Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 18892
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#31

Viesti Andy »

Paanari kirjoitti:Kuka sua koittaa huijata?
Kaarlo Valkonen.

Olenko aina sanonut että ”Uskoo kuka uskoo”?
Kalle esittää väitteensä historiallisina tosiasioina.

Kotootako sut on väkisin haettu leirille?
Ei vaan valehtelemalla erehdytetty väittämällä että tarjolla olisi aitoa suomalaista kansanperinnettä.

Onko sut pakotettu lukemaan näitä mun postauksia?
Ei. Se ei kuitenkaan tee kaspinista historiallista taitoa tai jutuistasi totta. Valehtelun perustelu sillä että ei ole pakko kuunnella, menee minun moraalissani kyllä vahvasti yli pään.

Haukuitko koulussakin uskonnon opettajaa huijariksi?
Lopetin uskonnon opiskelun siinä vaiheessa kun tajusin että Jumalan olemassaololle ei ole uskottavia perusteluja. Tämä kuitenkin eroaa kaspinista siinä, että uskonnonopettajat ainakin pääsääntöisesti itse uskovat Jumalan olemassaoloon ja lisäksi kyseessä on muutenkin sellainen metafyysinen asia, jota on hankala fyysisesti tutkia. Ainakin osa uskonnonopettajista suoraan myöntää että eivät voi todistaa Jumalan olemassaoloa ja heidän käsityksensä perustuu nimenomaan uskoon.

Kalle taas hyvin tietää, että Kaspin on hänen omaa keksintöään. Tämä vertautuu pikemmin siihen, että uskonnonopettaja oppilaitaan vakuuttaakseen keksisi omasta päästään nähneensä enkelin, vaikka ei olisi sellaista edes omasta mielestään nähnyt. Tällaista pitäisin ilman muuta huijarina.
Ja on tietoo Eero Laukasta, oppilaistaan jne. mutta sinä niin tehokkaasti jälleen muistutit mua että, ei täällä kannata jakaa mitään tietoo.
Ja minulla olisi myös tietoa siitä miten keijukaisia voi tavata, mutta enpä viitsi kertoa teille.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#32

Viesti Mika »

Ei tarvitse olla edes kansallisromantikko halutakseen uskoa, että Suomessa olisi oma perinteinen kamppailulaji. Kaikkihan me sellaisesta ilahtuisimme.

Jaska, olen kaikki nämä vuodet kuvitellut, että pidät Kaspinin historiaa tai ainakin osaa siitä nuotiotarinoina ja että Kaarlo Valkonen olisi sellainen stereotyyppinen savolainen vääräleuka, joka ei tarkoitakaan kaikkea sanomaansa otettavaksi todesta. Tämän ajatuksen pohjalta olen sinua takavuosina näissä Kaspinin historiaa koskevissa keskusteluissa yrittänyt puolustella. Nyt tämän ketjun viestiesi perusteella en enää ole tästä varma. Onko yleistäkin, että paanareiden joukossa uskotaan Kaspinin historia sellaisenaan tai edes osittain?

Oman kamppailulajinsa kehittäminen uskottavalle tasolle on tietenkin oma sarkansa, mutta mitenkään mahdotonta se ei ole. Uteliaisuus lajeihin ja useampaan lajiin jonkin verran tutustuminen sekä hyvä mielikuvitus ja avoin mieli voivat tuottaa tällaisen tuloksen. Se olisi sitten eri asia, jos joku olisi kehittynyt kovatasoiseksi kamppailijaksi pitkälti omin neuvoin.

Pintapuolinen kosketus on aina pintapuolista, mutta olen sekä täältä Potkusta lukenut että yksityisesti kasvotusten kuullut Kaspin-leireistä hyvin erilaista tarinaa kuin paanareilta itseltään. Tämä voi olla luonnollista, mutta vaikka esimerkiksi minä olen vain kerran treenannut Lü Baochun opissa ja vain kerran Dor-che Barjen opissa, olen vakuuttunut heidän kamppailutaidostaan.

Kamppailutaito on toki eri asia kuin vaikka teoreettinen tietämys, jolla on selvä arvonsa. Sitä suuremmalla syyllä olisi olettavaa, että tälle teoreettiselle tietämykselle olisi tukevaa tai edes jonkinlaista konkreettista taustaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#33

Viesti tonik »

Mistä mika tiedät ovatko Lü Baochu ja Dor-che Barje huijareita? Ehkä he ovat huijanneet kamppailulaji historiansa.
Tiesitkö muuten että jaska ei ole kalle valkosen tiedottaja vaan kirjottaa kuten asiat kokenut.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#34

Viesti Mika »

tonik, etunimeni kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.

Perustan näkemykseni näistä kahdesta opettajasta 20 vuoden kokemukseen kamppailulajeista, joista pääosan vietin kiinalaisissa lajeissa. Olen tavannut eri puolilla maailmaa varmaankin yli 100 erilaista kamppailulajiopettajaa ja -valmentajaa.

Kaarlo Valkosen taidoista en osaa sanoa mitään, sillä ne kaksi kertaa kun olemme tavanneet, olemme vain jutelleet. Mukava mieshän hän on. Sattumoisin toinen näistä kerroista oli, kun Lü Baochun opetti heitto- ja kaatotekniikoita Tampereella muutamaa tuntia ennen yhtä Potku-tapaamista.

Jaska ei ole Kaarlo Valkosen tiedottaja, mutta hän on ylivoimaisesti eniten kirjoittanut Kaspinista täällä jo yli 10 vuoden ajan. Annan hänen kirjoituksilleen Kaspinista suuren painoarvon. On teidän muiden vastuulla sitten kirjoittaa, jos olette jostakin hänen kanssaan eri mieltä. Näitä viestejä kuitenkin lukevat useat tuhannet ihmiset (Potkussa käydään noin 50 000:sta eri IP-osoitteesta kuukausittain).
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#35

Viesti tonik »

Ok, Mika Isolla.
Perustat näkemyksesiLü Baochu ja mikätää toinen nyt oli mutta he voivat silti olla huijareita taustojensa suhteen? Ovatko he todistaneet kykynsä esimerkiksi tositilanteessa taikka vapaaottelussa?
Entä onko Andy Isolla huijari koska ei osaa koukkuja?
Potkussa jokunen kamppailuvaikuttaja on vakuuttunut Valkosen taidoista, samalla tavalla kun sinä näiden kungfu opettajien taidoista.
Jos palataan kaspiniin ni mulle nää taustat ihan sama ja luultavasti monelle muullekin. Täällä vaan tykätään jauhaa mut sitku jauhetaan takasin ni jaellaan varoituksia koska jotain. Veikkaan jäähylle tästä kirjoituksesta :)
Mitä ite tiedän asiasta ni Kalle treenaillut Timo Soinin kanssa, ei ministerin vaan 70luvun legioonalaisen. Sit oli jonkun Hagertin kanssa. Kaspinissa muuten samoja juttuja kun lengailussa, en tiedä onko täältä tullut.
Esim "perinteinen" ja 8.
Sit ollut nämä ketkä Kallea opettaneet nuorena.
Tämä siis mitä kuullut, varmaan sit muista lajeista ja reissuista.
Se että sota aikana on käytetty puukkoa on fakta ja erikoistga jossei sitä taitoa olis jollakin tänäpäivänäkin.
Kiinnostava juttu tais ihan täällä olla video 50luvun lopun armeijan lähitaisteluoppaasta.
Se oli paljon parempi kun tää suomessa 90luvulla ollut, eli otettu takapakkia ja paljon. Nykyisin tietääkseni hyvällä mallilla taas.
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#36

Viesti Paanari »

[quote=

Tämä menee samaan luokkaan peltisepän Kiinanmatkan, miehen pään yli hyppäämisten ja mannerheimin myrkkysauvan kanssa..vai onko Paanari sujuvasti unohtanut nämä Kaspinin historian kultakimpaleet :smt003

Tuollaisen systeemin kuin Kaspin kyllä rykäisee kasaan kun lukee kirjastossa myrkyllisistä kasveista, jaksaa kiertää eri lajeja keräämällä kasaan pintapuolisia raapaisuja ja on itse varmasti ihan ok kamppailija jolla on vahvat kourat ja jonka ei tarvitse otella näyttääkseen oikeat taitonsa. Aina löytyy joku Mulder joka haluaa uskoa ne p-kapuheetkin siihen päälle ja siinähän se kultti sitten onkin :D[/quote]
Kyynikko, mun ei pitäny avata tätä aparaattia koko kesänä...
Olet itse unohtanut, kuinka annoin sinulle tarpeellisen määrän tietoa että, hauutessasi tarkistaa nin, arkistoista löytyy "matkustusasiakirjat" joilla sidotaan Kas-Pin todellisuuteen.
eI siitä enempää....
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#37

Viesti Paanari »

Mika kirjoitti: Jaska, olen kaikki nämä vuodet kuvitellut, että pidät Kaspinin historiaa tai ainakin osaa siitä nuotiotarinoina ja että Kaarlo Valkonen olisi sellainen stereotyyppinen savolainen vääräleuka, joka ei tarkoitakaan kaikkea sanomaansa otettavaksi todesta. Tämän ajatuksen pohjalta olen sinua takavuosina näissä Kaspinin historiaa koskevissa keskusteluissa yrittänyt puolustella. Nyt tämän ketjun viestiesi perusteella en enää ole tästä varma. Onko yleistäkin, että paanareiden joukossa uskotaan Kaspinin historia sellaisenaan tai edes osittain?
.
Mun näkemys pohjaa niihin henkilöihin joihin olen Kaarlo Valkosen kautta törmännyt.
Mun mielestä ne ei olleet "puliukkoja", vastaaviin henkilöihin olen myös törmännyt reisuillani pitkin Suomenniemee kun olen myynyt ilmaa ja kusettanu kaikkia.
Eero Laukat, Otto Venäläiset ym ovat olleet olemassa ja opettaneet Kallee.
Pitäskö teidän nk. hyvä muististen lukee uudelleen se meidän eka ulos tulo...
Jaska :rauhaa:
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#38

Viesti Paanari »

Ai niin käskettin sanoo Andylle että, jos on jotain kyseltävää niin Sariola tietää mihin tulla...
Oli sitten asia mikä hyvänsä
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5272
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#39

Viesti MikaM »

Savolainen RBSD, mitä muuta voikaan olettaa, kuin tällaista kakofoniaa? :)
Se, että Valkonen on kierrellyt siellä täällä katselemassa, kuinka puukkoa heilutellaan, ei tee mistään niistä omia tyylejään. Kaksi miestä heiluttaa puukkoa, piste. Oli sitten Lapissa tai Laatokan rannalla.
Onko Kas-Pin olemassa? No mikä on tämä Kas-Pin? Onko se Valkosen kokoelma tekniikoita? Jos kyllä, niin sittenhän se on olemassa, takuulla. Onko se Valkosen esittämä kokonaisuus historioineen päivineen? Sitten ei ole. Näin se vaan nähdyn valossa on. Vaikka Ameriikan rahaankin on painettu Jumalan nimi, ei se tee sitä todeksi.
Millään tällasella ei tietenkään olisi väliä, jossei sitä koko ajan julistettaisi. Mikähän siihen on syynä?
Itse asiassa ainoa asia, joka itseä 'häiritsee' ja omaan kommenttiin antaa säröääntä on Aittomäki. Mutta pääasiahan olisi, että asianosaiset ovat valintoihinsa tyytyväisiä, vai mitä?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#40

Viesti Paanari »

Niin, mä en ole eilen syntynyt. Olen jopa ”kesäpamput” kyykyttäny oikeessa elämässä ja oikeessa kivitalossa.
En mä koskaan jaksanu istuu pulpetissa, olkoonkin että, lahjoja olis ollu…
Ei ole yksi eikä kaksi maata joista mut on karkotettu ja takasin ei ole asiaa.

Mä oon nähny mitä oikee taistelutaito/tahto on…
Tiedän pärjääväni tämmösenä vanhana juoppona vaikka multa vietäs kaikki.

Nyt mä haastan Kyynikon ja Andyn, sitten kun tulee pakkaset…
Alkuilta, vaattet vaan päällä. Ei puhelinta, pankkikortteja tms. vieras kylä ja katotaan kuka pärjää kun ollaan tyhjän päällä, ei paikaaa mihin mennä, ei kavereita kelle soittaa… ei muuta kuin tuulen huutoma persaus...
Tiedän jo etukäteen miten käy…
Mä valitsen kylän….
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5272
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#41

Viesti MikaM »

Survival-kisa? Miksi?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2446
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#42

Viesti tapsaattori »

Minkälaista pärjäämistä siellä vieraassa kylässä mitataan? Ja miten?
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#43

Viesti Paanari »

Nooh, vaikka huvin ja urheilun vuoksi ja todistaakseni ittelleni ko jäpät ei ossaa oikeeta juttuu muualla kun sallilla.
Oikee taistelutaito on muutkin kuin kehässä/tatamilla pärjäämistä...
Kas-Pin uhg, paanari puhunut...
En jaksa uskoo että ottavat haastetta vastaan... pojat ei uskalla syödä roskista tai muutonkaan...
elämä ollu helpoo, isi ja äitee antanu tutti kun on tarvittu..
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 93761
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#44

Viesti Mika »

Minulle tulikin yhtäkkiä muistoja tarha-ajoiltani... :nauruhammas:

:wedgie: :headlock: :hiekkalaatikko:

Miten tuollainen "haaste" liittyy Kaspinin historiaa koskevien väitteiden todistamiseen?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#45

Viesti Paanari »

Pitäskö liityä?
Miten se otsikko meni ..olemassa olo ja kehitys?
Ei, en anna periksi... asemista lähdetään vasta kun vallesmanni vie ja sillonkin pannaan hanttiin.. ei siitä saa kun päiväsakkoja...
Jaska brushteeth
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 2 kurkkijaa