Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Efo

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Efo

#391

Viesti MikaM »

Kiva analogia.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Efo

#392

Viesti Mika Väyrynen »

Se ei nyt mulle mene kalloon että onko tuo Efo kamppailulaji vai ei? Jos se ei ole, Potkussa joka on "kamppailulajien verkkoyhteisö", voidaan puhua sitten myös joogalennoista ja muusta levitaatiosta. Jos Efo on kamppailulaji niin olisi kiva nähdä miten siinä kamppaillaan. Se mitä olen nähnyt on käsittämätöntä hurmosta ja "uskovaisuutta". Ihminen nyt EI yksinkertaisesti lennä mystisen energia avulla pxxeelleen. Tiede ei tuollaisia tunne.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Efo

#393

Viesti AriJ »

Komppaan Mikaa yllä, kuten olen tässä ketjussa itsekin jossain kohtaa kysynyt... onko Efo kamppailulaji, vai jotain muuta.... all ok kunhan puhutaan oikeilla termeillä (minusta) :peukku:
______________________
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 18919
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Efo

#394

Viesti Andy »

En voi ymmärtää tätä, että perustason uskonnollinen vakaumus rinnastetaan ilmiönä aistiharhoihin, jotka saavat ihmiset kuvittelemaan jedivoimien viskelevän heitä ympäri huonetta.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Efo

#395

Viesti AriJ »

Itseänikin on höynäytetty treeneissä, mutta niissä on kyse oikeanaikaisesta yllättävästä muutoksesta johon "liskoaivoni" on reagoinut valitsemaani toimintaan väärällä tavalla... etäisyys, ajoitus, hämäys... näitä nyt käytetään varmasti lajissa kuin lajissa...
______________________
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 8

Efo

#396

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Kyllä minä ainakin saan ajateltavaa näistä spekuloinneista, hyvin monella tapaa. Jos joku ei saa tästä lajista tai siitä tarinoimisesta mitään, niin ... eikö se oo vain henkilökohtainen toteamus, miksi sen pitäis johtaa johonki toimenpiteisiin kuten aiheen hiljentäminen?
Kuvake
Valvoja
Aulis Gerlander (virallinen valvoja)
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 676
Lauteille: Heinäkuu 2007

Efo

#397

Viesti Valvoja »

Kehitysehdotuksia Potkun sisällöstä voi esittää Niksinurkkauksessa. Valvontaan liittyvissä asioissa voi ottaa yhteyttä Valvojaan tai käyttää ilmoitustoimintoa. Keskustelu keskustelusta päättyy tässä ketjussa tähän. Pidetään Potku jatkossakin rakentavana ja avoimena sivustona!
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Efo

#398

Viesti Paanari »

No joopa joo.
Skeptikko kööri heittellee niitä jedin leivitaatio ki-palleroita yms muuta mukavas mukavaa läppää.

Ehkä avaan hieman, vaikkei olekaan kovin viisasta avata ovea tälle koputukselle.

Ei ole huuhaata, löytyy järkevä selitys joka asiaan. Eri asia on, kerrotaanko miten/miksi jokin asia tehdään tietyllä tavalla.

Aikojen alussa kun, shamaani/poppamies/noita opetti oppilastaan niin, hän vannotti että: Ja sinä halvatun kuuhake et ikinä kerro kenellekkään miten sinä tämän teet. Jos suuressa viisaudessas menet ja kerrot niin, sen jälkeen loppuu lahjukset ja sulle vaan nauretaan...”

Käytämpä esimerkkinä Kallen opettamaa ”Pimee-oppia”…
Eihän siellä pimeessä mitään näe, se on taivahan tosi, siksi pimee-oppi.
Jos minä nyt päätän opettaa tätä huuhaan osiota jollekulle niin, aloitan Taichin push hands harjoituksesta, valoisassa paikassa… Josta sitten mennään eteenpäin ensin silmät kiinni jne kunnes mäiskitään suut messingillä pilkkopimees...
Pelataan tuntoaistilla ynnä muilla vastaavilla aisteilla mitä itsekullekin on suotu.

Kyse on aistiharjoitteista…
kyllähän se sokeekin osaa lukee ja kirjoittaa, hämpä käyttää siihen tuntoaistia.
Vietkonki se sieraimet apposen auki nuuki ilmaa ja tuumaa Ho Ciille notta, Jimmy on tänä aamuna pessy hampaansa pepsodentilla…

Aikoinaan opetin yhtä tytöntylleröö jonka oli diabetes sokeuttanut. Kerto paljon miten hän aistii tilaa yms. ei siitä enempää.
Aistiharjotteita…

Mun käsitys EFO:sta on että siinä pyritään huijaamaan toisen tasapainoaistia tavalla tai toisella.

Niinkun olen ennenkin sanonut niin, tutkikaa lähitaika temppuloita, hypnoosia yms. menttaalipuolta.

Kas kummaa se ihminen vieläkin koittaa aistia missä puussa se leopardi vaanii…
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 18919
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Efo

#399

Viesti Andy »

Ei ole huuhaata, löytyy järkevä selitys joka asiaan. Eri asia on, kerrotaanko miten/miksi jokin asia tehdään tietyllä tavalla.
Ahaa. Minkäs takia tämä Lampila ei sitten kykene manipuloimaan jedivoimillaan muita kuin omia oppilaitaan? Eikä edes uskaltanut yrittää minua.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Efo

#400

Viesti Kari Aittomäki »

Tuo asenne muistuttaa hypnoosi-vänkääjiä, niitä egosentrikoita jotka menevät jonku asiaa kauppaavan shou-tilaisuuteen asenteella "mua et ainakaan."

Eli korkeintaan uskalletaan mahdollisimman riisuttuun tilanteeseen, kaikin voimin vastaan haraten.
Mua et ainakaan.

Mulle selviää heikosti kyseisen asenteen hyöty.

Niin, itte olen asentautunut hypnotisoitavaksi mutta ei pelittänyt.
Se ei ollut ainoa sessio mistä mut on liputettu ulos. Myös ja etenkin martianarts-jutuissa näin on käyny useinkin, jopa hyvin fyysisissä tilanteissa.
Aina tuli paha mieli, siksi en oikeen tajua asennetta tuota.
Mutta minä oonki uteliasta sorttia.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 42
Viestit: 18919
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Efo

#401

Viesti Andy »

Niin minähän ehdotin sitä, että yritän taklata Lampilaa ja hän koettaa pysäyttää ryntäykseni jedivoimillaan. Näin siksi, että hänelle ei sattuisi mitään, jos jedivoimat eivät toimisikaan.

Olen toki valmis sparraamaan vaikka vale tudo -säännöillä Lampilan kanssa, mutta minusta tämä edellämainittu olisi turvallisempaa ja todistaisi jedivoimien toimivuuden yhtä hyvin.

Valvomo: Lampilan (Jukan) väärin muistettu nimi korjattu kahdessa kohdassa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Efo

#402

Viesti Kari Aittomäki »

Miksi?
Miksi tunsit tarvetta häiriköidä?

Kun itse kävin aikidokaamailemassa ei olisi tullut mieleenkään alkaa jäkittelemään tai puolikamppailemaan, vaikka vetäjän tai treenikaverin käytös kuinka näivertäisi. Vaikka varmasti olisin pystynyt tättäröimään vaikka kuinka.
Ja niinpä opin aktiivisesti myötäämään, tulokset kentällä olivat kerrassaan jopa tyrmistyttävän toimivia.

Tuo asenne ei nyt vaan tunnu kovin järkevältä minusta.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 8

Efo

#403

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

En huomannu, että tämä Ylen juttu ois ollu täälä vielä ollenkaan, toimittaja Jaakko Keso tutustuu useamman viikon EFO:oon.

AnaS
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 27
Lauteille: Tammikuu 2021
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate
Judo
Aikido

Efo

#404

Viesti AnaS »

No oma lähestymistapa asiaan on enemmän tieteellinen, eli kaikki tulee opponoida. Jos lajilla pyritään jotain itsepuolustuksellista arvoa välittämään niin kyllä on syytä jonkinlainen kenttätestauskin hyväksyä. Jos sitten kyse on vain henkisestä larppauksesta hakamat päällä niin se on täysin okei.

Itse kun valmennan niin kaikki vastaväitteet ja kyseenalaistukset ovat sitä mitä haluan. Ei sitä että oppilaat ovat aivot suppilona ja sitä opin kuumaa mehua vain kaadetaan tötteröstä sisään. Jos jotain kyseenalaistetaan niin se on kyettävä perustelemaan puolin ja toisin. Vain kyseenalaistamisessa syntyy kehitys.
Mika Väyrynen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 943
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Efo

#405

Viesti Mika Väyrynen »

Olen tässä hiukan funtsinut asiaa, osin myös täällä olleiden kommenttien pohjalta. Niinpä. Mitäpä se on minulta pois jos porukka tekee omaa lajiaan ja selvästi uskoo asiaansa. Minun kriteeriini kamppailulaji ei täyty, mutta mitäpä siitäkään. Vain Efon harrastajat voivat siitä enemmän tietää ja jos haluavat lajiaan koeponnistaa niin se on heidän asiansa. Kyllä maailmassa kaikenlaista on, voodoota sun muuta. Porukka uskoo asiaansa. Ugh. Olen puhunut.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 34 kurkkijaa