Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

CCWW ja Jyrki Saario???

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

CCWW ja Jyrki Saario???

#16

Viesti bodyguard »

En kylla nyt vielakaan ymmarra. Wolfen laji on Modern Defendo. Jos siita ruvetaan muuttamaan niin se ei ole Modern Defendoa. Mutta kun nyt ollaan Scandinavian Defendoa mika on Saarion homma niin eikohan Saario saa ihan itse paattaa mika on sita Scandinavvian Defendoa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

CCWW ja Jyrki Saario???

#17

Viesti AriJ »

Noin itsekin sen (täältä ulkopuolelta) juurikin näen.
______________________
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

CCWW ja Jyrki Saario???

#18

Viesti L.K. »

Manu, se on muuten 65 tekniikkaa...;)

Ja minusta BG on oikeilla jäljillä.

En nyt hirveästi viitsisi kommentoida Scandinavian Defendosta ja sen suuntauksista koska itse ainakin ole väärä henkilö siihen, mutta sen verran Manulle vastaisin, että minun tietämykseni ja mielipiteeni mukaan Scandinavian Defendo ei kyllä hae mitään ihmeempiä sisältönsä tai nimensä mukaan. Koska sisältö on ollut olemassa jo useamman vuoden.
Ja en minä ainakaan äkkiseltään näe mitään ongelmaa lajin nykyisessä nimessä.

Ja jos laji muuttuu sisällöltään niin niin eihän se tarkoita automaattsesti että ns. tekniikkamäärä lisääntyy? En muista olitko Manu paikalla kesäleirillä kun Jyrki puhui tekniikkamäärästä. Jos olit, muistanet että yksi ajatus tuossa ko. tekniikkamäärässähän on se, että jos jotain laitetaan lisää, jotain otettaisiin pois.
Minusta taas esim. jonkin tekniikan muokkaaminen ei lisää tekniikkamäärää, koska sehän vain korvaa aiemman tekniikan?
Muutenkin minusta tuohon 65 teknikan sloganiin tarttuminen isommin on vähän turhaa, koska eihän tuosta tekniikkamäärästä joka käänteessä puhuta tai sillä lajia pelkästään markkinoida?

Ja eikö Streetwisekin elä?Eikö samalla logiikalla voisi ajatella, että onko Streetwise enää Streetwisea jos sitä muokataan?Vai onko se hybridi;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
mvar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 184
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Lahti

CCWW ja Jyrki Saario???

#19

Viesti mvar »

Moiks Lari, numerot eivät ole koskaan olleet vahvin osa-alueeni :D

Asia ok.
Älä usko piraatteihin ja varastettuun. Usko laatuun ja muista mainita lähde, mistä tekniikat on lainattu.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

CCWW ja Jyrki Saario???

#20

Viesti L.K. »

Näen kyllä eron, ei siinä mitään. Enhän sitä suoranaisetsi kiistänytkään. :)

Mutta kuten aiemmin sanoin, vaikea itsen kommentoida tuon enempää oikeastaan asiaan kun ole historiallisisa juttuja tuolla intesiteetillä penkonut.

Tietysti yksi mikä herää aina mieleen on se, että jos/kun joku ns. kilpailija Amerikan mantereelta kaivelee noin innokkaasti vanhoja historiajuttuja, niin kuinka paljon hänellä on ns. oma lehmä ojassa..

Eli tehdään hallaa ja luodaan propagandaa kilpakumppanille-->enempi asiakkaita itselle. :?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
VKA
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 832
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

CCWW ja Jyrki Saario???

#21

Viesti VKA »

herää aina mieleen on se, että jos/kun joku ns. kilpailija Amerikan mantereelta kaivelee noin innokkaasti vanhoja historiajuttuja
No ensinnäkin Peter Robins oli englannista ja hän kaiveli tietoja ihan sen takia, että kirjoitti tuon Fairbairnin virallisen elämänkerran.
Samoin iso osa noista muista henkilöistä/organisaatioista joita mainitsin (GHCA, C.O.D.A) toimivat käytännössä ilman kaupallista tarkoitusta. Eli kyse ei ole propagandasta.

Mutta toivon mukaan Wolfen Defendon kannattajilta löytyy muitakin vastauksia kuin "Älä myönnä mitään, kiistä kaikki ja esitä vastasyytöksiä..."

En omalta osaltani koe mitenkään kilpailevan Bill Wolfen kanssa. Olen ainoastaan kiinnostunut 2MS:n taistelutaidoista ja niiden lähteistä ja siirtymisestä nykypäivään. Kyse ei siis myöskään kohdallani ole mistään propagandasta.
Kyse on ainoastaan siitä, että Wolfen esittämä lähde Fairbairniin on yksi utuinen kuva kilttiin puetusta miehestä. Se ei ollut uskottavaa WEFin tutkijoiden mielestä, eikä myöskään minun, tämä ei tee tuosta propagandaa tai asiakkaiden kalastelua.
Parhaitenhan Wolfe selvittäisi asian vastaamalla noihin aiemmin esitettyihin kysymyksiin, mutta jostain syystä hän ei ole sitä usean vuoden aikana kyennyt tekemään.
-------------------------------------------------------
"VKA, et näytä tajunneen kamppailulajien periaatteita alkuunkaan."
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

CCWW ja Jyrki Saario???

#22

Viesti fatman »

Ovatko kaikki Suomen Modern Defendo -seurat siirtyneet Saarion Scandinavian Defendo organisaatioon vai onko joku jäänyt Wolfen zydeemiin?
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

CCWW ja Jyrki Saario???

#23

Viesti Mjölnir »

fatman kirjoitti: Ovatko kaikki Suomen Modern Defendo -seurat siirtyneet Saarion Scandinavian Defendo organisaatioon vai onko joku jäänyt Wolfen zydeemiin?
Käsittääkseni kukaan ei ole eronnut Scandinavian Defendoa edustavasta Defendo-liitosta. Alunperinkin Suomessa defendoa edustamaan on perustettu defendo-liitto, ja defendoa kutsuttu Scandinavian Defendoksi. Se, että Modern Defendo CQB eriytyy tästä, ei siis aiheuta paljoa peliliikkeitä.

Jos joku seura aikoo alkaa olemaan Modern Defendo CQB:n edustaja Suomessa, niin tästä minulla ei ole virallista tietoa.

Suurten massojen keskuudessa asiaan on suhtauduttu varsin neutraalisti. Valla tuntuu olevan henki, että otetaan oppi sieltä, mistä sitä parhaiten saa, ja mistä eniten tykätään, sekä jatketaan samaa juttua. Oli nimi mikä tahansa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

CCWW ja Jyrki Saario???

#24

Viesti fatman »

Mjölnir kirjoitti:
fatman kirjoitti: Ovatko kaikki Suomen Modern Defendo -seurat siirtyneet Saarion Scandinavian Defendo organisaatioon vai onko joku jäänyt Wolfen zydeemiin?
Käsittääkseni kukaan ei ole eronnut Scandinavian Defendoa edustavasta Defendo-liitosta. Alunperinkin Suomessa defendoa edustamaan on perustettu defendo-liitto, ja defendoa kutsuttu Scandinavian Defendoksi. Se, että Modern Defendo CQB eriytyy tästä, ei siis aiheuta paljoa peliliikkeitä.
Lihavoitu kohtahan minun olisikin pitänyt oikeastaan itsekin tajuta. :oops:

Kiitän vastauksesta.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 37 kurkkijaa