Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Krav Maga -buumi

Nykyaikaiset itsepuolustuslajit eli Defendo, ICS, Krav Maga, MilFight, PDFS, Senshido jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Krav Maga -buumi

#16

Viesti Point »

Jorge kirjoitti:
Point kirjoitti: Ehkä silloin kaivattiin jotain lajia, jonka pelkällä nimellä saisi katu-uskottavuutta tappelukoneena.
Tai sitten ne Mjölnirin mainitsemat peruskurssille ehtimättömät hehkuttajat harrastivat jotain Teh Erikoisjoukko- larppia omassa mielessään

Sitä tarkoitinkin "pelkällä nimellä"...

Karate ei ollut välttämättä se ase jolla uhata, koska mitä suuremmalla todennäköisyydellä vastapuoli jolle elvistellään on käynyt myös potkimassa ilmaan ala-asteen jumppasalissa. Aiottu krav maga kurssi voittaa aina vähintään yhden oranssin vyön Wadossa..
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga -buumi

#17

Viesti Mjölnir »

Point kirjoitti:
Jorge kirjoitti:
Point kirjoitti: Ehkä silloin kaivattiin jotain lajia, jonka pelkällä nimellä saisi katu-uskottavuutta tappelukoneena.
Tai sitten ne Mjölnirin mainitsemat peruskurssille ehtimättömät hehkuttajat harrastivat jotain Teh Erikoisjoukko- larppia omassa mielessään

Sitä tarkoitinkin "pelkällä nimellä"...

Karate ei ollut välttämättä se ase jolla uhata, koska mitä suuremmalla todennäköisyydellä vastapuoli jolle elvistellään on käynyt myös potkimassa ilmaan ala-asteen jumppasalissa. Aiottu krav maga kurssi voittaa aina vähintään yhden oranssin vyön Wadossa..
Mulla on muuten vihreä baretti karaokessa :smt003

"Mulla on Practioner kakkonen Krav Magassa"
- No, hyvin sä pystyt sen kyllä peittämään
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Krav Maga -buumi

#18

Viesti PetriP »

Eikd Magalla mee hyvin nytkin? Ainakin Espoon KM pitää kolme alkeiskurssia vuodessa ja on oma sali jossa on joka ilta useammat harjoitukset. Ei tule mieheen hojo-lajia joka pyörisi samalla volyymillä

Mutta kyllä sen buumin takana oli taitava markkinointi aikaan jolloin ei vastaavaa lajia ollut tarjolla.

Muistan esimerkiksi Nummelan Judon ensimmäisen peruskurssin. Sinne tuli 105 osanottajaa, kun Nummelan väkiluku niihin aikoihin oi 8000. Ei ollut kilpailua. Se oli paikkakunnan eka budolaji niin meni hetken aikaa kaupaksi.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga -buumi

#19

Viesti Mjölnir »

PetriP kirjoitti: Eikd Magalla mee hyvin nytkin?
Onhan se aika hyvin vakiintunut, mutta ei samanlaista buumia ole kuin 15 vuotta sitten.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Krav Maga -buumi

#20

Viesti JariMarjamaa »

Mulle tartui aikanaan Magan mainostus suoraviivaisuudesta ja helppoudesta....
Ja tietenkin käytännössä testatusta Israelilaisesta lajista, jota ei Palestiinalaisille opeteta.

Eräs täälläkin kirjoitteleva henkilö kirjoitti aikanaan Budokaan yms kirjoituksen, jossa mainittiin,
että jotain HJJ on "sivistyneille" yms jotain ja että Kyokushinkai on kovimpaan väkivaltaan.

Meninkin hakemaan Magasta tuota "vastausta" siihen kovimpaan väkivaltaan, HJJ oli hyvä perustyökalu
sellaiseen runkoon ja Magaan verrattuna antoi niitä vaihtoehtoja myöskin sille munille potkimiselle :)

Mi Like molemmista + paljon muustakin.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 20850
Lauteille: Joulukuu 2007

Krav Maga -buumi

#21

Viesti Lasse Candé »

Kyllä Krav Magasta jauhetaan vieläkin niitä samoja kuin ennenkin ja ketjun juttujen perusteella, on myös samat jauhajat: ne jotka eivät kurssille koskaan ehtineet.

Buumi laantui kun Kravmagaajat eivät ole niittäneet menestystä UFC:ssä ja täten laji ei olekaan niin kova. Ja kun toisaalta siellä tehdään ihan samoja asioita (ylläri) kuin muuallakin. Hemmetti kun ei olekaan oikotietä onneen...
Oar
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 555
Lauteille: Huhtikuu 2011

Krav Maga -buumi

#22

Viesti Oar »

Tuli mieleeni mitä eräs kaverini sanoi 2000-luvun alussa. Hän tunsi jonkun, joka oli käynyt Magan peruskurssin, ja tämä henkilö oli voittanut jonkun katutappelun. Tiesi kertoa että missään muussa lajissa ei opi niin kovia ja nopeita polvipotkuja yhtä nopeasti (jos koskaan) kuin Krav Magassa.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 20850
Lauteille: Joulukuu 2007

Krav Maga -buumi

#23

Viesti Lasse Candé »

Itsekin törmännyt:
Si-eel-tä oppii niitä tekniikoita mitkä oikeasti to-i-mii
ja
Siellä opitaan tuhoamaan vastustaja kaikilla raaoilla tekniikoilla ilman sääliä.

Vastaan tullut myös
Jos aloittaisin jonkun lajin niin se olisi sitten Krav Maga jossa vedetään homma maksimaaliseen raakuuteen.
Vähän niinkuin että joko hippi tai sitten tappaja (lue: ei lajit kiinnosta mutta asetutaan skenen yläpuolelle poimien siitä parhaat pelkällä puheella, jumaleissön miten helppoa).
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6238
Lauteille: Joulukuu 2010

Krav Maga -buumi

#24

Viesti Aihki »

Melkein, muttei ihan OT: paras kommentti mitä olen kuullut: 1) mullon Kama Sutran musta vyö ...
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6411
Lauteille: Lokakuu 2009

Krav Maga -buumi

#25

Viesti Ile »

Yksi asia, joka liittyy tähänkin on the intternetti. Luulen, että tehostuneen tiedon liikkumisen vuoksi kysyntä ja tarjonta kohtaavat aikaisempaa täsmällisemmin. Lajit eivät ole enää yhtä mössöä, jonka seasta harrastamisesta kiinnostuneet yrittävät poimia suosikkinsa jonkun epämääräisen "paremmuuden" perusteella. Sen sijaan ymmärretään paremmin, että lajeilla on erilaisia fokuksia (itsepuolustus, voimankäyttö, otteleminen, tietty perinnekonteksti, mahdollisesti jokin kombinaatio edellisistä etc.).

Vaikka itse olen ip-jutuista kiinnostunut, niin pidän hyvin luonnollisena, että puhtaasti tähän näkökulmaan keskittyvän harrastamisen tavallaan "kuuluu" olla melko marginaalista yhteiskunnassamme.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 20850
Lauteille: Joulukuu 2007

Krav Maga -buumi

#26

Viesti Lasse Candé »

Tuo viimeinen on hyvä pointti. Varsinkin pidemmän päälle lajiharrastus tuntuu samalta miltä kuvittelen kannibalismin tuntuvan, jos vähän kärjistetään. :D
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Krav Maga -buumi

#27

Viesti Mjölnir »

Niin, itsepuolustuslajissa harjoittelun pitää olla se koukuttava juttu. Aika harvalla riittää muuten motivaatio
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Krav Maga -buumi

#28

Viesti magamies »

Itsellä oli jujutsu ja muidenkin lajien tausta, juniorina muutama judoottelukin käyty, modernia jujutsua tuli treenattua montakin vuotta, ensin Juko-ryu ja sen jälkeen seuraaja Hokuto ryu, Ikää tuli ja vammoja ja kun reumaperäisiä sairauksia, niin nivellukot tuskaa, samoin heitoista alastulo, Krav maga mainos kolahti ja A. Kankaan opissa aloitin-98, hyvää oppia oli ja löysin uusia ideoita vanhojen jujutsu oppien rinnalle.
Ennenkaikkea Krav maga ei ollut kuluttavaa kropalle, mutta hommassa on järkeä, eli sopii minullekin, kun ikääkin on jo karttunut. Hyvä laji itsepuolustuksen harjoitteluun, kuten oli Hokutokin.
Magamies
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6411
Lauteille: Lokakuu 2009

Krav Maga -buumi

#29

Viesti Ile »

Tuohon Mjölnirin viestiin sivukommenttina, että realistisuuden vaatimus vielä rajaa sitä, että millä konsteilla koukuttavuutta voidaan rakentaa.
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Krav Maga -buumi

#30

Viesti Tyttö »

PetriP kirjoitti: Eikd Magalla mee hyvin nytkin? Ainakin Espoon KM pitää kolme alkeiskurssia vuodessa ja on oma sali jossa on joka ilta useammat harjoitukset. Ei tule mieheen hojo-lajia joka pyörisi samalla volyymillä.
Alkuaikojen buumia ei ole, sillä toiminta on vakiintunut ja uutuudenviehätys hävinnyt. Mutta kuusi peruskurssia pyörii seurassamme (kahdella eri salilla) vuosittain, joten vaikka aloittajamäärissä ei olla ihan alkuaikojen tasolla, niin en lähtisi puhumaan yleisökadosta. Tällä hetkellä kahdella peruskurssilla harjoittelee yhteensä reilut 40 harjoittelijaa ja eri tasoisten jatkoryhmien harjoituksia on tarjolla reilusti.
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 43 kurkkijaa