Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mahdollisesti mahdottomat tekniikat

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Mahdollisesti mahdottomat tekniikat

#16

Viesti n0k »

Kuulostaa yhtä ovelalta kuin se että kaverin lyödessä kasvoihin yritetään omalla otsalla murtaa hyökkääjän sormet...
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Mahdollisesti mahdottomat tekniikat

#17

Viesti Lowclass »

n0k: Oli joo jossain jenkkien tappelusysteemissä.... Ei sovi mun pienellä päällä. :)
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Mahdollisesti mahdottomat tekniikat

#18

Viesti Jorge »

Lowclass kirjoitti: n0k: Oli joo jossain jenkkien tappelusysteemissä.... Ei sovi mun pienellä päällä. :)
Toi esiintyi jossain takavuosien nyrkkeilyaiheisessa B-leffassakin, kun siinä sitten siirryttiin loppuhuipennuksena bare knuckle - meininkeihin ja murrettiin vastustajan käsi otsaa tarjoamalla. :o
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Mahdollisesti mahdottomat tekniikat

#19

Viesti Kari Aittomäki »

Se leffa oli nimeltänsä Gladiator.
Rowdy Herringtonin (Roadhouse) ohjaama, Cuba Goodingin ja Brian Dennehyn sivuosittama bokraamisjuttunen.
Vuodelta 1992.
Ihan kelpo teinileffa vähä rankemmalla aihepiirillä.
Sivuosassa on myös yks mun suosikeista, Jon Seda. Rrico..suaave.
Oikea nyrkkeilijä. Lahjakaskin. Päätti vaan lähtee näyttelijäks..
Hitto mitä jälkeä se tekee vaikka Sunchaserissa tai Undisputedissa..

Oon itte ottanut monasti tällejä kanttiin, parhaana saavutuksena tunkin..
Ei lainkaan mahdoton temppunen.
Olen jopa ollu kuulustelussa pahoinpitelystä epäiltynä, kaskun blokkasin neitosen päättäväiset tällit otsallani ja pikku kätöset kipeyty. Hipheijaa ja rikosilmoitus.
Kuulusteleva konsta/todistava konsta yritti pidätellä hihiään, mä en ensinkään.

Se kanttura oli Jonku Tärkeän sukulaine tai jotain.
En joutunu oikeuteen. Puhhuh.
harja
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 153
Lauteille: Elokuu 2008

Mahdollisesti mahdottomat tekniikat

#20

Viesti harja »

Lowclass kirjoitti: n0k: Oli joo jossain jenkkien tappelusysteemissä.... Ei sovi mun pienellä päällä. :)
Olisko ollu peräti Vunakin head destruction?
Kuvake
n0k
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1117
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: BJJ
Takalajit: Krav Maga, Defendo

Mahdollisesti mahdottomat tekniikat

#21

Viesti n0k »

Olisihan se pitäny arvata että Kari on tuonkin tehnyt =D Pitäisikö vaihtaa ketjuksi Aittomäen tekniikat vs muu maailma ! :D ( Koska moni ymmärtää väärin, ei ole kettuilua, vaan ihan aitoa hämmästyksen sekaista iloa kyseistä Helsingin viimeistä spartalaista kohtaan. :) )
Tripping a blind man so easy to do,
Tripping a blind man why can't it be you?
MikaelF
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 902
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Mahdollisesti mahdottomat tekniikat

#22

Viesti MikaelF »

n0k kirjoitti: Olisihan se pitäny arvata että Kari on tuonkin tehnyt =D Pitäisikö vaihtaa ketjuksi Aittomäen tekniikat vs muu maailma ! :D ( Koska moni ymmärtää väärin, ei ole kettuilua, vaan ihan aitoa hämmästyksen sekaista iloa kyseistä Helsingin viimeistä spartalaista kohtaan. :) )
Eipä se Kari ole ainoa...Meikäläinenkin on puolivahingossa ;) onnistunut siinä; ns "puun takaa" ilmestyi nyrkki kohti päätäni, ei ollut aikaa muuhun kuin vetää leukaa sisään ja laskea otsaa hieman, kuului kiva rusahdus ( ei minun päästäni..ehkä..) ja jätkä lopetti mätkimisen siihen ja jäi pitelemään kättään - meikäläinen jatkoi matkaa.
Ei tuntunut missään, tosin olen pesäpallossa ottanut täydellisen kopin suullani ilman että hampaat meni (hmmm seuraavalla kerralla pitää muistaa yrittää soveltaa sitä tekniikkaa...)
Johne
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 55
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: HKI

Mahdollisesti mahdottomat tekniikat

#23

Viesti Johne »

Kari Aittomäki kirjoitti: Oon itte ottanut monasti tällejä kanttiin, parhaana saavutuksena tunkin..
Tällä tapauksella on pieni hauska taustansa :D
Ne tunkkimiehet oli haastanu riitaa ainin grillillä kavereilleni, tosin ilman sitä tunkkia. Kaverit oli sanonu niille, että elekää ky nyrkillä lyökö ku se sattuu käteen vaan hakekaa tunkki!
No ne sit lähti hakeen sitä tunkkia siitä ja myös käyttivät sitä sit myöhemmin.
Kokkolassa sattuu ja tapahtuu...
"Live wrong and perspire"
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Mahdollisesti mahdottomat tekniikat

#24

Viesti Lowclass »

Harja, ei ollut Vunak (en tiedä käyttääkö Pauli tätä mutta alun perin punaniskatekniikka etelävaltioissa...)
toni-f
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 269
Lauteille: Tammikuu 2009

Mahdollisesti mahdottomat tekniikat

#25

Viesti toni-f »

Kattelin tossa viikonloppuna venäläistä videoo joka oli muistaakseni Knife fighting systema En tiä onko kukaan muu törmännyt moiseen, mutta...
Siinä tällä opettajalla oli puukko jonka kahvassa oli sellainen koukku ja vielä halkio. (vaikee selittää)
Tekniikka meni näin.
Kaveri lähti siis tökkäämään puukolla vatsaa kohti kun tämä kouluttaja käänsi veitsensä niin, että kahvan koukku/halkio tuli suoraan tulevan veitsen terälle niin että kun hyökkääjän veitsen terä oli halkiossa niin kouluttaja käänsi vain hiukan puukkoaan ja vastustajan vetsi kirposi pois kädestä.
Kaikki tämä outoineen juttuineen näytettiin hidastettuna.
Ajattelin, että jos hyökkääjä aikoo tosissaan tökätä, niin millään pikku halkiolla ei vastustajan puukko kyllä lennä mihinkään jos sitä kerkee edes mihinkään halkioon saada.
Kamalan vaikea selittää tuota "tekniikkaa" ja puukon mallia. Pöljältä se nyt näytti kumminkin ja erittäin epäuskottavalta.
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Mahdollisesti mahdottomat tekniikat

#26

Viesti Lowclass »

Jos ymmärsin oikein niin vaatii erinäisiä vuosia harjoittelua n yleensä ennenkuin onnistuu edes treenitilanteessa- vähän sama kuin etukäden lyönnin kiinninappaminen tms... Systemasta ei muuta kokemusta kuin netistä katsoneena, on se aina hienoa seurata kun joku osaa...
Urkki
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 368
Lauteille: Maaliskuu 2006

Mahdollisesti mahdottomat tekniikat

#27

Viesti Urkki »

Systemassa ei ole varsinaisesti tekniikoita.
Eli asioita ei juurikaan toistella samalla kaavalla vaan pyritään etsimään ja oivaltamaan erilaisia periaatteita(kehon ja mielen) käytännössä liikkeen kautta.
Useiden hullunkurisilta ja absurdeilta näyttävien "tekniikoiden" avulla pyritään avaamaan ajattelua, putkinäköä ja toimimaan luovasti myös stressin alla. Näkemään vaihtoehtoja itse tilanteessa... Ei sellaisenaan tehtäväksi.
Usein tämä tehdään niin että keho ajetaan voimakkaaseen stressi/pelko/agressio/kipu tilaan josta lähdetään sitten kattelemaan.
Kaikkien kaavojen ja rutiinien katsotaan olevan pahasta.
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Mahdollisesti mahdottomat tekniikat

#28

Viesti Lowclass »

Ymmärrän mitä tarkoitat mutten ymmärrä mitä tarkoitat. Itse olen treenannut lajeja joissa lihasmuisti on tärkeä-kuten yleensä. Ja kun systemavideoita katsoo flow on aivan mieletön joten luulisi sen vaativan toistoja..
Toinen asia, kolmella kaspinleirillä olleena olen kuullut että yhtymäkohtia olisi..??? Sekin oli jotain sellaista ettei koordinaatio riittänyt vaikka kokemusta ns tavallisista lajeista vuosia.
Urkki
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 368
Lauteille: Maaliskuu 2006

Mahdollisesti mahdottomat tekniikat

#29

Viesti Urkki »

Sujuvan liikkeen ja voiman käytön hankkimiseen ei tarvita tiettyjen liikkeiden toistoja.
Päinvastoin se saattaa ja yleensä ainakin aluksi heikentääkin virtaavaa liikettä.
Ennen kuin takana on vuosikausia kovaa ja monipuolista treeniä.
"Lihasmuistin" funktio on hyvä ymmärtää mutta paljon tärkeämpää on mitä sinne muistiin tallentaa.
Ja miten.
Kyseessä on enemmän mielen kuin kehon ominaisuus.
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Mahdollisesti mahdottomat tekniikat

#30

Viesti Lowclass »

Kiitos vastauksesta, vaikkei se auennutkaan täysin.. Toivottavasti jaksat josku näyttää jos kohdataan.. Edelleen kuulostaa myös suomalaislajilta.. :)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 41 kurkkijaa