Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Cyt

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 784
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Cyt

#1006

Viesti cyt »

Voivoi. Olempas minä ollut laista kirjoittamaan. Nyt sitten on TAAS flunssa (toivottavasti ei nasunuha) joten luulisin että pieni tauko taitaa tulla treenaamiseen. Toivottavasti ei mene taas poskionteloihin, sitten se taas onkin pidempi tauko. Prkl.
Koeviikkokin alkaa maanantaina. Plaah. Huikeeta, jos on kuumeessa ja sitten pitää mennä taikomaan sinne jotain paperille. Eij onnnistu ei niin millään. Ei minulta kipeänä.
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 784
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Cyt

#1007

Viesti cyt »

1.10.2009

Aikido jr. 60min

Junnujen kanssa leikkiä, tekniikkaa.

aikido 90min

Peruskurssitreenit. Perustekniikkaa. Iriminagea, ikkyota ja tainotenkan-ho.
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 784
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Cyt

#1008

Viesti cyt »

2.10.2009

Aikidoa.
2. ja 1.kyuta.
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 784
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Cyt

#1009

Viesti cyt »

La 10.10 Aikidoa
1. treenit 120min (leiri)
2. treenit 120min (leiri)

Su 11.10 Aikidoa

1. treenit 120min (leiri)
2. omat treenit kaverin kanssa, 4.kyuta.

Ma 12.10 Aikidoa

1. treenit 120min kaverin kanssa 4.kyuta ja kontaktiharjoituksia.
2. treenit 90min (leiri)

Ti 13.10 Aikidoa
1. treenit 60min (leiri)
2. treenit 90min (leiri)

Ke 14.10 Aikidoa

1.treenit 60min (leiri)
2.treenit 90min (leiri)

To 15.10. Aikidoa

1.treenit 60min (leiri)
2. treenit 90min (leiri)

Pe 16.10 Aikidoa

1. treenit 90min ( leiri)

+Uintia 90min.

La 17.10 Aikidoa
1. treenit 120min ( leiri)
2. treenit 120min ( leiri)

Su 18.10 Aikidoa

1. treenit 120min (leiri)

Tällainen syysloma. Nam. En jaksa kirjoitella enempää. Olen jotenkin puhki...
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 784
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Cyt

#1010

Viesti cyt »

Olin viikonlopun aikidoliiton junioriohjaajakoulutuksessa. Oli ihan hauskaa. Sai paljon uusia kaikenlaisia vinkkejä ja pointteja :)
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 784
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Cyt

#1011

Viesti cyt »

Noniin pitäisi taas rupee kirjottamaan enemmän tänne. Kuitenkin menee jotenkin niin paljon aikaa kouluun ja treenaamiseen ettei oikein koneella kerkee kummosemmin kirjottelemaan, mutta ois kyllä taas tosi tärkeetä että muistaisin kirjoitella treenejä ylös... Niitä on kiva sitten seurailla..

28.10.2009 Keskiviikko

Karate 120min


Seisan kataa. Purettiin seisanin eri osiin ja treenattiin osia ja mietiskeltiin niitä. Hyvät treenit, lantion käyttö seisanissa erittäin tärkeetä, tulee ihan pikku liikkeitä mitä ei oo tullu ennen ajateltuukaan.

Aikido 60min


Treenattiin kaverin kanssa pääpainona 6.kyu, hyvä asento ja ushiro-ukemi.
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 784
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Cyt

#1012

Viesti cyt »

Pitää kyllä nyt ryhdistäytyä tämän kirjoittamisen kanssa.
Ei vaan nyt huvita oikein kirjoittaminen koolussa kuin missään muuallakaan :)

Tänään oli taas treenit, aikidojunnujen veto ja omat treenit perään.
Junnujen kanssa leikittii pari leikkiä (viestiä ja lännennopeinta) ja sitten tehtiin tainotenkan ho:ta ja kokyonagea.
Omissa treeneissä 6. ja 5.kyuta.

295. treenit tuli tänä vuonna nyt tänään treenattua. 5 vielä ja vuoden tavoite on täynnä! :)
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 784
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Cyt

#1013

Viesti cyt »

yritä nyt cyt herranjumala ryhdistäytyä tässä kirjoittamisessa!!!


Tekosyy lista:

- Paljon treenejä
- Koulu
- Perfektionismi

Perfektionismi heijastaa treeneihin ja kouluun... Mutta nyt yritän löytää myös aikaa kirjoittamiselle. En kuitenkaan enää koe hyväksi kirjoittaa treenejäni auki täysin julkisesti, ehkä enemmänkin pelkästään fiiliksiä ja semmoista treenipäivitystä... Tänään saatiin toisen jakson todistukset lukiosta ja keskiarvo tällä hetkellä on 9,41. Siellä on muutama ala-arvoisempi numero joka pilaa tuon totaalisesti, mutta koetetaan tenttipäivänä kokeilla...


8.12.2009 Aikido jr.


Junnutreenien ohjausta ja lasten kanssa touhuamista, kyllä voi vaan ihmetellä että kuinka ihmeen paljon niillä lapsilla riittää sitä energiaa ensin riehua ennen treenejä ja sitten treeneissä ja kauhee meininkii vielä treenien jälkeenkin... Mahdotonta... En minä tuollainen skidi ollut. :)

Aikido


Paljon tekniikkaa, tunteen varaisesti tachi-, suwari- ja hanmihandachiwazasta. Oli ihan hyvä fiilis. Muodot ei varmaankaan oikeen mitenkään hienosti eikä nappiin mennyt, mutta kyllä se ihan selkeästi jotenkin meni sillä itselleen tuli välillä paikoitellen jopa ihan kohtalainen fiilis silleen, että unohtikin välillä jopa sen oman tekemisen karseutensa.

On se vaan jännä juttu, että mitä pidemmälle menee sitä vähemmän osaa. Ja sitä enemmän tajuu, että sitä vähemmän osaa. Oikeestihan mä en osaa mitään. Se on niin pieni miljardisosa siitä mitä vois osata, eikä koskaan tule oikeesti oppimaan läheskään kaikkea, mutta silti tatameja vaan kuluttaa päivät pitkät ja pitkät päivät...


Olin viikonloppuna leirillä ja ens viikonloppuna menossa kanssa...

Minä yritän nyt ryhdistäytyä tän kirjoittamisen kanssa, vaikka ei kukaan ole kaipaillukkaan. :) Ehkä minä itse tätä säännöllistä kirjoittamista.
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 23357
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Cyt

#1014

Viesti TimoS »

cyt kirjoitti: Minä yritän nyt ryhdistäytyä tän kirjoittamisen kanssa, vaikka ei kukaan ole kaipaillukkaan. :)
Kyllä minä muutaman kommentin olen nähnyt joissa ihmetellään, että minnekkäs sinä olet kadonnut
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 784
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Cyt

#1015

Viesti cyt »

TimoS kirjoitti:
cyt kirjoitti: Minä yritän nyt ryhdistäytyä tän kirjoittamisen kanssa, vaikka ei kukaan ole kaipaillukkaan. :)
Kyllä minä muutaman kommentin olen nähnyt joissa ihmetellään, että minnekkäs sinä olet kadonnut
aijaa... ihmeellistä. Ei minua koskaan kaivata missään.. No koetan parantaa tapani. :)
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 784
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Cyt

#1016

Viesti cyt »

Simsalabim! :)

Tänään oli junnutreenit jotka menivätkin yllättävän hienosti, oli lapset tsempannu itsensä tosi hyvin treeneihin, saatiin käytyy paljon tekniikkaa, ja keskittyminenkin oli aika hyvää.

Junnutreeneistä tuli mieleen.. Itse muistan koripallotreenejäni kun olin junnuikäinen. Meillä oli kauhee valmentaja, ja treeneissä ei hiiskuttukaan. Treenaaminen oli raakaa, ja oikeesti valmentaja oli kauhea. Muistan kauhulla sitä. Niin, en tiiä sitten kuinka moni siitä ryhmästä oikeasti jatkoi (en kehtaa sanoa ryhmän nimeä, mutta kuitenkin melko hyvin pärjäävä) treenaamista kun porukka vanheni, sillä itse pysyin mukana 3 vuotta, ehkä jonnekin 10 vuotiaaksi tms. jolloin touhu jo rupes olemaan ihan älytöntä.
Siellä oli vaan mielessä kisat, kisat ja voitto. Nyt kamppailulajeja harrastaneena en oikein enää varmaan pystyisi semmoseen meininkiin missä vaan treenataan kamalalla höyryllä, äyskitään joukkuekavereille ja veri suussa isketään toisen varpaille, ettei vaan hän tekisi koria, että pisteet tulis itselleen... Järjetöntä.


Asiasta kolmanteen. Kohta on joulu. Jotenkin tosi hankala enää tässä vaiheessa miettiä mitään mitä haluisi joululahjaksi... Outoa, pienenä sitä aina kauhee lista pukille, mutta nyt... Ei millään mitään. (joo ja liitty tosiaan aiheeseen). Joulusta on tulossa tällä kertaa mukava, ihan oikeesti. saan viettää joulun ihmisten kanssa joiden kanssa oikeesti haluan sen viettää... Loistavaa!! ja kouluakaan enää vaivaset 6 päivää! LOISTAVAA! :)
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 784
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Cyt

#1017

Viesti cyt »

Vuosi 2009 on aika lopuillaan. Ensi viikko enää tätä vuotta jäljellä ja sitten onkin uusivuosi ja uudet kujeet.
Tänä vuonna 300 treeniä meni ihan kivasti rikki ja leiritavoitteeseenkin päästiin (yli 10 leiriä)... :)
Ens vuonna koetan myös kirjoitella tänne aktiivisemmin kuin nyt loppuvuonna... meni vähän huonoksi tämä kirjottelu..
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 784
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Cyt

#1018

Viesti cyt »

9.1.2010 lauantai
Karate 120min


Tänään olo oli aika tönkkö. Eiliset aikidot oli hieman kovemmat ja kroppa on aika puhki (tosin eilen oli kyllä myös liikkaa jossa nostin sykettä sählyn avulla ihan kivasti) , joten tänään oli vähän hankala sitten vetää ihan täysillä kaikkea.
No, ei se mitään. Ensin alkuun lämmittelyksi perustekniikkaa. Sokutogeri tuntuu edelleen toiselle puolelle niin kamalalta että ois ehkä parempi että mut lukittais jonnekin kuukaudeksi tekemään pelkkää sokutoa sille puolelle... Tai sit lantio on vaan niin tårta på tårta siltä toiselta puolelta?

Sitten siirryttiin yakusokukumiteihin. Käytiin kaikki läpi 1-20. Vihreetä vyötä katsoen... Ne meni ihan ok, paitsi että 11-20 tietty oli hieman vähän vieraampia vielä ja varsinkin 19 oli vielä tosi matalatasoinen, mutta nyt se liikerata tuli melkein kuntoon joten enää sitten hioo spirittiä ja niitä pieniä osia...

Lopuksi vielä kataa. Käytiin wanshua läpi. Wanshun liikkeet ja rytmitys alkaa jo toimimaan ihan kohtuullisesti ja nyt sitä viimeistä spirittiä, metsukea ja terävyyttä siihen kataan vielä ja sitten shutot kuntoon kunnolla, niin ihan katan näköinen siitä saattaa tullakin... :)

Loppuun vielä IHANAT venyttelyt ja sitten ansaittuun viikonlopun viettoon...
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 784
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Cyt

#1019

Viesti cyt »

11.1.2010
Karate 120min


Käytiin alkulämmittelyksi perustekniikkaa. Esim. shuto, jodan uke, sokutogeri, raisen shutouchi, gedanbarai-sokutogeri, chudan uke - gyaku tsuki, ken shu ho. Perustekniikka tuntuu ihan ok:lta paitsi sokutogeri edelleen jumittaa varsinkin tuolle huonommalle puolelle... Enemmän vaan toistoja ja toistoja ja toistaja.

Sitten alettiin käymään läpi paritekniikoita 11-20. Vielä pitää hioa aika paljon vihreen kokeeseen niitä. Tarkastele esim: - asento (syvempi shikodachi) - empi aten linja - migiri väistö (minimi) - lähelle ukea, ei jäädä siis kauas... - hyvät nivelkulmat jne. Ei ollut maailman paras fiilis kyllä treeneissä tänään... Jotenkin oli aika huono fiilis jonka lisäksi maha- ja selkäkipuja... Vaikuttaa myös mielialaan. Keskiviikkona katsellaan uudestaan.
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 784
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Cyt

#1020

Viesti cyt »

12.1.2010 Tiistai
Aikido jr. 60min


Junnutreenit. Käytiin läpi muutamia leikkejä. Aluksi taisi olla kyykky- ja haarahippaa... Tekniikoina.. hmmm. Ukemeita ainakin : D, taino tenkan ho:ta ja kokyonagea. Suwariwaza ryotedori kokyohota... Sitten väliin oli vähän viestiä ja lopuksi vielä kuka pelkää senseitä ... Junnuilla meni ihan kivasti, vaikka vähän oli tänään porukkaa mutta hyvin kuitenkin meni!: D

Aikido 90min


Aluksi venyttelyitä ja parin kanssa venyttelyä ryotedorista. Shihonagen liikkeellä muttei heitetä vaan venytetään "limbo" maisesti kaveria alas päin..

Ryotedorista kokyonagea silleen että mennään eteenpäin sisälle takajalalla, etukäsi uken käden päälle ja takakädellä työnnetään kohti kainaloa. Oma painopiste alempana ja oma keskilinja vähän uken keskilinjan takana.

Sitten siirryttiin shomen-uchiin ja tehtiin siitä nikkyo ja sankyo. Nikyo ura olkapäälukkona, joka on muuten oikeesti tosi vaikee saada lennosta kiinni varsinkin shomen uchissa koska käsi ei ole kiinni missään vaiheessa ennen nikyolukon ottamista... Tosi helposti tuntuu tippuvan sen lyönti siitä ohi ja vaikee saada se sujuvasti sinne omalle olkapäälle... :S Sankyo oli melkeen jopa helpompi kuin nikyo, muttei tietenkään helppo sekään. Ajoitusta pitää vieläkin katsoa aika tarkkaan shomen-uchin vastaanotossa koska tuntuu että jään ihan pikkasen vieläkin alle... Arrgh... Vielä paaaaaaljon treeniää.

Sitten taidettiin siirtä tsukiin, josta tehtiin hijikimeosae. Se tuntui kyllä hyvin tiukalta lukolta, varsinkin jos nage teki hieman nopeampaa sen, niin siinä oli kiire kyllä syöksyä mahaplätsillä sinne tatamiin... :D samaahan toki voi soveltaa tantodoriin.. Puukon kanssa se on vaan aina paljon riskimpää lähtee heilumaan ja varsinkin kun hijikimessä se menee vielä aika lähelle päätä se puukko siellä kädessä tai muuten käsi ja kaulalihaksia.. ja miksei sydäntäkin...
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 33 kurkkijaa