotaan jos onnistuu.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Benu

#1022

Viesti Benu »

Keski-suomi cup 2 oteltiin eilen. Meidän salilta tuli 4 ottelijaa paikalle + minä. Kaikki otteli -76kg sarjassa, ja sieltä tulikin 4 korkeinta sijaa meidän seuralle. Vähä harmitti ettei pojat otellu keskenään, mutta se nyt on mitä on. Nehän oli treenannu keskenään just näihin kisoihin, joten onhan se osittain ymmärrettävää. Mutta olisivat kokemuksen takia voineet otella mun mielestä.

Ite ottelin sitten Kaarelan Tomia vastaan ns. superfighting. Otettiin siis 8min ottelu "finaali-säännöin". Eli miinukset alko heti. No Tomi lähti nopeasti hakemaan hyppyjujia joka uppos kyllä syvälle, mutta sain suojattua hyvin ja pakenin siitä sitten. Päällä guardissa totesin että Tomin guardi on kyllä vahva enkä itse oikeen tahtonut saada postuuraa ylläpidettyä. Muistikuvat ovat hieman hataria, mutta taisin yrittää nousta ylös suljetusta jolloin Tomi lähti yrittämään sweeppiä, postasin kädellä matosta tukea ja Tomi lähti tekemään jujia toiseen käteen. Suojasin ja päädyin takas guardiin, pääsin ylös jaloille avoimeen josta lähdin ohittamaan. Siitä syntyi scramble josta lähdin tekemään giljotiiniä ja Tomi nousi ylös. Väänsin hetken, mutta en nyt muista että oliko se kireä vai ei. Puolet matsista oli mennyt ja olin aika piipussa jo, raskasta hommaa :D No johdin yhdellä minuspisteellä, mutta en halunnut jäädä päälle guardiin taas joten vedin halffiin ja sain miinuksen. Jossakin vaiheessa Tomi haki kneebaria jonka puolistin ja tulin päälle perhosguardiin. Siitä yritin lähteä ohittamaan mutta tein virheen ja Tomi sweeppas mut siitä. Vedin sitten johonkin avoinguardi hässäkkään. Siinä sitten loppumatsi meni, mulla tais olla pari giljotiiniä kiinni, ilman tulosta. Kun matsi päätty tein kyllä kuolemaa :D
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 85
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Benu

#1023

Viesti JanneM »

Sun matsi oli kyllä oikeesti hyvä. Sitä oli ilo katsoa.

Tosin pienoinen korjaus.
ADCCn sääntöteknisten seikkojen vuoksi sarjassa -76 kiloa ei jaettu mitaleita lainkaan eikä siinä kukaan sijoittunut sijoille 1-4.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Benu

#1024

Viesti Benu »

Kiitos Janne! Olis pirun kiva nähdä videota matsista, itellä jäi kyllä vähän semmonen fiilis että matsi oli aika tylsä katsojien näkökulmasta... Tai en omasta mielestäni oikeen yrittänyt tarpeeksi ja se menikin hieman passailuksi kun ei enää jaksanut vääntää täysiä. Propsit kisajärjestäjille ja Tomille siitä että sai matsin toteutumaan, oli pirun hauska ottaa eka lukkopaini matsi reiluun 2,5 vuoteen :)

Joo, no ehkä ne ei saanu mitaleita mutta pojat eteni kaikki finaaliin ja pronssimatsiin. Sehän se tärkein juttu oli. Mutta niinku sanoin, minusta pirun sääli etteivät he otelleet keskenään. En oikeen päässyt painostamaan heitä ottelemaan kun olin B-matolla tuomaroimassa, kuulin vain ku sä yritit ylipuhua heitä. Kun kävin pukkarissa vähä juttelemassa heidän kanssaan, ni pojat oli kaikki käyni suihkussa jo...
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Benu

#1025

Viesti Presenter »

[youtube][/youtube]

Tuossa se matsi, ilman kommenttiraitaa.
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Benu

#1026

Viesti Benu »

Kiitos Pressu :D Nyt jäi mietityttämään mitä te siellä kameran takana juttelitte :D Taisin vähä antaa tuon sweepin, hyi mulle :D
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 85
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Benu

#1027

Viesti JanneM »

Kommenttiraita oli parempi entä UFCssa konsanaan...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Benu

#1028

Viesti Benu »

Joo-o, mitäs tässä tullut treenattua. Kädet tulehtu aika pahasti Viitasaaren jälkeen, tai ne oli jo tulehtunu ennen matsia ja sitten alkuviikosta ne olikin tosi kipeet. Sopi hyvin, luin tentteihin ja tein töitä. Torstaina vedin lukkopainit, tehtiin perhosguardista eri juttuja. Sparria tuli myös jonkun verran, en muista enää paljonko.

Perjantaina sitten piti mennä perus sparritreeneihin mutta oli jotenki tosi ylienerginen olo töissä. Oltiin sovittu Vipen kanssa että otettais vähä kovempi 10min erä treeneissä, mutta soitin ja sovittiin sitten että mennään klo 17 jo salille. No sparrattiin sit tunti silleen aika reippaasti. Katottiin pari juttua Vipen pelissä, mutta sparrattiin tehokkaasti melkeen se tunti.

Sunnuntaina mentiin Vipen ja Shrapnelin kanssa salille. Piti painia kolmistaan, mutta CQBS jengi kun nyt liitty meidän seuraan niin heillä oli "ukkopainit" ja sparrattiin sitten keskenään tunnin verran. Otettin Vipen kanssa taas pari kovempaa erää, tais tosin Vipellä vähä krapula painaa, puhisi siihen malliin :D

Tänään sit meillä oli syyskokous. Kädet ja olkapää särki niin maarperkeleesti joten en ottanut pukua mukaan edes salille. No arvatkaapa vaan jos rupes hiukomaan painit ku jätkät rupes vääntämään kokouksen jälkeen. No onneks mulla on yks vanha puku salilla, ni vedin sen niskaan ja hyppäsin mukaan. Pari vitosta slow rollia. Mikko sit näytti tekniikkaa, otin sit vastuun näyttää kurssilta tulleille lukkopaini tekniikoita. Sparrattiin sitten 5-6x4min tjms. Olipa pitkä aika siitä kun sparrattiin viimeks MIkon kanssa, hauskaa oli. Vikassa erässä särki kädet niin kovaa että sparrasin ilman käsi. Taitaa tulla pieni buranakuuri alle ja ainakin huominen päivä lepoa.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Benu

#1029

Viesti Benu »

Enpä nyt kauheen tarkasti muista mitä tullu treenattua viimesen merkinnän jälkeen. Kävin eilen Gracie Barra Athensin salilla painimassa. Oikeen mielenkiintosta. Oli paljon purppuraa, varmasti 7kpl paikalla. Anna tosin jo sanoi ennen treenejä ettei heidän taso ole sama kun suomessa. No alkuun aika peruslämmöt yhden purplen johdolla ja sitten Aris, 1st degree black belt näytti vähä sitting guard sweeppejä. Sit sparrattiin 4x6min. Eka erää Annaa vastaa sit kolme seuraavaa paikallisia purppuroita vastaan. Eka kaveri oli kyllä mun mielestä tuoreen sinivöisen tasonen, toka kaveri voitti sinivöisten 94 ja avoimen sarjan EM kisoissa tänä vuonna. Vahva kaveri, vapaapainitaustainen. Tosin oli ollut loukkaantuneena ja sen huomasi. Tekniikka ei ollu kummoista mutta tasapaino, voima ja räjähtävyys oli kyllä kovaa luokkaa, sai olla varovainen. Kolmas oli sitten sama kaveri joka veti lämmöt. Oli kyllä ihme sälli, halus rullata kevyesti ja kattoa vähä tekniikkaa jne. Eipä oikeen saanut alta guardista mitään aikaseksi joten annoin sweepata että tulis jotaan muutakin kun kyykittyä koko erän. Päällä kaveri ei edes yrittänyt ohittaa vaan jäkitti koko erän... aika turhauttavaa. Eikä mun kondis kyllä kestänyt. Ei ehkä paras vaihtoehtoa nautti isoa päivällistä, pari bisseä ja puol litraa viiniä ennen treenejä :D
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Benu

#1030

Viesti Benu »

Kuva
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Benu

#1031

Viesti Benu »

Kuvassa vasemmalla siis se jätkä joka veti lämmöt ja oikealla sitten Andreas the Greek Beast, voitti siis kaikki 10 otteluaan EM-kisoissa lopetuksella sinivöisissä 2010. On nykyään purplella.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Benu

#1032

Viesti Benu »

Nojoo, päivitellään tännekki vähän. Tullut treenattua niin vähän että hävettää...

Tainut tulla vasta joku 10 treenikertaa tälle vuodelle. En nyt muista mitä kaikkea tullut tehtyä...

Tälle viikolle tuli 4 kertaa, ti, pe, la ja su. Tiistaina tulin suoraan espanjan luennolta treenehin, eli sprreihin. Venähti reisi siinä sitten kun kylmiltään lähti sparrailemaan. Perjantaina ja lauantaina tuli vaan sparrattua ja tänään otettiin lämpöä jujilla, omoplata-triangeli kombolla, jotaan ohitusdrilliä ja sit katottiin katkarapua hieman. Tehtiin vielä katkarapu drilliä alta sidestä. Sit sparria joku 7-8x5min.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Benu

#1033

Viesti Benu »

Puhuin puuta heinää, lauantainahan mä opetin avointa guardia. Eli miten kontrolloidaan kaveria jaloilla jne. Sit katottiin vielä vähä otteiden rikkomista kun vastustaja nappaa molemmat jalat kontrolliin, siitä rikkomisen sijaan armdragia joista joko kimuraa, inverseä, omoplataa, jujia (ei käyty niitä siis kauheesti läpi, näytin vaan että näitä voi ideoita ja tapailla), tehtiin sit vielä mun suosikki wrestlingsweeppi ja vielä sit nilkanpoiminta sweeppi.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Benu

#1034

Viesti Benu »

Nojoo, ehkä sitä jaksais päivitellä jos sais vähä treenirytmiä kehiin. Tänään lukkopaini open mat. Vapaapaini söi kyllä innokkaimmat, siellä oli porukkaa kun pipoa. Mutta onneks meidän tenavatähti Riku oli taas löytäny takas salille 2kk ryyppäämisen jälkeen, ei se tee hyvää nuorelle miehelle saada ajokortti...

Nojoo, Rikun kanssa 20min sparria alkuun - ekat 2min kevyttä (hehe) ja sit ehkä 8min lisää ilman lukkoja, 10min lukoilla. Sit otettiin jostaan ihmeen syystä (McMikko) 4min eriä, meitä siis oli vaan 4 sparraamassa. Taisi tulla sitten tuon lisäksi 5x4min otettua päälle. Katottiin vähä juttuja McMikon kanssa vielä sparrien jälkeen, jotenkin tiedostin yhden ohitushomman tänään vaikka sitä olen osittain tehnytkin ajattelematta.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 753
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Benu

#1035

Viesti Benu »

Pukupainia tänään. Taas myöhässä espanjan luennon takia, mutta lähdin 10min etuajassa kun ei jaksanut enää. Jussi ja Jesper ilmeisesti oli näyttäny guardin avaamista, mä sit näytin vielä yhden avauksen kun noustaan seisomaan ja sit siitä yks vikkelä ohitus jonka Jennifer näytti kesällä. Sparrattiin sit suljetusta 5min eriä, enpä muista montako tuli. Ehkä 5 tai 6. Stidi oli taas pitkästä aikaan salilla, ni piti vähä kiusata :) Tosin väsyin itekki siinä ku piti puskea kokoajan päälle, ni vika erä Jesperin kanssa oli kyllä aikamoista painia, hehe, molemmat ihan kuitti :)
Lazy jiu-jitsu
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 90 kurkkijaa