Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

ISR Matrix

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Filipino
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 361
Lauteille: Helmikuu 2005

#31

Viesti Filipino »

Mjölnir kirjoitti: ... Jos on esimerkiksi kilpapainijataustainen, heitto- ja kontrollipuoli on nopeasti sillä tasolla, että "matti meikäläinen" -vastustajalla ei ole montaa sekuntia toiminta-aikaa. Ja varsinkin, jos harjoittelussa on tehty oikeita asioita, eli opeteltu katusääntöjä, voi vankan urheilutaustan omaaja hyödyntää hyvin ja realistisesti omia työkalujaa itsepuolustustilanteissakin.
Tämä opitun hyödyntäminen stressitilanteessa on hyvin mielenkiintoinen alue. Mieleen putkahti eräs (urheilu)tapaus. Osallistuin SMtasoisen painijan (kurssikolleega) SotUL:n nyrkkeilymestaruuskisoihin vuonna miekka ja kilpi. Tyyppi oli paitsi painija myös kova kisaaja pohjoisen penkkikisoissa. Nyrkkeillyt hän oli jossain määrin mutta vastapainoksi omasi peräänantamattoman urheilutaustan: oli keskimääräistä parempi lajissa kuin lajissa. Kun tämä painijakaveri pääsi hikeen, hän oli joka kerran ahdinkotilanteessa heittämässä vastustajaa ristivyöstä. En tarkalleen muista mutta huomautusten ja varoitusten jälkeen taisi lentää kehästä. Taisi siis heittääkin vastustajansa komeassa kaaressa.

Eli ihminen toimii just niinkuin on treenannut. Eikä kaikkea voi täydellisesti oppia satavarmaksi. Siis toimittaessa vahingoittumisen pelossa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#32

Viesti Mjölnir »

Filipino kirjoitti: En tarkalleen muista mutta huomautusten ja varoitusten jälkeen taisi lentää kehästä. Taisi siis heittääkin vastustajansa komeassa kaaressa.

Eli ihminen toimii just niinkuin on treenannut. Eikä kaikkea voi täydellisesti oppia satavarmaksi. Siis toimittaessa vahingoittumisen pelossa.
SotUL:n nyrkkeilykisoissa minäkin sain useamman huomautuksen niskaan tai selkään lyömisestä, kun painostin vastustajaa ja se kääntyi poispäin. Ei paljoa itsepuolustussäännöillä jätetä lyömättä, jos toinen kääntää naamaa pois :)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
VKA
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 832
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#33

Viesti VKA »

Joo tohon demoklippiin on tietty haettu ehkä ne vauhdikkaimmat tilanteet ja laitettu raflaava I fought the law taustalle soimaan...
-------------------------------------------------------
"VKA, et näytä tajunneen kamppailulajien periaatteita alkuunkaan."
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#34

Viesti Mjölnir »

VKA kirjoitti: Joo tohon demoklippiin on tietty haettu ehkä ne vauhdikkaimmat tilanteet ja laitettu raflaava I fought the law taustalle soimaan...
Kyllä :D Itsepuolustuslajien perisynti..
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4152
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

#35

Viesti YJT »

VKA kirjoitti: Joo tohon demoklippiin on tietty haettu ehkä ne vauhdikkaimmat tilanteet ja laitettu raflaava I fought the law taustalle soimaan...
Muistaakseni ko. renkutus soi levyillä valikkomusiikkina ja jokaisen kappaleen välissä olevassa kappaleen alkutekstissä. Vaikuttaakohan tämä siihen, että on nuo filmit jääneet hyllyyn pölyttymään...
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
kollegiassessori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2405
Lauteille: Kesäkuu 2006

#36

Viesti kollegiassessori »

Tämä olisi nähtävästi sitä ISR:n siviilimeininkiä. ISR PM taitaa olla termi. Näyttää jänskältä.

Vähän niin kuin maga plus judo.

edit. Löytyi toinenkin pätkä.
"It's a good tonic, altruism. Nothing helps one put problems in perspective like allegiance to higher cause."
Kuvake
sundaywarrior
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 248
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Espoo

#37

Viesti sundaywarrior »

kollegiassessori kirjoitti: Tämä olisi nähtävästi sitä ISR:n siviilimeininkiä. ISR PM taitaa olla termi. Näyttää jänskältä.

Vähän niin kuin maga plus judo.

edit. Löytyi toinenkin pätkä.
Mulle tuli vahvasti mieleen SJKD, paitsi et tos oli noita judo-heittoja. Mut eikös siellä ollu parissa paikkaa myös sambo-varusteet päällä kavereita, et olisko sit kuitenki Samboa? En tiiä, mut eroa oli siihen virkamies-versioon. Tässähän oli nyt vähän jo +1 meininkiäkin...
Marno Kulmala
\o_
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: ISR Matrix

#38

Viesti bodyguard »

Tässä ois viel yks klippip tosta LE- puolesta.

" onclick="window.open(this.href);return false;

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16104
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#39

Viesti Kari Aittomäki »

Täytyy sanoa että mää olen samanverran sekasin näitten realityjuttujen kanssa kuin hevimetallin.
Eli tyylejä alkais oleen se 1000 ja kaikki ihan samanmoista mölinää.

Jos joku viittis tehdä jonkinlaisen listan siitä, miten nää reisitaskumetodit oikeesti eroaa toisistansa?

Sillä täältäpäin katellen.. näissäkään matrixjutuissa ei nähdäkseni ole yhtäkään uuttajuttua, ei mitään mitä ei ois jo monesti tehty.
Tottakai kyse on teaserinfosta, mutta miten tää matrix nyt sitten eroaa defendoista ja musita semmosista?

Ja onko tossa/noissa jutuissa varsinaisesti mitään uutta?
Vastaan itelleni että on.
Opettamistapa.

jep
Kuvake
sundaywarrior
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 248
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Espoo

#40

Viesti sundaywarrior »

Kari Aittomäki kirjoitti: Täytyy sanoa että mää olen samanverran sekasin näitten realityjuttujen kanssa kuin hevimetallin.
Eli tyylejä alkais oleen se 1000 ja kaikki ihan samanmoista mölinää.

Jos joku viittis tehdä jonkinlaisen listan siitä, miten nää reisitaskumetodit oikeesti eroaa toisistansa?

Sillä täältäpäin katellen.. näissäkään matrixjutuissa ei nähdäkseni ole yhtäkään uuttajuttua, ei mitään mitä ei ois jo monesti tehty.
Tottakai kyse on teaserinfosta, mutta miten tää matrix nyt sitten eroaa defendoista ja musita semmosista?

Ja onko tossa/noissa jutuissa varsinaisesti mitään uutta?
Vastaan itelleni että on.
Opettamistapa.

jep
Samaa mieltä siitä et nää on opetusmetodi (enkä mä niitä kyllä toisistaan erota - samoja juttuja ne tekee. Paitti joo demoissa on eri taustamusiikit :) ). Niitä taitaa tuolla meren takana syntyä ku sieniä sateella. Ja kait se kuuluu vähän jenkkien mentaliteettiin - kaikki tänne ja heti!
Siinä pakkaa unohtumaan se, ettei mitään taitoa saa ilmaseksi - pitää nähdä töitä sen eteen!
Marno Kulmala
\o_
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#41

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti: Tottakai kyse on teaserinfosta, mutta miten tää matrix nyt sitten eroaa defendoista ja musita semmosista?
Tässä ei ollut muuta ero, kuin että judo/jujutsu loisti läpi niillä heitoilla, joita ei niin paljoa ole esim defendossa.
Ja onko tossa/noissa jutuissa varsinaisesti mitään uutta?
Vastaan itelleni että on.
Opettamistapa.
Joo.

Tästä ISR:stä sanoisin, kuten Ave (kuulema) Krav Magasta aikanaan: ju-jutsua eri nimellä :D Vaikka tässä on vielä tuo heittopainotuskin lähempänä jutsuja kuin maagassa..
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#42

Viesti Paappa »

Muistan että Defendoakin on kutsuttu rumaksi ju-jutsuksi.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

#43

Viesti Streetwise »

Onhan niitä Karatessa ja Kung-Fussakin muutama tyylisuunta.

RBSD-lajeissa (vai mitä ne oli) on yhteistä se, että KAIKKI ottaa vaikutteita muualta. Ei siis ihme jos moni alkaa näyttämään samalta, varsinkin jos jostain demoklipistä katsoo. Treeneissä voikin sitten huomata jo paljonkin eroja. Ja jossain lajissa hyvänä pidetty juttu on toisessa mielletty täydeksi skeidaksi. Juuri eilen katselin yhtä RBSD-opettajan videota, joka sanoi under/overhook jutuista, että ei opeta sellaista kakkaa. Että kyllä niitä eroja on.

Realismia voi muuten olla ilman reisitaskujakin :D
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16104
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#44

Viesti Kari Aittomäki »

Okei tajuan.

Ja mä olen aina ollut sitämieltä että tekniikka on tosihyvä jos se nukuttaa, tarpeekshyvä jos se pudottaa ja aikahyvä jos se häiritsee. Ulkonäkö on ollu semmonen sivuseikka aina.
Jasitte ku treeni on sillä asteella että perustekniikat saa laatikoitua tuolla metodilla niin voikin alkaa virkata sitä taktiikkapuolta, mitä teen kussakin tilanteessa. Joka on se varsinainen punainen lanka.. mutta yhtäpunainen lanka kulkee siellä perustekniikassa, niissä ikiaikaisissa vahvistamismetodeissa. Kun joka treenillä koetaan tulla vahvemmaksi, ja joka sparri ja tehtäväsparri rakentaa källimmäksi.

Ja ne teettämäni tehtäväsparrit muistuttaa kyllä hevisti tätä nykymetodia, jonka nime'ä en nyt juuri saa päähäni..
Demonstraatio..regressio..rastapupu..roolipeli..
SKENAARIO! Sese oli!

Ja kun päälle lykätään silkka mayhemtietotaito aina mellakkametodeista eli fiction fighting/futishuligaani-jutuista alkaen, päätyen luotiasetappelusta aina tietoturvajuttuihin..

Ottaaskos realitypuoli Combat karaten genreen vai pitääko keksiä oma?
Musiikki on jo valmiina, Klamydia on sisäpiiriä ollu jo kauan.
Punk elää ja Punk-karate syntyy pian.

Mistä sais karatepukuja reisitaskuilla?
Jussikuvioilla?
" onclick="window.open(this.href);return false;


Suomennos: CK kurottelee niin vanhaan kuin uuteenkiin. Niin metodina kuin ajattelutapanakin. Nyt on nämligen nyt.
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

#45

Viesti Kuhmu »

Mistä sais karatepukuja reisitaskuilla?
Jussikuvioilla?
Olis viilee.
”You must enjoy this”.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 21 kurkkijaa