Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Asetekniikka- ja maassapuolustautumisleiri (25.-26.4.09)

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Asetekniikka- ja maassapuolustautumisleiri (25.-26.4.09)

#1

Viesti Mjölnir »

Kyseessä on siis valtakunnallinen Suomen Krav Maga Liiton järjestämä leiri, joka oli viime viikonloppuna Riihimäellä.

Ketju on avattu keskustelulle ja palautteelle.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Asetekniikka- ja maassapuolustautumisleiri (25.-26.4.09)

#2

Viesti Tyttö »

Tulee nyt vähän toistettua itseään, mutta tässä päällimmäiset mietteet:

- Mielenkiintoiset aiheet
- "Vähempi on enempi" toimi hyvin - mieluummin vähän tekniikoita kunnolla, kun paljon ilman tolkkua
- Asetekniikkaosiossa porukkaa potkittiin ajattelemaan, mikä oli tosi hyvä juttu
- Maassa puolustautumisosiosta sai taas uusia ideoita, tekniikoita ja jippoja lajin ulkopuolelta (Vesa Vuoren sanoin lisää "ammuksia varastoon") - kuitenkaan itsepuolustusaspektia unohtamatta
- Luennoista tappelustaitojen / krav magan historiapläjäys oli ehdottomasti mielenkiintoisempi (ehkä siksi, että agressiivisen ihmisen kohtaamisesta on tullut kuultua monenmonta kertaa); jos esitys olisi vielä ollut valmistellumpi, niin olisi ollut ihan loistava

Seminaari meni omassa kategoriassani ihan parhaimmistoon, ja seminaareja on kuitenkin tullut koluttua aika tavalla. Hyvää työtä!
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Asetekniikka- ja maassapuolustautumisleiri (25.-26.4.09)

#3

Viesti Mjölnir »

Itselleni jäi sellainen mielikuva, että harjoittelijat uskalsivat kysyä paljon enemmän kuin yleensä leireillä. Ehkä se kielitaito- jne. asiat vaikuttavat kuitenkin siten, että kotimaiselta ohjaajalta on matalampi kynnys kysyä jotain, mitä ei ymmärrä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Paavo
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 64
Lauteille: Elokuu 2008

Asetekniikka- ja maassapuolustautumisleiri (25.-26.4.09)

#4

Viesti Paavo »

Hyvä leiri, kiitokset.

Olin tasokokeeseen menossa ja leirille osallistuminen oli tällöin pakollista. Krav pengar -asenne oli vähän päällä leirin alkaessa. Lähtiessä tunnelma oli aavistuksen toinen.

Plussat (pätee sekä leiriin, että tasokokeeseen):
- Vetäjien ammattitaito itse tekniikoissa (itsestäänselvyys, mutta edellytys kaikelle muulle)
- Kannustava ja salliva ohjaustapa, erityisesti asetekniikoissa mutta myös tasokokeessa. Tämä oli mielestäni suurin ero idän ihmeiden vetämiin tilaisuuksiin verrattuna. Ohjaustapa tukee/rohkaisee kysymysten esittämistä ja vähäisen ymmärryksen lisäämistä. Kuokin varmasti oman sarkani kyselyn osalta. Sallivuudella tarkoitan sitä, että nähdäkseni pohdittiin enemmän periaatteita, asennetta ja väkivallan yleistä onnistumista kuin torjuvan käden pikkurillin asentoa.

Miinukset
- Itä-Helsingin olosuhteiden vääristely :)

Omalla kohdallani oli ensimmäinen kosketus Heraclesin toimintaan. Jäi todella hyvä kuva ja tunnelma. Tasokoetilaisuus oli lähes miellyttävä.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Asetekniikka- ja maassapuolustautumisleiri (25.-26.4.09)

#5

Viesti Mjölnir »

:tervetuloa: potku.nettiin
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Asetekniikka- ja maassapuolustautumisleiri (25.-26.4.09)

#6

Viesti Mjölnir »

Paavo kirjoitti: Sallivuudella tarkoitan sitä, että nähdäkseni pohdittiin enemmän periaatteita, asennetta ja väkivallan yleistä onnistumista kuin torjuvan käden pikkurillin asentoa.
edit: ymmärsit täysin oikein teeman.
Miinukset
- Itä-Helsingin olosuhteiden vääristely :)
:lol:
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Poika
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2446
Lauteille: Kesäkuu 2007

Asetekniikka- ja maassapuolustautumisleiri (25.-26.4.09)

#7

Viesti Poika »

Tyttö kirjoitti: Tulee nyt vähän toistettua itseään, mutta tässä päällimmäiset mietteet:

- Mielenkiintoiset aiheet
- "Vähempi on enempi" toimi hyvin - mieluummin vähän tekniikoita kunnolla, kun paljon ilman tolkkua
- Asetekniikkaosiossa porukkaa potkittiin ajattelemaan, mikä oli tosi hyvä juttu
- Maassa puolustautumisosiosta sai taas uusia ideoita, tekniikoita ja jippoja lajin ulkopuolelta (Vesa Vuoren sanoin lisää "ammuksia varastoon") - kuitenkaan itsepuolustusaspektia unohtamatta
- Luennoista tappelustaitojen / krav magan historiapläjäys oli ehdottomasti mielenkiintoisempi (ehkä siksi, että agressiivisen ihmisen kohtaamisesta on tullut kuultua monenmonta kertaa); jos esitys olisi vielä ollut valmistellumpi, niin olisi ollut ihan loistava

Seminaari meni omassa kategoriassani ihan parhaimmistoon, ja seminaareja on kuitenkin tullut koluttua aika tavalla. Hyvää työtä!

+1


Vastasin näin perustylsästi, mutta Tyttö tuossa oleelliset asiat kertoilikin.

Loisto viikonloppu. :thumbsup:

Isosti kiitoksia vielä kerran. Tulemme jatkossakin.
Nice asses - make the world a better place.
Kuvake
Poika
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2446
Lauteille: Kesäkuu 2007

Asetekniikka- ja maassapuolustautumisleiri (25.-26.4.09)

#8

Viesti Poika »

Paavo kirjoitti: Tasokoetilaisuus oli lähes miellyttävä.
:lol:

Olen pitkälti samaa mieltä.
Nice asses - make the world a better place.
RumaMies
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Elimäki

Asetekniikka- ja maassapuolustautumisleiri (25.-26.4.09)

#9

Viesti RumaMies »

Kiitokset leiristä !

-hyvät tilat
-ohjaajilla selkeä ja kuuluva ulosanti
-ohjaajilla kannustava ja ei-nipottava asenne(mahdolliset virheet tietenkin korjattiin)
-sunnuntain historialuento oli mielenkiintoinen
-todella hyvät kermaperunat

Sunnuntain parasta antia henk.koht. oli aamupäivän ulkoharjoitus.Antoi kyllä ajattelemisen aihetta.

Minulle tämä oli toinen kohtaaminen Heracles-porukan kanssa ja sama korkeatasoinen meininki oli täälläkin aistittavissa.Ens vuonna uudestaan !!! Kiitos!
"Ei taidolla vaan voimalla".
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Asetekniikka- ja maassapuolustautumisleiri (25.-26.4.09)

#10

Viesti Tyttö »

Mjölnir kirjoitti: Itselleni jäi sellainen mielikuva, että harjoittelijat uskalsivat kysyä paljon enemmän kuin yleensä leireillä. Ehkä se kielitaito- jne. asiat vaikuttavat kuitenkin siten, että kotimaiselta ohjaajalta on matalampi kynnys kysyä jotain, mitä ei ymmärrä.
Pitänyt tähänkin jo ajat sitten vastata. :oops: Tämä pitää varmasti paikkansa. Jos kielitaito ei ole kovin hyvä (tai kamppailusanasto puuttuu), niin on ihan varmasti iso kynnys lähteä kyselemään. Iso asia on myös se, että kannustetaan kysymään ja ollaan "helposti lähestyttäviä". Onnistuitte Jussin kanssa siinä tosi hyvin. :) Kyllä maassapuolustautumisosiossakin porukka kyseli, mutta ei kyllä niin paljon, kun teiltä...
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
RumaMies
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Elimäki

Asetekniikka- ja maassapuolustautumisleiri (25.-26.4.09)

#11

Viesti RumaMies »

Tyttö kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Itselleni jäi sellainen mielikuva, että harjoittelijat uskalsivat kysyä paljon enemmän kuin yleensä leireillä. Ehkä se kielitaito- jne. asiat vaikuttavat kuitenkin siten, että kotimaiselta ohjaajalta on matalampi kynnys kysyä jotain, mitä ei ymmärrä.
Pitänyt tähänkin jo ajat sitten vastata. :oops: Tämä pitää varmasti paikkansa. Jos kielitaito ei ole kovin hyvä (tai kamppailusanasto puuttuu), niin on ihan varmasti iso kynnys lähteä kyselemään. Iso asia on myös se, että kannustetaan kysymään ja ollaan "helposti lähestyttäviä". Onnistuitte Jussin kanssa siinä tosi hyvin. :) Kyllä maassapuolustautumisosiossakin porukka kyseli, mutta ei kyllä niin paljon, kun teiltä...
Vesa Vuori oli niin pelottavan näköinen.
Kysyttävää?....ei.....Toimintaa!
"Ei taidolla vaan voimalla".
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Asetekniikka- ja maassapuolustautumisleiri (25.-26.4.09)

#12

Viesti Tyttö »

RumaMies kirjoitti:
Tyttö kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Itselleni jäi sellainen mielikuva, että harjoittelijat uskalsivat kysyä paljon enemmän kuin yleensä leireillä. Ehkä se kielitaito- jne. asiat vaikuttavat kuitenkin siten, että kotimaiselta ohjaajalta on matalampi kynnys kysyä jotain, mitä ei ymmärrä.
Pitänyt tähänkin jo ajat sitten vastata. :oops: Tämä pitää varmasti paikkansa. Jos kielitaito ei ole kovin hyvä (tai kamppailusanasto puuttuu), niin on ihan varmasti iso kynnys lähteä kyselemään. Iso asia on myös se, että kannustetaan kysymään ja ollaan "helposti lähestyttäviä". Onnistuitte Jussin kanssa siinä tosi hyvin. :) Kyllä maassapuolustautumisosiossakin porukka kyseli, mutta ei kyllä niin paljon, kun teiltä...
Vesa Vuori oli niin pelottavan näköinen.
Kysyttävää?....ei.....Toimintaa!
:lol:




Ps. Myös mun mielestä kermaperunat oli hyviä...
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Asetekniikka- ja maassapuolustautumisleiri (25.-26.4.09)

#13

Viesti L.K. »

Siis ei voi olla. Jussi ja Petterihän on tosi sisäänpäin kääntyneitä ja juroja tyyppejä.. :)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 48 kurkkijaa