Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Komba

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Komba

#181

Viesti Kari Aittomäki »

No lyhyesti minä näen Komban eräänlaisena vastakulttuurina tälle tatuointi-tuhina-tuijottelu-hahmottamiselle joka ainakin mulle näyttäytyy joutavana.
Koska kamppailulajeissa todellakin on olemassa myös se liikunnan iloa, tanssia muistuttava synkopointi, ajoituksen ja pakottomuuden hunaja.
Jota mä olen Kombassa näkevinäni.

Se, että kamppailutehoa kohti kurotellaan on mielestäni vain erittäin positiivista, rohkeaa myös koska kovanaamailijoita riittää.

Ja totta, tuo Huvikumpu näyttää tosi innostavalta, innostuneelta ja intoilevalta.
Ton tyyppinen puutarhurointihan on kai varsin arvostettu ote niilläpiirein.

Mä en itte kylläkään pystysi tohon juttuun.

Leffasitaatti.
Buck : Not me, man! I wouldn't do that kind of shit. I'd rather be in fuckin' jail.
Manny : More's the pity, youngster. More's the pity.
Buck : Could you do that kind of shit?
Manny : I wish I could.
Kuvake
Jusukin
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 149
Lauteille: Syyskuu 2017
Etulaji: Komba
Sivulajit: Free style martial arts

Komba

#182

Viesti Jusukin »

Etsin siis testauskavereita pystypainiin, jotta pystyisin esittämään käytännössä mitä hyötyä Komban tyylisen harjoitteen rullaamisesta voisi olla kovan linjan lajeissa, kuten vapaaottelussa. Joku jonka mielipiteellä on väliä tarkoittaa nyt vaan ammattitaitoa arvioida, että onko löydökseni olennaisia vai pelkkää metritavaraa. Eli mitä kovempi vastus clinch gameen, sitä parempi testi!

Tää mun vaahtoaminen on ihan normi leukojen lonksutusta McGregorin henkessä. Musta mielenkiintoseks tän tekee sen, että kukaan meistä ei oikeasti tiedä ammutaanko tässä kovilla, eli onko tätä piilevää kamppailutehoa vai ei, mut pysyy ainakin dramaattinen jännite..
Alunperinhän mut ystävällisesti pyydettiin mukaan tänne potkuun keskustelemaan omista viritelmistäni ja sain kuulla siitä täyslaidallisen, otetaanko täällä aina uudet yhtä lämpimästi vastaan? :D Löylyä on ihan riittänyt tähän päivään asti ja ehdotan vastoihin siirtymistä ;)
Toivon, että ketään ei vieroksuttaisi, vaikka tekee hommat vähän eritavalla. Siitä on vain pieni askel syrjintään ja sit on jo sama olla sovinistinen ja rasistinen. Laitan siis mielelläni kovan kovaa vastaan siinä, et ei ole juhlaa olla erilainen, mutta tarpeellista ja jos jollakin on vielä ongelma sen kanssa niin staredown kehiin ja otetaan mittaa!
No mut oikeesti ei tässä nyt oo mitään ongelmaa ollut missään vaiheessa ja kaikki potkulaiset kenet olen tavannut on huipputyyppejä! Mut taistelupuolella yleisesti... Kovia on jätkät ja tiukassa asenteet! Mielelläni siis osoitan käytännössä, että ne harjoitustavat mitä edistän on hyödyllisiä, vaikka kyseessä olis herkistyminen ja sydämen avaus..

Komban harjotteluun vaikuttaa löytyneen jo kaks koulukuntaan, toisessa fraktaali-flow ja toisessa servauksia ja sotataitoja. Eli meidän skenessä jengi lähinnä tykkää, kun on kevyttä ja hauskaa ja sit mä mietin toisaalta Kombaa optimoinnin ja sodankäynnin näkökulmasta. Ja tämä siksi, että kun harjoitteen viitekehys on taistelu, ymmärtämällä sen periaatteita saadaan paras tulos ja on helpoin optimoida toimintaa. Tän tutkiminen vie vaan aikaa ja vaatii oikeaa mielenkiintoa taistelua kohtaan, joten meillä yleisissä treeneissä keskitytään ennemminkin rentouteen ja flowh. Siis aerobista terveysliikuntaa, jätän aseet ja panssarit himaan.

Mä teen Kombaa niin, että harjotan mun taistelumuotoja ja mietin niitä esimerkiksi aseellisen taistelun näkökulmasta, mut tää on ehkä vähän harvinaista tässä vaiheessa. Väittäsin kuitenkin, että koska toiminnan viitekehys on taistelu, ihmiset oppii sen kannalta hyvää pohjaliikettä ja sit kun ne treenaa muita lajeja on siitä hyötyä. Kysymys kuuluu, että paljonko siitä on hyötyä, eikä mulla ole siitä tietoa, mut koitan nyt omilla kyvyillä osoittaa, että tää on ainakin kokeilemisen arvoista.

Tohon chi'hin liittyen sehän on hienoa sisäisten voimien hallintaa. Jotkut toisaalta väittää, et ne pystyy vaikuttamaan vastustajaan etäältä ja se on vähintään kyseenalaista. Komba saattaa näyttää no-touch touhulta, mut mielestäni taustalla on rautaiset ja järkevät periaatteet. Mä toivon, että näkisitte pointin siinä, että miks kehitän näitä ja olisitte avoimia sille mahdollisuudelle, että tää voi olla taistelemisen kannalta merkittävää. Mitä Lasse mietit? Lupaan olla ränttäämättä :-8 Ja mitä tulee rakentamiseen, niin tottakai mielelläni jaan mitä osaan. Nyt loppuvuodesta vedän Prijuutti-hirsirakennuksen rungon korjausta Tuusulassa, sinne voi tulla vapaaehtoiseksi oppiin https://prijuutti.fi/
Kuvake
Jusukin
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 149
Lauteille: Syyskuu 2017
Etulaji: Komba
Sivulajit: Free style martial arts

Komba

#183

Viesti Jusukin »

Kuva
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Komba

#184

Viesti Kyynikko »

Fraktaali flowta ja sodankäyntiä...ehkä iso ongelma täas on etten aina ymmärrä tästä start up-retoriikasta hevonpaskaa..lisäksi... tää lainaus ”Tää mun vaahtoaminen on ihan normi leukojen lonksutusta McGregorin henkessä. ”

Et nyt puhu tuleville vastustajillesi huipputason kilpailijana.

Olet kehittänyt jonkinlaisen flow-liikkumisen tavan (oman tapasi) joka sinun mukaasi auttaa kamppailussa. Kovin moni kanppilija ei ole asiaa havainnut.
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Atticora
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1517
Lauteille: Heinäkuu 2013

Komba

#185

Viesti Atticora »

Jusukin kirjoitti: loka 16, 2019, 17.31 Kysymys kuuluu, että paljonko siitä on hyötyä, eikä mulla ole siitä tietoa, mut koitan nyt omilla kyvyillä osoittaa, että tää on ainakin kokeilemisen arvoista.
Olet asian ytimessä. Valitettavasti kuitenkin harvalla osaajalla kuitenkaan varmaan riittää uskoa, aikaa ja mielenkiintoa lähteä tähän hommaan sen takia, että sinä voisit todistaa jotain. Toivotaan kuitenkin että tärppää ja videota kehiin sitte.
Hyvä lähestyminen voisi olla myös alkaa harrastamaan jotain lajia (niinkuin ehkä olet tehnytkin / teet) ja ajan kanssa pyrkiä objektiivisesti arvioimaan, miten niitä itse kehittelemiään periaatteita pystyy hyödyntämään. Se on vaan (ehkä) pitkä tie.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Komba

#186

Viesti Lasse Candé »

Potkumiitissä esitetyissä harjoitteissa oli jotakin pointtia, mutta en oikein enää muista niitä. Olit hyvin suunnitellut siten että porukka alkoi takomaan ja varmaan vielä riittävissä määrin tarkoitettuja asioita. Uskon että sinulla on annettavaa treeninvetokysymyksiin vähintään siinä muodossa että vetäjä poimii ideoita ja mahdollisesti muokkaa harjoitteita tai ottaa ne toisenlaiseen käyttöön.

Mutta mitään mullistavaa mikään ei ollut ja se ei ole oikein ihmekään. Mielestäni se on aina pieni ihme jos jollakulla on jotakin mullistavaa. (En keksi kamppailulajikentässä sellaisia esimerkkejä viime ajoilta, joihin suurin osa ei reagoisi sanomalla että "mutta noinhan on tehty jo ties kuinka kauan lajeissa x, y ja z".) Ja erityisesti tulee huomata että mullistavuuden puute koskee myös oleellisesti kaikkia hyviä tai erittäin hyviä lajeja. Niiden vetäjätkään eivät yleensä väitä keksineensä mitään uutta. (On muuten aika hauskaa kun kamppailijat peräänkuuluttavat uusilta lajeilta jotain uutta. Luulisi juuri heidän tajuavan ettei siitä ole ihan vältsisti pakko olla kyse ja että kaikissa lajeissa pyöritetään samoja asioita. No, kai se on defenssimekanismi... jotakin vastaan.)

Mutta jos miitissä esittämääsi pohtii niin paras kandidaatti mullistavaksi asiaksi on niissä tekijöissä jotka tulivat vahvemmin esiin koska kontaktipuoli oli kevyempää. Ja se on se pelailu, niin pariharjoitteessa kuin ryhmäjutuissa. Kehitystyönä olisi potentiaalinen suunta yrittää saada nuo asiat huippuunsa viritettyä varmistaen että yhteys on vahvemmin kamppailuun kuin pallopeleihin ja kuka pelkää mustaa miestään. Muille lajeille anti myös näissä on rajallinen. Ne voivat tuoda hyvän vaihteluelementin, mikä virkistää ja tekee vastaanottavaisemmaksi, mikäli vetäjän ohjelma tallaa liikaa paikallaan. Kilpalajeissa en oikein usko Komban tarjoavan juuri mitään, ellei valmentaja ole todella huono kehittämään kisaajansa kilpailullisuutta.

Näin siis itse näen asian: Lajit eivät ole sillä tapaa rikki että ne tarvitsisivat Kombasta korjaajaa.



Tuota chi-kelaa en ihan vielä hahmota, mutta ei kai se mitään... Se näyttää eri juonteelta enihau.
Kuvake
kallev
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 220
Lauteille: Kesäkuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Komba

#187

Viesti kallev »

Lasse Candé kirjoitti: loka 18, 2019, 10.44
Näin siis itse näen asian: Lajit eivät ole sillä tapaa rikki että ne tarvitsisivat Kombasta korjaajaa.

Tämä kiteyttää hyvin jotain olennaista tästä keskustelusta. Olen seurannut ketjua mielenkiinnolla, mutta en ole oikein onnistunut hahmottamaan, mitä komban on tarkoitus tuoda kamppailulajikentälle. Komban harjoittelulle tyypillinen laajakaarinen pyöriminen on toki hyvin erilaisen näköistä toimintaa kuin harjoittelu valtaosassa muista lajeista. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että komban olisi tarkoitus sisältää tähän muotoon rajoittumattomia elementtejä, joissa olisi vahva siirtovaikutus muihin lajeihin.

Pelkään, että Jusukinilla saattaa olla hiukan vaillinainen näkemys kamppailulajiharjoittelusta ylipäänsä: pelillistetty hidas, kevyt tai tekniikoiltaan rajoitettu vapaa harjoittelu on osa monen lajin opetusmetodia. Mikäli näin ei olisi, tässä olisi varmasti parantamisen varaa: stressaantuneena sätkiminen ei ole tehokasta oppimista. Harjoittelijoiden mukavuusalue kasvaa harjoittelun myötä enkä ole törmännyt lajiin, jossa valtaosa treenistä olisi hampaiden kiristelyä ja harjoittelijoiden tuuppaamista altaan syvään päähän. Olen toki saattanut ymmärtää jotain väärin komban luonteesta ja tarkoituksesta. Jusukinin ulosanti on usein varsin abstraktia ja välillä ainakin minun on vähän vaikea saada otetta siitä, minkä tulisi olla homman pihvi.

Vapaa liikeimprovisaatio on varmasti hyödyllistä meistä jokaiselle, mutta komba näyttää vapaaksi improvisaatioksi olevan kuitenkin varsin rajoitettua melko korkeaan pystyasentoon ja pitkään etäisyyteen vastustajasta (tai pelitoverista tai miksi sen kanssaharjoittelijan nyt haluaakaan hahmottaa). En halua väitää, etteikö komban harjoittelulla olisi siirtovaikutusta kamppailun oppimiseen, mutta puheet kehään astumisesta pitkän linjan kamppailu-urheilijan kanssa vaikuttavat kyllä aika hurjilta.
Hemmukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 410
Lauteille: Heinäkuu 2019
Sivulajit: Nyrkkeily, rbsd, muay thai
Takalajit: Taekwondo, shootfighting

Komba

#188

Viesti Hemmukka »

Huomaan että täällä on ihan positiivista palautetta, mielestäni sen on luonut muutama kirjoittaja, varsinkin Kari.
Kiitos tästä, pyrin itsekin pysymään samalla linjalla.
Ongelma on siinä että vaparissa näkemykseni mukaan tykätään jos on näyttää meriittejä.
Sama pätee kehälajeihin.
En ole ihan varma miten komban pitäisi näyttäytyä näissä.
Olen hidasta sparria aseilla tehnyt itsekin, sille on paikkansa.
Jos jusukin vaikutat pääkaupungissa niin voin lähteä kokeilemaan. Ei kameraa/nimeä mutta tänne voit kommentoida.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Komba

#189

Viesti Kari Aittomäki »

Minäkin hiukan määrittelisin Jusukinin kulkevan niin erikoista polkua että temaattinen korkeushyppy tulee ikäänkuin epäsovinnaisesti, epätotutusti.
Onko se näkemys kalleveetä mukaillen vajanainen, sitä sanaa en tahtoisi käyttää.
Kun kiinnostusta ajoitukseen ja rajoittamattomuuteen etenemiseen on mutta se tää kamppailun peruspalikaksi tajuttu vänkäävä vastustus ei ole mukana.

Minua kiinnostaa se, että mies on päässyt varsin hienoihin tuloksiin ilman sitä vankan maskuliinista voimankäyttöä ja niitä tuhansia virheitä joita jyrnyt tekevät, ennenkuin oppivat myötäämään ja jenkaamaan.
Joka käsitettäneen ikäänkuin eräänlaisena äijäriittinä, koska pitäähän sitä nyt pataan ottaa ennenkuin alkaa oppiin antaan. Ja sittenkin menee aikaa siihen että se synkopointi ja rytmi/epärytmi-kadenssi löytyy vaivatta, ohitus onnistuu ja oma juttu toimii.

Jusukinin järjestys on erilainen ja erittäin kiintoisa siinä rehellisessa opetteluprofiilissaan.

Kontaktipintaa löydän myös siitä asenteesta että kunnon matsaaminen sporttityyliin on treenisessio, oppimistapahtuma.
Ei todellakaan se Ultima Thule.

Kiintoisa koettelu, seuraan mielenkiinnolla.
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 2463
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Komba

#190

Viesti tapsaattori »

Mun mielestä eka opetellaan vahva lajille tyypilllinen otteluasento, ja siitä tehtävät tekniikat. Flow tulee mukaan kun on perusteet kunnossa ja asioita pystyy tekemään rennosti ja hyvällä ajoituksella. Saa olla alkuun kömpelöä ja jäpittävää, se on osa oppimispolkua.

Mennään flow edellä? Siinä voi hyvinkin altistaa ittensä kamppailullisesti turhiin virheisiin ja heikkoihin asentoihin.
Kuvake
Jusukin
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 149
Lauteille: Syyskuu 2017
Etulaji: Komba
Sivulajit: Free style martial arts

Komba

#191

Viesti Jusukin »

Se miten lajeja opetetaan on pitkien aikojen kuluessa syntyneet parhaat tavat siirtää tietotaito eteenpäin, eikä mulla ole siihen mitään lisättävää. Usein lajeissa on paljon sisältöä, jonka oppiminen vaatii rutosti toistoja ja aikaa hyvässä ohjauksessa, eikä tohon ole varmaankaan mitään oikoreittejä. Oon aika kiinnostunut kaikenlaisista taistelutavoista, mut mua hannaa se, että vaan muutamalle voi omistautua ja on ärsyttävää unohtaa mitä on oppinut. Omalle kohdalle toivonkin, et voin omaan liikepohjaan tuoda vähän kerrallaan tekniikoita ja integroida niitä käytäntöön kombassa, eli laajentaa aina repertuaaria että millä ehdoilla se vuorovaikutus toteutuu. Kombaamisesta syntyy ainakin minulle uusia liikkeitä, kuten vaikka toisen raajojen kiinnipitoa omaa kehoa vasten. Tykkään siitä, että mun ei tarvii ajatella niitä liikkeitä tekniikoina vaan ne rakentuu luontevasti liikemuotojen päälle ja jatkuu voimankäytön soveltamisena. Näillä eväillä siis haluaisin toteuttaa tän clinch testin, et kuinka hyvin pärjään myllyssä jonkun kanssa, joka sen homman nyt oikeasti osaa, niin sehän kertos jo aika paljon. Mun taidot on vielä aika suppealla alueella, mutta tietysti haluan pärjätä kaikilla.

Hemmukka kuulostaa hyvältä, kokeileminen on helpompaa, kun tää ikuinen selitys. Maanantaina olis vielä Kombaa Hakaniemessä saunalautalla 19 alkaen, tai sit sovitaan vaan miitti! Helsinki haluaa, et se lautta liikkuu, niin treenit jää sit hetkeksi.

Tän servaamisen suhteen täytyy kyllä sanoa, että mä nään sen ihan omana taiteenlajinaan. Trash talk on aina kuulunut moniin kilpailulajeihin ja räppi battlet rakentuu sille, missä ilmeisesti Muhammad Ali oli innostajana. Stand upissa on roustaus ja break dancessa otetaan mukavasti mittaa toisesta. Kombassa kehkeytyi tälle termi battlefield bullshit, BBS. Homman ydin on se et siinä on jotain hauskaa tai edes oivaltavaa, vaikka asia esitettäis vakavalla naamalla ja muistaa et kaikki voi puhua vaan itsestään käsin. Koitan tasapuolisuuden nimissä servata myös itseäni, ettei lähtis leuka nousee. Jos mun jutut ei edes huvita, olen epäonnistunut ja myönnän tappioni. Koen sen olennaisena elämäntaitona, et oppii sanomaan vastaan, kun joku aukoo päätään. Sama kyky vastata järkevästi yllättävään on olennainen kaikessa taistelussa ja leikittelen mielelläni asialla. Conor oli hauska, kunnes sillä ei ollut enää hauskaa ja se on se toinen puoli.

Chi -kela oli, et kehässä siitä ei ole juurikaan hyötyä. Lähestyn ite asiaa opettelemalla kehon reitityksiä, jotta voisin lyödä kuin ruoska, siitä on hyötyä voimassa ja tarkkuudessa. Ajattelen, että jos osaan tähdätä kepillä muutamaan metriin ja heittää veistä, energian suuntaus on onnistunut ja sitä voi soveltaa lähitaistelussa. Viime videossa oli rystyheitto vasemmalla kädellä, sama liike toimii myös back fistinä tai kyynärpäänä, sit rytmityksellä haetaan avoimia paikkoja. Ei ne leuat ihmeitä kestä, mut ei siinä ookkaan hirveesti järkee, et jengin pitää hakata toisensa verille ja uhrata terveytensä sille lajille. Vapari kiinnostaa paljon teoreettiselta pohjalta, ohan se kultainen standardi. Respektit tietysti, joku on aidosti paras taistelija, mut mua kiinnostais enemmän, kuka on teknisesti taitavin joukkotaistelussa.
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1724
Lauteille: Elokuu 2011

Komba

#192

Viesti Taijin harjoittaja »

Jusukin kirjoitti: loka 19, 2019, 21.43 Omalle kohdalle toivonkin, et voin omaan liikepohjaan tuoda vähän kerrallaan tekniikoita ja integroida niitä käytäntöön kombassa, eli laajentaa aina repertuaaria että millä ehdoilla se vuorovaikutus toteutuu. Kombaamisesta syntyy ainakin minulle uusia liikkeitä, kuten vaikka toisen raajojen kiinnipitoa omaa kehoa vasten. Tykkään siitä, että mun ei tarvii ajatella niitä liikkeitä tekniikoina vaan ne rakentuu luontevasti liikemuotojen päälle ja jatkuu voimankäytön soveltamisena.
Sinä puhut paljon liikkumisesta. Ihan vaan keskustelun vuoksi: katselitko Edge of Tomorrowin tänään? Jos katsoit, niin mitä olet mieltä Tom Cruisen liikkumisesta lähitaistelussa?
Spoiler: minusta hän oli aika huono ja kömpelö niitä pyöriviä koneita vastaan harjoitussalissa. Sitten harjoittelun jälkeen hän oli ihmisiä vastaan hyvä silmät kiinnikin mutta niitä kohtauksia oli niin vähän, että en saanut käsitystä oliko hän hyvä vai olivatko ne muut muuten vaan ohilyöjiä.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Komba

#193

Viesti Kari Aittomäki »

Mä sanoisin että Cruisen liikkuminen on oudosti ylävartaloponnisteista ja siten ikäänkuin luonnotonta.
Hän on fyysisesti lahjakas ja kyvykäs ja ilmeisesti teki tuon leffan jutut aivan itse.
Se kömpelyys on siis näyttelyä koska hän kykee ilmaisemaan nonverbaalisesti paremmin kuin monikaan.

Flow virtaa aivan kivasti myöhemmin vaikka jännitteitä näkyy. Tuotannolla kun oli lie kiiru.

Jusukin, miten siis kohtaat pullistelijat?
EN tarkoita mitään oikeita tilanteita vaan tätä jokapäiväista sanailua, sitä perhananikävää puolihaastoa.
Mulla ei ole edes termejä eikä oikeen myöskään välineitä käsitellä trashia jaitäne termit nyt olikaan.
Kun pitää vaan koittaa olla rakentava.
Olet senolonen veikko että neuvoa voipi kysyä.
Kuvake
Jusukin
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 135
Viestit: 149
Lauteille: Syyskuu 2017
Etulaji: Komba
Sivulajit: Free style martial arts

Komba

#194

Viesti Jusukin »

Oon kattonu sen filmin joskus ja katoin nyt pätkiä siitä youtubesta, mut lähinnähän ne ampu pyssyllä ja tavalliseen tapaan nopeita leikkauksia. Pisti silmään et harjotussalissa Tom oli lähinnä paikallaan, missä nyt on harvoin järkeä, mut eipä ollut elokuvassakaan..

Kari paras oppi on ollut mulle raksa, jossa saa kohdata monenkirjavaa porukkaa miehuuden voimissaan. Jos pysyy huumorintaju niin on voiton puolella ja sitä voi toki harjotella, jos on kavereita, jotka on samalla aaltopituudella. Joutuu kuitenkin olemaan rehellinen itselleen minkä laatuista vitt*ilua on kyseessä, onko se hyväntahtoista vai alentavaa ns. toksista maskuliinisuutta, mistä seuraa eriarvoisuuden kokemus ja pitemmän päälle paha mieli. Musta hyvä indikaattori on osaako joku vitsailla omalla kustannuksellaan. Jos ei osaa, itsetunto voi perustua sille et kiusaa muita.

Olli Leppänen tuli treeneihin ja päästiin tsekkaa se Thaikun lähiottelu, niin tässä olis kooste!
Rupeen treenaa lajia, vapari on alkuun liian laaja. Tavoitteena amatöörimatsit, missä pääsee pelaa pisteistä!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Komba

#195

Viesti Andy »

Jusukin kirjoitti: loka 22, 2019, 22.38Rupeen treenaa lajia, vapari on alkuun liian laaja. Tavoitteena amatöörimatsit, missä pääsee pelaa pisteistä!
Kai siis ymmärrät, että tämä on nyt se laji, missä vastustaja saa hakata sinua kyynärpäällä niskaan tai painaa sinulta pään alas ja potkia polvella kasvoihin täysillä?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 35 kurkkijaa