Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

2. Potku-tapaaminen

Keskustelua Potku-tapahtumista ja muista yhteisistä karkeloista

Valvoja: Valvoja

Vastaa
jkk
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 1067
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#571

Viesti jkk »

Hauskaa oli! Kiitosta vaan kaikille tahoille. :tiphat: Hyvin järkätty kaikki yöpaikoista lähtien!
Kermi
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 70
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Tampere
Yhteystiedot:

#572

Viesti Kermi »

hitsi vieköön. Tulin katselleeksi sivusta potkulaisten systeemejä, omia harjotuksia odotellessa. Vahvana ajatuksena tuli päähän, että perhana, seuraavaan kokoontumiseen PITÄÄ mennä :)
Muutamat laji-esittelyt jotka näin, oli mielenkiintoista katsottavaa, harmi vaan, että missasin Yamazun esityksen :)
VKA
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 832
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#573

Viesti VKA »

Tämän haluaisin korjata. Elikkä en olisi iskenyt vaan repinyt. Tosin oisin mää jokatapauksessa kuollu

VKA hyvää settiä kaikenkaikkiaan. Semmonen jäi askarruttamaan, että otatteko te treenit aina worst case scenaarioina, koksa näkemäni katumatsit ovat olleet ihan erinäköisiä?
Ensinnäkin pitää todeta, että miehen sukuelinten repiminen ja niistä kiinni tarraaminen ei ole niin helppoa mitä luullaan...eikä se johdu pelkästään siitä että pienestä on vaikea saada kiinni ;) Se johtuu siitä, että vaatteiden läpi ei saa kunnon otetta koska toinen liikkuu ja laittaa vastaan. En sitten tiedä miten tää nykynuorison lökäpöksymuoti helpottaa asiaa :lol: Olen tuota menetelmää reenannut ja kokeillut aika paljon ja tulokset eivät ole kovinkaan positiivisia.

Emme reenaa aina worst case scenariota varten. Itseasiassa aika paljon harjoittelusta on sitä, että miten toimitaan kun toinen vain tönii ja miten sellainen ihminen rauhoitetaan elein ja sanoin ja ilmein. Veistä vastaan tilanne on kuitenkin aika usein se "pahin mahdollinen" joten sitä reenataan useimmiten siten. Kuten huomasit siitä demosta jonka tein sulle niin eihän sun kummosesti käynyt loppupeleissä, eli meidän juttuja voi voimankäytöllisesti porrastaa aika helpostikkin.
Ja katutilanteen yllätysmomentista vielä. Harvoin se ihan ylläripylläri on, ainakin kaikkia matseja joita olen snägäreillä nähnyt on edeltänyt noin 0,1-15 minuutin päänaukominen
Nimenomaan. Tämän takia me reenataankin sitä vaihetta myös. Jos ei ole sitä harjoitellut eikä osaa tulkita toisen eleistä milloin se aikoo siirtyä sanoista tekoihin voi se hyökkäys tulla silloinkin yllärinä (vrt. veitsidemo jossa kaveri kertoi, että ei edes huomannut milloin veitsi oli tullut käteeni.)
Reenaamme toki myös ihan niitä "puskahyökkäyksiä" vastaan toimimista mutta valtaosaa hyökkäyksistä (n90%) edeltää verbaalinen vaihe. Kuinka moni OIKEASTI reenaa myös sitä?
Sen verran pitää kyllä narista, että vaikea uskoa, että yleisön joukosta tullut avustaja pyrkisi aivan oikeasti satuttamaan sinua kyseisen kaltaisessa demossa. Tietysti ko. henkilö voi ottaa kovasti ja varmasti ottaakin, mutta silti lyönnit päähän, kurkkuun yms. arkoihin paikkoihin ovat tod. näk. voimaltaan rajoitettuja verrattuna siihen, että kaveri oikeasti yrittäisi tappaa sinut omassa esityksessäsi.
Näitäkin aina välillä kuulee. Eipä siihen kait voi sanoa muuta, kuin että olen valmis tekemään saman demon uudestaan ilman suojia ihan koska vaan jos viitsit vääntäytyä paikalle...
Mutta loppupeleissä kyse ei tosiaan ole siitä kuinka hyvä minä olen jossain asiassa. Kyse on siitä, voinko opettaa SINULLE jotain sellaisia asioita joita SINÄ voit käyttää hyödyksesi jos puolustat itseäsi.

Itsekin olisin halunnut matsata VKA:ta vastaan mutta ei ollu tarpeeksi munaa... kaduttaa kun nysväsin sillälailla...
Tabi hyvä ei kyse ollut matsauksesta! Matsissa katotaan kuka on parempi ja kovempi jne. Tuossa oli vain ja ainoastaan kyse harjoittelumenetelmistä. Minun mielestäni hyvä reenata siten, että uke laittaa oikeasti hanttiin ja koittaa tehdä oikeasti hyökkäyksiään. Et sinä siihen minua tarvitse. Koita ihan sen parisi kanssa ensi kerralla. Ei siinä haeta parempaa: Se on harjoittelua.
Se miksi keskilinjalle näytin sen yhden "käy mun päälle täysiä tee mitä haluat ja mä lupaan, että sua ei satu" johtui vain siitä, että mielestäni Shredderiä arvostaa ehkä eniten kun kokee sen. Ja nyt Keskilinja koki sen lievimmän version ja varmasti sai ajattelemisen aihetta: Mieshän ei kokenut sen kummempia vaurioita kun punottavat posket, mutta minulle ei tullut edes niitä.

Mutta kiitoksia paljon mielenkiinnosta kaikille jotka jorinoitani jaksoivat kuunnella! Oli myös mukavaa, että ihmisillä oli paljon kysyttävää ja vaikka keskustelu rönsyili veitsiä vastaan harjoittelemisesta IP-asioihin yleensä niin se oli mielestäni vain positiivista. Yleensähän ihmiset eivät kysy mitään. Omaa esiintymistyyliäni ja persoonaani ja opetustyyliäni kaikki eivät välttämättä pidä hyvänä ja kukin tyylillään. En vain itse ehkä osaa enää opettaa/harjoitella niin muodollisesti, oppilaani kutsuvat minua etunimellä, emme kumartele, puhumme salilla asioista niiden oikeilla nimillä jne. joten se saattaa olla joillekin perinteisempään tyyliin opettaville/oppiville hieman outoa. Mutta eikös se erilaisuus ole elämän rikkaus!
Kiitos vielä Jannelle ukena olemisesta ja hyvistä keskusteluista. Kiitokset myös sille kali kaverille jonka nimi meni valitettavasti jo unholaan :oops:
Harmi kun en päässyt viettämään iltaa muiden kanssa ja aamupäivä meni opettaessa muita ihmisiä mutta toivon mukaan ensi kerralla pääsen itse tutustumaan enemmän muiden lajeihin. Ainakin ne harvat heinäsirkkahyppypotkut mitä vilaukselta näin olivat kaunista katseltavaa.
-------------------------------------------------------
"VKA, et näytä tajunneen kamppailulajien periaatteita alkuunkaan."
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 41
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#574

Viesti tabitha »

Mielestäni jos joku loukkaantuikin VKA:n jutuista, se vain todistaa että niissä täytyy olla jotain perää. Itse en näe mitään pointtia loukkaantua. Hyvä demo oli, joskin olisi haluttanut kuulla ja nähdä enemmänkin (sama juttu muuten kaikkien muidenkin demojen kohdalla)
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
maikki
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 320
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: yvi

#575

Viesti maikki »

Juu, kivaa oli kaikenkaikkiaan. Esittelyt oli mahtavia, harmi vaan että niin lyhyitä, kylmäkin pääsi tuleen ku ei päässyt urheileen :). Järjestelyt oli hoidettu kunnolla saunaa myöten. Harmi kun jouduin lähtemään saunalta vähän aikasessa vaiheessa enkä nähnyt mihin kaikkeen tuo porukka pystyy Mansen yöelämässä (mikä saattaa olla ihan hyväkin). :lol:

Nyt on paljon mukavampi kirjotella tänne ja lukee muiden juttuja kun tietää monen jampan naamat nikkien takaa. Seuraavaa miittiä odotellessa. Kits
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#576

Viesti keskilinja »

VKA kirjoitti: Ensinnäkin pitää todeta, että miehen sukuelinten repiminen ja niistä kiinni tarraaminen ei ole niin helppoa mitä luullaan...eikä se johdu pelkästään siitä että pienestä on vaikea saada kiinni Wink Se johtuu siitä, että vaatteiden läpi ei saa kunnon otetta koska toinen liikkuu ja laittaa vastaan. En sitten tiedä miten tää nykynuorison lökäpöksymuoti helpottaa asiaa Laughing Olen tuota menetelmää reenannut ja kokeillut aika paljon ja tulokset eivät ole kovinkaan positiivisia.
Hmm... Tästä minulla on taas aivan erilainen näkemys... Ja niin on varmaan Eskolla ja Ilcacciollakin ;) Tosin sitäkin pitää treenata...


VKA kirjoitti: Ja nyt Keskilinja koki sen lievimmän version ja varmasti sai ajattelemisen aihetta
Jeps... Kiitos sinulle...
VKA kirjoitti: Mieshän ei kokenut sen kummempia vaurioita kun punottavat posket, mutta minulle ei tullut edes niitä.
Onneksi... Mää tarviin näitä mun silmiä vielä
:D Mut kyl mää ehkä joskus saan sulle vielä aiheutettua ne punaset posket :lol:

Miten muuten VKA oli se sun aikaisempi reenihistoria ku mie en enää muista?
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 93764
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#577

Viesti Mika »

tabitha kirjoitti: Mielestäni jos joku loukkaantuikin VKA:n jutuista, se vain todistaa että niissä täytyy olla jotain perää. Itse en näe mitään pointtia loukkaantua. Hyvä demo oli, joskin olisi haluttanut kuulla ja nähdä enemmänkin (sama juttu muuten kaikkien muidenkin demojen kohdalla)
En usko että kukaan loukkaantui mistään. Itse ainakin kuulin vain ja ainoastaan hyviä kommentteja jokaikisestä esityksestä. Se että jengi jaksoi tulla paikalle esittelemään, oli jo pelkästään 8)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
juissik
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 39
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Ivalo/Rovaniemi

#578

Viesti juissik »

juu kiitokset vaan kaikille miitistä.. harmi ku en kerennyt kattoon muitten demoja muuta ku VKA:n mutta sitäki hienompi se oli. Ja juu anto aika paljon ajattelemisen aihetta... ois vaan aikaa ollu enemmän niin ei tiedä mitä kaikkea sitä olis oppinutkin, mutta kiitokset kaikille.
VKA
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 832
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#579

Viesti VKA »

Niin keskilinja en tyrmää mitenkään sitä sukuelinten repimistä. Se on osa työkalulaatikkoani siinä missä muutkin. Olen vain pistänyt merkille, että arkivaatetuksen läpi sitä on todella hankala "ottaa otetta." Usko pois kyllä noita juttuja on reenattu. Ei se ole mikään ihmeeksi tekevä juttu sekään. Mutta ei nyt "takerruta" (pun intended) siihen liikaa.

Olen reenannut nuorempana erilaisia TMA lajeja. En tosin paljoa. Potkunyrkkeily, thai, vapari, maga, escrima, voimankäyttö ja sitten erilaiset ameriikanhömpät tossa RBSD-puolella.
-------------------------------------------------------
"VKA, et näytä tajunneen kamppailulajien periaatteita alkuunkaan."
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#580

Viesti keskilinja »

VKA kirjoitti: Niin keskilinja en tyrmää mitenkään sitä sukuelinten repimistä. Se on osa työkalulaatikkoani siinä missä muutkin. Olen vain pistänyt merkille, että arkivaatetuksen läpi sitä on todella hankala "ottaa otetta."
Joo tottakai, tilanteen mukaan.
VKA kirjoitti: Usko pois kyllä noita juttuja on reenattu.
No ehkä mä uskon :D
VKA kirjoitti: Ei se ole mikään ihmeeksi tekevä juttu sekään.
Joo ei todellakaan. Mutta kivaa se on kuitenkin :D
VKA kirjoitti: Mutta ei nyt "takerruta" (pun intended) siihen liikaa.
Joo ei takerruta
VKA kirjoitti: Olen reenannut nuorempana erilaisia TMA lajeja. En tosin paljoa. Potkunyrkkeily, thai, vapari, maga, escrima, voimankäyttö ja sitten erilaiset ameriikanhömpät tossa RBSD-puolella.
Joo on kyl ihan nätti lista :respect: Kehtaisitko kertoa vielä että kuinka kauan on tullut nuita eri lajeja tehtyä?

Mut enskerralla ku ilmestyn treelle niin voisiko mahdollisesti kävässä tutustumassa tohon Senshidoon?

Ensikertaan?

:reunion:
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 23332
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

#581

Viesti TimoS »

Päivän paras kommentti kyllä menee JanneM:lle kun esittelyjä hoiti: "Eikös sun pitänyt jotain iaidoa treenata ?"
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#582

Viesti JanneM »

TimoS kirjoitti: Päivän paras kommentti kyllä menee JanneM:lle kun esittelyjä hoiti: "Eikös sun pitänyt jotain iaidoa treenata ?"
Mutta mä päätinkin, että M.Vilenius onkin ninja...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 40
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#583

Viesti Ronin »

Nabil Mokhtari kirjoitti: :bow: Kiitos kaikille mahtavista esityksistä ja hienosta illasta. Toivottavasti näemme taas pian. :)
Kiitoksia sullekin majoituksesta. 8) Sääli, että piti kadota jo aamulla, mutta piti ehtiä keikkaa edeltäviin trion harkkoihin.
VKA kirjoitti: Reenaamme toki myös ihan niitä "puskahyökkäyksiä" vastaan toimimista mutta valtaosaa hyökkäyksistä (n90%) edeltää verbaalinen vaihe. Kuinka moni OIKEASTI reenaa myös sitä?
Kisahallilla tullu joskus kummaksuvia katseita osaksi jos on ottanu verbaalisen puolen hommaan mukaan. :lol:


Anyway, kokonaisuudessa miitti oli mielestäni aika onnistunut. Harmi, ettei omassa demossa aika riittäny ihmisten treenauttamiseen, mutta mahdollisesti enskerralla vois vetää fyysisemmän demon. :)

Muiden demot oli mielenkiintoisia. Etenki VKA:n osuus; BJJ-matsien ohessa hauskinta oli se veitsien kanssa riehuminen.

Kiitokset myös Timo "Janne" S:lle, ja jkk:lle kuljetuksesta. :)
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#584

Viesti sivarinlötkö »

Ameepa kirjoitti: Poolit voitti: Ameepa, Simpanssi, Kungfumiäs ja joku vahvistus ku ei ole potkunetissä.
Finaalissa vastakkain Ameepa ja se tuntematon heppu. Yleisö äänesti tasapeliksi. (Mutta voin sanoa että otin ylivoimasen pistevoiton, näkee sitten videosta :D )
What I said. :roll:

Pitäis varmaan alkaa lyömään vetoa.
Kuvake
Veka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 420
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Pori

#585

Viesti Veka »

Juuh, kiitokset taas kerran kaikille aivan loistavasta miitistä!
Hauskaa oli ja aika kului taas kerran aivan liian nopeasti. :cry:
Vielä erityis kiitokset Mikalle ja muulle Tang Lang porukalle tapahtuman onnistuneista järjestelyistä.
8)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 3 kurkkijaa