Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#226

Viesti Ralle Ryökäle »

Kari Aittomäki kirjoitti: " onclick="window.open(this.href);return false;
Tuco shoppailee.
Kohdassa 3:48... kaulanaru.

Taide on kaanista.
Kyllä! 8-) Tuco on muutoinkin puhutteleva tapaus, mahtava rooli!
Kaulanarut ovat olleet perin yleisiä, etenkin vanhojen WWI ja II sotahevosten kohdalla. Wanhat kunnon Webleyt, Ukko-Mauserit, Parabellumit ja Lahdetkin kulkivat usein kaulanaruissa kotelon ohella. Erittäin käytännöllistä.
Ompa omassa Pepper-boxissanikin 1800 luvun puoliväliltä narulle rinkula kahvan pohjassa.
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#227

Viesti Vanhakankea »

Eikös toi ratsupoliisi King nyt ainakin pitäisi tuntea pössyn remmissä pitäjänä?
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#228

Viesti Vanhakankea »

sinappi kirjoitti: Minulle Jon Jonesin yllättynyt ilme kertoo sen, että hän huomasi pistoolin riiston vasta siinä sivusidonnassa.
Samoin minusta tuo ilme oli mainio. Bones keskittyi niin urheilupeliin, että unohti koko aseen.

Ilmeestä olisi saattanut saada vielä paremman, jos ase olisi ollut paukku/värikuula vehje ja riistäjä olisi paukauttanut sillä saman tien kylkeen.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Re: Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#229

Viesti sinappi »

Vanhakankea kirjoitti: Eikös toi ratsupoliisi King nyt ainakin pitäisi tuntea pössyn remmissä pitäjänä?
Minä luin Tarzania. :)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#230

Viesti Mjölnir »

Ralle Ryökäle kirjoitti:
Kari Aittomäki kirjoitti: " onclick="window.open(this.href);return false;
Tuco shoppailee.
Kohdassa 3:48... kaulanaru.

Taide on kaanista.
Kyllä! 8-) Tuco on muutoinkin puhutteleva tapaus, mahtava rooli!
Kaulanarut ovat olleet perin yleisiä, etenkin vanhojen WWI ja II sotahevosten kohdalla. Wanhat kunnon Webleyt, Ukko-Mauserit, Parabellumit ja Lahdetkin kulkivat usein kaulanaruissa kotelon ohella. Erittäin käytännöllistä.
Ompa omassa Pepper-boxissanikin 1800 luvun puoliväliltä narulle rinkula kahvan pohjassa.

Ihan nykyaikaisissakin aseissa on paikkaa narulle. Mullakin on kierrenauha Glockin kahvassa olevassa lenkissä kiinni. Ei siksi, että se estäisi sen aseen riistoa tai käyttämistä itseä vastaan, taikka että pelkäisin sen putoavan turvakotelosta, vaan siksi, että jos saa itse osumaa ase kädessä, on todennäköistä, että säpsähtää ja saattaa pudottaa aseen. No, sitten kun taas ajatus alkaa kulkea ja toteaa, ettei kuollutkaan, voi keräillä sinne suojaan, johon dyykkasi, aseen sieltä, mihin se jäi :D

edit:
näin
http://www.ebaumsworld.com/video/watch/790206/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Mäki-Kuutti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 961
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: Shorinji Kempo

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#231

Viesti Kari Mäki-Kuutti »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Lopussa puolustus ampuma-asetta vastaan.
Kari Mäki-Kuutti
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#232

Viesti Rojola »

Kylmähermoinen kaveri!

[youtube][/youtube]
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#233

Viesti T-T »

Rojola kirjoitti: Kylmähermoinen kaveri!

[youtube][/youtube]
ei perkele. Melkein luulis, että toi ei ole aito.
Ihan sama. Hienosti hoidettu!!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#234

Viesti Mika »

Kanssa mietein että tuo on lavastettu juttu, mutta mene ja tiedä. Jos on aito, on kyllä tiukka sälli. Joskaan nykyaikaisten ip-lajien opettajat eivät ehkä välttämättä käytä tuota opetusvideona... brushteeth
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#235

Viesti Mjölnir »

en mä nyt tiedä, mikä tuossa olisi mennyt pieleen. Uhkaaja tuli liian lähelle, ja uhri teki ihan hyvän, lähes täysin oikean tekniikan. En välttämättä olisi kyllä lähtenyt juoksemaan hyökkääjän kimppuun.

Melkein luulisi tuon tosiaan olevan feikki, niin coolisti äijä tekee.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#236

Viesti Mika »

Niin, ja tekaistun puolesta puhuu sekin, että uhkaaja menee ihan iholle kiinni sen haulikkonsa kanssa. Siitähän puolustajan on helpompi ottaa se uskottavasti haltuunsa kuin jos etäisyyttä olisi vaikka kaksi metriä, sillä etäisyyden kurominen vaatisi peliliikkeitä, eikä uhkaajan jäätyminen, mikä on tuttua joistakin kamppailulajien näytösvideoista, olisi ehkä kovin uskottavaa. Mutta en minä tiedä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#237

Viesti T-T »

Jos ajatellaan, että olet aseen avulla tilanteen herra, ja aseen avulla haluat tilanteen selvittää, ja vastapuoli käyttäytyy rennosti, niin silloinhan ase helposti tuodaan suoraan "naamalle" tyylillä "näetkö nyt varmasti mikä minulla on!! minä johdan tätä juttua!"

Ja toisaalta
En pidä sitä ollenkaan pahana, että esimerkiksi poliisi tai joku joissain tapauksissa esittelee nopeasti aseensa jos tilanne antaa siihen myöden (Suomessa täntyylinen juttu on kyllä hankalaa) saatetaan estää ehkä se eskaloituminen jo sillä.

Muistelisin jonkun olikohan copsin pätkän, jossa yksi poliisi teki tämän...tosin varmaan tajuamattaan, kun kyseessä oli joku vähän sekava hörhö kädet kuitenkin näkyvillä.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#238

Viesti DeusVult »

Mika kirjoitti: Niin, ja tekaistun puolesta puhuu sekin, että uhkaaja menee ihan iholle kiinni sen haulikkonsa kanssa. Siitähän puolustajan on helpompi ottaa se uskottavasti haltuunsa kuin jos etäisyyttä olisi vaikka kaksi metriä, sillä etäisyyden kurominen vaatisi peliliikkeitä, eikä uhkaajan jäätyminen, mikä on tuttua joistakin kamppailulajien näytösvideoista, olisi ehkä kovin uskottavaa. Mutta en minä tiedä.
Voi myös olla että epätoivoiselta narkilta on crack-tärinöissään nyt tällä kertaa jäänyt lukematta se essentials of firearms combat and tactics vol.1... :p
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#239

Viesti Rojola »

Bongasin tämän toisaalla: http://www.guardian.co.uk/world/video/2 ... eans-video" onclick="window.open(this.href);return false;

Voi siltikin olla feikki, tietty.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Ampuma-asetta vastaan - miten toimia?

#240

Viesti AlexMachine »

Voihan tuo aito olla. NO on aika tunnettu pahoista huumausaineongelmistaan ja suht kovista rikostilastoista. Joku tuossa jo aikaisemmin mainitsikin että piripää ei ehkä ekana mieti että "ei mennä liian lähelle", vaan ehkä enemmänkin leffoista ja sarjoista tuttuun tapaan tunkee piipun lähes suuhun.
The beatings will continue until morale improves.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 29 kurkkijaa