Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailu-urheilu ja itsepuolustus

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Muay Thai ja itsepuolustus

#31

Viesti Mjölnir »

JayJay28 kirjoitti: Mistä syystä haluat Muay Thai ip versioon? Miksei Muay Thai riitä? Mitä tulisi muuttaa, jotta se olisi sopiva kadulle?
Vastasit itse tähän kysymykseen:
Itse olen sitä mieltä, että Muay Thai on myös erittäin hyvä ip laji, jos vaan opettelee lyömään avokämmenellä. Ellet sitten halua vetää rannesiteillä 24/7 varmuuden vuoksi :D
Eli ei kuitenkaan, kun pitäisi opetella lyömään myös avarilla, jota ei muuten thaikkutreeneissä tehdä, ja..
Jos mattoa pelkäät, niin mene vaparitreeneihin tai jos huvittaa treenata erityisesti maahanvientien estoa niin mene painiseuraan. Jos painin perusteet osaa ja Thaikkua reenannu kauan, niin kaatuu kaiken maailman ninjat.
no, niin, eli pitää myös ne painin alkeet mm. maahanviennin puolustus ym. opetella.

Eli vastasit itse kysymykseen, miksi thaikku ei yksinään riitä itsepuolustukseksi.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
JayJay28
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 18
Lauteille: Heinäkuu 2012

Muay Thai ja itsepuolustus

#32

Viesti JayJay28 »

Olin sitä mieltä, että thaikku riittää itsepuollustukseksi.
Se ei ole optimaalista, mutta riittää ihan hyvin. Jos haluaa vielä matossa pärjätä, niin voi ottaa lisäksi painitreenejä.

Muista sekin, että harvoissa itsepuollustuslajeissakaan on minkäänlaisia paini tai bjj treenejä.
Avokämmenlyönnit taas eivät vaadi mitään treeniä, lyöt samanlailla, mutta et lyö rystysillä-->ranteet kiittää.
Joten itsepuollustuslajiksi on turha tehdä oma laji, jossa ei mitään muuta eroa kuin kämmenlyöntien opettelu.

Jos thaikusta tehtäisiin toimiva itsepuollustuslaji, muistuttaisi se vapaaottelua erittäin paljon. On sitten eri asia, jaksaako näihin prioriteettilistalla toisena oleviin asioihin laittaa niin paljon energiaa.
JayJay28
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 18
Lauteille: Heinäkuu 2012

Muay Thai ja itsepuolustus

#33

Viesti JayJay28 »

Huomautettakoon vielä, että kadulle toimiva laji olisi näin; pääpaino thaikussa, painin puollustukselliset taidot hallussa.
Miksi mikään seura jaksaisi kouluttaa valmentajansa opettelemaan thaikun lisäksi alsvientipuollustukset jne. jos samat vaadittavat taidot saisi treenaamalla thaikkua+käymällä n. 10-15 painitreeneissä.

J a tämä thaikku+paini yhdistelmä olisi täydellinen kadulla, mutta pelkällä thaikullakin voittaisi suurimman osan ihmisistä mennen tullen.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Muay Thai ja itsepuolustus

#34

Viesti Mjölnir »

JayJay28 kirjoitti: J a tämä thaikku+paini yhdistelmä olisi täydellinen kadulla, mutta pelkällä thaikullakin voittaisi suurimman osan ihmisistä mennen tullen.
Esim. Defendo olisi itsepuolustukseen parempi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
JayJay28
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 18
Lauteille: Heinäkuu 2012

Muay Thai ja itsepuolustus

#35

Viesti JayJay28 »

Enemmän vaikuttaa yksilö kuin laji, mutta ihan mutulla; Buakaw lyhyellä painitreenillä pistäisi jokaisen (up to +20kg) puhtaan Defendon harrastajan kylmäksi.
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Muay Thai ja itsepuolustus

#36

Viesti nomad »

JayJay28 kirjoitti: Enemmän vaikuttaa yksilö kuin laji, mutta ihan mutulla; Buakaw lyhyellä painitreenillä pistäisi jokaisen (up to +20kg) puhtaan Defendon harrastajan kylmäksi.
:smt042 :smt026
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Muay Thai ja itsepuolustus

#37

Viesti AriJ »

Ahaa, "mun iskä on kovempi ku sun iskä" alkamassa....

:smt014

Tähän voisi

:snack:

mutta jotta ei tarvitsisi tarjoilla

:ulos:

niin annetaankos tuommoisten vertailujen olla sitten tältä erää tässä.

:kiitos:
______________________
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Muay Thai ja itsepuolustus

#38

Viesti nomad »

Ôari kirjoitti: Ahaa, "mun iskä on kovempi ku sun iskä" alkamassa....

:smt014

Tähän voisi

:snack:

mutta jotta ei tarvitsisi tarjoilla

:ulos:

niin annetaankos tuommoisten vertailujen olla sitten tältä erää tässä.

:kiitos:
:inq:
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
JayJay28
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 18
Lauteille: Heinäkuu 2012

Muay Thai ja itsepuolustus

#39

Viesti JayJay28 »

En näe mitään hauskaa asiassa, Defendo on toimiva laji, mutta ei mielestäni samalla tasolla kamppailulajien kanssa. Monesti tullut todettua, että thaikku toimii parhaiten, jos pitää ottaa yksi laji. Javielä ihan ylivoimaisesti. Paini sitten voi olla kryptoniittia, jos ei osaa yhtään painia.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Muay Thai ja itsepuolustus

#40

Viesti Mjölnir »

:lol:
JayJay28 kirjoitti: Enemmän vaikuttaa yksilö kuin laji, mutta ihan mutulla; Buakaw lyhyellä painitreenillä pistäisi jokaisen (up to +20kg) puhtaan Defendon harrastajan kylmäksi.

Kuva
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
JayJay28
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 18
Lauteille: Heinäkuu 2012

Muay Thai ja itsepuolustus

#41

Viesti JayJay28 »

Ja viestiketju oli MT:tä koskeva ja täällä mietin, miksi MT:stä pitäisi tehdä ip-versio, kun toimii vallan mainiosti muutenkin.
Siitä se sitten ajautui Defendoon ja kämmenlyönteihin.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Muay Thai ja itsepuolustus

#42

Viesti Mjölnir »

JayJay28 kirjoitti: Ja viestiketju oli MT:tä koskeva ja täällä mietin, miksi MT:stä pitäisi tehdä ip-versio, kun toimii vallan mainiosti muutenkin.
Siitä se sitten ajautui Defendoon ja kämmenlyönteihin.
Sinä ne kämmenlyönnit otit puheeksi...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Muay Thai ja itsepuolustus

#43

Viesti nomad »

" ei samalla tasolla kamppailulajien kanssa"? Sori, mutta meikäläinen ainakin repeää välittömästi kun tuommoisia kommentteja näkee. Riippumatta lajeista mitä käsitellään. :smt003 Nuff said.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Muay Thai ja itsepuolustus

#44

Viesti Mjölnir »

JayJay28 kirjoitti: En näe mitään hauskaa asiassa, Defendo on toimiva laji, mutta ei mielestäni samalla tasolla kamppailulajien kanssa. Monesti tullut todettua, että thaikku toimii parhaiten, jos pitää ottaa yksi laji. Javielä ihan ylivoimaisesti. Paini sitten voi olla kryptoniittia, jos ei osaa yhtään painia.
Lue tämä ketju, siellä on ihan oikeasti Muay Thaita todella paljon tuntevia jätkiä kommentoinut. Mm. pertsa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
JayJay28
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 18
Lauteille: Heinäkuu 2012

Muay Thai ja itsepuolustus

#45

Viesti JayJay28 »

Jostain syystä moni IP-fani tuntuu olevan "butthurt", kun kehtaa väittää kamppailulajien olevan parhaita IP-lajeja.

n. 20kg painoero ei ole niin suuri, etteikö huipputhainyrkkeilijä voisi sitä handlata. Mikä on niin mahdotonta, että Buakaw (70kg) voittais Mr. Defendon (enintään 90kg)?

Minä otin kämmenlyönnit siksi esiin, että jos osaa lyödä, niin 15min treenillä osaa lyödä rystysten sijasta kämmenellä. Ei minulla mitään tehokkaita IP-lajeja vastaan ole, mutta kamppailulajeissa on se ero, että sinne valikoituu tehokkaimmat tekniikat.

Aina on eri IP-laji, joka on se kaikista tehokkain, mutta ei silti toimi vapaaottelussa.
Phoittelen, että annan nimettömän esimerkin, sillä en muista modernin-IP lajin pioneerin nimeä, mutta oli saanut amatöörinyrkkeilijältä jenkeissä pahasti kuokkaan.

Jos amatöörinyrkkeilijä siihen kykenee, niin Buakaw varmaankin myös.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 112 kurkkijaa