Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Street Krav Defendu?

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Street Krav Defendu?

#46

Viesti Mjölnir »

Ainakin lajikuvaus on otettu suoraan Krav Magan perusmainoslauseista, mutta lisätty sitten:
Tyyli on kehittynyt useista eri itsepuolustus ja kamppailu-
lajeista helposti omaksuttavaksi systemaattiseksi itsepuolustusmenetelmäksi. Lisäksi kehitämme RBSD
KM jatkuen nykyhetken väkivaltatilanteiden henkilökohtaiselle tasolle. Menetelmä perustuu reagoimalla
luonnollisesti erilaisten hyökkäyksien torjumiseen, sekä henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ja reagoinnin
tuntemukseen yllättävissä väkivaltatilanteissa. Se tekee menetelmästämme helposti omaksuttavan ja
suotuisan tavan harjoitella puolustautumista. Ei arvioida tyyliä vaan henkilökohtaista onnistumista ja sel-
viytyminen pois ennalta arvaamattomista tilanteista riittää.
Mitään "maailman kattojärjestöä" en yllättäen RBSD Krav Magalle löytänyt :)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Street Krav Defendu?

#47

Viesti Mjölnir »

PÄÄKOULUTTAJA JA TOIMINNANJOHTAJA MARKO PÄNTTÖNEN

6-vuotiaana katselin painija Pertti Ukkolaa olympiamitali kaulassaan urheilu-uutisissa.
7-vuotiaana pääsin seuraamaan esikuvieni nyrkkeilijäveljesten Pekka ja Ismo Laasasen
harjoittelua heidän autotallissaan. Sain myös käyttää veljesten nyrkkeilyhanskoja heidän auto-
tallissaan. Sain myös käyttää veljesten nyrkkeilyhanskoja nyrkkeilysäkkiin saaden hien otsalleni.
He myös näyttivät mallia nyrkkeilytekniikasta, kehäharjoittelusta.Myöhemmin veljekset menestyivät myös kansainvälisesti. Motivoituneena 9-vuotiaana päätin aloittaa kamppailu-urheilun harjoittelun Tampereen
Tavossa Kreikkalais-Roomalaisella sekä vapaapainilla. Valmentajana siellä toimi myös Pertti Ukkola.
Tästä alkoi kasvava kiinnostus kamppailu-urheiluun sekä itsepuolustuslajeihin sekä turvallisuuteen.

Olen harjoitellut vuodesta 1979 alkaen Kreikkalaisroomalaista/vapaapainia. Aikidoa harjoittelin 1988-1991, Taekwondoa 1991-1994, Judoa 1994-1998, Lukkopainia ja BJJ:tä 1998 vuodesta alkaen, Vapaaottelua 2001 vuodesta alkaen, Nyrkkeilyä 2002 vuodesta alkaen ja Krav Magaa 2000 vuodesta alkaen.
Vuodesta 1988 olen säännöllisesti käynyt erilaisissa kamppailu- ja itsepuolustusseminaareissa, kuten esimerkiksi Aikido, Karate ja Combat Hapkido. Painiliiton valmentajakoulutuksiin olen osallistunut vuodesta 2005 alkaen. Olen myös Suomen nyrkkeilyliiton kouluttama kuntonyrkkeilyohjaaja ja olen myös käynyt Suomen Urheiluliiton valmentajakoulutuksissa.

Kilpailukokemusta olen hankkinut painissa, WTF Taekwondossa, lukkopainin sm-kilpailuissa ja vapaaotteluturnauksissa. Työssäni olen toiminut mm. turvamiehenä, järjestyksenvalvojana ja vartijana.
Panostan jatkuvaan koulutukseen kehittääkseni itseäni kamppailu-urheilu, itsepuolustus ja
turvallisuusalan kouluttajana.

Marko Pänttönen ,
NHB BUDO CLUBin toiminnanjohtaja ja
pääkouluttaja
Onko jollakulla tietoa, kenen opissa Pänttönen on harjoitellut Krav Magaa "vuodesta 2000" alkaen?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
suppulam
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 350
Lauteille: Maaliskuu 2006

Street Krav Defendu?

#48

Viesti suppulam »

Mjölnir kirjoitti:

Onko jollakulla tietoa, kenen opissa Pänttönen on harjoitellut Krav Magaa "vuodesta 2000" alkaen?
Minulla on sellainen muistikuva, että Marko on jossakin yhteydessä maininnut käyneensä Krav Maga-leirillä tai leireillä. Ajankohdasta, paikasta tai opettajasta ei ole tietoa.
___________
" onclick="window.open(this.href);return false;
___________
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Street Krav Defendu?

#49

Viesti Mika »

Markohan on potkulaisia, joten toivottavasti hän vastaa itse näihin asiallisiin kysymyksiin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
neoex
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 147
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Street Krav Defendu?

#50

Viesti neoex »

neoex kirjoitti: Sivuilla puhutaan RSBD Krav Magasta, mutta julisteessa vain Krav Magasta. Onko kukaan käynyt kokeilemassa minkälaista Krav Magaa on tarjolla ja eroaako se esim. IKFM Krav Magasta millä tavalla?
Miten voi olla että mulla meni samassa viestissä kirjaimet näin sekaisin. Onneksi kai kaikki ymmärsi että tarkoitin "RBSD Krav Magaa" ja "IKMF Krav Magaa" :lol: Voi käsipää.
So long as I have not overthrown my opponent I am bound to fear he may overthrow me.
-- Carl von Clausewitz - On War
TumasL
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 54
Lauteille: Helmikuu 2010

Street Krav Defendu?

#51

Viesti TumasL »

mistä päin oot jos vaik menisit suomen krav maga liiton sivuille ja katsoisit lähimmän harjoittelupaikkasi sivuilta.
Kuvake
Neo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 245
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Vantaa

Street Krav Defendu?

#52

Viesti Neo »

TumasL kirjoitti: mistä päin oot jos vaik menisit suomen krav maga liiton sivuille ja katsoisit lähimmän harjoittelupaikkasi sivuilta.
jos nyt oikein ymmärsin niin neoex:in pointti oli jotain ihan muuta kuin mitä sinä taisit ymmärtää.... :D
Rennosti...JUMALAUTA RENNOSTI!
Kuvake
ninja
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 311
Lauteille: Huhtikuu 2010

Street Krav Defendu?

#53

Viesti ninja »

neoex kirjoitti: Nyt näyttäisi olevan tarjolla mm. intensiivikurssia Tampereella: http://www.nhbbudoclub.fi/intensiivikurssi.pdf

Sivuilla puhutaan RSBD Krav Magasta, mutta julisteessa vain Krav Magasta. Onko kukaan käynyt kokeilemassa minkälaista Krav Magaa on tarjolla ja eroaako se esim. IKFM Krav Magasta millä tavalla? Ja onko laji yhä sama kun Sreet Krav Defendu, mutta eri otsikolla?
100€ viidestä harjoituskerrasta, jolla pitäsi saavuttaa jonkinlainen itsepuolustusvalmius. Ei kuulosta kauhean uskottavalta. Mutta ehkä tää on tarkoittettu niille joita ei kiinnosta pidempi aikainen reenaaminen..?
pot,,pot,,potkut sain, kesken hakkailujen..
Kuvake
neoex
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 147
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Street Krav Defendu?

#54

Viesti neoex »

Neo kirjoitti:
TumasL kirjoitti: mistä päin oot jos vaik menisit suomen krav maga liiton sivuille ja katsoisit lähimmän harjoittelupaikkasi sivuilta.
jos nyt oikein ymmärsin ...
Ymmärsit oikein :smt003
TumasL
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 54
Lauteille: Helmikuu 2010

Street Krav Defendu?

#55

Viesti TumasL »

neoex kirjoitti:
Neo kirjoitti:
TumasL kirjoitti: mistä päin oot jos vaik menisit suomen krav maga liiton sivuille ja katsoisit lähimmän harjoittelupaikkasi sivuilta.
jos nyt oikein ymmärsin ...
Ymmärsit oikein :smt003
sori luin nii innoissani ekaa sivuu et unohdin lainaukset kokonaan ei ollu teille vaan john deerelle tarkotettu kommentti :oops:
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Street Krav Defendu?

#56

Viesti Lowclass »

Magatyylisuunnat ei juuri enää eroa toisistaan, aiemmin ns tactical opetti putkinäön rikkomisen + etäisyys nyt ei "värillä" väliä... Samaa kaikki pienin säädöin....
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Street Krav Defendu?

#57

Viesti L.K. »

Uskaltaisin veikata, että tuo aspekti ei ole tullut Tacticaliin itse keksittynä..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Street Krav Defendu?

#58

Viesti Lowclass »

Sitä en tiedä, eikä sillä mulle ole merkitystä. Tässä en arvostele liittoja kunhan muistelen vaan että opettivat sitä jo 10v sitten, viimeisen 5n vuoden sisään olen kumppaniliitossa havainnut sitä pikkuhiljaa opetettavan siellä täällä. Treeni on tärkeää, ei politiikka. Siihen treeniinkään ei ole tarpeeksi koskaan aikaa.....

Aika vähän/jos mitään magassa on sellaista mikä ei ole jostain lainattua. Mulle sopii silti paremmin kuin aiemmat kokeilemani lajit vaikkeivät toki huonoja olleetkaan. Jep, liikaa puhetta taas.. :)
Tuomo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 300
Lauteille: Toukokuu 2007
Paikkakunta: Terrestrial North Pole

Street Krav Defendu?

#59

Viesti Tuomo »

ninja kirjoitti: 100€ viidestä harjoituskerrasta, jolla pitäsi saavuttaa jonkinlainen itsepuolustusvalmius. Ei kuulosta kauhean uskottavalta. Mutta ehkä tää on tarkoittettu niille joita ei kiinnosta pidempi aikainen reenaaminen..?
Jos asuisin Tamperella ja mulla olis tuo 100€ rahaa ja vähän aikaa, niin ostaisin niillä yksityistunteja Kaivosen Villeltä. Olen harvinaislaatuisen varma, että saisin sillä enemmän itselleni itsepuolustuksen saralta.
-Jos smurffia kuristaa, niin minkä väriseksi se muuttuu-
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Street Krav Defendu?

#60

Viesti Lasse Candé »

ninja kirjoitti: 100€ viidestä harjoituskerrasta, jolla pitäsi saavuttaa jonkinlainen itsepuolustusvalmius. Ei kuulosta kauhean uskottavalta. Mutta ehkä tää on tarkoittettu niille joita ei kiinnosta pidempi aikainen reenaaminen..?
Ei sata euroa ole välttämättä paljon viidestä harjoituskerrasta. Lisäksi kyllä viidellä harjoituskerralla voi jo jotain tehdä vaikka ei tietenkään samaa kuin useiden vuosien säännöllisellä harrastuksella. Silti, "mitääntietämättömiä" voi viedä jo melko paljon eteenpäin viidellä treenikerralla. Varsinkin jos paketti on hyvin suunniteltu.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 29 kurkkijaa