Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#271

Viesti Mjölnir »

Kiitos, presenter, hyvästä jalostetusta palautteesta! Luulen, että voimme kehittää vielä systeemiä tuon pohjalta.

Vaihtoehtoja saada ensiavulle lisää aikaa voisi olla se, että nipistetään vähän teoriasta ja vähän muodollisesta harjoittelusta, kuula-aseharjoittelusta ei varmaan kannata nipistää, koska se on vähän niinkuin "se juttu".

Muuten, mun laskujen mukaan homma kesti viisi ja puoli tuntia ilman ruokataukoa. Oltiin ensin 12-16 salilla ja 17-18:30 radalla.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#272

Viesti Mjölnir »

Kuhmu kirjoitti: Jos ammattitappajaan ei toimi ja pirinistillekkin kannattaisi antaa ennemmin lompakko. Niin mihin jäivät nopeat lompakon antotekniikat? ;)
Ei kannata antaa liian nopeasti, ettei pirinisti luule sitä lompakon ojentamista hyökkäämiseksi!

Otetaan ensi kurssille mukaan lompakon hidas ojentamistekniikka mukaan. :smt003
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#273

Viesti JanneM »

Mjölnir kirjoitti:
Kuhmu kirjoitti: Jos ammattitappajaan ei toimi ja pirinistillekkin kannattaisi antaa ennemmin lompakko. Niin mihin jäivät nopeat lompakon antotekniikat? ;)
Ei kannata antaa liian nopeasti, ettei pirinisti luule sitä lompakon ojentamista hyökkäämiseksi!

Otetaan ensi kurssille mukaan lompakon hidas ojentamistekniikka mukaan. :smt003
Sähän demosit lompakon ojentamishämäystä siinä tekniikka osiossa.

Olisiko Mjölnir Pressu laskenut vähemmän aikaa radalla koska oli pidempi tauko välissä ennen kuin pääsi ampumaan. Tosin siinä välissä kun oman aseen tuoneet ampuivat niin Oskarihan kävi läpi aseen käsittelyä muulle porukalle...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#274

Viesti Mjölnir »

JanneM kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Kuhmu kirjoitti: Jos ammattitappajaan ei toimi ja pirinistillekkin kannattaisi antaa ennemmin lompakko. Niin mihin jäivät nopeat lompakon antotekniikat? ;)
Ei kannata antaa liian nopeasti, ettei pirinisti luule sitä lompakon ojentamista hyökkäämiseksi!

Otetaan ensi kurssille mukaan lompakon hidas ojentamistekniikka mukaan. :smt003
Sähän demosit lompakon ojentamishämäystä siinä tekniikka osiossa.

Olisiko Mjölnir Pressu laskenut vähemmän aikaa radalla koska oli pidempi tauko välissä ennen kuin pääsi ampumaan. Tosin siinä välissä kun oman aseen tuoneet ampuivat niin Oskarihan kävi läpi aseen käsittelyä muulle porukalle...
Kyllä. Meillä on myös salainen lompakon ojentamistekniikka, jonka valkopartainen munkki opetti Jyrki Saariolle vuonna 1987 Tiibetin vuorilla ;)

Niin, siellä radalla tuli hetki kuivaharjoittelua ja odottelua niille, joilla ei ollut omaa asetta. Mutta treeneissä vietty aika on tärkeintä, koska siitä saa heiaheiassa tunteja! :smt003
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#275

Viesti Presenter »

Mjölnir kirjoitti: Kiitos, presenter, hyvästä jalostetusta palautteesta! Luulen, että voimme kehittää vielä systeemiä tuon pohjalta.

Vaihtoehtoja saada ensiavulle lisää aikaa voisi olla se, että nipistetään vähän teoriasta ja vähän muodollisesta harjoittelusta, kuula-aseharjoittelusta ei varmaan kannata nipistää, koska se on vähän niinkuin "se juttu".

Muuten, mun laskujen mukaan homma kesti viisi ja puoli tuntia ilman ruokataukoa. Oltiin ensin 12-16 salilla ja 17-18:30 radalla.
Joo, samaa mieltä, että airsoft-harjoittelusta ei kannata nipistää pois. Oikeastaan en haluaisi nipistää mistään, vaan laittaa puoli tuntia lisää, mutta se ei välttämättä ole mahdollista :)

Ja voi olla, että muistin ajan väärin - muistelin, että lähdettiin jo ennen kuutta radalta pois. No, joka tapauksessa, aika meni nopeasti kun oli mielekästä tekemistä. :peukku:
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#276

Viesti Mjölnir »

Presenter kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Kiitos, presenter, hyvästä jalostetusta palautteesta! Luulen, että voimme kehittää vielä systeemiä tuon pohjalta.

Vaihtoehtoja saada ensiavulle lisää aikaa voisi olla se, että nipistetään vähän teoriasta ja vähän muodollisesta harjoittelusta, kuula-aseharjoittelusta ei varmaan kannata nipistää, koska se on vähän niinkuin "se juttu".

Muuten, mun laskujen mukaan homma kesti viisi ja puoli tuntia ilman ruokataukoa. Oltiin ensin 12-16 salilla ja 17-18:30 radalla.
Joo, samaa mieltä, että airsoft-harjoittelusta ei kannata nipistää pois. Oikeastaan en haluaisi nipistää mistään, vaan laittaa puoli tuntia lisää, mutta se ei välttämättä ole mahdollista :)

Ja voi olla, että muistin ajan väärin - muistelin, että lähdettiin jo ennen kuutta radalta pois. No, joka tapauksessa, aika meni nopeasti kun oli mielekästä tekemistä. :peukku:
Ei, lähdimme radalta vasta puoli seitsemän :)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#277

Viesti Mjölnir »

Presenter kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Kiitos, presenter, hyvästä jalostetusta palautteesta! Luulen, että voimme kehittää vielä systeemiä tuon pohjalta.

Vaihtoehtoja saada ensiavulle lisää aikaa voisi olla se, että nipistetään vähän teoriasta ja vähän muodollisesta harjoittelusta, kuula-aseharjoittelusta ei varmaan kannata nipistää, koska se on vähän niinkuin "se juttu".

Muuten, mun laskujen mukaan homma kesti viisi ja puoli tuntia ilman ruokataukoa. Oltiin ensin 12-16 salilla ja 17-18:30 radalla.
Joo, samaa mieltä, että airsoft-harjoittelusta ei kannata nipistää pois. Oikeastaan en haluaisi nipistää mistään, vaan laittaa puoli tuntia lisää, mutta se ei välttämättä ole mahdollista :)

Ja voi olla, että muistin ajan väärin - muistelin, että lähdettiin jo ennen kuutta radalta pois. No, joka tapauksessa, aika meni nopeasti kun oli mielekästä tekemistä. :peukku:
Tuota puolella tunnilla pidentämistä voisi kyllä harkita
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#278

Viesti Rawson »

Tässä hyvä opettavainen kuva maanantaiaamun kevennykseksi:
Purple belt papa power
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#279

Viesti Mika »

Olettekos tällaista kokeilleet? :D

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#280

Viesti Mjölnir »

sunnuntain Gun Fu -seminaarista
Mjölnir kirjoitti: [video][/video]
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#281

Viesti Jasse »

http://lawofficer.com/news/watch-tulsa- ... heir-life/

Amerikan poliisit painii jengiläiseltä pyssyn pois. Olisivat voineet mun mielestä puristaa älyn ämpärin aikaisemminkin. Kamerat varmasti vaikutti asiaan. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#282

Viesti sinappi »

Jasse kirjoitti:http://lawofficer.com/news/watch-tulsa- ... heir-life/

Amerikan poliisit painii jengiläiseltä pyssyn pois. Olisivat voineet mun mielestä puristaa älyn ämpärin aikaisemminkin. Kamerat varmasti vaikutti asiaan. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Olisi kyllä näin ulkopuolisena jälkikäteen arvioiden voinut kuristaa ukon pihalle mieluummin kuin alkaa lyödä sieltä takaa. Back mount on myös aika haastava siihen, että toinen partiosta varmistaisi ampuma-aseen kanssa. Jos se rosvo olisikin saanut oman aseensa esiin, ei sitä oikein olisi voinut mihinkään ampua saattamatta työkaveria vaaraan.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#283

Viesti Kari Aittomäki »

Eikös kuristelut ole jenkeissä bannattu, vai onko siinä jotain osavaltioeroja?
Muutenkin, kohdesälli on nuori ja liukas ja siksi hemmetinmoisen riskaabeli kuristettava.. etenkin kun seriffeillä ei positiot, kädentaito ja manipulaatiotaju näytä olevan oikeen hallussa.

Mä olisin käyttäny keskiraskasta puudutuspiikki-tälliäistä.
Nuo läpsyttelyt oli kai varmaankin ikäänkuin harhautusta tai jotain, ettei kohde kurottais kunnolla sitä asettaan. Tai sellasta muuta.
Taktisesti ymmärrettävää toimintaa, toteutus hakusessa eli linjassa sen kurssinkäynti-mentaliteetin kanssa.

Yleiskiikarointi näyttäis siltä ettei sälli oikeesti tapellu vastaan ensinkään, lähinnä yritti toivottoman-alistuneesti karkuun. Ikäänkuin luottaen siihen ettei nääsedät sentään kai tapa.
Kyllähän tuo kai tositilanteena tilastoituu. Niinku.
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#284

Viesti PetriP »

Kari Aittomäki kirjoitti:Eikös kuristelut ole jenkeissä bannattu, vai onko siinä jotain osavaltioeroja?
https://en.wikipedia.org/wiki/Chokehold ... straint.29

Tuon mukaan olisi kaikkissa osavaltioissa kielletty. Kuristus muttuu aika vaaralliseksi kun kaikki osapuolet on adre-höyryssä. Tosin luin aikaan noista kuolemantapauksista jotka kieltoon johti ja niissä voimaa oli käytetty aika runsaalla kädellä ja joissain oli käytety pamppua vipuvartena.
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#285

Viesti sinappi »

Kari Aittomäki kirjoitti:
Yleiskiikarointi näyttäis siltä ettei sälli oikeesti tapellu vastaan ensinkään, lähinnä yritti toivottoman-alistuneesti karkuun. Ikäänkuin luottaen siihen ettei nääsedät sentään kai tapa.
Kyllähän tuo kai tositilanteena tilastoituu. Niinku.
Minkä takia kuvittelet, että se koetti ottaa vyötäröllään olevaa pistoolia käteensä?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 24 kurkkijaa