Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

ISR Matrix

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

ISR Matrix

#1

Viesti bodyguard »

Kukaan tutustunut tarkemmin?

http://www.isrmatrix.org" onclick="window.open(this.href);return false;

pari vieoklippiä:

http://www.isrmatrix.org/videos/isrle25mb.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.isrmatrix.org/videos/isr-dsl.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
S_L
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 659
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#2

Viesti S_L »

En ole tutustunut, mutta Luis Gutierrezin nimi tuolla vilahti ja se on ainakin hyvä merkki. Mustavöinen brassijujutsuka ja SBG kakkosmies.

Ihan äkkiseltään katottuna toka video näytti ainakin asialliselta meiningiltä.
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#3

Viesti Sitav Abdullah »

En ole tutustunut tarkemmin,mutta mun silmiin näytti suhteellisen paljon defendolta.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#4

Viesti bodyguard »

Mun silmiin näytti taas aika paljon JKD:ltä (jos siis mennään Matt Thornton-Paul Vunak-Burton Richardson- linjalla).

edit: Burton eikä Burt

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
VKA
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 832
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#5

Viesti VKA »

Ihan tutustumisen arvoinen paketti, ainakin voimankäytön ammattilaisille, ei niinkään itsepuolustukseen tarkoitettua tavaraa.
Ei mielestänihirveästi tarjonnut kylläkään uutta, mutta ihan ok kamaa.
Joku kiteytti jossain aika hyvin: kreikkalais-roomalaista ja vaparia farkut jalassa. :lol:
Kavereilla kaiketi aika vahva painitausta ja se näkyy selkeästi.
-------------------------------------------------------
"VKA, et näytä tajunneen kamppailulajien periaatteita alkuunkaan."
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#6

Viesti L.K. »

Kyllä tuossa omaan silmään oli hyvinkin paljon defendonkin elementtejä.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#7

Viesti Eelo »

Näytti kyllä todella mielenkiintoselta. Ois ehkä hienoo päästä kokeileen. Parasta silti oli, että kokoajan tehtiin mun yhtä lempitekniikoista.
Eelis Mikkola
Kuvake
suckerpunch
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 81
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Kangasala

#8

Viesti suckerpunch »

Tullut katseltua ISR Spring camp jossa vetäjinä olikin juuri BJJ velho Gutierrez ja vähän sivussa touhusi myös Paul Sharp.

Siis tuohan on nimenomaan järkkäreille, vartioille yms. tarkoitettuja kontrollijuttuja. Luottaa osittain siihen että sinulla on mahdollisuus saada apujoukkoja (esim. muita portsareita) avuksi ja muutenkin pääasiallisesti 1 on 1 tilanteisiin. Ei myöskään sisällä juurikaan lyönteja tai potkuja kuin johonkin reiteen tai muualle missä ei suurta pysyvää vahinkoa "asiakkaalle" saa aikaseksi.

Hyvää juttua alan ihmisille mutta tavallisille tallaajille tuo ei ip:ksi riitä.

Osittain samaa kun Wolfen Defendossa mutta ilman potkuja ja lyöntejä tai muitakaan sellaisia.

Ja bodyguardille... onhan se Thorthon tyylistä kun Gutierrez on Thortonin ohjaajia. Ja Richardsonin tyylistä myös. Mutta Vunakilla ei pahemmin kontrolliotteita tms. ole joten sitä en allekirjoita. Tosin en tiedä mitä hän sitten mahtaa poliiseille jne. opettaa.
Whomever goes to fight monsters should take care
not to become a monster himself.
And when you stare too long into the abyss, the abyss stares back into you.
-Frederick Nietzsche -
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#9

Viesti Mjölnir »

suckerpunch kirjoitti: Hyvää juttua alan ihmisille mutta tavallisille tallaajille tuo ei ip:ksi riitä.
Miksi?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
sundaywarrior
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 248
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Espoo

#10

Viesti sundaywarrior »

suckerpunch kirjoitti: Siis tuohan on nimenomaan järkkäreille, vartioille yms. tarkoitettuja kontrollijuttuja. Luottaa osittain siihen että sinulla on mahdollisuus saada apujoukkoja (esim. muita portsareita) avuksi ja muutenkin pääasiallisesti 1 on 1 tilanteisiin. Ei myöskään sisällä juurikaan lyönteja tai potkuja kuin johonkin reiteen tai muualle missä ei suurta pysyvää vahinkoa "asiakkaalle" saa aikaseksi.
Siis ei kai sen ip:nkään tarkotus oo tuottaa pysyvää vauriota? Taitaa lakikin siitä jotain sanoa?
Tappelu != IP ;) sori "nörtin" piti laittaa omiaan vielä loppuun..
Marno Kulmala
\o_
Kuvake
Abe Simpson
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1565
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Springfield Retirement Castle

#11

Viesti Abe Simpson »

Haettaisiinko tässä nyt sitä, että perinteikkäässä +1 asetelmassa yksittäisen kaverin mukava kontrolleeraus ei kanna kovin pitkälle, vaan yhteen tahi useampaan osallistujaan on liki pakko sattua jollain muotoa?
"Pallomerimies on erimies"
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#12

Viesti Mjölnir »

Abe Simpson kirjoitti: Haettaisiinko tässä nyt sitä, että perinteikkäässä +1 asetelmassa yksittäisen kaverin mukava kontrolleeraus ei kanna kovin pitkälle, vaan yhteen tahi useampaan osallistujaan on liki pakko sattua jollain muotoa?
Mutta miten jaloista potkimalla ei voi saavuttaa tarpeellista satuttamista? Tai em. videoissa näkyneillä tekniikoilla kontrolloimalla vastustajan yläkroppaa ja käyttämällä polvia?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
sundaywarrior
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 248
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Espoo

#13

Viesti sundaywarrior »

Abe Simpson kirjoitti: Haettaisiinko tässä nyt sitä, että perinteikkäässä +1 asetelmassa yksittäisen kaverin mukava kontrolleeraus ei kanna kovin pitkälle, vaan yhteen tahi useampaan osallistujaan on liki pakko sattua jollain muotoa?
Niin, mut sit toi "pysyvän vaurion aiheuttaminen" on vähän väärä termi ;). Okei mä närpiöin vähän :sorppa:
Marno Kulmala
\o_
Kuvake
Abe Simpson
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1565
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Springfield Retirement Castle

#14

Viesti Abe Simpson »

Mjölnir kirjoitti: Mutta miten jaloista potkimalla ei voi saavuttaa tarpeellista satuttamista? Tai em. videoissa näkyneillä tekniikoilla kontrolloimalla vastustajan yläkroppaa ja käyttämällä polvia?
Kysymys onkin kai lähinnä siitä, onko iipeen yhteydessä tarpeen tietoisesti rajoittaa omaa harjoittelurepertuaaria sen mukaan, millaisilla säännöillä voimankäyttäjät joutuvat voimankäyttötilanteissa pelaamaan?
"Pallomerimies on erimies"
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#15

Viesti Mjölnir »

Abe Simpson kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:Mutta miten jaloista potkimalla ei voi saavuttaa tarpeellista satuttamista? Tai em. videoissa näkyneillä tekniikoilla kontrolloimalla vastustajan yläkroppaa ja käyttämällä polvia?
Kysymys onkin kai lähinnä siitä, onko iipeen yhteydessä tarpeen tietoisesti rajoittaa omaa harjoittelurepertuaaria sen mukaan, millaisilla säännöillä voimankäyttäjät joutuvat voimankäyttötilanteissa pelaamaan?
Meinaatko, että esim painija ei voi pärjätä ip-tilanteessa niillä painityökaluillaan polvi- ja sääriin potkimisella (esim) höystettynä?

Ideana lähinnä se, että pitääkö kaikkien osata kaikkea, vai voidaanko se ip-taito saavuttaa erikoistumalla johonkin osa-alueeseen, kunhan taktiikka tuodaan itsepuolustuksesta.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 46 kurkkijaa