Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Itsepuolustus- ja voimankäyttöaiheiset blogit

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Pyjamasankari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1878
Lauteille: Joulukuu 2008

Itsepuolustus- ja voimankäyttöaiheiset blogit

#136

Viesti Pyjamasankari »

bodyguard kirjoitti: Minä olisin kiinnostunut tietämään onko ikinä missään (Suomessa siis, rapakontakaiset vastuulait erikseen) ollut tilannetta jossa tuollainen olisi realisoitunut ja minkä lain perusteella työnantaja joutuisi vastuuseen (ja millälailla)?
Samat kysymykset heräsivät mullakin.
bodyguard kirjoitti: Kenelläkään ei ole tässä maassa minkäänlaista velvollisuutta ottaa turpaansa. Itseään saa puolustaa aina!
Täysin samaa mieltä!
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Itsepuolustus- ja voimankäyttöaiheiset blogit

#137

Viesti Aihki »

Tuo sai hieman miettimään (joo tiedän, ei pitäisi) jos tumpelo hyökkää päälle lyöden ja ja pistän käden väliin ja tumpelon nyrkki kohtaa kyynärpääni ja menee rikki niin olenko minä aiheuttanut tuon? Entäs jos tumpelo lyö otsaani ja rikkoo kätensä, olisiko minun tarvinnut tarjota pehmeämpi maali? Entäs jos humalainen tumpelo hyökkää päin ja onnistun tekemään tyylipuhtaan tai-sabakin ja tumpelo menee koskematta ohi lyöden päänsä omalla vaudillaan seinään ja tappaen itsensä, aiheutinko minä tuon kun en ollutkaan siinä missä tumpelo odotti?

Kysymyksiä aina vaan ja niin vähän vastauksia. Päältä katsoen tuo kirjoitus kehoittaa todellisuudessa ottamaan turpaansa mielummin kuin puolustamaan itseään mitenkään, joku oikeudellinen vastuu siinäkin voi olla, ymmärrän jos työnantajan omaisuutta ei puolusteta henkeen ja vereen, mutta itseään!?
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Itsepuolustus- ja voimankäyttöaiheiset blogit

#138

Viesti Jorge »

Sinun olisi tullut paeta paikalta jo aiemmin, ettei tumpelo olisi voinut hajoittaa kättään otsaasi.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Itsepuolustus- ja voimankäyttöaiheiset blogit

#139

Viesti Aihki »

Jorge kirjoitti: Sinun olisi tullut paeta paikalta jo aiemmin, ettei tumpelo olisi voinut hajoittaa kättään otsaasi.
:smt003 mutta kun tumpelo oli minun ja oven välissä :smt003
saarikko
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1567
Lauteille: Maaliskuu 2005

Itsepuolustus- ja voimankäyttöaiheiset blogit

#140

Viesti saarikko »

Jussi Huusko kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Minä olisin kiinnostunut tietämään onko ikinä missään (Suomessa siis, rapakontakaiset vastuulait erikseen) ollut tilannetta jossa tuollainen olisi realisoitunut ja minkä lain perusteella työnantaja joutuisi vastuuseen (ja millälailla)?
Samat kysymykset heräsivät mullakin.
Eli työntekijä, joka on toiminut työnantajan käskyjen mukaan vastaa itse kaikista seuraamuksista.

Jotenkin vaan tuntuu kun on tuota jääkiekkoväkivaltaa :D seurannut, että oikeuskäytäntö alkaa olla niin allergisoitunut kaikelle (fyysiselle) väkivallalle, että en yhtään ihmettelisi jos jossain kohtaa työnantajatkin alkavat saada rikostutkintoja niskaansa. Suattaapi hemmon tuleva väikkärikin vaikuttaa linjauksen muutokseen
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Itsepuolustus- ja voimankäyttöaiheiset blogit

#141

Viesti Ile »

Voisihan sitä työturvallisuusmielessä ajatella myös niin päin, että jos työhön tiedetään sisältyvän tavallista enemmän väkivallan uhkaa ja myös hätävarjelutilanteita, niin sitten työnantajan velvollisuutena on järjestää riittävän tehokasta koulutusta niiden tilanteiden varalle...
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Itsepuolustus- ja voimankäyttöaiheiset blogit

#142

Viesti bodyguard »

Ile kirjoitti: Voisihan sitä työturvallisuusmielessä ajatella myös niin päin, että jos työhön tiedetään sisältyvän tavallista enemmän väkivallan uhkaa ja myös hätävarjelutilanteita, niin sitten työnantajan velvollisuutena on järjestää riittävän tehokasta koulutusta niiden tilanteiden varalle...
Juuri näin. Siis järkevien ihmisten maailmassa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
saarikko
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1567
Lauteille: Maaliskuu 2005

Itsepuolustus- ja voimankäyttöaiheiset blogit

#143

Viesti saarikko »

bodyguard kirjoitti:
Ile kirjoitti: Voisihan sitä työturvallisuusmielessä ajatella myös niin päin, että jos työhön tiedetään sisältyvän tavallista enemmän väkivallan uhkaa ja myös hätävarjelutilanteita, niin sitten työnantajan velvollisuutena on järjestää riittävän tehokasta koulutusta niiden tilanteiden varalle...
Juuri näin. Siis järkevien ihmisten maailmassa.
Pitäisiköhän siitä laatia ihan laki? 23.8.2002/738
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Itsepuolustus- ja voimankäyttöaiheiset blogit

#144

Viesti Ile »

No eihän sitä enää säätää tarvi ja ko. lain hengessä asiaa juuri pohdinkin ;)
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

Itsepuolustus- ja voimankäyttöaiheiset blogit

#145

Viesti Kaptah »

bodyguard kirjoitti: Tuo on juuri tuota edellämainittua mihinkään perustumatonta tårta på tårta. Kenelläkään ei ole tässä maassa minkäänlaista velvollisuutta ottaa turpaansa. Itseään saa puolustaa aina!
Samaa mieltä. Olen kyllä ajatellut asian niin, että menen mielummin oikeuteen kuin lasareettiin (potilaaksi). Onneksi ei nyt toistaiseksi ole homma vielä eskaloitunut siihen asti..
Kohtuus kaikessa - kohtuudessakin
_____________________________

Sin Moo Hapkido 4.Dan
Haedong Kumdo 3.Dan
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Itsepuolustus- ja voimankäyttöaiheiset blogit

#146

Viesti Mjölnir »

Minä kyllä olen itse tehnyt kouluttaessani erityisen selväksi, että mihinkään tilanteeseen ei ole mitään vakioratkaisua (fyysistä), joka sopisi aina juridisessa mielessä kaikkiin tilanteisiin. Että jokaisen pitää ymmärtää itse, mitä on tekemässä ja koulutuksessa vain näytetään joitan ratkaisuja, joilla saatta selvitä tilanteista, ja joita voi käyttää, jos kokee, että lievemmillä keinoilla pysty selviytymään tilanteesta.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Itsepuolustus- ja voimankäyttöaiheiset blogit

#147

Viesti L.K. »

bodyguard kirjoitti: Mietin että onpa tyhmä kirjoitus mutta sitten katsoin kuka tuonkin postauksen takana on. Jos ko. herra joku päivä päättäisi olla hiljaa niin tekisi kyllä Suomen turvallisuusalalle suuren palveluksen.
Jep. Oli kylllä taas hivene sen sävyinen kirjoitus että...no. Kohteliasta on olla sanomatta mitään jos ei pysty sanomaan juurikaan mitään positiivista. Joten no comments. :smt003
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Itsepuolustus- ja voimankäyttöaiheiset blogit

#148

Viesti Mika »

Tällä entisellä Leppäsellä eli nykyisellä Kreusilla on sekä pitkä kamppailulajihistoria että paljon julkaisuja takanaan:

ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Itsepuolustus- ja voimankäyttöaiheiset blogit

#149

Viesti bodyguard »

Kaptah kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Tuo on juuri tuota edellämainittua mihinkään perustumatonta tårta på tårta. Kenelläkään ei ole tässä maassa minkäänlaista velvollisuutta ottaa turpaansa. Itseään saa puolustaa aina!
Samaa mieltä. Olen kyllä ajatellut asian niin, että menen mielummin oikeuteen kuin lasareettiin (potilaaksi). Onneksi ei nyt toistaiseksi ole homma vielä eskaloitunut siihen asti..
Joo, tämä ei onneksi ole mikään jokotai tilanne. Hyökkääjään voi sattua ja hyökkääjälle voi käydä huonostikin (pahimmassa tapauksessa jopa henki mennä) ilman että siitä välttämättä kukaan joutuu lusimaan. Tilanteesta täysin riippuen.

Nämä firman lakimiehet ovat vähän sellasia että se voi olla joku joka pyörittelee yrityspapereita toimistossa kymmenettä vuotta ja viimeisin kosketuspinta hätävarjeluasioihin on ala-asteen koulunpihanahistelu mutta eihän sitä voi sanoa ettei tiedä koska muuten vastapuoli ei välttämättä tajua olevansa tekemisissä älyltään ja tiedoiltaan ylivertaisen LAKIMIEHEN kanssa. Sitten pitää sanoa ja pyörittää ja sanoa jotain ilman että sanoo mitään konkreettista ja varmuuden vuoksi ehkä vielä kieltää kaikki mistä ei tiedä.

Kun noita oikeuksien ratkaisuja näistä hätävarjeluasioista katsoo (jopa KKO:n kohdalla) niin ei ne mitään rakettitiedettä ole. Hyvin yksinkertaisilla ajatusmalleilla niitä asioita pohditaan ja ratkotaan. Pätemisentarve on näissäkin asioissa aika iso saatana joka tuntuu vaivaavan eritoten lakimiehiä ja sellaiseksi itseään kuvittelevia kotitohtoreita.

Mitä tuohon Mikan linkkaamaan "Risk Hunter" FB sivustoon tulee niin itsekkin seuraan sitä. En kyllä tiedä miksi. Kai se on vähä niinkuin liikenneonnettomuus; tietää ettei halua nähdä mitä seuraavaksi tapahtuu mutta ei oikein osaa katsoa poiskaanpäin :lol:

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Itsepuolustus- ja voimankäyttöaiheiset blogit

#150

Viesti L.K. »

Mika kirjoitti: Tällä entisellä Leppäsellä eli nykyisellä Kreusilla on sekä pitkä kamppailulajihistoria että paljon julkaisuja takanaan:

Eittämättä näin oin. Tämä ei kuitenkaan tarkoittane automaattisesti että kaikki mitä hän kirjoitaa on silkkaa asiaa? Ainakaan tuossa kirjoituksessa ei näin ollut.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 25 kurkkijaa