Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hermopistekamppailusta

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
taifuuni
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 1078
Lauteille: Heinäkuu 2005

#286

Viesti taifuuni »

AnarkiaVaari kirjoitti: Joo, potkumiittiin tulisin jos olisin kehittyneempi, mutta ei siltikään huvita kuunnella siellä 20 ihmisen suunsoittoa lajistamme ja sitten joku 30 vuotta jotain harrastanut vetää minua turpaan ja "todistaa" ettei lajimme toimi. Että joo.. Tuli varmaan selväksi ettei sellainen huvita :)
:lol:

AnarkiaVaari kirjoitti: Minä taidan kohta vetäytyä väittelystä, sovitaan että jokaisella on kantansa tähän, minä TIEDÄN, että kempo toimii kadulla eikä minua voisi vähempää kiinnostaa mitä mieltä muut ovat tästä (ei siis loukkauksena :) ) Jokainen kulkekoon oman tiensä.

*kongi ja kumarrus*
Sehän on pääasia että on löytänyt oman lajinsa, tuo katukin on nyt vähän se ja sama loppujen lopuksi.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#287

Viesti bodyguard »

Se on hyvä että "tietää" asioita. Minäkin "tiesin" pienempänä että joulupukki on olemassa ja asuu Lapissa :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
AnarkiaVaari
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 311
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#288

Viesti AnarkiaVaari »

bodyguard kirjoitti: Se on hyvä että "tietää" asioita. Minäkin "tiesin" pienempänä että joulupukki on olemassa ja asuu Lapissa :D
Eikö se asukkaan? :shock:

Taifuuni, hyvin totta. Oma innostus lajiaan kohtaan on tärkeintä. :)
Ja edelleen, jokainen kulkekoon oman polkunsa.
(Slurps!) Vaikea puhua, kun on nokka täynnä jätskiä!
Kuvake
susitar
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 888
Lauteille: Maaliskuu 2006

#289

Viesti susitar »

Komppaan AnarkiaVaaria ja Taifuunia, annettakoon kunkin kulkea omia polkujansa. Hyvä, että on erilaisia lajeja ja kaikille löytyy sopivia.
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#290

Viesti Kristian Hyvärinen »

Näin on. :bar:
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#291

Viesti Mika »

AnarkiaVaari kirjoitti: Joo, potkumiittiin tulisin jos olisin kehittyneempi, mutta ei siltikään huvita kuunnella siellä 20 ihmisen suunsoittoa lajistamme ja sitten joku 30 vuotta jotain harrastanut vetää minua turpaan ja "todistaa" ettei lajimme toimi. Että joo.. Tuli varmaan selväksi ettei sellainen huvita :)
:lol:

Joo, tässä on nyt vain hieman ironiaa. Ennakkoasenteita vastaan taisteleva henkilö osoittautuu itse ennakkoluuloiseksi. Se on ironista. :D

Kannattaisi lueskella Potkussa muitakin alueita. Suosittelen aloittamaan täältä. Voi tuo yllä oleva lainaus muuttua hyvin nopeasti toisenlaiseksi. Kun tästä täällä on koko ajan kyse. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#292

Viesti L.K. »

Mika,onhan Potku eittämättä yksi tai jopa asiallisin,suvaitsevaisin ja asiasisällöltään tasokkaimmasta ellei jopa tasokkain foorumi.
Tulipas muuten paljon kehuja heti.... :? :D

Mutta onhan tämän ketjun aikana kyllä käynyt selväksi joidenkin kohdalla,että jos hermopistekamppailua tulisi joku demoamaan miittiiin,niin aika hankalasta asetelmasta kaveri joutuisi lähtemään,vaikkei syy edes olisi hänessä itsessä tai edes lajissa sinällään vaan näissä muutamissa lajin nimimiehissä,jotka sitten näitä show-temppuja tykkäävät harrastella.
Helposti vaan kun lajia pidetään vähän "epäilyttävänä" jo valmiiksi,niin demoaja kyllä joutuu ylittämään odotukset moninkertaisesti saadakseen edes lajista tyydyttävän kuvan annettua muille.
Jos taas lajia ennen miittiä on jo hypetetty ja kehuttu maast taivaisiin,jää lajista maku aika helposti vähintäänkin tyydyttävälle tasolle,vaikkei se oikeasti niin iskevä olisikaan..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#293

Viesti Mika »

Höpöhöpö. Sinäkään et ole vielä tapaamisissa ollut.

Kannattaa nyt vain lukea noita Lavan ketjuja ja päätellä itse.

VKA:n jos kenen esitys oli paljon puhuttu. Kauas taakse jäävät edelleen kaikki hermopiste-, Qi- ja muut väkevät keskustelut.

Ja katso minkä vastaanoton VKA esityksineen sai! :thumbsup:

I rest my case. Seuraavaksi joku tapaamisissa käynyt voisi jakaa näkemyksiään. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#294

Viesti JanneM »

Mä oisin juts kirjottanut tuosta VKAn tapauksesta.
Ei mikään ki ja hermopistehumppa ole saanut niin paljoa kuohuntaa aikaiseksi kuin yksi kirjoittaja ja hänen edustamansa tapa harjoitella ja opettaa itsepuolustusta, mutta VKApa tulikin miittiin ja pisti porukalle jauhot kurkkuun.
Itse nimen omaan haluaisin nähdä miitissä näit'ä paljon keskusteltuja ja kiistaakin herättäneitä lajeja kuten ryukyu kempoa/kyosho aikijutsua tai Kas-Pinia.

Tämä miittailu ei varsinaisesti liity enään aiheeseen, niin kysytään vielä AnarkiaVaarilta, että mistä tiedät, että hermopistekamppailu toimii tosi tilanteessa?
Missä tositilanteessa olet käyttänyt hermopistekamppailua ja mitä pisteitä olet manipuloinut ja millä tavalla tässä tositilanteessa?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
AnarkiaVaari
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 311
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#295

Viesti AnarkiaVaari »

Ystäväni on sitä joutunut useasti käyttämään. Ja olen todennut että kyllä toimii.

Ja kyllä minä teen hänen kanssaan, sekä veljeni kanssa full contact harjoitetta, käytän niissä pisteitä. useimmin käytetyt ovat käsissä, tai pään pisteet. Niiden aktivointi on joko iskulla, tai muulla aktivoinnilla.

Ja kyllä, viestini sisälsi hieman sarkasmia. Mutta tällaisen kuvan teksteistä tässä topiikissa helposti saa.

:)
(Slurps!) Vaikea puhua, kun on nokka täynnä jätskiä!
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#296

Viesti TimoS »

AnarkiaVaari kirjoitti: tai muulla aktivoinnilla.
Kuten?
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#297

Viesti JanneM »

AnarkiaVaari kirjoitti: Ystäväni on sitä joutunut useasti käyttämään. Ja olen todennut että kyllä toimii.
Voitko kertoa noista kverisi tilanteista? Minkälaisia tilanteet ovat olleet? Ovatko tulleet yllättäen? Ehkäpä työtehtävissä? Ehkäpä kännissä kaupungilla heiluessa? Vastustajan/vastustajien koko ja lukumäärä? pisteet joita manipuoloitiin? Millä tavalla pisteitä manipuloitiin? Mikä oli näiden pisteiden manipuoloinnin vaikutus?
Ja kyllä minä teen hänen kanssaan, sekä veljeni kanssa full contact harjoitetta, käytän niissä pisteitä. useimmin käytetyt ovat käsissä, tai pään pisteet. Niiden aktivointi on joko iskulla, tai muulla aktivoinnilla.
:)
Se että kolme "hermopisteuskovaista" (Dillman on itse sanonut, että näihin asioihin pitää uskoa, niin ne toimivat. Toimittaja ei uskonut [ja kieli oli värinpäin] niin ei toiminut. "He is a totaly non believer") tekee täyskontaktiharjotteita ei mielestäni tee siitä tositilanteessa toimivaa kamppailua.

Ovatko nämä teidän full contact harjoitteet sparrin omaisia vai enemmänkin tekniikkaa, mutta vain kovemmalla teholla? Eli tietääkö puolustautuja mitä hyökkääjä tekee ja milloin?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#298

Viesti Kristian Hyvärinen »

JanneM kirjoitti:
AnarkiaVaari kirjoitti:Ystäväni on sitä joutunut useasti käyttämään. Ja olen todennut että kyllä toimii.
Voitko kertoa noista kverisi tilanteista? Minkälaisia tilanteet ovat olleet? Ovatko tulleet yllättäen? Ehkäpä työtehtävissä? Ehkäpä kännissä kaupungilla heiluessa? Vastustajan/vastustajien koko ja lukumäärä? pisteet joita manipuoloitiin? Millä tavalla pisteitä manipuloitiin? Mikä oli näiden pisteiden manipuoloinnin vaikutus?
Ja kyllä minä teen hänen kanssaan, sekä veljeni kanssa full contact harjoitetta, käytän niissä pisteitä. useimmin käytetyt ovat käsissä, tai pään pisteet. Niiden aktivointi on joko iskulla, tai muulla aktivoinnilla.
:)
Se että kolme "hermopisteuskovaista" (Dillman on itse sanonut, että näihin asioihin pitää uskoa, niin ne toimivat. Toimittaja ei uskonut [ja kieli oli värinpäin] niin ei toiminut. "He is a totaly non believer") tekee täyskontaktiharjotteita ei mielestäni tee siitä tositilanteessa toimivaa kamppailua.

Ovatko nämä teidän full contact harjoitteet sparrin omaisia vai enemmänkin tekniikkaa, mutta vain kovemmalla teholla? Eli tietääkö puolustautuja mitä hyökkääjä tekee ja milloin?

Ja yhä takerrut niihin pisteisiin. Pisteet sitä, pisteet tätä. Sinusta siis hermopistekamppailu on yhä, vieläkin, pelkät pisteet, eli emme puhu samasta asiasta. Minä puhun siitä, mikä sisältää myös nivelmanipulaatiot, lyönnit, potkut, chienergiat ja muut.

Minä selostin yhden näistä kaverin (kyllä, meillä on sama ystävä) tilanteista, sen jossa olin paikalla. Loput hän voi selostaa itse, olen kyllä jutut kuunnellut mutta paikalla en ole ollut. Hän on ystäväni enkä näe syytä miksi hän valehtelisi minulle, joten uskon häntä kyllä. Ilmoittelen hänelle, jos vaikka haluaisikin vastata. Ja pliis, älä nyt ala inttää että "hee, kaverisi jutut eivät ole luotettavia", koska minua ei todellakaan kiinnosta yrittää todistella tilanteita joita en itse ole nähnyt, vaikka niihin uskonkin. Eli jätän vastaamatta noihin kysymyksiin kaverini tappeluista. Eivät ole minun vastattavissani.

Se totally non-believer juttu olichi-tyrmäyskokeilu, ei hermopistekokeilu. Ei hermopiste, vaan chi. Ei hermopiste, chi. Minusta chi toimii silti. Minun mielipidettäni on turha yrittää kumota tai muuttaa tässä asiassa koska olen nähnyt ja kokenut sen.

Otamme kontaktia esimerkiksi niin että toinen alkaa hyökätä, lujaa, ja toinen pysäyttää tilanteen miten taitaa. Viime aikoina olemme kuitenkin taas alkaneet ottaa ihan kunnon kontaktia niinsanotusti kovilla otteilla eli vapaaottelua. Sitä emme olekaan hetkeen tehnyt. :)

Jos Janne et tosiaankaan halua tehdä muuta kuin inttää vastaan että juttumme ei toimi niin voisit harkita että et edes selaisi tätä ketjua. Jos et halua edes yrittää katsoa lajia muulta kannalta kuin siltä että se nyt mitä luultavimmin ei toimi niin en ymmärrä miksi edes vaivaudut kirjoittamaan? (nimittäin tuon kuvan olen viesteistäsi saanut, ei todellakaan pahalla)

Ei pahalla kenellekään. :)

EDIT: Oho, siistinpäs viestistäni asiattomuudet pois. :oops:
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 19104
Lauteille: Helmikuu 2005

#299

Viesti Jussi Häkkinen »

AnarkiaMies kirjoitti: Ja yhä takerrut niihin pisteisiin. Pisteet sitä, pisteet tätä. Sinusta siis hermopistekamppailu on yhä, vieläkin, pelkät pisteet, eli emme puhu samasta asiasta. Minä puhun siitä, mikä sisältää myös nivelmanipulaatiot, lyönnit, potkut, chienergiat ja muut.
No jos lajin nimessä korostetaan pisteitä (tai puhutaan hermopistekamppailusta), kai niistä saa kysyäkin?

Muutenhan riukukimpo on ihan tavallinen lyöntipotkuvääntölaji. Eikö?

Minusta chi toimii silti. Minun mielipidettäni on turha yrittää kumota tai muuttaa tässä asiassa koska olen nähnyt ja kokenut sen.
Mikä toimii? Eli: Mikä on tämä chi joka toimii? Mitä se on ja miten se toimii?
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 23356
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#300

Viesti TimoS »

AnarkiaMies kirjoitti: Se totally non-believer juttu olichi-tyrmäyskokeilu, ei hermopistekokeilu. Ei hermopiste, vaan chi. Ei hermopiste, chi. Minusta chi toimii silti. Minun mielipidettäni on turha yrittää kumota tai muuttaa tässä asiassa koska olen nähnyt ja kokenut sen.
No selitä sitten miten tuon chi:n olemassaolon voi todentaa?
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 31 kurkkijaa