Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 18892
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#46

Viesti Andy »

En epäile etteikö Jaska olisi minua kokeneempi etsimään ruokaa roskiksesta ja varmaan voittaa tuon kisan. Minäkin voin keksiä monenlaista kilpailua, jossa voitan Jaskan ja haastaa hänet niihin.

Se ei kuitenkaan tee Kaspinista historiallista kamppailutaitoa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#47

Viesti Paanari »

Uskoo kuka uskoo hähähähä
Ei se ole multa pois, kehoittaisin Andyakin pikuuksen paremin tutustuu aiheeseen kuin, netti tai oma puuseppäiskä… Joo, jepajee tunne jopa nettivastustajasi…
Ihmeellistä sano Leena… Marja taasen kirnus voita… Jaakko-Prinssi lähteepi kesän viettoon…

Andy ja Kyyniukko, syökää hyvin ja kerätkää vararasvaa… syssymällä sitten ...luulen että kun asiani ilmotan oikeelle immeiselle pääsette tekin telkkariin… hähähähä kaikki kuvauspalkkiot on sit mun….nettisenseit..hähäähähäh
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 23332
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#48

Viesti TimoS »

tonik kirjoitti:Ok, Mika Isolla.
Perustat näkemyksesiLü Baochu ja mikätää toinen nyt oli mutta he voivat silti olla huijareita taustojensa suhteen?
Eikös sinun pitänyt lopettaa tämän tårta på tårta seuraaminen? :lol:
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 18892
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#49

Viesti Andy »

Minä taas kehotan Jaskaa viettämään enemmän aikaa metsissä ja vähemmän roskakatoksissa, niin saattaa hyvinkin törmätä keijukaisiin. Ja jos ei törmää niin ei ole vielä rämpinyt riittävästi metsässä. Kyllä niitä sieltä löytyy kun vain tarpeeksi etsii.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#50

Viesti Paanari »

Andy kirjoitti:En epäile etteikö Jaska olisi minua kokeneempi etsimään ruokaa roskiksesta ja varmaan voittaa tuon kisan. Minäkin voin keksiä monenlaista kilpailua, jossa voitan Jaskan ja haastaa hänet niihin.

Se ei kuitenkaan tee Kaspinista historiallista kamppailutaitoa.
Andy, antti eli kuka lie...
Saat keksiä ja mielelläni vastaankin...
Mutta ensin mun haaste koska, mä ehrin haastaa ekana....
Hae jäykkäkouristus hepatiiti yms rokoitteet ja ämpärillinen hiiliä niin voipi olla että pärjäät päivän tai kaksi...
"..ittu mitä tårta på tårta... Meskus ja Paanarit... ei ne mittään tiedä.... kenelle soitat..."
Joo, aiḱoinaan, sillon sinä antti paskot housuus oli Oulussa "Kuntokoulu Meskus"...
Jotain tiedän minäkin ja jossain olen tutista imeny....
Hopsaa, Sariola valmistaudu, tai ole pelle 500e setelin kanssa vaatimassa aivoaaltoa...
Jaksa
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 23332
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#51

Viesti TimoS »

Selvä, no minäpä puolestaan haastan Paanarin kilpailuun siitä, kumpiko osaa testausautomaatiota paremmin. Tämä on aivan yhtä absurdi "haaste" kuin tuo sinun typerä survival-haasteesi ja todistaa yhtä paljon kas-pinistä.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#52

Viesti Kyynikko »

Kun kuulin että Paanari on haastanut minut oletin että kyse oli pontikan juonnista. En muistanut että hänellä oli tämä toinenkin erityisala eli roskiksesta syöminen.

Myönnän häviöni molemmissa ihan avoimesti.
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 2

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#53

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

:snack:
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 18892
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#54

Viesti Andy »

Eli tullaan taas kerran siihen samaan kuin aiemminkin, että kaspinin historiasta ei löydy sen enempää todisteita kuin keijukaisistakaan ja siksi keskustelu pyritään viemään johonkin täysin siihen liittymättömään asiaan.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 928
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#55

Viesti Eizei »

Tätä ketjua lukiessa tuli mieleen että näissä vanhoissa mainoksissa on jänniä yksityiskohtia. Kas-Pin näyttää aikanaan toimineen Jujutsu nimenjatkeella. Lisäksi mietityttää, että kuka on toiminut näiden Eksriman ja muiden omituisten tyylien opettajana tässä tuokiossa ja millä mandaatilla? Onko listan lajeilla tekemistä Kas-Pinin syntyyn tai kehitykseen? Taichin vaikutteet mainitaankin.

Treeni-intoa kaikille.

Kuva

Kuva
Antti Junikka
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#56

Viesti Mika »

Tuosta toisesta kuvasta keskusteltiin joitakin kuukausia sitten. Siinä on mitä ilmeisimmin listattu joitakin sellaisia lajeja, jotka on kirjoitettu väärin tai joiden termien merkitys on ymmärretty väärin. Tämä on varmaankin ollut sitä etsikkoaikaa ennen varsinaista Internetiä.

Tuon ensimmäisen kuvan tekstissä on asiavirheitä. Toinen kappale on kokonaan väärin. Ensimmäisessa kappaleessa kysymyksiä herättää tuo Chinai, joka tarkoittanee samaa kuin toisen kuvan tekstin Sii-Naa. Kyseessä on luultavasti Qinna (ja Veepeellä oli tähän muitakin kirjoitusasuja, kun tässä taannoin keskusteltiin), joka tarkoittaa lukotustekniikoita kiinalaisissa lajeissa. Sellaista lajia ei kuitenkaan tietääkseni ole. Tuokin on ajalta, jolloin tietoa ei saanut näin helposti kuin nykyään.

Noihin Kaspinin tekniikoihin en osaa ottaa kantaa, mutta tuon mukaan laji on itämainen ja saapui Suomeen 1800-luvulla. Käsittääkseni myöhemmin Kaspinin historiasta on kerrottu erilaista versiota ainakin niin, että Kaspin on paljon vanhempi laji Suomessa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20815
Lauteille: Joulukuu 2007

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#57

Viesti Lasse Candé »

Niinkuin yleensäkin, taas keskustellaan Kaspinista vailla selkeää aihetta ja vähintään tämän oudon keskustelumöhkäleen käsittelyyn löytyy mitä mielikuvituksellisimpia tapoja.

Tuossa vähän aikaa sitten oli ihan mielenkiintoistakin settiä. Ja vaikka omaankin jokseenkin tieteellisen maailmankuvan ja argumentaatio kiinnostaa, en ole yhtä kovalla linjalla kuin Andy ja tabitha vaikuttavat olevan.

Tämä tosin johtuu siitä, etten oleta Paanarin missiona olla todistaa mitään. En siis, vaikka tätä outoa vääntöä on jatkunut suuruusluokkaa vuosikymmenen. Periaatteessa pidän myös salailua validina aspektina, mitä vasten tietenkin julkinen vuosien kestoinen foorumivääntö näkyy erikoisena. Mistä taas tullaan siihen, kuinka vaikea kenenkään meistä on lukea oikeastaan kenenkään motiiveja. Itse vain en hyppää tästä sitten olettamaan näitä. Sen verran kompleksi on ihmismieli.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 18892
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#58

Viesti Andy »

Minua hämmästyttää tässä se, että niinsanotun suomalaisen kamppailutaidon opettaja julistaa suomalaiset huonoitsetuntoiseksi kansaksi, joka tarvitsee värivöitä toisin kuin korkeampaa rotua olevat itämaalaiset...
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#59

Viesti JanneM »

YKsi asia minua tässä ainaisessa kaspin väittelyssä hämää.

Tässä on nyt ollut mukana aina vain seuraavat vaihtoehdot
1. Kas-Pin historia on 100% totta ja sellaisenaan laji on kehittynyt Valkosen suvun naisten toimesta jne lehtipellin takomiset sun muut.
2. Kas-pin historia on 100% valetta ja sitä myöden laji on ihan huttua ja toimimatonta sontaa.
3. Kas-Pin on 100% kallen itse keksimää. Hattu päästä ja tee perässä jne.

Minun mielestä todennäköisin skenaario on kuitenkin seuraavanlainen. Kalle on treenannut monenlaisia lajeja ja saanut jonkinlaista vinkkiä sukulaismiehiltä ja kylän ukoilta. Näistä sitten aikain saatossa kasannut tyylinsä ja opettaa oppimiaan asioita eteen päin. Tarinat on keksitty koska ne kuulostavat hienoilta. Osa niistä voi olla kylänmiesten tarinoita ja sukulaismiesten stooreja. Vähän sama kun ovella tuli vastaan nuori mies joka kertoi mitä merkillisimpiä taruja isänsä vapaaottelumatseista Jyväskylässä ja Tampereella. Harmi vain kun minä tiesin ketä Jyväskylässä on otellut vapaaottelua ja myös melko hyvin myös Tampereen skenen. Tämän kaltaiset tarinat ovat sitten muotoutuneet lajihistoriaksi kun niitä on kerrottu iltanuotiolla opetuslapsille.

Kallellahan on kamppailutietämystä. Sen huomasin silloin potkumiitissä kun Kalle oli katsomassa Lü:n demoa ja treenejä. Kalle selosti paikalla olleille kaspaanareille etukäteen mitä Lü tulee korjaamaan treenaajilta ja minkä takia asiat ovat tekniikassa kuin ovat ja vertasi kaspin oppeihin. Eli jotain kamppailutietämystä on. Ehkä syvempääkin. Se mistä se tietämys on tullut ja miten se on kehittynyt tai millä nimillä sitä opetetaan eteen päin on toissijaista minun mielestä. Historiatarinat ovat taas tarinoita eikä varmasti kukaan järkevä ihminen ajattele niiden olevan 100% totta.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 18892
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Kas-Pin ja olemassaolon mahdollisuus ynnä kehitys

#60

Viesti Andy »

JanneM kirjoitti:YKsi asia minua tässä ainaisessa kaspin väittelyssä hämää.

Tässä on nyt ollut mukana aina vain seuraavat vaihtoehdot
...
2. Kas-pin historia on 100% valetta ja sitä myöden laji on ihan huttua ja toimimatonta sontaa.
Kuka näin on sanonut ja missä? En ole nyt 15 vuoden seuraamisen jälkeen tätä ennen kuullut tällaista väitetta.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 6 kurkkijaa