Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Minoru Akuzawa ja Aunkai

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Minoru Akuzawa ja Aunkai

#136

Viesti KungFuMiäs »

:D joo en mä usko että mies 200 euron palkalla tule seminaaria tekemään
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Minoru Akuzawa ja Aunkai

#137

Viesti TimoS »

KungFuMiäs kirjoitti: :D joo en mä usko että mies 200 euron palkalla tule seminaaria tekemään
Joo, hieman turhan halvalta kieltämättä kuulostaa :D
Mutta joo, itselleni tuo (jopa) 200 e/nuppi + salivuokra osallistujien kesken jyvitettynä (+matkat+majoitus+syömiset&juomiset) päälle nostaa seminaarin hinnan turhan kovaksi.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Minoru Akuzawa ja Aunkai

#138

Viesti tohtorismies »

Kyllä siihen ne matkat ja kaikki on sidottu.

On minustakin se parisataa per naama melko suolainen hinta mutta mikä jottei loppujen lopuksi kun laskee mukaan sen että apuopettajat ja kaikki olisi tulossa mukaan. Ja lentäminen reittilennoilla kun ei ole niin helvetillisen halpaa...

Ja jos saataisi se leiri maksu pysähtymään siihen 150€.


Sanoista tekoihin siis, potku on aiemmin ilmaissut mielenkiintonsa Aunkai leirin järjestämiseen niin Mika lupasi olla järjestämässä treeni mestoja ynnä muita Tampereelta joten mitä te olette mieltä leirimaksujen vastaanottamisesta?

Itse ajattelin eräänlaista "leirimaksupankkia" joka luonnollisesti järjestettäisiin luotettavan tahon kuten esimerkiksi Potku.netin kautta . Eli järjestäisimme potkun kautta "leirimaksupankin" ja jos saamme tarpeeksi osanottajia tiettyyn päivämäärään mennessä silloin lyötäisi leiri lukkoon.

Näin olisi mahdollista välttää kenenkään kohdistuvat taloudelliset tappiot. Tiedän kyllä että moinen on melko epätavallinen tapa toimia mutta ainakaan minulla ei ole mahdollisuutta ottaa sitä riskiä kontolleni että treenailen vuokralla olevassa hallissa toisella puolen suomea Akuzawan ja kahden oppilaansa kanssa muutaman tonnin hintaan..

Vaikka kiva varmasti olisikin.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Minoru Akuzawa ja Aunkai

#139

Viesti KungFuMiäs »

Tarvitaan varmaankin joku promoottori joka kyselee ihmisiä mukaan (muualta kuin Potkusta myös) ja sitouttaa heidät siihen. Eli päivämäärä pitäisi olla tiedossa sekä vapaana oleva treenipaikka. Sitten jos homma kusahtaa eikä saa ihmisiä paikalle niin voiko homman sitten perua? Ei ole kivaa hommaa tämä opettajan tänne tuominen aasiasta...
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Minoru Akuzawa ja Aunkai

#140

Viesti tohtorismies »

Jep, sitä minä just meinasin että ennakko ilmottautumisilla pelattaisi koko homma, eli rahat tilille ja joku uber luotettava taho pitämään rahoista huoli.

Joku pivä takarajaksi ilmottautumisille ja jos siihen soppaan saisi tarpeeksi jengiä niin sitten lyödään Akuzawan itsensä kanssa homma lukkoon.

Kyllähän nettitasolla asia kuin asia kiinnostaa vaikka ketä ja vaikka kuin mutta aika helpolla se "eipä ku joopa ku" alkaa sitten kun pitäisi toimia.

Tämmösenä potku ideanahan tämä on elänyt niin kuka haluaa Kfm:n mainitseman promoottorin viran?

Päivämäärä selviää lähiaikana.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Minoru Akuzawa ja Aunkai

#141

Viesti flammee »

Eikös se oo vähän niinkuin sun homma, kun olet alkuun ollut laittamassakin ja muutenkin eniten innostunut tästä? Asian kai voisi ilmaista että olet potentiaalisin lajin aloittaja Suomessa, koska muilla potkulaisilla vähän niinkuin on jo omat lajinsa, mitä ne treenaa. Siinä mielessä ois hyvä saada jotain kautta ihan uuttakin porukkaa tähän mukaan.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Minoru Akuzawa ja Aunkai

#142

Viesti tohtorismies »

No kun ei ole niitä suhteita niin paljoa.

Ja on kait vissiin näillä muilla potkulaisilla jotka tänne niinku kirjottaa ja osallistuu niinku vähän muittenkin lajien seminaareihin ne niinku omat lajinsa mutta vissiin vähä mielenkiintoa niinku muihinkin lajeihin. Vähä niinku mullaki ja sillee.

Muttenhan sitä moottorina voin ja toki mielelläni toiminkin mutta se ei paljoa auta ei.

Ja kyllä veikkaisin että montakin muuta ihmistä kiinnostaa mutta he eivät potkuun kirjoittele.

Ja tämähän on siis alustavaa työtä tämä, mikäs sen parempi näinkin "eksoottisen" idean ulostuomiseen kuin internet foorumi. Tälläinen idean pyörittely saattaa poikiakin jotain tai sitten ei.

Mutta tässä muodossa moisen seminaarin järjestäminen vaatii sitä kuuluisaa yhteisöllisyyttä ja viitseliäisyyttä muiltakin kuin minulta.

Katsotaan mitä potkun ihmeellinen maailma tuo eteensä.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Minoru Akuzawa ja Aunkai

#143

Viesti Elina »

No, yleensähän tämä toimii niin, että joku on kiinnostunut ajamaan asiaa eteenpäin ja muut sitten tukevat ja näin syntyy tapahtuma. Ei siis niin, että joku on kiinnostunut, mutta haluaa jonkun muun ajamaan asian eteenpäin. :smt003 Eli varmaan luontevinta olisi, jos rohkeasti vain lähtisit itse tapahtumaa järjestämään ja käytät sitten Potkua tiedotuskanavana ja kiinnostuneiden haalimisessa apuna.

Jos sen treenimaksupankin haluaa tehdä, niin ei muuta kuin avaamaan tili johonkin pankkiin ja maksut sinne. Ja tililtä lähtevät maksut saavat vain ja ainoastaan liittyä ko. tapahtuman järjestämiseen.

Treenisalin saa halvemmalla, jos tilan varaa esim. joltain kaupungilta. Tampereella Nääshalli on luonnollisesti se paras vaihtoehto. Jos taustalla on oma seura, jotkut kaupungit myöntävät seuroille myös avustusta - tämä tosin vaatii sitten sen, että seuran kirjanpito on asiallisesti hoidettu.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Minoru Akuzawa ja Aunkai

#144

Viesti tohtorismies »

Hyvä Elina, tuossa oli hyviä pojoja.


Jumitin tuohon Kfm:n promoottori ideaan vain siksi että joku sellainen ihminen jolla on valmiiksi runsaasti kontakteja kamppailu maailmasta noin yleisesti ottaen lähtisi kanssani "kimppaan" ideaan, voisi ikäänkuin toimia sinä pr miehenä hommassa.


Kun minä kummiskin olen vain keskiverto kamppailija keskellä ei mitään.

Mutta kiitos ehdotuksista. Pistän aivoriihen käyntiin.

Treenitapa on kummiskin mielenkiintoinen mielestäni kuin mikä ja asenne on että siihen tutustutaan mikä kiinnostaa, elämä on kummiskin liian lyhyt jäädä voivottelemaan että ois pitäny.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Minoru Akuzawa ja Aunkai

#145

Viesti KungFuMiäs »

Joo ei tätä kyllä kukaan yksin saa pyöritettyä. Jos ei Tohtori saa muita yhtä innokkaita mukaan, niin ei kyllä kannata. Eihän siitä mitään tule jos yksi järkkää sydämmensä kyllyydestä ja muut ovat puolivälinpitämättömällä asenteella mukana. Ainakin kun on näin hintava opettaja.
marcus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Minoru Akuzawa ja Aunkai

#146

Viesti marcus »

Eikö tosta voi koittaa kerätä esim. jonkunnäköisiä sitovia ilmoittautumisia näillä tiedoin? Ja katsoa, saako riittävää listaa kasaa. Jos lista on tarpeeksi pitkä, voisi esim. katsoa mikä olisi minimimäärä ennakkoon maksavia ihmisiä, joilla uskaltaisi lähteä tätä järkkäämään.

Jos haluaa tosi varovaisen kautta tehdä, niin kerää maksut esim. 15-20 varmalta osallistujalta ennen kuin vahvistaa tapahtuman, ja koittaa näin minimoida kenellekään koituvan taloudellisen riskin. Jos voidaan luottaa että siinä on normaali jousto (sairastapaukset yms) ja ettei joku karkaa karibialle rahojen kanssa :D, niin ainakin minulle etukäteen maksaminen olisi ok.
"Through violence, you may 'solve' one problem, but you sow the seeds for another."
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Minoru Akuzawa ja Aunkai

#147

Viesti AriJ »

Toisinaan on järjestäjät käyttäneet ilmoittautumismaksua, jolla saadaan homma käyntiin jos niitä on tullut tarpeeksi määräpäivään mennessä. Jos ei, niin homma seis ennen kuin mitään ulospäin maksetaan ja maksut palautuvat.
______________________
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Minoru Akuzawa ja Aunkai

#148

Viesti bodyguard »

marcus kirjoitti: Eikö tosta voi koittaa kerätä esim. jonkunnäköisiä sitovia ilmoittautumisia näillä tiedoin?
Näissä sitovissa ilmottautumisissa on vaan se huono puoli että jos nyt joku ilmottautuu "sitovasti" ja ei tuu paikalle niin milläs lähet sitä leirimaksua peräämään. Joku 200€ on kuitenkin senverran suuri raha että välttämättä kovin moni ei ole innokas sitä vapaaehtoisesti maksamaan jos ei paikallekkaan tule.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Minoru Akuzawa ja Aunkai

#149

Viesti TimoS »

Minusta tuo Elinan ehdottoma järjestely taitaa olla fiksuin tapa. Harvalla meistä kuitenkaan on sen kummempia kontakteja, jotkut harvat ovat toki solmineet ihan kansainvälisiäkin kamppailulajiyhteyksiä (siis muutakin kuin oma opettaja on ulkomailla), mutta kuinka innostuneita niissä(kään) piireissä ollaan Aunkaista onkin sitten eri juttu. Käsittääkseni Akuzawa sensei ei ole mikään maailman tunnetuin henkilö edes kamppailulajipiireissä. Toki erittäin hyvä homma, jos hänet tänne saadaan. Jos olisi edullisempaa, voisin jopa osallistua, mutta tuollainen pari sataa + kulut päälle on minulle liian kova hinta.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Minoru Akuzawa ja Aunkai

#150

Viesti Mika »

Se on tottakai hienoa, että tohtorismies jaksaa puurtaa tämän kanssa. Potku, kuten aiemminkin sovittu, auttelee tarvittaessa, mutta päävastuu ja koko karusellin organisointi jää kutsujan vastuulle. Tilavarauksia voidaan tehdä Potkun kautta (esim. Tampereella yksityishenkilöt eivät kovin helposti voi varata tiloja esim. Nääshallilta).

Ilmeisesti kaikki kolme opettajaa ovat tulossa, mikä tietysti varmaankin osaltaan vaikuttaa kokonaishintaan. Tätäkin voi ehkä kysyä. Koska tuo kokonaishinta (minimissään 4000 euroa) on oikeasti melko korkea tässä tapauksessa, kun mies ei kuitenkaan ole kaikkien kamppailijoiden tuntema ja ihailema, siitäkin voisi ehkä rehellisesti keskustella. En tiedä miten Jaappaniassa on perinteisesti toimittu, mutta Kiinanmaalla tapana on useinkin ollut se, että kulut korvataan täysimääräisesti ja opetuksesta maksetaan maksukyvyn mukaan. Tottakai maksun suhteen pitää olla realistinen, jottei menetä kasvojaan ja suhteita opettajaansa. Kun Tapanin kanssa toimme kahdestaan opettajamme Suomeen viikoksi, oli se meille todella suuri taloudellinen uhraus, mutta siltikään emme pystyneet maksamaan hänelle opetuksesta sitä, mitä olisimme halunneet ja mitä hän olisi pitkän linjan ammattiopettajana melkein millä tahansa mittarilla ansainnut. Hän kuitenkin ymmärsi tilanteen. Hänelle lajin levittäminen Suomeen oli tärkeämpää kuin raha. Tässäkin on yksi argumentti, jota Akuzawa-senseille voisi esittää.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 23 kurkkijaa