Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Puhejudo

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Puhejudo

#46

Viesti bodyguard »

Lehe kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:
Lehe kirjoitti: Puhejudo on toimiva konsepti kun sen oman ylimielisyyskertoimen saa nollattua.
Word.

Muutenkin aiheesta puhuttaessa kyllä karkaa mopo käsistä aika monasti. Pitää ymmärtää mitä se on ja mihin se on tarkoitettu. Tuskin kukaan on ikinä väittänyt että kaikista tilanteistä pääsee puhumalla.
Tuanoiniin. Samaa mieltä. Mutta. Yllättävän monista tilanteista pääsee vuorovaikuttelemalla. Sitä saa jopa käännettyä vähän hassuksi. Vaikken ihan aina olekaan noista Karin jutuista fillarilla, niin hän on joskus todennut kamppailun olevan älypeliä, jossa on paljon sosiaalisia kertoimia. Pitänee paikkansa.
Totta. Todella totta. En silti näe ristiriitaa oman viestini kanssa. Yllättävän monasti puheella ja elekielellä pääsee aika hyvin. En tiedä onko mulla joku natural talent tähän tms. mutta ikinä ei oo tarvinnu vapaalla tapella. Toisaalta jos ois halunnu ni vois helpostikkin olla kymmeniä tappeluita vyön alla. Mutta omalla urallani on ollut paineja joita ei voinut välttää, sitten on ollut kyllä paineja jotka näin retrospektiivisesti olisi voinut välttää olemalla vähän fiksumpi. Tai sillä että joku työkaveri olisi ollut vähän fiksumpi. Mutta ideana oli se että aika monasti noista jutuista puhuttaessa tulee esiin sekkanen "äijämäisyys" turva-alalla. Eli ihmiset on alunperin negatiivisia vastaanottamaan noita ajatuksia koska ajattelevat että se sotii vastaan heidän voimankäyttötilanteitaan. Ja näin ei välttämättä ole kuitenkaan.

lisäksi kritisoidaan noitten opettamista ihmisille jotka eivät osaa tapella. No, ei se 60v virkailijanainen osaa tapella sen 8h tappelukurssin jälkeenkään mutta jos se saa edes sen yhden tilanteen käsiteltyä juttelemalla ohi niin puhejudo on jo kannattanut.

Suosittelisin oikeasti jokaiselle tutustumista noihin puhejudo- juttuihin. Ymmärrän että noi Totin jutut ei kaikille uppoa mutta kannattaa jättää se ego narikkaan sillä mies todella oikeasti tietää mistä puhuu ja ihan varmasti isolle osalle sieltä löytyy uutta ja käyttökelpoista juttua.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16104
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Puhejudo

#47

Viesti Kari Aittomäki »

Mikä ego?
Totti Karpela on frendini ja hyvä jätkä eikä varmasti ota pakettiinsa mitään toimimatonta.
Hän ottaa hommansa tosissaan ja on tehnyt hyvää jälkeä.

Itsekkin suosittelen koulutuksiinsa osallistumista, siis todella suosittelen.
Koska mies tietää mistä puhuu ja on vaivojaan säästämättä hankkinut sellaisen tietotaidon jota harvalla on.
Karpela on yksi merkittävimpiä kamppailuvaikuttajia maassamme.
Käsittääkkeni myös rajojen yli.
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Puhejudo

#48

Viesti Daddy »

T-T kirjoitti:
Daddy kirjoitti: Puhejudoilla voi myös itsellensä mieleistä yöseuraa baareista. Jos siis nyt halutaan tätä käsitettä lähteä laajentamaan. Pääsääntöisesti ihmiset kun toimii samalla lailla, pitää olla vain tilanteeseen sopivaa pelisilmää ja sopivaa verbaliikkaa. Kaikille ei tietty kaikki mene läpi, turvallisuusalalla silloin siirrytään käyttämään voimakeinoja. Baarissa vastaavasti jää ns "musta pekka" käteen.
Aijaha! Sä reenaat puhejudoo, että pääset baarissa sitten vähän näyttään vai!!?
Siellä mennään joku speakout-huppari päällä ja käydään vähän juttelemassa tuntemattomille!!!
Grillijonossakin päästellään ihmisiä ohitte ja vaan kohteliaasti hymyillään!
You got my point, bro! brushteeth
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Puhejudo

#49

Viesti Mjölnir »

bodyguard kirjoitti: Tuskin kukaan on ikinä väittänyt että kaikista tilanteistä pääsee puhumalla.
Valitettavasti olen kyllä törmännyt tällaiseen tilanteeseen, kun olen pitänyt turvallisuuskoulutusta ammattikorkeakoulussa sosiaali- ja terveysalan opiskelijoille. Sillä kurssilla oli tietysti valveutunut opettaja, kun oli oikein minut kutsunut sinne, mutta opiskelijoina oli mm. yksi vanhempi henkilö (ilmeisesti tutkintoaan täydentämässä?), joka kertoi ilmeisen traumatisoituneena, että ollessaa pienehkössä terveyskeskuksessa töissä hän oli saanut varoituksen, kun oli käskenyt aggressiivisesti käyttäytyvän ja henkistä väkivaltaa harjoittavan asiakkaan poistua. Kysyessään, että olisiko sen pitänyt antaa käydä johonkin käsiksi, oli vastaus "kaikista tilanteista pitää selvitä puhumalla, jos ei selviä, niin silloin henkilökunta on provosoinut tilanteen".

Täti oli todella helpottunut, kun kerroin hänelle, ettei hän välttämättä ollut tehnyt mitään väärää, ja hänen esimiehensä oli toiminut todella epäammattimaisesti ja törkeästi.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Puhejudo

#50

Viesti Daddy »

Lehe kirjoitti: Yllättävän monista tilanteista pääsee vuorovaikuttelemalla.
Ja tietty niinkinpäin, että yllättävän moniin tilanteisiin joutuu vuorovaikuttelemalla "väärin", niin töissä kuin vapaalla. Ja toki kehonkielikin vaikuttaa asiaan todella paljon, ehkä enemmän kuin ääneen sanotut sanat.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Puhejudo

#51

Viesti Mjölnir »

Daddy kirjoitti:
Lehe kirjoitti: Yllättävän monista tilanteista pääsee vuorovaikuttelemalla.
Ja tietty niinkinpäin, että yllättävän moniin tilanteisiin joutuu vuorovaikuttelemalla "väärin", niin töissä kuin vapaalla. Ja toki kehonkielikin vaikuttaa asiaan todella paljon, ehkä enemmän kuin ääneen sanotut sanat.
Lehelläkin on varmasti kokemuksia siitä, miten sosterv-maailmassa jotkut väsähtäneet keski-ikäiset hoitajat provosoivat omalla käytöksellään vastareaktioita, ja sen jälkeen huutavat nuorempia (mies)hoitajia apuun painimaan
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: Puhejudo

#52

Viesti Vanhakankea »

Mjölnir kirjoitti:
Daddy kirjoitti:
Lehe kirjoitti: Yllättävän monista tilanteista pääsee vuorovaikuttelemalla.
Ja tietty niinkinpäin, että yllättävän moniin tilanteisiin joutuu vuorovaikuttelemalla "väärin", niin töissä kuin vapaalla. Ja toki kehonkielikin vaikuttaa asiaan todella paljon, ehkä enemmän kuin ääneen sanotut sanat.
Lehelläkin on varmasti kokemuksia siitä, miten sosterv-maailmassa jotkut väsähtäneet keski-ikäiset hoitajat provosoivat omalla käytöksellään vastareaktioita, ja sen jälkeen huutavat nuorempia (mies)hoitajia apuun painimaan
Mä olen enimmäkseen törmännyt noihin siinä ilmoittautumisvaiheessa. Mä en tiedä mitä koulutusta noille on annettu mutta asiattomalla tuilulla pyritään käännyttämään avuntarvitsijat pois jonoista.

Rouva pöllytti kerran yhden niin perusteellisesti, että ko. rouvan kollegat ja osa odotushuoneesta olijoista hipsi hihitellen muualle. Mutta rouva on onkin oman puhetaitotyylin soke. :-)
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Sementti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 188
Lauteille: Toukokuu 2011

Puhejudo

#53

Viesti Sementti »

Hoitohenkilökuntaan liittyen uutinen, http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/52779-l ... airaalassa

"Lääkäri oli puhuttanut vastaanotolle tullutta potilasta, keski-ikäistä miestä, jolloin tämä nousi ylös tuolistaan ja alkoi huutaen valittaa ”saamansa hoidon tasoa”. Tämän jälkeen mies löi itseään vanhempaa naislääkäriä päähän. Lääkäri kaatui maahan, minkä jälkeen mies heitti lääkäriä painavalla esineellä takaraivoon."

Toim. huom. lisäsin tekstiin alleviivauksen.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93921
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Puhejudo

#54

Viesti Mika »

Mjölnir kirjoitti: Kysyessään, että olisiko sen pitänyt antaa käydä johonkin käsiksi, oli vastaus "kaikista tilanteista pitää selvitä puhumalla, jos ei selviä, niin silloin henkilökunta on provosoinut tilanteen".
:smt044
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Puhejudo

#55

Viesti Daddy »

Mika kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Kysyessään, että olisiko sen pitänyt antaa käydä johonkin käsiksi, oli vastaus "kaikista tilanteista pitää selvitä puhumalla, jos ei selviä, niin silloin henkilökunta on provosoinut tilanteen".
:smt044
ROLFMAO oli omakin ensireaktio tähän... mutta sitten vakavoiduin. Kun on ihan oikeasti olemassa ihmisiä, jotka ajattelevat noin. Jotkut jopa esimiesasemassa, varsinkin sos.terv-duuneissa. Mukaanlukien lastensuojelu yms. :(
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93921
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Puhejudo

#56

Viesti Mika »

Toki, mutta nyt kannattaa muistaa, että 95 % kaikista maailman ihmisistä on tåysin puusilmiä. Siksi tuollaisista asioista ei mielestäni kannata sen enempää murehtia. Muutoin on edessä tämä:

Kuva
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6238
Lauteille: Joulukuu 2010

Puhejudo

#57

Viesti Aihki »

Don Quixotella oli vain väärä ase, petsimies on tuomittu häviämään, mutta liekinheittimellä tai raskaalla singolla pärjää jo paljon paremmin tuulimyllyjä vastaa. Eläköön tuulimyllyjä vastaan taisteleminen.

?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Puhejudo

#58

Viesti Mjölnir »

Aihki kirjoitti: Eläköön tuulimyllyjä vastaan taisteleminen.
Minä ainakin aion jatkaa siihen asti kunnes väsyn. Ja aseet vain raskaammiksi, niin kyllä se tuulimylly siitä risteilyohjuksella häviää
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Puhejudo

#59

Viesti Daddy »

Ehkä sos.terv-alan koulutukseen olisi suotavaa lisätä sellaistakin oppia, missä kerrotaan mitä ihmisen ajukopassa tapahtuu (tai on tapahtumatta) silloin, kun asiakkaalta se kuuluisa ns "sokka" lentää päästä pois.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 1

Puhejudo

#60

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Vanhakankea kirjoitti: Niin, kyllähän puhejudon vaikutus on aivan eri, jos sitä käyttää 115 kiloinen suorituskykyiseltä näyttävä kaveri 40 kiloisen sijaan.
You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone.
Al Capone
;)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 50 kurkkijaa