Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Marc MacYoung

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Mars
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1048
Lauteille: Helmikuu 2007

Marc MacYoung

#1

Viesti Mars »

Millainen käsitys täällä porukoilla on Marc MacYoung -nimisestä herrasta?

http://www.nononsenseselfdefense.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
“Fatigue makes cowards of us all.”
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Marc MacYoung

#2

Viesti Totte »

Sivujen perusteella semmosta perus BS:ää. Tämä kuitenkin vain käsitys joka on luotu kun selasin nopeasti sivuja läpi. On tietenkin mahdollista että on joku kova jätkä.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Marc MacYoung

#3

Viesti Mika »

Totte kirjoitti: Sivujen perusteella semmosta perus BS:ää. Tämä kuitenkin vain käsitys joka on luotu kun selasin nopeasti sivuja läpi. On tietenkin mahdollista että on joku kova jätkä.
Itse en aiheesta niinkään tiedä, mutta käsittääkseni Animal on erittäin arvostettu ip-opettaja. Potkussakin on hänestä useasti keskusteltu (mutta ei tosiaan omassa aiheessaan, joten hyvä avaus, Mars!).
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Streetwise
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 762
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Nokia
Etulaji: Itsepuolustus
Sivulajit: Krav Maga, Jeet Kune Do, Kali, Blauer Tactical Systems
Takalajit: Karate, Kung-Fu, Nyrkkeily

Re: Marc MacYoung

#4

Viesti Streetwise »

Sanoisin ainakin, että kirjat on parempia kuin videot.
STREETWISE - Serious Self-Defense Training
http://www.itsepuolustus.com
Facebook: @StreetwiseNokia
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Re: Marc MacYoung

#5

Viesti YJT »

Mielestäni Animalilla on hieno taito kertoa perusasioita kuin ne olisivat jotain vuosisatoja kadoksissa olleita salaisuuksia, jotka vain harvat ja valitut ovat tienneet tähän saakka. Tämä ei toki vähennä tietojen tärkeyttä ja perustavanlaatuisuutta.

Animalin taustoihin en osaa ottaa kantaa, mutta mielestäni jutut joita mies opettaa, ovat pääosin järkeviä.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

Re: Marc MacYoung

#6

Viesti Ale »

Mies joka on saanut maineensa puhumalla itsestäänselvyyksiä. Puhuu itsestäänselvyyksien ohella paljon BS:ttiä, joka uppoaa henkilöihin, joilla ei ole omakohtaisia kokemuksia asioista, joista hän puhuu.

Minulla on yksi kaverin video.
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi

"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Re: Marc MacYoung

#7

Viesti joksanen »

Ale kirjoitti: Mies joka on saanut maineensa puhumalla itsestäänselvyyksiä.
Suurin osa asioista on itsestäänselviä kun ne tajuaa, jopa silloin kun ne tajuaa vasta niistä kuullessaan. Mutta muistan kyllä että esimerkiksi tekniikoiden patchauksesta on pitänyt vääntää vähän enemmänkin ratakiskoa ennen kuin se on mennyt perille.. eli ei ne ihan tyhjiä sanoja ole.

Miehen teksti on kyllä tuhannenkimuraista mutta sanoma on kyllä ihan validia.
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

Re: Marc MacYoung

#8

Viesti Ale »

joksanen kirjoitti: Miehen teksti on kyllä tuhannenkimuraista mutta sanoma on kyllä ihan validia.
On miehen tekstissä paljon hyvääkin, en kiellä. Itseäni alkoi sapettamaan hänen juttunsa, kun näin hänen videonsa. Mies haukkui perinteisiä lajeja mm. karatea ja kertoi niitä harjoitelleensa. Kertoi karatessa opettavista asioista tavalla, josta voi päätellä, että mies ei ole käynyt edes peruskurssia loppuun, tai sitten vain valehteli tahallaan.
Aleksi Isotalo
http://www.seibukanlahti.fi

"People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf."
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. "
Kuvake
suppulam
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 350
Lauteille: Maaliskuu 2006

Re: Marc MacYoung

#9

Viesti suppulam »

Ale kirjoitti:
joksanen kirjoitti: Miehen teksti on kyllä tuhannenkimuraista mutta sanoma on kyllä ihan validia.
Mies haukkui perinteisiä lajeja mm. karatea ja kertoi niitä harjoitelleensa. Kertoi karatessa opettavista asioista tavalla, josta voi päätellä, että mies ei ole käynyt edes peruskurssia loppuun, tai sitten vain valehteli tahallaan.
Niin, mitenkäs tämä eroaa melkein kenestä tahansa ulkomaalaisesta RBSD-lajin kehittäjästä? :smt003
___________
" onclick="window.open(this.href);return false;
___________
Mars
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1048
Lauteille: Helmikuu 2007

Re: Marc MacYoung

#10

Viesti Mars »

Eli miehen kirjat aika OK, mutta DVD:t kehnompia?
“Fatigue makes cowards of us all.”
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Re: Marc MacYoung

#11

Viesti YJT »

Mun mielestäni molemmissa sisältö on saman tasoista, eli pääsääntöisesti hyvää peruskamaa. Kaikki näkemäni filmit ovat enemmän tai vähemmän kökösti tehty, tai vähintäänkin kuvattu analogisella laitteistolla joten kuvan laatu ei vastaa nykystandardeja. Tämä ei kuitenkaan ole pois filmien informaatioarvosta.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Marc MacYoung

#12

Viesti bodyguard »

Mulla on yksi MacYoungin veitsi DVD. Huumoriarvoa ainakin on, senverran huvittavan näköset kaverit siinä esiintyy :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Re: Marc MacYoung

#13

Viesti Kari Aittomäki »

Onksese missä tää toinen kaveri niittaa Animalin läpi kulissiseinän?
Mulla on sama nauha, Haimakaisen Jarmolta aikanaan saatu.

Munmielestä Elukka on mies paikallaan, realitybasedmies ennen ku siitä tuli muotia.

Kannattaako noihin defendoihin ja muihin muuten silleen oikeesti tutustua?
Kun ne näyttäytyy mulle vähä samana kuin tää kritiikki tässäketjussa.
Itsestäänselvyyksien alleviivaamista traditiometodeja dissaten.
Kumusta tuntuu että olen omia aikojani ja omiin kokemuksiini ja oppimiini pohjautuen löytänyt samat jutut jo analogisella ajalla.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Marc MacYoung

#14

Viesti Paappa »

Kari Aittomäki kirjoitti: Kannattaako noihin defendoihin ja muihin muuten silleen oikeesti tutustua?
Kun ne näyttäytyy mulle vähä samana kuin tää kritiikki tässäketjussa.
Itsestäänselvyyksien alleviivaamista traditiometodeja dissaten.
Kumusta tuntuu että olen omia aikojani ja omiin kokemuksiini ja oppimiini pohjautuen löytänyt samat jutut jo analogisella ajalla.
Kannattaa. Enkä minä ainakaan dissaa traditiorituaaleja, vaikka en aina niitä ymmärräkkään. Samaa asiaa se on, vain länsimaiselle mielelle tehdyssä helpommin pureskeltavassa muodossa. Ei mitään uutta ole keksitty.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Marc MacYoung

#15

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti: Kannattaako noihin defendoihin ja muihin muuten silleen oikeesti tutustua?
Ei niissä sulle mitään uutta tule.

Ehkä se avaisi sitä meidän nami-nami-sukupolven lyhytjänteistä lähestymistapaa tuohon treenaamiseen: "haluan selityksen, miksi tämä tehdään, ja haluan sen heti, ennen kuin teen kertaakaan tuota hölmön näköistä juttua"
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 15 kurkkijaa