Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Defendojen historia ja opettajalinjat

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Hemmukka
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 410
Lauteille: Heinäkuu 2019
Sivulajit: Nyrkkeily, rbsd, muay thai
Takalajit: Taekwondo, shootfighting

Defendojen historia ja opettajalinjat

#151

Viesti Hemmukka »

Haluatko avata mitä sanoivat Unkarin päässä?
Näinhän se tuppaa olemaan, kolikolla aina kaksi puolta.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Defendojen historia ja opettajalinjat

#152

Viesti Lasse Candé »

Se on selvää että siellä ollaan joko eri mieltä tai "eri mieltä" siitä miten homma meni ja jos joku randomtyyppi Suomesta alkaa kyselemään, niin tämä ilmenee vastauksesta.

Millä tapaa he olivat eri mieltä Saarion toiminnasta? Ei kukaan tässä ketjussa saa oikeasti mitään siitä että sinä Mika kerrot asioista vain tällä tasolla. Erityisesti ei ole mitään syytä miksi tällainen ulosanti vaikuttaisi keskusteluun mitenkään, kun et ole antanut mitään huomioimisen arvoista.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Defendojen historia ja opettajalinjat

#153

Viesti Mika »

Juu, edelleen saat lukea viestejäni aivan täysin tahtosi mukaisesti. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Defendojen historia ja opettajalinjat

#154

Viesti Lasse Candé »

Täh?

Tässä ei nyt ole kyse minusta tai sinusta vaan Defendosta ja tästä keissistä. Me käymme tätä keskustelua julkisesti. Minä peräänkuulutan sinulta parempaa referointia ja totean että sen puuttuessa sen anti että sinä olet ollut yhteydessä ja oppinut itse jotain, on tämän julkisen keskustelun kannalta täysin epäoleellista.

Opeta siis myös meitä ja tee asia oleelliseksi. Ei ole kyse siitä miten minä luen vaan siitä että ei ole paljoa luettavaa.
Kurkkija
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5
Lauteille: Heinäkuu 2019

Defendojen historia ja opettajalinjat

#155

Viesti Kurkkija »

Onpa keskustelu hölmöä. Palattaisiinko kamppailuun?
——-
Kysyin aiemmin:
-Mitä defendo tekniikkaa on kehitetty tai uudistettu viime vuosien aikana ja miten?

Mjölnir vastasi:
Vaikka esimerkiksi kauluskuristukset tuotu

Lisäkysymys: Jos tämä oli kehitystä aiempaan niin mikä oli aiempi tekniikka ja miksi se korvattiin tällä. Tai jos näitä ei olut aiemmin niin sille oli varmaan syynsä? ( kauluksia kun on aina ollut).
———
Kysyin aiemmin:

-Mitä on jätetty pois kun/jos uutta on tuotu (mölnirin kommentti aiemmin keskustelussa)

Mjölnir:
Esimerkiksi syliotteesta takaa vapautumisista jätettiin hyökkääjän jalasta, puolustautujien jalkojen välistä kaadolla vapautuminen pois.

Lisäkysymys: Miksi se oli kehitystä ja mikä sai teidät jättämään sen pois, sekin oli varmaan siellä jostain syystä?
——-
Molemmista näistä muutoksista: kuka/ketkä päätti uusista tekniikoista? Oliko eriäviä mielipiteitä?
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Defendojen historia ja opettajalinjat

#156

Viesti magamies »

Sivulauseena: syliottesta vapautuminen takaa vastustajan jalasta kiinni ottaen on vanhan jujitsun tekniikka ja olen itsekin pari kertaa kyseistä tekniikkaa käyttänyt ja menestyksellä...
Magamies
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Defendojen historia ja opettajalinjat

#157

Viesti Andy »

Mika kirjoitti: heinä 19, 2019, 10.29 Toistan nyt vielä sen, että olin yhteydessä Unkariin, kun ehkä se viestini meni joiltakuilta ohi. Siellä ei olla lainkaan samaa mieltä tuosta Nurmen väittämästä kuuden tonnin kuprusta.
Se että sinä olet ottanut yhteyttä Unkariin ei nyt kiinnosta oikein ketään sen takia, ettei sillä vastauksella tuollaisenaan ilman yksityiskohtia ole mitään merkitystä asian kannalta ja kaikki muut tajuavat sen.

Kuten Lasse jo sanoi, niin totta kai unkarilaiset kiistävät kuprun ihan riippumatta siitä, ovatko tehneet sen vai eivät. Vai luuleeko joku, että he ilmoittaisivat, että "Joo kusetettiin tyhmää suomalaista. Tee meidän kanssa bisnestä, että voidaan kusettaa sinuakin"?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2462
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Defendojen historia ja opettajalinjat

#158

Viesti tapsaattori »

magamies kirjoitti: heinä 19, 2019, 19.19 Sivulauseena: syliottesta vapautuminen takaa vastustajan jalasta kiinni ottaen on vanhan jujitsun tekniikka ja olen itsekin pari kertaa kyseistä tekniikkaa käyttänyt ja menestyksellä...
Mä en oo tuolla tekniikalla saanu muutakuin itteni mutkalle kuperkeikka-asentoon :D Jotain polvilukon tynkää parhaimmillaan..

Tässä videon tekniikassa on taatusti ip-näkökulmasta kaikenlaisia ongelmia ja varmaan myös opetuksellisesti haasteita ei-painijoille. Itse koen kuitenkin tämän tekniikan hyvin luonnolliseksi ja takaa-halaajan ote kirpoaa helposti kun saa lantion kunnolla eteen.. ja tosta on suht kätevä päästä itse jaloilleen.



Kenties sormiin tai yhteen sormeen hyökkääminen olis myös ip-hommassa asiallista
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Defendojen historia ja opettajalinjat

#159

Viesti Lasse Candé »

Kurkkija kirjoitti: heinä 19, 2019, 18.43 Onpa keskustelu hölmöä. Palattaisiinko kamppailuun?
Voi siihen palata ihan yhtä hyvin haukkumatta muiden keskustelua, joka on kiinteästi otsikon aiheessa, hölmöksi.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Defendojen historia ja opettajalinjat

#160

Viesti Mjölnir »

Sen verran vielä kommentoin tuota finanssiasiaa, että en siis väitä etteikö jotain kusetusta olisi voinut tapahtua. Minulla ei ole varmaa tietoa asiasta
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Defendojen historia ja opettajalinjat

#161

Viesti Ile »

Ihan yleisellä tasolla: kun vauhdikkaasti hoidellaan asioita, niin osapuolilla voi ihan ymmärrettävästi olla ihan erilaisia käsityksiä tuollaisista asioista, joskus jonkun ihan triviaalinkin asian kuten vaikkapa kielimimuurin takia.

Todella hämmentävää olisi, jos joku syyttä suotta haluaisi mainostaa tulleensa huijatuksi ja keksisi summia myöten täysin omasta päästään tuollaiset syytökset kohtuullisen helposti yksilöitävissä olevia vastapuolia kohtaan ja julkaisisi ne omalla nimellään vieläpä ilman että asiassa olisi juuri noiden asioiden esiin tuomisen kautta edes oikeastaan mitään voitettavaa.

Jos pelkästään mustamaalata haluaisi, niin siihen olisi kyllä niin paljon helpompia ja (juridisesti) turvallisempiakin tapoja.
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

Defendojen historia ja opettajalinjat

#162

Viesti kenttiensankari »

Mielenkiintoista, että oppilaat saavat määritellä lajin nimen. Tosin bisnes on bisnestä. Defendon puolalaisten omilla sivuilla ei tosin käytetä myöskään Jyrki Saario Defendo nimeä. http://defendo-system.pl/

Ainoastaan Defendon kansainvälisten sivujen puolankielinen versio tekee näin. En tiedä olisiko täällä Scandinavian Defendo niin paha, outo se toki on koska ymmärtääkseni Jyrki on suomalainen ja Suomi ei kuulu Skandinaviaan. Ehkä joku Defendo from the North toimisi. Täällä oikeistolaisuudella flirttailu tuntuu toimivan kohtuu hyvin kamppailubrändinä.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Defendojen historia ja opettajalinjat

#163

Viesti TimoS »

Ylipotkija: Jätetäänpä nyt se argumentaatioanalyysi sikseen ja keskitytään itse asiaan
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
sikajudoka
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 565
Lauteille: Helmikuu 2009

Defendojen historia ja opettajalinjat

#164

Viesti sikajudoka »

Mitenkäs tämä "vanha" Defendo Blue ja "uusi" Defcon Blue eroavat toisistaan, kun vaikuttavat niin kovin samalta?



https://www.defcon.fi/defcon-blue/
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Defendojen historia ja opettajalinjat

#165

Viesti PetriP »

Olettaenkin niin että myytäessaä Defcon nimellä ei ole tarvetta maksaa maksuja Defendo-liitolle. Itse olisin muuttanut nimeä enemmän. Defcon-Force/control tms. Tossa voisi olla taas yksi riidan paikka kun nimi on noin samankaltainen. Itse lajeja vaihe tekijänoikeustaa. Lähinnä yksityiskohtaise ohjlemat on suojattavisss
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Tsaar1 ja 37 kurkkijaa