Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jyväskylä 13-14.2

Keskustelua Potku-tapahtumista ja muista yhteisistä karkeloista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#16

Viesti Paappa »

Kiitos. Laitan numeroni yv:llä. Ajattelin tulla jo tiistai-iltana niin että ehdin seuraamaan teidän harjoituksianne, tuon mukanani omat miekkailukamppeet ja pari miekkaa. Mielelläni näen miten te harjoittelette.

Keskiviikosta voimme sitten keskustella erikseen. Näkemisiin tiistaihin.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Euchrid
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 104
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#17

Viesti Euchrid »

Onkos keskiviikon aikataulusta jo sovittu? Kello 21 jälkeen?
Jyri Rintala
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#18

Viesti Paappa »

Joo, käyn tänään tutustumassa paikkaan. Keskiviikkona kello 21. Otan selvää tänään miten sinne keskiviikkona pääsee. Mikä porukka siellä silloin harjoittelee?

Nuo kuvissa esiintyneet kovapuiset singlestickit olivat aika mielenkiintoisia. Täytyy varmaan käyttää harkintaa kun noilla harjoittelee ettei tule vammoja.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
JukkaS
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 121
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Keuruu
Etulaji: Historiallinen miekkailu

#19

Viesti JukkaS »

Paappa kirjoitti: Joo, käyn tänään tutustumassa paikkaan. Keskiviikkona kello 21. Otan selvää tänään miten sinne keskiviikkona pääsee. Mikä porukka siellä silloin harjoittelee?
Iaidoporukka ja karatekat, en ole varma järjestyksestä.
Nuo kuvissa esiintyneet kovapuiset singlestickit olivat aika mielenkiintoisia. Täytyy varmaan käyttää harkintaa kun noilla harjoittelee ettei tule vammoja.
Mielenkiintoisia ovat, hikkoria :D Niiden kanssa harjoitellessa tärkein turvaväline onkin kontrolli, aivan kuten kaikkien aseiden kanssa ja ilman aseita.
Weird things happen when you swallow swords - Thom Sellectomy
riku
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2347
Lauteille: Joulukuu 2005

#20

Viesti riku »

Myöhään huomattu/kuultu. Ilta täysi. Terveiset Paapalle ynnä kaikille muille paikalle pääseville. Hyvä että saitte sisätilan, sillä:
Paappa kirjoitti: Lumihangessa heiluminen käy kyllä minulle jos ei muuta ole tarjolla.---
Jos tuolla lumihangella tarkoitat kauniin puuterimaista, maiseman valaisevaa talvista luonnonilmiötä niin ei taida löytyä. Sen sijaan olisi kyllä ollut tarjolla nilkkoihin asti ulottuvaa, puolikiinteää hyhmää.

Hauskoja pieksäjäisiä kaikille,
Riku Ylönen
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#21

Viesti Paappa »

Tännekin vielä kiitokset Jyväskyläläisille. Opin taas paljon uutta, jonka sulattelemiseen menee aikaa. Tulen varmasti vieraaksenne uudestaan.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Euchrid
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 104
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#22

Viesti Euchrid »

Kiitoksia myös omasta puolestani, oikein hauskaa oli. Mielenkiintoista oli tutustua hieman pitkään miekkaan, joka on mulle täysin harmaata aluetta (kuten ehkä suorituksista saattoi huomatakin :D )..

Ehdottomasti otetaan uusiksi!
Jyri Rintala
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#23

Viesti Paappa »

Harjoittelusta tuolla, huomaan että minun on ehdä syytä hiukan kehittää kontrolliani. Jälkeenpäin tulin ajatelleeksi että ehkä muutamassa tapauksessa JukkaS:n kanssa olisin voinut olla varovaisempi. Pahoitteluni, erityisesti siitä alapotkutkusta. Syytän defendoa, tuo alasektoriin potkiminen alkaa mennä niin selkärankaan. Samoin miekkailussa parempi kontrolli olisi välillä ollut puoleltani paikallaan.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#24

Viesti Mjölnir »

Paappa kirjoitti: Harjoittelusta tuolla, huomaan että minun on ehdä syytä hiukan kehittää kontrolliani. Jälkeenpäin tulin ajatelleeksi että ehkä muutamassa tapauksessa JukkaS:n kanssa olisin voinut olla varovaisempi. Pahoitteluni, erityisesti siitä alapotkutkusta. Syytän defendoa, tuo alasektoriin potkiminen alkaa mennä niin selkärankaan. Samoin miekkailussa parempi kontrolli olisi välillä ollut puoleltani paikallaan.
Muistatko kun joskus sanoit, että tuntuu oudolta päästää aggressio vapaaksi. Sanoin siihen, että kohta muriset jo ihan sujuvasti :)

Altistaminen totuttaa...

Mä olen itse nähnyt tuon kehityskaaren, ensin on lieviä estoja, sitten tulee se vaihe, kun kaikki "siviilikaverit" lakkaavat pitämästä yhteyttä, kun ne erehtyvät kysymään jotain demoa, ja sitten niitä tulee satutettua yhtä sujuvasti kuin toista treeneissä. Seuraavaksi, kun uutuuden viehätys aggressiivisuuden vapauttamisesta ja satuttamisesta häviää, tulee se vaihe, jolloin on kyky käyttää sitä tarvittaessa, mutta myös pystyy pitämään sen hyvin kontrollissa. Mielestäni tämä on pakollinen kehityskaari, jossa vaiheita ei voi hypätä yli, mikäli pyrkii löytämään T3h ult1mat3 truth:n, joka on tuolla ulkona jossain. (jonka olen löytänyt, mutta en kerro koska se on salaisuus :) )
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JukkaS
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 121
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Keuruu
Etulaji: Historiallinen miekkailu

#25

Viesti JukkaS »

Paappa kirjoitti: Harjoittelusta tuolla, huomaan että minun on ehdä syytä hiukan kehittää kontrolliani. Jälkeenpäin tulin ajatelleeksi että ehkä muutamassa tapauksessa JukkaS:n kanssa olisin voinut olla varovaisempi. Pahoitteluni, erityisesti siitä alapotkutkusta. Syytän defendoa, tuo alasektoriin potkiminen alkaa mennä niin selkärankaan. Samoin miekkailussa parempi kontrolli olisi välillä ollut puoleltani paikallaan.
:lol: ei mitään syytä olla pahoillaan - en pudonnut lattiaan itkemään äitiä, joten potku oli kontrolloitu. Ja suuret kiitokset röykkyytyksestä pistomiekan kanssa! Oli mahtava kokemus kokeilla tuotakin asetta kokenutta vastustajaa vastaan, joskin rapiiri-backsword-rapiiri -pohjani ei paljoa tulosta tuottanut :D

Ensi kerralla varaan salin omaan käyttöön parempaan aikaan, niin joudut perehdyttämään meidät paremmin sekä tuon ja kepin käyttöön.
Euchrid kirjoitti: Kiitoksia myös omasta puolestani, oikein hauskaa oli. Mielenkiintoista oli tutustua hieman pitkään miekkaan, joka on mulle täysin harmaata aluetta (kuten ehkä suorituksista saattoi huomatakin )..

Ehdottomasti otetaan uusiksi!
Loistavaa että pääsit tulemaan ja varmasti otetaan uusiksi! Sali on aina avoinna treenaajille; saa tulla tutustumaan ja tutustuttamaan ;)
Weird things happen when you swallow swords - Thom Sellectomy
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#26

Viesti Paappa »

JukkaS kirjoitti: Ja suuret kiitokset röykkyytyksestä pistomiekan kanssa! Oli mahtava kokemus kokeilla tuotakin asetta kokenutta vastustajaa vastaan, joskin rapiiri-backsword-rapiiri -pohjani ei paljoa tulosta tuottanut :D

Ensi kerralla varaan salin omaan käyttöön parempaan aikaan, niin joudut perehdyttämään meidät paremmin sekä tuon ja kepin käyttöön.
Öh... :oops: Kepin suhteen teillä on ihan paikallinen, huomattavasti minua parempi mies eli Euchrid. Pistomiekkailussa minun kokemukseni tuskin riittää mihinkään perehdyttämiseen.

Mutta aina voidaan häröillä yhdessä ja katsoa mitä saadaan aikaan :smt003
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa