Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hermopistekamppailusta

Muun maailman lajit

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#316

Viesti L.K. »

Mika kirjoitti: Höpöhöpö. Sinäkään et ole vielä tapaamisissa ollut.

Kannattaa nyt vain lukea noita Lavan ketjuja ja päätellä itse.

VKA:n jos kenen esitys oli paljon puhuttu. Kauas taakse jäävät edelleen kaikki hermopiste-, Qi- ja muut väkevät keskustelut.

Ja katso minkä vastaanoton VKA esityksineen sai! :thumbsup:

I rest my case. Seuraavaksi joku tapaamisissa käynyt voisi jakaa näkemyksiään. :)
Niin ja sen takia kun en ole ollut,niin en voi kyseenalaistaa tai tehdä omia mielipiteitä tahi johtopäätöksiä.Tämäkö on sitä Potkun avoimmuutta?Taidanpa perua puheitani...ja arvaappa mistä tulee se mielikuva,että ne ketkä on miitissä olleet,on oma porukkansa ja muiden puheet tms. voidaan avoimesti kyseenalaistaa sekä niillä ei ole painoarvoa...

Ja se,että VKA:n esitys oli paljon puhuttu,niin mitäs se todistaa..uusi juttu kiinnostaaa varmasti,mutta kukaan ei kait kyseenalaistanut VKA:n jutun toimivuutta tai muuta.TIEDÄN että eräissä piireissä VKA:n juttuja ei oteta niin suurella hypetyksellä vastaan mitä täällä,mutta en viitsi niitä alkaa täällä ruotimaan,koska se ei palvele mitään..
VKA:n jutuissa on paljon hyvää,mutta e se Senshidokaan mikään jumalan totuus ole tahi ne jutut mitä siinä tehdään sellaisia mitä ei olisi aiemmin jo tehty joissain lajeissa.

Ja minkähän takia kun puhutaan hermopisteilystä,niin jonkun tapaamisissa käyneen pitäisi jakaa kertoa näkemyksiään?Onko hermopisteilyä jo esitetty miiiteissä?Ei tietääkseni?Eli miksi minun näkemykseni asiasta on jotenkin vähemmän arvokas kuin jonkun miitissä käyneen..jos tämä niin mikä tuntuu kertovan jotain siitä,mitä ja ketä tällä foorumilla "arvostetaan" ja kenen MIELIPITEET tai näkemykset ovat kuuntelemisen arvoisia.

Anteeksi vaan,että avasin sanaista arkkuani aiemmin.. :roll:
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#317

Viesti Kristian Hyvärinen »

JanneM kirjoitti: Jos itse neuvot minua olemaan lukematta tätä ketjua, niin neuvoisin sinua olemaan kirjoittamatta tähän ketjuun.

PS. Andyn potissa taisi olla jo 1000€ ja minä laitan vielä 100€ lisää eli nyt potissa on jo 1100€ sille joka etätyrmää Andyn.
Näin teen, kiitos hyvästä neuvosta.

Miksikö ei toimisi? 1)jokaisen keho on yksilö, voi tulla eroja. 2) On näitä pikkuseikkoja jotka voivaat vaikuttaa eri lailla, kuten tämä ns. polarisaaatio. 3) Hän ei välttämättä olekaan niin taitava. 4) Chi-temppuilut toimii parhaiten sellaiseen jonka 'chin' on oppinut jo tuntemaan, näin siitä saaa paremmin kontrollin. Mestarille tällainen ei merkitse paljoakaan mutta minä en kaveriani ole mestariksi sanonut. Ja epäselvyyksien välttämsieksi, enkä ole uhonnut että hän tyrmää kenet hyvänsä, vastasin vain että voinhan minä kysyä.

Heippa.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 58
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#318

Viesti Andy »

Lupaan, että minun nyrkkiini ei sitten kyllä vaikuta yksilöllisyys, eikä polarisaatio. Taitoakin on ainakin sen verran, että osun paikallaan seisovaan ihmiseen.

Chitä en tunne, mutta ei kai se homma niin voi mennä, että kimppuun ryykäävälle humalaiselle nakkikiskan Pertsalle pidetään ensin luento chistä ja vasta kun tämä on oppinut tuntemaan chin, hänet etätyrmätään. :shock:
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#319

Viesti flammee »

TimoS kirjoitti:
JanneM kirjoitti:PS. Andyn potissa taisi olla jo 1000€ ja minä laitan vielä 100€ lisää eli nyt potissa on jo 1100€ sille joka etätyrmää Andyn.
Täältä 100 € lisää
Heeei, mä etätyrmään Andyn tänä iltana. Aloitan yrittämisen alkuillasta ja lopetan sitten yöllä. Näin kun on etäisyyttä, eikä ole näköyhteyttä eikä täysin tiedä suuntaakaan, niin siinä saattaa olla hieman viivettä että chi löytää perille. Mutta olen suhteellisen varma että kyllä siltä taju lähtee. :) Vai kuuluko tuohon edelleen se turpaanveto ja minuutin aikaraja? :p
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#320

Viesti kaik »

TimoS kirjoitti:
JanneM kirjoitti:PS. Andyn potissa taisi olla jo 1000€ ja minä laitan vielä 100€ lisää eli nyt potissa on jo 1100€ sille joka etätyrmää Andyn.
Täältä 100 € lisää
Eli potti on nyt 1400 €. 100€ Andyltä itseltään, Ikuinen Oppilas laitti 1000 € likoon, minä 100 €, JanneM 100€ ja TimoS 100€. Kyllä tuolla summalla matkakulut korvaa..
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#321

Viesti JanneM »

Nyt täysin OT!

K.Maga:
VKAn jutut, shenshido, shredder ja muut saivat nimen omaan erittäin tyrmäävän vastaanoton tällä foorumilla. Juurikaan puolestapuhujia ei VKAn lisäksi ollut.
VKA tuli miittiin ja näytti käytännössä mistä hommassa on oikeasti kysymys. Tämä poiki muunmuassa harjoitusryhmän ainakin Helsinkiin. Sen lisäksi yleinen ilmapiiri VKAn touhuja kohtaan vaihtui erittäin positiiviseksi.
Miitti olisi mielestäni erittäin hedelmällinen paikka hermopisteilijöille kaspinisteille ja muille vastustusta ja meteliä aiheuttaneille lajeille ja porukoille näyttää touhunsa käytännössä. Näin niitä ennakkoluuloja ja vanhoja käsityksiä muuretaan.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#322

Viesti TimoS »

JanneM kirjoitti: VKAn jutut, shenshido, shredder ja muut saivat nimen omaan erittäin tyrmäävän vastaanoton tällä foorumilla. Juurikaan puolestapuhujia ei VKAn lisäksi ollut.
Jeps, VKA:lla itselläänhän on muistaakseni allekirjoituksessaan jonkun tokaisu siitä ketjusta jossa systeemistä "keskusteltiin". Muistaako kukaan mikä se keskustelu oli?
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#323

Viesti kaik »

TimoS kirjoitti:
JanneM kirjoitti:VKAn jutut, shenshido, shredder ja muut saivat nimen omaan erittäin tyrmäävän vastaanoton tällä foorumilla. Juurikaan puolestapuhujia ei VKAn lisäksi ollut.
Jeps, VKA:lla itselläänhän on muistaakseni allekirjoituksessaan jonkun tokaisu siitä ketjusta jossa systeemistä "keskusteltiin". Muistaako kukaan mikä se keskustelu oli?
Tämäkö: Tekniikka vs konsepti
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#324

Viesti L.K. »

JanneM kirjoitti: Nyt täysin OT!

K.Maga:
VKAn jutut, shenshido, shredder ja muut saivat nimen omaan erittäin tyrmäävän vastaanoton tällä foorumilla. Juurikaan puolestapuhujia ei VKAn lisäksi ollut.
VKA tuli miittiin ja näytti käytännössä mistä hommassa on oikeasti kysymys. Tämä poiki muunmuassa harjoitusryhmän ainakin Helsinkiin. Sen lisäksi yleinen ilmapiiri VKAn touhuja kohtaan vaihtui erittäin positiiviseksi.
Miitti olisi mielestäni erittäin hedelmällinen paikka hermopisteilijöille kaspinisteille ja muille vastustusta ja meteliä aiheuttaneille lajeille ja porukoille näyttää touhunsa käytännössä. Näin niitä ennakkoluuloja ja vanhoja käsityksiä muuretaan.
Juu varmasti on oikea paikka ja haluankin uskoa,että ilmapiiri on miitissä hyvä ja avoin.
Mutta lueppa ihan ajatuksella tätäkin ketjua ja mieti,että haluaisiko vaikka hra Kauhanen tai joku muu tulla demoamaan?Epäilen.
Varmaan tässäkin ketjussa on provottu ja provosoidutt puolin jos toisin,mutta ei muistaakseni esim. tuota VKA:n juttua samoilla tavoin kohdeltu.Ja mistä se johtuu?Siitä,että VKA:n lajiin ei kohdistu sellaisia ennakkoluuloja kuin hermopisteilyyn.Bad habits die hard vai miten sitä sanotaan..

Ja ihan täsmennyksenä,minulla ei ole mitään VKA:ta vastaan henk.koht.
Otin vain tuon esimerkkinä,kun siitä tässäkin ketjussa mainittin.
No hard feelings! ;)

Hyvä juttuhan se on jos joku innostuu jostain lajista demon tms. perusteella,mutta ainakin joidenkin osalta kyseenalaistaminen hermopisteilyä kohtaan olisi voinut tapahtua vähän korrektimmin tms.

Tämä nyt on vain minun mielipiteeni,joku voi nähdä asiat varmaan hyvinkin toisessa valossa.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#325

Viesti TimoS »

kaik kirjoitti: Tämäkö: Tekniikka vs konsepti
Nopean silmäilyn perusteella juuri tuo. Siinäpä lukemista kaikille jotka ovat sitä mieltä että potkulaisten mieli ei voi muuttua. Osaa ei kiinnosta tuo treenaustapa vieläkään, mutta eipä ole kovin moni sanonut enää että homma ei toimi
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 56
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#326

Viesti Kari Aittomäki »

Selittäkeepä sitten miksi minä putosin kuin sorsa lennosta kun Dillman veti kaksoishyökkäyksen? En siis pyörtynyt tai hötkähtänyt, putosin. Virta veks.

Minä olen taatusti syönyt tällejä siihen mittaan etten ilmaiseksi putoa, minua on myös horjuteltu hermopistejuttujen perusvedoilla jotta tiedän että iskujenvaihdossa en tuollaista edes huomaisi.

Koskettamatta tyrmäyksen tahtoisin kyllä kokea. Eli asetun vapaaehtoisesti kohteeksi ilman mitään uho-haasteita. Sensijaan voin asettautua eri mindsetteihin, tehdä eräänlaisen verrokkisarjan. Ja myös rehellisesti tuntemuksiani kuvata vaikkapa tänne.
Sen ehdon haluaisin että jos sattuisin pyöryä kupsahtamaan, saisin könytä jaloilleni omia aikojani.
Kaskun se hoitaja-osasto sen hermostuneen ympärillä on niin ikävän alleviivaava ja sekopallon sekavuutta ruokkiva karuselli.
Jos sattuisin taasen hoidon puutteessa kuolemaan niin johan tässä on elettykin.

Tämä keskustelun sävy on nyt aika ikävä, vaihteeksi.
Tahtoisin nyt ihan vallan oikeasti hiukan suvaitsempaa asennetta peräänkuuluttaa.
Erilaiset lajit kun ovat ikäänkuin rikkaus, nääs.
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#327

Viesti Kristian Hyvärinen »

Andy kirjoitti: Lupaan, että minun nyrkkiini ei sitten kyllä vaikuta yksilöllisyys, eikä polarisaatio. Taitoakin on ainakin sen verran, että osun paikallaan seisovaan ihmiseen.

Chitä en tunne, mutta ei kai se homma niin voi mennä, että kimppuun ryykäävälle humalaiselle nakkikiskan Pertsalle pidetään ensin luento chistä ja vasta kun tämä on oppinut tuntemaan chin, hänet etätyrmätään. :shock:
Pakko vastata vielä tämän kerran.

Pointtihan tässä on se, että ei oikeastaan kenenkään nyrkkiin vaikuta se. Mutta se, ettei suostuta kokeilemaan jotakin muuta kuin sitä nyrkkiä tai edes ola koskematta on aika ennakkoluuloista puuhaa.

Miiteissä voi olla hyvä ilmapiiri, tämä keskustelu sanoo jotakin aivan muuta, sori nyt vaan.

Ei, 'tyrmättävän' ei tarvitse osata chi;tä tai tuntea sen käyttöä.

Ja Jannelle vielä.
"Jos henkilö X aloittaa lajin Y jota sanotaan hermopistekamppailuksi vaikka siellä onkin uuta kuin hermopisteitä, kuten nivelmanipulaatioita ja sitä shittiä mitä olen hokenut koko ajan. Hän ei ole harrastanut mitään ennen tätä ja hyvä jos osaa laittaa käden nyrkkiin. Siellä hän oppii juttuja.

X joutuu kadulla tappeluun. Henkilö Z ottaa X:ää ryysyistä kiinni. X muistelee Y:ssä oppimiaan taitoja ja hoitaa homman kotiin jonkinlaisella lukolla vaikkapa.

Hän huomaa ettei ole käyttänyt pisteitä, mutta ennen lajin aloittamista hän ei ole osannut tehdä yhtikäs mitään, edes kunnon lyöntiä.

Hänen lajinsa, eräänlaisena hermopistekamppailuna tunnettu, auttoi häntä 'voittamaan' vastustajansa, koska muuten hän olisi mitä luultavimmin osaamattomana saanut turpaansa. Laji siis toimi, vaikkei hän käyttänytkään tällä kertaa hermopisteitä!"

Aika kömpelö satu, mutta pointti saattoi tulla selväksi.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#328

Viesti TimoS »

AnarkiaMies kirjoitti: Mutta se, ettei suostuta kokeilemaan jotakin muuta kuin sitä nyrkkiä tai edes ola koskematta on aika ennakkoluuloista puuhaa.
Tai realistista, katsantokannasta riippuen
Miiteissä voi olla hyvä ilmapiiri, tämä keskustelu sanoo jotakin aivan muuta, sori nyt vaan.
Lueppa kuule se väittely VKA:n kanssa joka tänne jo linkitettiin
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#329

Viesti TimoS »

Kari Aittomäki kirjoitti: Tämä keskustelun sävy on nyt aika ikävä, vaihteeksi.
Tahtoisin nyt ihan vallan oikeasti hiukan suvaitsempaa asennetta peräänkuuluttaa.
Erilaiset lajit kun ovat ikäänkuin rikkaus, nääs.
Ovat toki. Keskustelun sävy on kieltämättä sangen hyökkäävä, mutta toisaalta se osoittaa myös sen että homma kiinnostaa ihmisiä. Itse näkisin ainakin paljon karmeampana että keskustelua ei käytäisi lainkaan.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#330

Viesti JanneM »

Kari:
Mun pointti ei ollut se, etteikö ne tökkimiset toimisi. Laitoitko hanttiin ja olitko valmis irrottamaan Dillmannin pään tarvittaessa? VAi olitko valmis vastaanottamaan hermotärskäyksen? Ne on ne erottavat tekijät

AnarkiaBoi:
Mun käsityksen mukaan hermopistekamppailussa pitäis käyttää niitä hermopisteitä... Jos pisteitä ei ookäytetty, niin onko se ollut hermopistekamppailua? EI ole. Se on ollut kamppailu jota se on oppinut hermopistekamppailulajissa. Sanotaanko nyt vaikka että se sun kaveris on käyttänyt sitä riukukenpoa. Se EI EDELLEENKÄÄN todista hermopistekamppailun tehoa tositilanteessa...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 31 kurkkijaa