Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

2. Potku-tapaaminen

Keskustelua Potku-tapahtumista ja muista yhteisistä karkeloista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#556

Viesti Mika »

Nabil Mokhtari kirjoitti:
keskilinja kirjoitti:Mitää munareita tueta... Attana
Tuon totesit sitten myöhemminkin :lol: :lol:
:lol:

Niinpä. Keskilinja matsasi VKA:ta vastaan ja otti pariin kertaan oikein kunnolla munista kiinni, mutta eihän se mitään aiheuttanut, koska VKA:lla oli munarit. Olisi saattanut tilanne jokseenkin muuttua, jos ei olisi ollut.

VKA:n juttu oli hyvä, juuri kuten odotinkin. Hänen esiintymisensä oli hyvää, kokenut esiintyjä.
Muuten kaikki tuohon harjoitteluun liittyvät asiat olen todennut siinä kyseisessä ketjussa. Oikein arvelin.

Muiden esitykset sitten taas yllättivät. Positiivisesti. Olivat erilaisia kuin olisin voinut kuvitella. Toimivia juttuja, hyvää menoa.

Kiitos kaikille, hauskaa oli! :rr:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
VKA
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 832
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#557

Viesti VKA »

Kovin on kiirus niin ei ehdi vastaileen kunnolla.
Olen saanut aika paljon maileja ja kiitos niistä, vastailen kaikille kun aikaa riittää.

Mitä tulee tuohon munari juttuun en oikein usko, että tilanne olisi muuttunut. Voidaan kokeilla uudestaan ilman niitä ihan koska vaan ;)
Tosiasiassa miehen sukuelimiin on yllättävän vaikea hyökätä sellaisella voimalla, että toiminta loppuisi, varsinkin lähietäisyydeltä koska voimaa iskuihin ei vaan saa. Tämä "vedä munille niin se putoaa"on yksi niistä myyteistä.
Tuosta demostani keskilinjan kanssa vielä sen verran, että korttipakkahan oli ladattu minua vasten tarkoituksella: Hän sai luvan tehdä kaiken täysiaä ja perille kun taas itse tein vain simuloidusti: en oikeasti painanut sormia silmiin, en lyönyt perille, en purrut oikeasti vaan ainoastaan murisin jne.
Olen tehnyt vastaavanlaisen demon itseäni isompien ja paljon reenanneiden kavereiden kanssa samoin lopputuloksin joka kerta. Se ei tarkoita, että olisin jotenkin kova kaveri mutta mielestäni kertoo jotain shredderin toimivuudesta...Toinen tekee täysiä ja minä leikisti ja silti olen niskan päällä.
Mutta Shredderistä joku toinen kerta lisää. Siitä tuli aika paljon mulle kyselyitä ja seminaari aiheesta on joulukuussa salillamme.
-------------------------------------------------------
"VKA, et näytä tajunneen kamppailulajien periaatteita alkuunkaan."
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#558

Viesti keskilinja »

Jepa nyt on miitit miittailtu ja tässä yritän kovasti selviytyä saunaillan sivuvaikutuksista. EI OO HELPPOO!!! Ugh... Brassijutsuilu oli kyl aivan mahtavaa hupia: Eka matsini oli KFM:stä vastaan, täyden ajan kestin retutuksessa kuiteski. Sitten Panu lukotti mut heti perään. Ilcaccion kans oli tasasta, mut sitten puhui mun mahtava nilkkalukkoni :D

Lajidemot ylitti odotukseni, mutta pidempi demoamisaika ensikerralle. Yamazun esitys oli vakuuttavaa ninjailua, ja erityisen hyvää oli miksitehdäännäin siinä samassa. Aikido on hankalaa, samoin kaikki muukin mitä ei ole ikinä ennen tehnyt. VKA:n shöy oli mieltä avartavaa(hyvin oli treenannu iron boollsit). Meikä oli heti alussa jo et WTF ku se huuteli Jannelle ja Cha_anille. KUOLE pipari KUOLE!!!

Saunatilat oli aivan loistavat, samoin koko porukka.

KIITOKSET KAIKILLE!!!

p.s. Tabby sun ukemi on ihan k*kka :lol:
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#559

Viesti tabitha »

keskilinja kirjoitti: p.s. Tabby sun ukemi on ihan k*kka :lol:
Tee itse parempi :smt019 (jep jep tiedetään, kakka on :) )
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#560

Viesti JanneM »

tabitha kirjoitti:
keskilinja kirjoitti: p.s. Tabby sun ukemi on ihan k*kka :lol:
Tee itse parempi :smt019 (jep jep tiedetään, kakka on :) )
Hyvin sä vedät... ;)

Multa katkeis molemmat kädet jos yrittäisin tehdä sen sun taaksepäin ukemis. Ja niskat katkeis jos tekisin sen ihme venkautuksen (putoava lehti?)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#561

Viesti tabitha »

JanneM kirjoitti: Multa katkeis molemmat kädet jos yrittäisin tehdä sen sun taaksepäin ukemis.
Mulle se on ainoa vaihtoehto. Takakaiten Ei Toimi. Se on tullut moneen kertaan todistettua, viimeksi siellä miitissä. (Kiitos Jussi iriminagesta... sullon paras iriminage mitä mä oon ikinä nähny paitsi ehkä Tissierillä. Etkä edes tehnyt kovaa...)
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Panu Suominen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 909
Lauteille: Maaliskuu 2005

#562

Viesti Panu Suominen »

VKA kirjoitti: Olen tehnyt vastaavanlaisen demon itseäni isompien ja paljon reenanneiden kavereiden kanssa samoin lopputuloksin joka kerta. Se ei tarkoita, että olisin jotenkin kova kaveri mutta mielestäni kertoo jotain shredderin toimivuudesta...Toinen tekee täysiä ja minä leikisti ja silti olen niskan päällä.
Sen verran pitää kyllä narista, että vaikea uskoa, että yleisön joukosta tullut avustaja pyrkisi aivan oikeasti satuttamaan sinua kyseisen kaltaisessa demossa. Tietysti ko. henkilö voi ottaa kovasti ja varmasti ottaakin, mutta silti lyönnit päähän, kurkkuun yms. arkoihin paikkoihin ovat tod. näk. voimaltaan rajoitettuja verrattuna siihen, että kaveri oikeasti yrittäisi tappaa sinut omassa esityksessäsi. Tietysti kaikenlaisia psykopaattejakin on olemassa... :)

Tämä nyt ei oleenaisesti kuitenkaan muuta ko. kaltaisen demon tehoa siitä, että ns. "tositilanne" on kaoottinen ja oma harjoiteltukin pakka sekoaa hyvin helposti, kun vastustaja ei toimikaan niin kuin on omalla salilla totuttu.
"Ei tunnu missään! Hakkaa lisää!"

Panu Suominen
Shorinji Kempo
rENE
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 29
Lauteille: Maaliskuu 2005

#563

Viesti rENE »

Heihoi. Hienoa oli vaikka toi alkomahooli/väsymys vei hieman mua kuin
pässiä narussa :lol: kiitoksia kungfumiähelle kaitsemisesta!

Ensi kertaa odotellessa

rENE
PWTS-Turku
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#564

Viesti Jussi Häkkinen »

tabitha kirjoitti: Mulle se on ainoa vaihtoehto. Takakaiten Ei Toimi. Se on tullut moneen kertaan todistettua, viimeksi siellä miitissä. (Kiitos Jussi iriminagesta... sullon paras iriminage mitä mä oon ikinä nähny paitsi ehkä Tissierillä. Etkä edes tehnyt kovaa...)
Kiitoksia kovasti kehuista, mutta tiedän hyvin monia jotka tekevät iriminagen paljon minua paremmin - ja että aikidon lopettamisen jälkeen omat heittoni ovat reikiä täynnä. Hyvä kuitenkin, jos tuostakin saa jotain ajatuksia - itse aikoinani viehätyin k.o. tekotavasta paljonkin.

Takakaitenista olen samaa mieltä - joihinkin heittoihin se on hyvin vaarallinen tehtävä. Esim. iriminagessa, jossa oma suunta on eteenpäin, suunnan takakaiteniksi kääntäminen on jotakuinkin mahdoton tehtävä, jos haluaa pitää ukeminsa turvallisena.
Irimi- tai tenchinaget yhdistettynä takakaiteniin ovat ne kaksi tapaa, millä aikidossa on mennyt ihmishenkiä eniten. Niska poikki. :( Ei siis takakaitenia noihin.

Kiitos myös sinulle aikidomuistojen verestämisestä. Vastavuoroisesti voin todeta, että sinulla on erinomaiset ukemit - myös äänettömyysmielessä, vaikka se onkin sivuseikka. Toimivat todella hyvin.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#565

Viesti tabitha »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Irimi- tai tenchinaget yhdistettynä takakaiteniin ovat ne kaksi tapaa, millä aikidossa on mennyt ihmishenkiä eniten. Niska poikki. :( Ei siis takakaitenia noihin.
Usko minua: ei mihinkään muuhunkaan. Mihinkään heittoon tai mihinkään kaatoon. Voihan ihminen takakaiteneita tehdä, mutta ekaa kertaa kun tulee se oikea tai edes puolioikea heitto (toisaalta useimmilla aikidokoilla sitä ei nyt tuu koskaan) niin se on itsari lähteä takakaiteniin...

Vois siirtyä tonne ukemi keskustelun puolelle jos haluaa tästä enemmänkin keskustella. (Siis Jussi Vaasastako olet aikido-oppisi saanut? Täytyy tsekata k.o. seura.)

Ja miitti oli muuten 1HQdAA. Lisää tällaista. Kaikki oli todella rentoja ja miellyttäviä ihmisiä ja juttujen taso oli hyvä huolimatta siitä että raflassa istuinkin samassa pöydässä JanneM:n kanssa. Ja onnittelut Ramille siitä oranssista narusta.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#566

Viesti Jussi Häkkinen »

tabitha kirjoitti: Vois siirtyä tonne ukemi keskustelun puolelle jos haluaa tästä enemmänkin keskustella. (Siis Jussi Vaasastako olet aikido-oppisi saanut? Täytyy tsekata k.o. seura.)
Sieltä alkujaan, jep - mutta paljon on vettä virrannut siltojen alla sen jälkeen (ja muita ajan kulumiseen viittaavia latteuksia). En tiedä, miten seura voi nykyisin - ja että ovatko edes samat ihmiset peräsimessä ja samat tuulet puhaltamassa. Ja juu, itse teen taakse kaatumiset aina "kovina", siitä ylösnousun saatan kiepauttaa eri suunnista - mutta vaikka tuolloin kokonaisuus näyttäisi takakaitenilta hieman, se ei taatusti ole sitä 1:1. (Ja kuten huomasit, minulla on muutenkin ukemipuoli hieman luovaa. Se on sitä RBSM:n kautta löydettyä..). :D


Miitin parhaiten mieleeni jäänyt näytös oli Bujinkanin setti. Kaunista ja perinteistä, nautin jokaisesta hetkestä. Noita juttuja kun näkeekin aika harvoin. Kiitos! :smt041
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#567

Viesti keskilinja »

VKA kirjoitti: Tosiasiassa miehen sukuelimiin on yllättävän vaikea hyökätä sellaisella voimalla, että toiminta loppuisi, varsinkin lähietäisyydeltä koska voimaa iskuihin ei vaan saa. Tämä "vedä munille niin se putoaa"on yksi niistä myyteistä.
Tämän haluaisin korjata. Elikkä en olisi iskenyt vaan repinyt. Tosin oisin mää jokatapauksessa kuollu ;)

VKA hyvää settiä kaikenkaikkiaan. Semmonen jäi askarruttamaan, että otatteko te treenit aina worst case scenaarioina, koksa näkemäni katumatsit ovat olleet ihan erinäköisiä?
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#568

Viesti tabitha »

keskilinja kirjoitti: Elikkä en olisi iskenyt vaan repinyt.
AUTS!!! Monkey steals the peach...

Määkin vähän ihmettelin tuota perustelua, että lähietäisyydeltä ei saa iskettyä. Ei iskettyä varmaan mutta jos vääntää ja repii...

Itsekin olisin halunnut matsata VKA:ta vastaan mutta ei ollu tarpeeksi munaa... kaduttaa kun nysväsin sillälailla...

(Ja katutilanteen yllätysmomentista vielä. Harvoin se ihan ylläripylläri on, ainakin kaikkia matseja joita olen snägäreillä nähnyt on edeltänyt noin 0,1-15 minuutin päänaukominen. Aseelliset ryöstöt varmaan erikseen.)
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Panu Suominen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 909
Lauteille: Maaliskuu 2005

#569

Viesti Panu Suominen »

tabitha kirjoitti: (Ja katutilanteen yllätysmomentista vielä. Harvoin se ihan ylläripylläri on, ainakin kaikkia matseja joita olen snägäreillä nähnyt on edeltänyt noin 0,1-15 minuutin päänaukominen. Aseelliset ryöstöt varmaan erikseen.)
Eihän se ollut ylläri pylläri nytkään, kun VKA hyökkäsi. Hänhän kertoi hyökkäävänsä ja kertoi varustuksensa. Lisäksi tilanne alkoi päänaukomisella...

:)
"Ei tunnu missään! Hakkaa lisää!"

Panu Suominen
Shorinji Kempo
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#570

Viesti tabitha »

Niin alkoikin. Tämä on nyt tälläista pakollista wittuilua...

Treenaakohan VKA ja porukat muuten oikeita ylläri hyökkäyksiä? Itse olen joskus pyytänyt jotain kaveria tekemään mulle jonkun yllärilyönnin jossain vaiheessa päivää. Eihän se ihan sama asia oo kuin ihan täys ylläri mutta pari kertaa on tullu flinchikin.

Aikidotekniikkaa en olis kyllä varmasti tossa harjotuksessa pystynyt tekemään. Korkeintaan jotain tosi likasia atemeita. Pistäähän tällainen miettimään.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Huu ja 3 kurkkijaa